Passerina cyanea

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Passerina cyanea
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Cardinalidae
Xéneru: Passerina
Especie: P. cyanea
(Linnaeus, 1766)
Distribución
Sinonimia
Cyanospiza cyanea
Consultes
[editar datos en Wikidata]

.


Passerina cyanea ye una especie d'ave del este, centru y suroeste d'América del Norte, qu'envierna nes Grandes Antilles, Les Bahames, y Centroamérica hasta Panamá y dacuando hasta'l norte de Suramérica. Pertenez a la familia Cardinalidae del orde Passeriformes.

Nomes[editar | editar la fonte]

En llatín Passerina deriváu de passer “páxaru o gorrión” y cyanea “azulosa”. En Cuba conozse como azulexu. En Costa Rica conozse como viudita.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Prefier los montes pocu mestos, aprovecha tamién los plantíos d'árboles exóticos y zones con arbustos. Averar a les zones urbanes. con ello péscase-yos rápido

Descripción[editar | editar la fonte]

Mide cerca de 13 cm de llargu. El picu ye curtiu, de forma cónica. El machu col so plumaxe de reproducción en primavera y branu ye azul índigo. Cuando envierna nos países del sur, ye castañu con delles plumes azules esvalixaes, más abondoses na rabadilla. La fema y el mozu son de color castañu nel envés, pembaxo ye más claru col pechu con un rayáu llixeru y les ales llixeramente barreadas de castañal. Arrexuntar en bandaes pequeñes. Comen granes, pequeños frutos ya inseutos, de cutiu nel suelu.

Nial[editar | editar la fonte]

Añeren de mayu a setiembre n'Estaos Xuníos y Canadá. Faen el so nial a relativamente baxu altor, en arbustos trupos o árboles baxos asitiaos nos cantos de tierres cultivaes, carreteres, y otros ambientes modificaos pol home, y tamién n'escamplaes de montes caducifolios y en banzaos. Construyir con fueyes, paja tallo y cachos de corteza. Ponen de 1 a 4 güevos blancos.

Machu (enriba) y fema (embaxo)
Machu (enriba) y fema (embaxo)

Ave de xaula[editar | editar la fonte]

Passerina cyanea ye unu de los páxaros qu'en Cuba cácense más comúnmente pa enxaular. Atrapar con xaules trampa con un mecanismu de trampolín, sobre'l que se ponen frutes de granes coloraes o más conocíu en Cuba como "Cundiamor" ente otros, que se funde al posase l'ave. Amás la xaula inclúi una seición onde se zarra una ave una que cante- como señuelo p'atraer a los sos conxéneres a la trampa.

Tamién en Méxicu atrapar pa enxaular, pero como son bien aríscos (bien nerviosos), tiénse-yos que cubrir la xaula de primeres con un pañu finu por que se acostume meyor a la vida en cautiverio, pero tienen un cantar bien formoso, anque nun lo amuesen dende'l principiu, pos tien que pasar un tiempu por que se acostume a la vida en xaula.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2009). «Passerina cyanea» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2010.4. Consultáu'l 13/04/2011.
  • Garrido, O.H.; Kirkconnell, A. (2000). Birds of Cuba. Helm Field Guides, Londres. 253 pp.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]