North American P-51 Mustang

De Wikipedia
North American P-51 Mustang
familia d'aeronaves
fighter monoplane with 1 engine (en) Traducir, Cazabombarderu, land-based fighter monoplane (en) Traducir y Avión de caza
Información
Fabricante North American Aviation (es) Traducir
Historia
Primer vuelu 26 ochobre 1940
Entrada en serviciu 1942
Retirada de serviciu 1984
Operadores
   Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos
   Fuerza Aérea de Cuba (es) Traducir
   Real Fuercia Aérea Australiana
   Costa Rica
   Fuerza Aérea Boliviana (es) Traducir
   República Dominicana
   Fuerza Aérea de Polonia (es) Traducir
   Fuerza Aérea Sudafricana (es) Traducir
   Fuercia Aérea de la República de Corea
   Royal Air Force
   Real Fuerza Aérea de Nueva Zelanda (es) Traducir
   Aeronautica Militare (es) Traducir
   Fuerzas Armadas de Filipinas (es) Traducir
   Fuerza Aérea Sueca (es) Traducir
Carauterístiques
Unidaes fabricades 16 974
Altor 4,08 metros
Cambiar los datos en Wikidata
Un P-51D Mustang de 1944 coles marques del 3ᵉʳ Escuadrón neozelandés durante la so participación na exhibición Wings over Wairarapa de 2007.

El North American Aviation P-51 Mustang ye un caza y cazabombardero monomotor d'Estaos Xuníos de llargu algame, utilizáu poles Fuercies Aérea de los Estaos Xuníos (USAAF) mientres la Segunda Guerra Mundial y la Guerra de Corea, ente otros conflictos. El Mustang foi diseñáu en 1940 por North American Aviation (NAA) en respuesta a un requerimientu de la Comisión d'Alquisiciones de Gran Bretaña. La Comisión d'Alquisiciones averar a North American Aviation pa construyir caces Curtiss P-40 so llicencia pa la Real Fuercia Aérea Británica (RAF). En llugar de construyir un diseñu antiguu d'otra compañía, North American Aviation propunxo'l diseñu y la producción d'un caza más modernu. El prototipu NA-73X poner en marcha'l 9 de setiembre de 1940, 102 díes dempués de la firma del contratu, y voló per primer vegada'l 26 d'ochobre.[1][2]

La versión definitiva, el P-51D, foi impulsada pol Packard V-1650-7, una versión del motor Rolls-Royce Merlin 66 sobrealimentado de dos velocidaes y armáu con seis ametralladores de calibre .50 Browning M2/AN.[3]

Dende finales de 1943, P-51B y C (complementaos con P-51D dende mediaos de 1944) fueron utilizaos pola USAAF pa escoltar a los bombarderos n'incursiones sobre Alemaña, ente que la Segunda Fuercia Aérea Táctica de la RAF y la Novena Fuercia Aérea de la USAAF fueron usaos como cazabombarderos, papeles nos que'l Mustang ayudó a asegurar la superioridá aérea aliada en 1944.[4] El P-51 tamién foi utilizáu poles fuercies aérees aliaes nos teatros del norte d'África, Batalla del Mediterraneu Mediterraneu, Italia y el Pacíficu. Mientres la Segunda Guerra Mundial, los pilotos de Mustang afirmaron destruyir 4 950 aviones enemigos. Ente los aviones aliaos, el total de victories de Mustang na Segunda Guerra Mundial foi'l segundu detrás del Grumman F6F Hellcat.[5]

El P-51 Mustang foi unu de los aviones de caza emblemáticos de la guerra. Les sos carauterístiques téuniques y el so rendimientu algamaron cotes sobresalientes. Yera un avión, que colos socesivos cambeos, destacó pola so velocidá, capacidá d'aceleración, maniobrabilidad y cencellez de manexu, amás de cuntar con una de les estructures más sólides ente los aviones de caza que participaron nel conflictu. La importancia del Mustang ye incuestionable, foi una arma poderosa y versátil, capaz de cumplir misiones tan variaes como la d'escolta de llargu algame o'l sofitu aereu inmediatu.

Diseñu y desenvolvimientu[editar | editar la fonte]

Prototipu XP-51, númberu de serie 41-039.

N'abril de 1940 creóse la Comisión d'Alquisiciones de Gran Bretaña, que se dirixó a la North American Aviation (NAA) col enfotu de qu'ésta produxera pa la RAF un caza norteamericanu, el Curtiss P-40. El P-40 yera un caza de segunda categoría, y la respuesta inmediata de la NAA foi que diba tiempu que deseyaba construyir un caza realmente de primera, y que con muncho gustu lo fadría pa Gran Bretaña.

La NAA comprometer a tener llistu'l prototipu nel tiempu increíble de 4 meses. Cumplió la so pallabra, yá que el NA-73X tuvo llistu a los 102 díes de la firma del contratu. Pero la compañía Allison, provisora del motor V-1710 de 1150 hp, atrasóse 20 díes na entrega; finalmente, el 28 d'ochobre de 1940, el pilotu de pruebes Vance Breese realizó'l primer vuelu del elegante aparatu, entá ensin distintivos.

El NA-73X, que foi diseñáu por un equipu empobináu pol inxenieru xefe Edgar Schmued,[6] siguió la meyor práutica convencional de la dómina, pero incluyía delles carauterístiques nueves.[7] El nuevu caza yera una máquina de superficie totalmente metálica, como'l Messerschmitt, pero bastante más grande, del mesmu tamañu aproximao que'l vieyu Hawker Hurricane enteláu. La so llinia aerodinámica yera muncho más moderna que la de cualesquier otru. Tenía ales de perfil llaminar cola parte más gruesa muncho más tras de lo avezáu. El motor, esfrecíu por líquidu, tenía'l radiador bien tras, so la seición final del fuselaje, na posición más eficiente, y taba instaláu nun conductu de perfil allargáu con una válvula de salida regulable, de cuenta que l'aire caliente, en cuenta de crear una torga, podía portase como una unidá de retropropulsión y ayudar a impulsar l'aparatu. Esto esplica por qué'l NA-73X yera muncho más llargu que'l Bf 109; pa poder llevar más combustible; muncho más que nengún caza européu monomotor. Más combustible significa, non yá una máquina más grande, sinón tamién más pesada, y el NA-73X podía ser incómodu ya ineficaz. Pero na práutica, como bien llueu afayó Breese, convertir nun ganador absolutu. Algamó los 615 km/h. El so armamentu nun yera daqué devastador, pero cumplía'l so propósitu: seis ametralladores de 12,7 mm

Nel quintu vuelu, Paul Balfour cometió un error na distribución del combustible, y el motor falló nun momentu crucial; l'avión quedó destruyíu tres un aterrizaxe forzosu, pero l'incidente apenes revistió importancia. El pidíu de 320 aviones per parte de la RAF foi siguíu bien llueu por otru de 300. El primer Mustang I llegó a Liverpool el 25 d'ochobre de 1941. La RAF afayó que, a plena carga militar, el Mustang algamaba los 603 km/h. L'únicu inconveniente del Mustang yera que la potencia del motor Allison tornaba rápido a midida que l'aparatu engataba, de cuenta que percima de los 4500 m yera malapenes daqué meyor qu'un Curtiss P-40 con motor Allison. Pero per debaxo d'esti altor yera un gran campeón, y escontra 1942 utilizaben los sos servicios el Mandu de Cooperación del Exércitu y la Real Fuercia Aérea del Canadá. Realizó incursiones d'ataque a baxu altor sobre la Europa controlada polos alemanes, y n'ochobre de 1942 dellos Mustang de la RAF algamaron oxetivos asitiaos na canal Dortmund-Ems; d'esta miente, foi'l primera monomotor británicu que voló sobre Alemaña na II Guerra Mundial.

Al empezar el programa NA-73, la NAA habíase vistu obligada a apurrir gratuitamente dos unidaes al Cuerpu de Marines estauxunidense, y en Wright Field apaecieron al so debíu tiempu'l cuartu y el décimu prototipos. L'equipu de pruebes trató de nun dexase impresionar pola indeseada máquina "estranxera", pero los resultaos fueron tan bonos que'l nuevu caza foi oxetu, bien llueu, de contratos del Exércitu de los Estaos Xuníos. Los primeros pidíos entendieron 150 P-51, con cuatro cañones de 20 mm; 500 bombarderos en picáu A-36A con seis ametralladores de 12,7 mm y dos bombes de 227 kg (y apurríos con frenos de picáu, que depués se revelaron inútiles); y 310 P-51A con cuatro ametralladores de 12,7 mm nes ales.

Nuevu motor, nueva potencia[editar | editar la fonte]

P-51D Mustang.

Ye estrañu qu'a naide se -y asocediera dende'l primer momentu, o siquier asina les pruebes britániques de 1941 revelaron la so necesidá, la idea d'asitiar un motor Merlin pa grandes altitúes nesta sobeyosa estructura aérea. Foi bien avanzáu l'añu 1942 cuando Ron Harker, pilotu de pruebes de la Rolls-Royce y teniente de la RAF, realizó un vuelu nun Mustang y darréu encamentó por escritu'l Rolls-Royce Merlin 61. La Rolls punxo a puntu un Merlin modificáu'l 13 d'ochobre de 1942, pero la NAA diseñara yá'l P-51B, un aparatu con numberoses meyores sobre'l modelu orixinal, y que prevía la instalación d'un motor Packard V-1650-7 optimizáu, diseñáu pa la producción en masa. El primer XP-51B voló'l 30 de payares de 1942.

El nuevu caza tenía meyores llinies y una nueva héliz con cuatro palas bien anches con cuenta d'ameyorar el rendimientu a grandes altores. Suprimióse la entrada del carburador enriba del motor, pero remaneció per debaxo más grande. Enanchóse'l radiador y amestóse un refrixerador nel mesmu conductu.[8][9] Tol aparatu, cuantimás el fuselaje foi reforzáu. Algamaba la notable velocidá de 710 km/h a 9000 m d'altitú. Nes pruebes esperimentales, el XP-51B portar d'una manera radicalmente distinta. Ente que los Mustang orixinales, que combatíen en toa Europa, yeren nidies y flexibles, el nuevu modelu paecíase más a un coche de carreres. Riquía muncha mayor atención, había más ruios na cabina, y paecía chisporrotear y llarpiar. Pero tou ello yera mera apariencia. Lo cierto yera que nun había maniobra imposible pa él.

Desenvolvimientos posteriores[editar | editar la fonte]

P-51C Mustang sobre Virxinia con Ed Shipley como pilotu.
P-51D Mustang coles bandes d'invasión.
El P-51D Mustang Miss Helen, fabricáu en 1944 y pilotáu na guerra por Raymond H. Littge del 487º Escuadrón de Caces, nuna exhibición de 2007.

Escontra 1944, el principal esfuerciu de NAA pal desenvolvimientu del Mustang realizar en dos frentes. L'esfuerciu más importante fincó n'allixerar el Mustang, pero una variante totalmente distinta foi l'insólitu 'NA-120', el North American F-82 Twin Mustang entendía dos fuselajes allargaos y xuníos por una nuevu seición central rectangular de l'ala y por un planu de cola. Les hélices xiraben en direiciones opuestes; el tren d'aterrizaxe yera dafechu nuevu, con una pata debaxo de cada fuselaje, replegables escontra adientro. La producción d'esti modelu asítiase yá na posguerra; en 1947 recibió la denominación F-82. Tenía les carauterístiques d'un caza nocherniegu fuertemente armáu, con un radar SCR-720 o APS-4 nun gran contenedor na llinia central. Los Twin Mustang, con motores Allison, emprestaron serviciu en Corea; la primera de les sos numberoses victories (sobremanera en misiones nocherniegues) foi tamién la primera que s'acreditaron les Fuercies Aérees del Exércitu de los Estaos Xuníos.

Polo que se refier a los Mustang llixeros, la serie empezó col XP-51F y el XP-51G, derivó depués al XP-51J con motor Allison, ya incluyó coles mesmes la producción de 555 unidaes d'un total previstu de 4100 del modelu P-51H, el más rápidu de los caces de pistón de la II Guerra Mundial (pero entá inferior a la de los reactores alemanes), con una velocidá de 748 km/h. A pesar de que teníen ametralladores de 12,7 mm, la so estructura pesaba casi 500 kg menos que la del P-51D y la so capacidá interna de combustible yera considerablemente mayor que la d'esti postreru. El P-51H entró n'aición nel Pacíficu nel branu de 1945.

Sorprendentemente, nun foi'l P-51H, sinón los modelos P-51D y P-51K de producción masiva, los más solicitaos poles fuercies aérees de tol mundu nel periodu darréu posterior a la terminación de la guerra; el Mustang foi entós probablemente l'avión de combate de más amplia usu nel mundu. Munchos actuaron en Corea, y otros fueron remocicaos por diversu compañíes con dos asientos en tándem, pa enllaces especiales o como biplaza d'entrenamientu. Otros, dempués de sufrir diversos cambeos, convertir n'aviones deportivos; una de les variantes más rápides foi la que reemplazó'l radiador normal por llargos contenedores de radiador nos estremos de les ales. Un cambéu similar esperimentar poles USAAF, al dotar a un Mustang de dos grandes reactores nos estremos de les ales, colo que pasó fácilmente de los 800 km/h.

Los Mustang más numberosos fueron, con muncho, los P-51D y P-51K, y anque nun entraron realmente n'aición hasta 1944, los modelos con motor Merlin llegaron a sumar 13 600 unidaes sobre una producción total de 15 586 de tolos tipos. Nesi impresionante total inclúyense 266 unidaes del P-51D, construyíu so llicencia pola Commonwealth Aircraft de Melbourne, Australia.

Na década de los cincuenta, la Trans-Florida Aviation comercializó un modelu biplaza executivu, que'l so ésitu dio llugar non yá a una llarga serie de Mustang remocicaos, sinón tamién a otros dafechu nuevos, que produció la Cavalier Aircraft nos años sesenta[10] Como nun llevaben armamentu, la mayoría de los Cavalier Mustang disponíen de mayor capacidá de combustible que los de combate. A finales de los sesenta, la serie de los nuevos Mustang incluyía diversos modelos antiguerrilla y de control aereu avanzáu pa la USAF, según estilizados Cavalier Turbo Mustang III con turbohéliz Rolls-Royce Dart. D'esti postreru surdieron los Piper Enforcer de 1971. Hai de solliñar que'l Mustang foi, xunto col Chance Vought F4O Corsair, el postreru caza de héliz qu'entró en combate, mientres la Guerra de les 100 hores ente El Salvador y Honduras (los Mustang d'El Salvador fueron construyíos pola Cavalier Aircraft, y otros fueron reconvertíos dende aviones civiles).

Nota: La República Dominicana foi l'últimu país qu'utilizó los P-51D como arma militar y foi usáu en combate contra la guerrilla comandada pol coronel Caamaño en 1973, daos de baxa al ser camudaos polos Cessna A-37B Dragonfly en 1984.

Variantes[editar | editar la fonte]

Fonte: U.S. Military Aircraft Designations and Serials since 1909.[11]

Célules de construcción estauxunidense[editar | editar la fonte]

NA-73X
Prototipu, 1 exemplar construyíu.
XP-51
Prototipu, 2 construyíos.
Mustang Mk.I

Construyíu en Inglewood pa la RAF, 620 fabricaos.

A-36 Apache
Variante d'ataque a tierra (bombarderu en picáu) del primer llote d'aviones producíos pal Reinu Xuníu, de primeres recibió'l nome de Invader pero puestu foi renombráu Apache, 500 construyíos.
P-51 (NA-91)
Construyíu en Inglewood, California. 93 fueron al Reinu Xuníu sol Alcuerdu de Préstamu-Arriendu, operaos pola RAF como Mustang Mk Ia, fueron reteníos pola USAF y equioados con motores Allison V-1710-39, 150 fabricaos.
P-51A-NA (NA-99)
Construyíu n'Inglewood, California. 50 sol Alcuerdu de Préstamu-Arriendu a la RAF, con nome de serviciu Mustang Mk II, 310 construyíos.
XP-51B (NA-101)
Prototipos del P-51B con motores Packard-Merlin V-1650, designaos primeramente XP-78 Apache, 2 construyíos.
P-51B-NA (NA-102)
Construyíu en Inglewood, California. Primer versión de producción en ser fornida col motor Merlin. 308 suministraos sol Alcuerdu de Préstamu-Arriendu y operaos pola RAF como Mustang Mk III, 1987 construyíos.
Un P-51C colos colores de los Aviadores de Tuskegee, calteníu pola organización Commemorative Air Force.
P-51C-NT (NA-103)
Primer variante del P-51 en ser construyida na planta de Dallas de North American. Idénticu al P-51B. Los Mustang construyíos por North American en Dallas llevaben el sufixu "-NT". 636 fueron suministraos sol Alcuerdu de Préstamu-Arriendu a la RAF como Mustang Mk III, 1750 construyíos.
Un P-51D na llinia d'ensamblaxe de Inglewood.
XP-51D
Prototipos de P-51D, 3 construyíos.
P-51D-NA/-NT (NA-104, -106, -109, -110, -122)
6600 construyíos en Inglewood, 1600 construyíos en Dallas. 100 P-51D-1-NA fueron unviaos ensin ensamblar a Australia. 282 sol Alcuerdu de Préstamu-Arriendu sirvieron na RAF como Mustang Mk IV, 8200 construyíos.
XP-51F (NA-105)
Versión allixerada, 3 exemplares producíos.
XP-51G (NA-105)
Versión allixerada, hélices de 5 palas, 2 exemplares producíos.
P-51H-NA (NA-126)
555 fabricaos en Inglewood.
XP-51J (NA-105)
Desenvolvimientu allixeráu con motor Allison, 2 exemplares producíos.
P-51K-NT (NA-111)
Construyíu en Dallas, Texas. Idénticu al P-51D sacante por que taba forníu con una héliz Aeroproducts de cuatro palas. 600 sol Alcuerdu de Préstamu-Arriendu a la RAF como Mustang Mk IVa, 1500 construyíos.
P-51M-NT (NA-124)
Igual al P-51H con motor V-1650-9A ensin inyeición d'agua pa operaciones a baxa cota, 1 exemplar producíu en Dallas; contratu canceláu más tarde.
XP-78 Apache

Designación inicial dada al XP-51B.

Célules de construcción australiana[editar | editar la fonte]

Commonwealth Aircraft Corporation CA-17 Mustang Mk 20
100 P-51D-1-NA ensin ensamblar fueron apurríos como kits a Australia, pero namái 80 fueron reconstruyíos.
CAC CA-18 Mustang Mk 21, Mk 22 and Mk 23
Producción so llicencia n'Australia de 120 (fueron ordenaos orixinalmente 170) P-51D. Los Mk 21 y Mk 22 usaben el motor Packard V-1650-3 o V-1650-7 de fabricación estauxunidense, y el Mk 23 (que suguió al Mk 21) taba propulsado pol motor Rolls-Royce Merlin 66 o Merlin 70.

Conversiones de Mustang yá construyíos[editar | editar la fonte]

TP-51C
Modificaión de campu pa crear una variante de doble control; siquier construyéronse cinco conocíos mientres la Segunda Guerra Mundial pa entrenamientu y tresporte VIP.
ETF-51D
Un P-51D modificáu pa ser usáu nun portaviones.
Rolls-Royce Mustang Mk X
Namái cinco conversiones de prototipu; dos célules Mustang Mk I fueron primeramente forníes a manera de pruebes con motores Rolls-Royce Merlin 65 na segunda metá de 1942, col fin de probar les prestaciones del avión con una planta motriz meyor afecha a altitúes medies/altes. La esitosa conversión del equivalente P-51B/C propulsada pol Packard V-1650 (Merlin) fixo superfluu esti esperimentu. Anque les conversiones fueron altamente esitoses, la entamada producción de 500 exemplares foi atayada.

Contratos cancelaos[editar | editar la fonte]

NA-133
Un P-51H pa l'Armada estauxunidense con ales plegables, gabitu de apontaje, y depósitos de punta alar.
P-51L-NT (NA-129)
Esta versión allixerada foi atayada y nun se fabricó nengún exemplar.
Commonwealth CA-21 Mustang Mk. 24
Producción so llicencia de 250 P-51H, más tarde cancelada.

El númberu total d'aviones fabricaos foi de 16 766, convirtiéndose nel avión de caza estauxunidense más producíu de la hestoria.

Operadores[editar | editar la fonte]

Alemaña *

Luftwaffe: Mientres la Segunda Guerra Mundial, la Luftwaffe consiguió dellos P-51 como Beuteflugzeug (aeronaves prindaes) dempués de que tuvieren que realizar aterrizaxes d'emerxencia en territoriu controláu polos alemanes. Esos aviones fueron reparaos y probaos en vuelu pola Zirkus Rosarius, una unidá especial de prueba d'aeronaves del Mando Supremu de la Luftwaffe, pa la so evaluación en Göttingen. Fueron pintaos de mariellu brilloso nel morru y na parte inferior y colos símbolos identificativos alemanes. Ente los aviones prindaos había dellos P-51B y P-51C (incluyendo exemplares marcaos colos códigos Luftwaffe Geschwaderkennung T9+CK, T9+FK, T9+HK y T9+PK) y trés P-51D.[12] Dalgunos d'esos P-51 fueron atopaos por fuercies aliaes al rematar la guerra; otros estrelláronse mientres yeren probaos.[13] El Mustang tamién apaez nel apéndiz de la novela KG 200 como que fuera utilizáu pola unidá d'operaciones secretes alemana KG 200, que mientres la Segunda Guerra Mundial dedicar a probar, evaluar y delles vegaes utilizar de forma clandestina aviones prindaos al enemigu.[14]

Un Cavalier Mustang, d'antiguo en serviciu cola Fuercia Aérea Boliviana, aparcáu nun aeródromu canadiense.
Bolivia *

Fuercia Aérea Boliviana. Estaos Xuníos suministró 9 F-51D Cavalier, incluyendo dos biplaces TF-51 so un programa denomináu Peace Condor.[15]

Un P-51D restauráu coles marques del Escuadrón Auxiliar Non. 402 "City of Winnipeg" de la Real Fuercia Aérea Canadiense.
Canadá *

Real Fuercia Aérea Canadiense (RCAF). Canadá tuvo cinco escuadrones forníos con caces Mustang mientres la Segunda Guerra Mundial. Los escuadrones 400, 414 y 430 utilizaron los Mustang Mk I ente 1942 y 1944, ente que los escuadrones 441 y 442 utilizaron los Mustang Mk III y Mk IVa en 1945. Na posguerra, la RCAF mercó un total de 150 aviones P-51D Mustang, que sirvieron en dos escuadrones regulares, los 416 "Lynx" y 417 "City of Windsor", y en seis escuadrones auxiliares, los 402 "City of Winnipeg", 403 "City of Calgary", 420 "City of London", 424 "City of Hamilton", 442 "City of Vancouver" y 443 "City of New Westminster". Los Mustang fueron declaraos obsoletos en 1956, pero una serie de versiones de propósitu especial permanecieron en serviciu hasta principios de los años 1960.

Corea del Sur
  • Un mes dempués del españíu de la Guerra de Corea, la Fuercia Aérea de la República de Corea (ROKAF) recibió 10 aviones F-51D Mustang como parte del Proyeutu Bout One. Fueron pilotaos por aviadores surcoreanos, dalgunos de los cualos yeren veteranos de los servicios aéreos del Exércitu Imperial Xaponés y de l'Armada Imperial Xaponesa mientres la Segunda Guerra Mundial, según por asesores estauxunidenses dirixíos pol mayor Dean Hess. Darréu, Corea del Sur recibió más aviones Mustang de los arsenales estauxunidense y sudafricano. Formaron l'escayu dorsal de la Fuercia Aérea de la República de Corea hasta que fueron reemplazaos por caces de reaición F-86 Sabre.[15] Adicionalmente, fueron utilizaos pol equipu acrobáticu Black Eagles de la ROKAF, hasta que fueron retiraos en 1954.
Costa Rica *

La Fuercia Aérea de Costa Rica tuvo en serviciu cuatro P-51D ente 1955 y 1964.[15]

Cuba *

En payares de 1958, trés P-51D Mustang rexistraos como aeronaves civiles n'Estaos Xuníos fueron treslladaos illegalmente por separáu dende Miami a Cuba, siendo apurríos a les fuercies rebalbes del Movimientu 26 de Xunetu, entós lideráu por Fidel Castro mientres la Revolución Cubana. Unu de los Mustang sufrió daños mientres la entrega, y nengunu d'ellos foi usáu operacionalmente. Dempués de que la revolución rematara con ésitu en xineru de 1959, xunto con otros aviones de les fuercies rebalbes más los esistentes nes fuercies del gobiernu cubanu, fueron adoptaos na Fuercia Aérea Revolucionaria. Pero por cuenta de les restricciones d'Estaos Xuníos, la falta de repuestos y d'esperiencia en caltenimientu, nunca llegaron al estáu operacional.[16][17][18]

El Salvador
  • La Fuercia Aérea d'El Salvador adquirió 5 Cavalier Mustang II y 1 biplaza Cavalier TF-51 qu'incluyíen tanques de combustible nes puntes alares p'aumentar el so algame en combate y motores Merlin ameyoraos. Amás tuvo en serviciu 7 P-51D Mustang.[15] Fueron usaos mientres la Guerra del Fútbol de 1969 contra Honduras, siendo esa la última vegada que'l P-51 entró en combate. Unu d'ellos, con matrícula FAS-404, foi baltáu por un F4O-5 Corsair pilotáu pol capitán Fernando Sotu nel últimu combate aereu ente caces con motor d'esplosión del mundu.[19]
Estaos Xuníos
P51D de la Fuercia Aérea de Filipines. La rueda de cola ta afitada na posición estendida.
Filipines
  • Dempués de la Segunda Guerra Mundial, Filipines mercó 103 P-51D Mustang que formaron l'escayu dorsal del Cuerpu Aereu del Exércitu de Filipines de posguerra y posterior Fuercia Aérea de Filipines. Estos aviones fueron usaos estensamente na campaña contra los insurxentes comunistes de Hukbalahap. El Mustang tamién foi'l primer modelu d'avión del equipu d'acrobacia aérea filipín Blue Diamonds, formáu en 1953.[20] Los Mustang de Filipines fueron reemplazaos por 50 F-86 Sabre a finales de los años 1950, pero dalgunos permanecieron en serviciu pa misiones de contrainsurgencia hasta principios de vos años 1970.
Francia *

Exércitu del Aire Francés. A finales de 1944, la primer unidá francesa empezó la so transición a aviones Mustang de reconocencia. En xineru de 1945, L'Escuadrón de Reconocencia Táctica 2/33 empezó a unviar aviones F-6C y F-6D sobre Alemaña en misiones de reconocencia fotográfica. Los Mustang permanecieron en serviciu en Francia hasta principios de los años 1950, cuando fueron reemplazaos por caces de reaición.[15]

Guatemala
Haití *

Haití llogró 4 P-51D Mustang mientres el presidente Paul Eugène Magloire tuvo nel poder ente 1950 y 1956, de los que'l postreru foi retiráu ente 1973 y 1974 y vendíu pa repuestos a la República Dominicana.[21]

Indonesia *

Indonesia mercó dellos P-51D a encomalo Aérea de les Indies Orientales Neerlandeses cuando ésta eslleióse ente 1949 y 1950. Los Mustang fueron usaos contra les fuercies de la Commonwealth británica (RAF, RAAF y RNZAF) mientres la so confrontación con Indonesia a principios de los años 1960. La última vegada que s'esplegaron aviones Mustang pa propósitos militares foi una unviada de 6 Cavalier II Mustang (ensin tanques de punta alar) apurríu a Indonesia ente 1972 y 1973, y que fueron reemplazaos en 1976.[22][23]

Un P-51D nel Muséu de la Fuercia Aérea Israelina; la marca debaxo de la cúpula de la cabina indica la so participación na operación de corte de cables mientres la Crisis de Suez.
Israel
  • Israel mercó illegalmente unos pocos P-51 Mustang en 1948, fueron introducíos de contrabandu nel país azacanaos como maquinaria agrícola pa ser usaos na Guerra árabe-israelina de 1948.[24] Darréu Israel mercó más aviones a Suecia y de siguío fueron reemplazaos por caces de reaición a finales de los años 1950. Pero antes fueron usaos na Guerra del Sinaí de 1956, na que según se diz, un pilotu de la Fuercia Aérea Israelina cortó les comunicaciones ente la ciudá de Suez y les llinies de frente exipcies usando la héliz de la so Mustang pa romper los cables de teléfonu.[25]
Italia *

L'Aeronáutica Militar Italiana foi un operador de posguerra del P-51D; les entregues ralentizar pola Guerra de Corea, pero ente setiembre de 1947 y xineru de 1951, la AMI recibió 173 exemplares. Fueron puestos en serviciu nes unidaes 2, 3, 4, 5, 6, y 51 Stormo (Ales), y dalgunos n'escueles de vuelu y unidaes esperimentales. La retirada del Mustang n'Italia empezó pel branu de 1958.[26]

Xapón
  • L'avión P-51C-11-NT Evalina, marcáu col númberu "278" (númberu de serie de la USAAF: 44-10816) y utilizáu pol 26º Escuadrón de Caces de la USAAF, foi estropiáu por fueu antiaéreo el 16 de xineru de 1945 y realizó un aterrizaxe d'emerxencia nel Aeródromu de Suchon en China, controláu per Xapón. Los xaponeses repararon l'avión, pintáron-yos los distintivos xaponeses Hinomaru y treslladaron l'avión al centru d'evacuación Fussa (anguaño Base Aérea Yokota) en Xapón.[15]
Bandera de Nicaragua Nicaragua
  • La Fuercia Aérea de Nicaragua mercó 26 P-51D Mustang a Suecia en 1954 y darréu recibió 30 P-51D Mustang d'Estaos Xuníos xunto a dos entrenadores TF-51. Tolos aviones d'esti modelu fueron retiraos de serviciu en Nicaragua en 1964.[15]
Países Baxos
Somalia *

La estinguida Fuercia Aérea de Somalia tuvo en serviciu 8 P-51D nos años posteriores a la Segunda Guerra Mundial.[28]

Dellos F-51D Mustang del Escuadrón Non. 2 de la Fuercia Aérea Sudafricana en Corea en mayu de 1951.
República Dominicana *

La Fuercia Aérea Dominicana foi la fuercia aérea llatinoamericana con mayor númberu d'aviones P-51 Mustang, con 6 P-51D adquiríos en 1948, 44 F-51D mercaos a Suecia en 1948 y un exemplar adicional llográu d'una fonte desconocida.[29] Esta fuercia aérea foi la postrera que tuvo dalgún avión Mustang en serviciu, una y bones dalgunos permanecieron n'usu hasta 1984.[15]

Dellos P-51 de la Fuercia Aérea de la República de China en 1953.
República de China *

Fuercia Aérea de la República de China. China adquirió caces P-51C y P-51D pertenecientes a la 10ª Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos n'India a principios de 1945. Estos Mustang fueron puestos en serviciu nos 3º, 4º y 5º Grupos de Caces de la Fuercia Aérea China y usaos p'atacar oxetivos xaponeses en zones ocupaes de China. Dempués de la guerra, el gobiernu República de China nacionalista de Chiang Kai-shek usó los aviones contra les fuercies insurxentes comunistes. Cuando'l gobiernu nacionalista retirar a Taiwán en 1949, los pilotos que sofitaben a Chiang llevaron la mayoría de los Mustang con ellos, onde formaron parte del arsenal de defensa de la isla. De siguío, Taiwán adquirió más caces Mustang a encomalo Aérea de los Estaos Xuníos y a otros provisores. Sicasí, dellos Mustang quedaron nel territoriu de la China continental y fueron prindaos poles fuercies comunistes.[15]

República Popular China *

Dellos aviones prindaos dempués de que'l gobiernu nacionalista retirar a Taiwán.[15]

Xunión Soviética *

Fuercia Aérea Soviética. La Xunión Soviética recibió siquier 10 de los primeros modelos Mustang I de la Royal Air Force británica pa ser probaos pero considerar inferiores a los caces soviéticos de la dómina, apostrándolos a unidaes d'entrenamientu. La Fuercia Aérea Soviética utilizó posteriores entregues de les versiones P-51B/C y D, xunto a otros Mustang abandonaos en Rusia tres les famoses "misiones lanzadera" que fueron reparaos, pero non en serviciu de primer llinia.[30]

Uruguái *

La Fuercia Aérea Uruguaya utilizó 25 P-51D Mustang ente 1950 y 1960, dalgunos fueron vendíos a Bolivia.[15]

Historia operacional[editar | editar la fonte]

Escolta de bombarderos sobre Alemaña[editar | editar la fonte]

Pilotos afroamericanos del 332º Grupu de Caces (conocíos como los Aviadores de Tuskegee) en Ramitelli, Italia. De izq. a der., Lt. Dempsey W. Morgran, Lt. Carroll S. Woods, Lt. Robert H. Nelron, Jr., Capt. Andrew D. Turner y Lt. Clarence P. Lester.

Mientres más d'un añu, l'afrellada Octava Fuercia Aérea en Londres buscara un avión de combate calidable cimeru y más llargu algame pa escoltar los sos bombarderos pesaos. Unvió al coronel Cass Hough a que probara'l nuevu P-51B. Hough dixo que yera impresionante, pero d'escasa estabilidá direccional. La NAA centró la so atención nel P-51C de Dallas, con cubierta curva esnidiosa y seis ametralladores, y depués nel P-51D, con cubierta tipo burbuja y seis ametralladores. Poco dempués d'empezar la producción del P-51D, amestóse-y una aleta dorsal pa iguar el problema de la direición. Yá entós el Mustang yera, con muncho, el meyor avión d'escolta del mundu, cola metá de consumu de combustible que'l Lockheed P-38 Lightning o'l Republic P-47 Thunderbolt, y de mayor capacidá de combate que nengún otru, a pesar de que'l P-47 tenía ocho ametralladores. Pero n'Estaos Xuníos empecipiárase tiempu tras la producción en serie d'un nuevu caza, el Fisher P-75, pa les xeres específiques d'escolta de llargu algame.

El coronel Mark Bradley, depués xeneral, probó'l XP-75 y quedó bien esmolecíu. Había qu'atopar dalguna otra cosa, y llueu. Llamó al xefe de la NAA, "Dutch"" Kindelberger, l'home que llograra convencer a los británicos por que construyeren el Mustang. Pidió que s'instalara un gran depósitu de 322 L detrás del asientu del pilotu d'un Mustang. Bradley sabía qu'esi depósitu llenu de combustible fadría bien problemática la estabilidá direccional, de cuenta que mientres la primera o les dos primeres hores el pilotu tendría de concentrase en caltener el vuelu na direición qu'apuntara'l morru. Pasáu esti tiempu, el depósitu extra quedaría vacíu, y el pilotu podría utilizar los habituales 700 L de les ales y escaecese por completu de los problemes d'estabilidá. Con dos depósitos de 284 L suspendíos so les ales, el Mustang a dures penes consiguiría caltenese nel aire, pero con 1586 L podría dir abondo más lloñe. Rápido la NAA asitió'l depósitu extra, y Bradley realizó una prueba. Nel primer viaxe voló a Albuquerque, circunvoló la ciudá y tornó; ¡esautamente la mesma alloña qu'ente Inglaterra y Berlín!

La posibilidá de tener so la potencia de fueu de los caces cualquier llugar d'Europa yera daqué que pocos meses antes paecía inalcanzable. Significaba realmente, como dixo Galland, qu'Alemaña perdiera la guerra aérea.[31] Tal foi la rapidez con que se construyó'l P-51, qu'en 1944 había más de 9000 aparatos n'unidaes de combate, 1337 de los cualos yeren P-51K de Dallas con héliz distintu. Los Mustang apoderaron el cielu non yá nel noroeste d'Europa, sinón tamién nel norte d'Italia (onde, ente munches otres fazañes, destruyeron el dique de Pescara) y nel escenariu del Pacíficu.

Los únicos aviones que quedaben fora del algame del Mustang yeren los nuevos reactores alemanes, y entá con ellos el Mustang tuvo más ésitu que cualesquier otru avión de combate de los aliaos. El 7 d'ochobre de 1944, el teniente Urban L. Drew, del 361º Group, sorprendió a dos Messerschmitt Me 262 cuando desapegaben, y ablayar. El Grupu 55° de Combate destruyó seis aparato'l 25 de febreru de 1945[32] y el 24 de marzu de 1945, el Grupu 332° de Combate, formáu íntegramente por pilotos afrodescendientes ("Rede Tails"), baltaron trés.

Especificaciones (P-51D)[editar | editar la fonte]

Plantía:Especificaciones d'aeronave

Ver tamién[editar | editar la fonte]

|rellacionáu= 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Borth 1945, páxs. 92, 244.
  2. Kinzey 1996, p. 5.
  3. Kinzey 1997, páxs. 10–13.
  4. Gunston 1984, p. 58.
  5. Tillman 1996, páxs. 78–79.
  6. http://wp1113056.server-he.de/ABL/20-forschung/laminarfluegel/laminarfluegel_en.htm
  7. http://www.aviadores.eu/mustang_nacencia.html
  8. P-51D wingroot sectionP-51D wingtip section vistu: 22 de marzu de 2008
  9. Discussion of llaminar flow on P-51 wing vistu: 4 de xunetu de 2008
  10. Leffingwell 2003, p. 43. Nota: Najjar foi un entusiasta de l'aviación quien vio les llinies del conceutu orixinal del automóvil Ford Mustang I similar al del P-51 Mustang. Depués de pasar pola oficina de Rellaciones Públiques y del Dto. llegal que veta al nome del proyeutu (viendo la conexón ente'l potru del mesmu nome), y l'apellativu siguió con Mustang II Showcar y más tarde aplicóse a la versión de producción del Ford Mustang.
  11. Andrade, John M. U.S. Military Aircraft Designations and Serials since 1909. Leicester, UK: Midland Counties Publication, 1979, ISBN 0-904597-22-9.
  12. Smith, 2004, páxs. 78-79, 80, 82.
  13. Smith, 2004, páxs. 108-114.
  14. Gilman y Clive, 1978, p. 314.
  15. 15,00 15,01 15,02 15,03 15,04 15,05 15,06 15,07 15,08 15,09 15,10 15,11 15,12 (Gunston, 1990, p. 39)
  16. Hagedorn, 1993, p. 147.
  17. Hagedorn, 2006.
  18. Dienst, 1985.
  19. (Gunston y Dorr, 1995, pp. 109-110)
  20. "Blue Diamonds: Philippine Air Force." geocities.com. Retrieved: March 21, 2008.
  21. (Gunston y Dorr, 1995, p. 108)
  22. Cavalier Mustangs Mustangs-Mustangs. Retrieved: 12 April 2007.
  23. "Indonesian Air Arms Overview". Scramble: Dutch Aviation Society. Retrieved: 12 April 2007.
  24. Darling, 2002, p. 66.
  25. Yenne, 1989, p. 62.
  26. Sgarlato, 2003.
  27. (Kahin, 2003, p. 90)
  28. "Somali (SOM)." World Air Forces. Retrieved: 10 September 2011.
  29. (Gunston y Dorr, 1995, p. 107)
  30. Gordon, 2008, páxs. 448-449.
  31. Jeffrey Ethell, Robert Sand, «World War II Fighters», Zenith Imprint, 2002, pg. 126
  32. Scutts 1994, p. 58.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Angelucci, Enzo and Peter Bowers. The American Fighter: The Definitive Guide to American Fighter Aircraft from 1917 to the Present. New York: Orion Books, 1985. ISBN 0-517-56588-9
  • Birch, David. Rolls-Royce and the Mustang. Derby, UK: Rolls-Royce Heritage Trust, 1987. ISBN 0-9511710-0-3
  • Enciclopedia Ilustrada de l'Aviación: Vol.1 páxs.6-13, Edit. Delta, Barcelona 1982, ISBN 84-85822-29-3
  • O'Leary, Michael. USAAF Fighters of World War Two. New York: Sterling Publishing Co., 1986. ISBN 0-7137-1839-0
  • Wagner, Ray. "American Combat Planes of the 20th Century" Reno, NV: Jack Bacon & Company, 2004. ISBN 978-0-930083-17-5

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]