Perry Como

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Perry Como
Perry Como NYWTS.jpg
Vida
Nome completu Pierino Ronald Como
Nacimientu Canonsburg Traducir18  de mayu de 1912
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Fallecimientu

Jupiter Inlet Colony Traducir12  de mayu de 2001

(88 años)
Sepultura Florida
Causa de la muerte Alzheimer
Oficiu
Oficiu cantante, músicu de jazz, llocutor radiofónicu, personalidá televisiva, actor y recording artist Traducir
Premios
Xéneru artísticu Pop
Mena de voz Barítonu
Instrumentu musical voz
Discográfica Decca Records
IMDb nm0173908
Cambiar los datos en Wikidata

Pierino Ronald Como, de nome artísticu Perry Como (Canonsburg, Pennsylvania, 18 de mayu de 1912Jupiter Inlet Colony, Florida, 12 de mayu de 2001) foi un cantante de música popular, unu de los llamaos crooners, actor y presentador de televisión estauxunidense d'orixe italianu. De la mesma xeneración de Frank Sinatra, Dean Martin, y l'únicu sobreviviente d'esa dómina que sigue n'activu ye Tony Bennett.

Biografía[editar | editar la fonte]

Hijo de Pietro Como y Lucía Como Travaglini, inmigrantes de Palena, Italia. Séptimu de trece hermano, de bien nuevu empezó ganando unos pocos centavos nuna peluquería de Canonsburg, na que trabayaba acaldía al salir de la escuela. Poco dempués, mientres asistía a la escuela secundaria, empezó a trabayar na so propia peluquería.[1]

La so carrera d'artista empezó actuando en bodes y otres funciones, onde demostraría la so capacidá pa cantar. A mediaos de los años 30 sería cantante de la Freddie Carlone's Band y más tarde de la Ted Weems Orchestra. El so primer ésitu individual consiguir en 1945 con Till the end of time. A partir d'entós algamaría la fama con numberosos ésitos y númberos unu como Prisoner of love, en mayu de 1946, Chi-Baba, Chi-Baba (My Bambino Go to Sleep), en xunetu de 1947, Some Enchanted Evening, agostu de 1949, If, en marzu de 1951 y Wanted, n'abril-mayu de 1954. Tendía dos ésitos más conocíos: Magic Moments y Round and Round de 1958 que-y daría'l so únicu númberu unu de la llista de Billboard.

A lo llargo d'una carrera de más de 50 años, Como grabó puramente pa la compañía RCA Victor en roblando con ella en 1943. Vendió millones de discos y foi pioneru de los espectáculos televisivos de variedaes, sentando les bases pal xéneru que resultaría ser unu de los más esitosos de la hestoria de la televisión. La combinación d'ésitu televisivu y musical nun tuvo oldéu en nengún otru artista de la so dómina.

Referencies[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. wm production, WaggonerMedia.com. «The Perry Como home on the internet». Consultáu'l 12 d'abril de 2009.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • (Esplugues de Llobregat, 1981) Historia de la música rock. Tomu 1. Ediciones Orbis, S. A.. ISBN 84-7530-003-0.




Perry Como