Psilopogon virens

De Wikipedia
Psilopogon virens
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animaliaia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Piciformes
Familia: Megalaimidae
Xéneru: Megalaima
Especie: M. virens
(Boddaert, 1783)
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Llamada.

Megalaima virens[2] ye una especie d'ave piciforme de la familia Megalaimidae que vive n'Asia.

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye la especie de barbudu de mayor tamañu, ente los 31-33 cm de llargor y un pesu ente los 192-295 g.[3] Ye una ave gordosa, col pescuezu curtiu y la cabeza grande y la cola curtia.

Los adultos tienen la cabeza azul, un gran picu mariellu, el mantu y el pechu pardos, el banduyu verde veteado en mariellu y la zona perianal colorada. El restu del so plumaxe ye verde. Dambos sexos y el neñones tienen un aspeutu similar.

El machu emite una llamada territorial bien alta de tipu kay-oh. La so voz d'alarma ye un estridente kiiab, y otru llamada so ye un repetitivu piou-piou-piou-piou.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

El barbudu grande ye una ave sedentaria que s'estiende dende les altitúes baxes y medies del Himalaya, nel nordeste de Paquistán, norte de la India, Nepal y Bután, hasta Myanmar, China y el norte d'Indochina. Ye una especie propia de los montes planifolios perennes asitiaos ente los 600-2,565 m d'altitú. Añera nos buecos de los árboles.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2012). «'Megalaima virens'» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.1. Consultáu'l 25 de marzu de 2013.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Séptima parte: Piciformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 49 (1):  páxs. 121-125. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_49_1_septimo.pdf. 
  3. CRC Handbook of Avian Body Masses by John B. Dunning Jr. (Editor). CRC Press (1992), ISBN 978-0-8493-4258-5.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]