Puertu Lluis

Coordenaes: 20°10′S 57°30′E / 20.17°S 57.5°E / -20.17; 57.5
De Wikipedia
Puertu Lluis
Alministración
República parllamentariaBandera de Mauriciu Mauriciu
District of Mauritius (en) Traducir Distritu de Puertu Lluis
Tipu d'entidá ciudá
Nome oficial Port-Louis (fr)
Port Louis (en)
Xeografía
Coordenaes 20°10′S 57°30′E / 20.17°S 57.5°E / -20.17; 57.5
Puertu Lluis alcuéntrase en Mauriciu
Puertu Lluis
Puertu Lluis
Puertu Lluis (Mauriciu)
Superficie 46.7 km²
Altitú 134 m
Demografía
Población 149 194 hab. (2012)
Porcentaxe 100% de Distritu de Puertu Lluis
11.8% de Mauriciu
Densidá 3194,73 hab/km²
Más información
Fundación 1735
Llocalidaes hermaniaes Karachi, Jaipur y Saint-Malo
Cambiar los datos en Wikidata

Puertu Lluis[1] o Port Louis ye la capital y mayor ciudá de Mauriciu. Allugada nel distritu homónimu, la ciudá ye'l principal puertu de la islla, y tien una población de 149 194 persones (2012)[2].

Centru de Port Louis

Historia[editar | editar la fonte]

Puertu Lluis foi fundáu en 1735 por colonos franceses, anque anguaño cunta con una gran riqueza multicultural y diversa, habitada por descendientes d'inmigrantes indios, xaponeses, africanos y europeos.

Los neerlandeses tomaron posesión de la Islla Mauriciu en 1638. Mientres los primeros años de la so llegada, ocuparon dos puntos de la islla, la badea del Gran Puertu conocida naquella dómina como Warwyck Haven y Port Louis, que foi llamáu Noord-Wester Haven (Puertu Noroeste en neerlandés). El llugar camudó de nome en delles ocasiones, dependiendo de quién ocupara la islla.

De primeres de la colonización francesa, el llugar foi llamáu Port Louis. L'orixe del nome nun ye claru. Dellos investigadores afirmen que se nomó asina n'honor al rei Lluis XV (Louis XV). Otros suponen que'l sitiu foi nomáu n'alcordanza de Port Louis en Bretaña. En 1729, Nicolás Maupin convertir nel primer alministrador a parte entera de la islla. So la so alministración, Port Louis convertir en capital alministrativa y principal puertu, en desterciu de Port Bourbon (Gran Puertu). La Compañía francesa de les Indies Orientales unvia en 1732 al inxenieru Cossigny p'ayudar na construcción de fortificaciones y del puertu de la ciudá.

Los grandes trabayos de construcción fueron llevaos a cabu sol mandu de Bertrand François Mahé de Labourdonnais. Este llegó a la islla en 1735 y en menos de diez años, Port Louis foi dotáu de construcciones de defensa, según hospitales, tenaes, etc. La capital tomó forma gracies al trabayu de los esclavos africanos y dellos artesanos llegaos dende la ciudá india de Madrás.

De 1767 a 1790, la islla de Francia pasa sobre tutelar real. Los últimos años de l'alministración de la compañía de les Indies Orientales tuvieron marcaos pola falta d'atención de les autoridaes y de la corona.

De 1772 a 1781, el puertu foi engrandáu, lo que dexó convertise a Port Louis nuna base estratéxica pa les operaciones franceses na India y mientres la guerra d'independencia de los Estaos Xuníos de Norteamérica. En 1804, la ciudá tomó'l nome de Port Napoleón, n'honor al emperador acabante coronar.

Economía[editar | editar la fonte]

Muséu d'Historia Natural
Muséu d'Historia Natural

La mayor parte de les entraes de la ciudá provienen de l'actividá portuaria, que remana la mayor parte del comerciu de Mauriciu. El puertu tresformóse nun puertu dinámicu, en 2005 unos 300.000 movimientos de tresbordu fueron calculaos poles autoridaes portuaries.

La industria de la ciudá ye apoderada polos testiles, anque los productos químicos, el café y los productos farmacéuticos, son tamién de gran importancia.

El turismu ye otra de les actividaes que más ingresos dexa a la ciudá. El númberu de turistes aumentó considerablemente nos últimos años[ensin referencies], lo que dexó una diversificación de la producción llocal.

Población[editar | editar la fonte]

La población de la ciudá compónse básicamente de los descendientes de los trabayadores emplegaos pola Compañía francesa de les Indies Orientales nel sieglu XIX. Los esclavos yá fueren introducíos un sieglu antes polos británicu y franceses que trataron de conquistar la islla.

En 1835 cuando la esclavitú foi abolida, llegaron cientos de trabayadores chinos ya indios, a los que s'emplegaba en trabayos agrícoles, como la recueya de caña d'azucre pa la fabricación del ron.

Anguaño la población componer nun 50% d'indios, la mayoría siguidores de la fe hindú, un gran porcentaxe d'africanos y una minoría de chinos ya indoeuropeos.

Sitios d'interés[editar | editar la fonte]

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Artículu de traducción automática a partir de "Puerto Louis" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.