Oncorhynchus kisutch

De Wikipedia
Oncorhynchus kisutch
salmón platiáu
Estáu de caltenimientu
Non evaluáu
Clasificación científica
Dominiu: Eukaryota
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Subfilu: Vertebrata
Clas: Actinopterygii
Superorde: Protacanthopterygii
Orde: Salmoniformes
Familia: Salmonidae
Xéneru: Oncorhynchus
Especie: O. kisutch
Walbaum, 1792
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El salmón platiáu[1] (Oncorhynchus kisutch) ye una especie de peces eurihalinos y anádromos que s'atopa dientro de la familia de los salmones.

Mientres la so etapa oceánica, tien llaos platiaos y l'envés azul escuru. Mientres la so etapa de reproducción, los quexales y dientes se curvan en forma de gabitu, y desenvuelven llaos coloráu brillante, cabeza y envés verde azuláu, con manches escures nel envés y banduyu escuru. Mientres la maduración sexual desenvuelve una difusa mancha rosa a lo llargo del banduyu y los machos pueden amosar un leve arqueamiento del envés. El salmón Coho maduru amuesa una ñariz en gabitu pronunciada, tien una piel de pronunciáu color coloráu con envés escuru, un llargu permediu de 97 centímetros (38 pulgaes) y un pesu de 3 a 5 quilos, anque se reportaron pesos hasta 16 quilos.[ensin referencies] Les femes madures pueden ser más escures que los machos.

Distribución[editar | editar la fonte]

La especie distribúyese polos dos costar del Pacíficu Norte, dende la isla de Hokkaidō, Japan y l'este de Rusia, arrodia'l mar de Bering hasta Alaska, y estiéndese escontra'l sur hasta la Badea de Monterrey en California. Esta especie introducióse en tolos grandes llagos, y otros depósitos d'agua nos Estaos Xuníos.

Acuicultura[editar | editar la fonte]

El cultivu en xaules nel mar de salmón plateado vien faciéndose dende hai casi mediu sieglu, anque con escasa producción hasta 1980, fecha a partir de la cual estableciéronse nel sur de Chile una gran cantidá de granxes con xaules marines, país que nel 2004 producía más de 100.000 tonelaes, lo que representa cerca del 90 % de la producción mundial d'esta especie.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  2. "Cultured Aquatic Species Information Programme".

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]