Bombarderu

De Wikipedia
Bombarderu
clase funcional de las aeronaves (es) Traducir
attack airplane (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Un bombarderu ye una aeronave militar diseñada p'atacar blancos enemigos asitiaos en tierra o mar refundiando bombes sobre ellos o, más apocayá, tamién por aciu el llanzamientu de misiles de cruceru.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Los bombarderos estratéxicos tán diseñaos pa llevar a cabu principalmente misiones de bombardéu de llargu algame contra blancos estratéxicos como pueden ser bases de suministros, pontes, fábriques, estelleros, ya inclusive ciudaes, col fin de debilitar la capacidá del enemigu de siguir la guerra. Como exemplos actuales inclúyense bombarderos que pueden ser armaos con armes nucleares como los Northrop Grumman B-2 Spirit, Boeing B-52 Stratofortress, Tupolev Tu-95 y Tupolev Tu-22M; históricamente dalgunos de los exemplos más importantes d'esti tipu de bombarderos son los Gotha G, Avro Lancaster, Heinkel He-111, Junkers Ju 88, Boeing B-17 Flying Fortress, Consolidated B-24 Liberator, Boeing B-29 Superfortress y Tupolev Tu-16.

El bombardéu tácticu, dirixíu a unidaes militares ya instalaciones del enemigu, xeneralmente ye asignáu a aeronaves más pequeñes qu'operen a distancies más curties, de normal en coordinación coles tropes terrestres o navales. Esti papel ye cubiertu por dellos tipos d'aeronaves, tan distintes como bombarderos llixeros, bombarderos medios, bombarderu en picáu bombarderos en picáu, cazabombarderos, aviones d'ataque a tierra y caces polivalentes, ente otros. Como exemplos actuales de bombarderos tácticos pueden citase los F-15Y Strike Eagle, F/A-18 Hornet, Sukhoi El so-34, Xian JH-7, Dassault Mirage 2000 o Panavia Tornado; como exemplos históricos: Ilyushin Il-2, Junkers Ju 87, Republic P-47 Thunderbolt, Hawker Typhoon o McDonnell Douglas F-4 Phantom II.

Historia[editar | editar la fonte]

Los bombarderos nacieron como una forma tantu d'ampliar el radiu d'aición de l'artillería pesao como, amás, la so exactitú.

Les primeres aeronaves a les cualos dióse-yos el rol de bombarderos fueron los dirixibles, qu'a pesar de la so inexactitud al bombardear oxetivos, al tener una enorme figura producíen amás de un dañu material, un gran terror psicolóxico sobre la población.

Al entamu de la Primer Guerra Mundial, Alemaña pensaba que tenía una arma ideal pero los aviones y l'artillería antiaérea dieron cuenta de munchos, polo que s'abandonó la idea.

Les nacientes fuercies aérees de los países batallosos, trataron entós de reemplazar el nichu dexáu polos globos, foi entós cuando se probó'l llanzamientu de granaes y afilaos clavos, dende los primeros aviones d'observación pol copilotu, sobre les trincheres enemigues.

Equí sí qu'hubo un cambéu d'estratexa, pos los aviones d'observación, al ser más grandes y tener mayor capacidá, podíen llevar una carga de bombes qu'anque pequeña, yera más eficaz, amás al llevar aviones escolta de parte de los caces de la dómina, colo cual yera mayor la so tasa de sobrevivencia.

D'esta manera, cuando empezaron a apaecer los primeros aviones d'observación, con diseños bimotores, causaron estragos ente les files enemigues.

Guerra de VietnamPrimer Guerra MundialGuerra FríaGuerra FríaSegunda Guerra Mundial

Primer xeneración (1913–1927)[editar | editar la fonte]

Bombarderu alemán Zeppelin Staaken R.VI de la Primer Guerra Mundial.

Carauterízase pol usu d'aviones d'observación pa esti rol, polo cual la so única misión ye la de bombardéu estratéxicu. Desarrollu de les primeres táctiques pal usu del avión como arma d'ataque a blancos en tierra.

Nel periodu asocedíu ente los dos guerres mundiales, l'aeronáutica creció gracies a los desarrollos de los nuevos motores y de l'aerodinámica, polo cual toles aeronaves viéronse beneficiaes, ameyorando'l so rendimientu. L'avión bombarderu en sí yá tenía un puestu aseguráu nes fuercies aérees.

Segunda xeneración (1928–1946)[editar | editar la fonte]

Avro Lancaster, bombarderu pesáu británicu de la Segunda Guerra Mundial.

Empezar a estremar les subclases de bombarderos, aumenten les capacidaes de carga, autonomía y defensa.

Un bombarderu mediu B-25 Mitchell pintáu con bandes d'invasión.
Bombarderu pesáu
Aviones de gran autonomía, tetramotores, con gran capacidá de carga y capaces de xenerar fueu defensivo, mientres les operaciones.
Bombarderu mediu
Complementaben el llabor de los bombarderos pesaos, bimotores, atacando otres zones menos importantes de los teatros de batalla.
Bombarderu llixeru
Yeren aviones polivalentes monomotores o bimotores, que podíen llevar bombes pa realizar ataques de precisión o torpedos p'atacar embarcaciones.
Bombarderu en picáu
Tien la virtú de ser un avión medianamente axilosu, monomotor, y que al realizar los sos ataques per mediu d'un picáu contra los sos blancos, llogra esponese de manera más curtia a les defenses antiaéreas, con mayor precisión.

Tercer xeneración (1947–1969)[editar | editar la fonte]

Tres el perfeccionamiento del motor a reaición y l'entamu de la Guerra Fría, el bombarderu sigue creciendo tocantes a capacidá de carga, algame y velocidá, pero les defenses actives empiecen a ser dexaes de llau. Amás la capacidá de tresportar armes atómiques ye una opción cada vez más relevante.

Cuarta xeneración (1970–actualidá)[editar | editar la fonte]

El bombarderu invisible» B-2 Spirit.
Bombarderu estratéxicu

El perfeccionamiento de los misiles balísticos (ICBM) y de los misiles cruceru como'l misil Tomahawk que dexaron los ataques a distancia inclusive con armes nucleares, amás de los trataos de non proliferación d'armes, llevaron a los bombarderos a tresportar nuevamente armes convencionales.

Sicasí, la gran autonomía alcanzada con motores de turbina, facer capaces de volar enormes distancies ensin problemes p'algamar los sos oxetivos, como na guerra de Vietnam y Afganistán.

Los bombarderos estratéxicos son anguaño una arma que llegó al tope del diseñu cola teunoloxía actual, por eso a pesar de ser parte importante de los sistemes d'ataque, bien poques naciones caltienen una flota por cuenta de la so costo.

Bombarderu supersónicu

Diseñáronse dellos modelos de bombarderos de gran velocidá, con una configuración alar n'ala delta, con potentes motores de turbina y sistema de reabastecimiento aereu de combustible p'aumentar el so algame, que tresportaben una bomba atómica de cayida llibre y depués tresportaben misiles con ojivas nucleares. Mientres la Guerra fFía construyéronse dellos aviones bombarderos supersónicos, pero esisten dellos proyeutos que nun se llograron construyir en serie, por falta de presupuestu económicu y pa favorecer la construcción de los nuevos misiles intercontinentales ICBM, embarcaos en submarinos, barcos de guerra y almacenaos en silos de llanzamientu, pero apocayá, cola aprobación de los trataos de llimitación d'armes estratéxiques START II, pa llindar el númberu de misiles, va empecipiase un nuevu programa de desenvolvimientu d'aviones supersónicos, que van reemplazar a los misiles nel futuru y van ser el nuevu surdimientu d'esti tipu d'aviones de diseñu futurista, que taben adelantraos a la so dómina.

Dempués de la esperiencia acumulada na guerra de Corea, onde dellos bombarderos Boeing B-29 Superfortress fueron baltaos fácilmente polos nuevu caces con motores de turbina soviéticos Mikoyan-Gurevich MiG-15, que volaben más rápidu y alto, poles medranes de la Guerra Fría, llegar a la conclusión de que yera necesariu fabricar un nuevu tipu d'avión bombarderu que pudiera algamar velocidá supersónica, pa poder enfusar dientro del territoriu enemigu y sobrevivir a los ataques de l'artillería antiaérea, disparos de misiles enemigos y aviones caza de defensa, volando a gran altitú y velocidá, pero que tamién tendría capacidá pa volar a baxa altitú y caltener vuelos supersónicos, volando ente los montes y con vuelos rasantes a nivel del mar, pa nun ser detectaos polos radares enemigos y llograr -en teoría- realizar un ataque furtivu nes bases militares enemigues, antes del llanzamientu de los misiles intercontinentales ICBM, como una nueva forma de disuasión pa caltener la paz, porque los misiles presentaben una opción bien peligrosa y podíen ser detectaos por radares de llargu algame, que provocaríen el llanzamientu de los misiles ICBM del país atacáu, en respuesta al ataque inicial.

Los proyeutos pa la construcción d'aviones bombarderos supersónicos, tamién presentaben una bona posibilidá d'efectuar la respuesta nuclear necesaria y midida, en casu d'un ataque nuclear con misiles ICBM, porque taríen volando en forma permanente en misiones de patrulla sobre los cielos del país atacáu, sobre países aliaos y agües internacionales nel océanu Pacíficu, Alaska y Noruega, al recibir la señal d'atacar en forma automática polos primeros ordenadores de batalla, porque'l so país foi atacáu de primeres polos misiles ICBM de países enemigos o un ataque furtivu d'otros aviones bombarderos, podíen esviar el so cursu rápido y atacar al país enemigu, pa efectuar misiones d'ataque programaes primeramente sobre oxetivos enemigos, mientres los políticos llegaben a un alcuerdu de paz, pa evitar l'aumentu de la esguilada militar, dexando un tiempu necesariu pa les negociaciones de paz ente los políticos y militares de los gobiernos en conflictu, onde podía incluyise y axustar, una respuesta similar, pa compensar l'ataque inicial o recibir una nueva señal pa suspender l'ataque programáu.

D'esta manera, si una base militar yera atacada, la respuesta prudente sería responder de primeres l'ataque con aviones bombarderos supersónicos, na mesma proporción, pa siguir coles negociaciones de paz, ensin que nengún país declárese vencedor o intente imponer les sos condiciones pa la paz sobre'l país afrelláu, daqué que nun se podía faer col llanzamientu de los misiles intercontinentales ICBM, que yeren una respuesta bien peligrosa, con una propuesta de too o nada, pa destruyir totalmente al país enemigu.

Estaos Xuníos fabricó'l bombarderu supersónicu de pesu mediu Convair B-58 Hustler, con ales en forma ala delta. La Xunión Soviética fabricó'l bombarderu supersónicu pesáu Tupolev Tu-22, con ales en forma de flecha p'alta velocidá, y Francia el Dassault Mirage IV. Inglaterra tenía dellos proyeutos pa construyir aviones bombarderos supersónicos pesaos, pero que nun se llograron fabricar por falta de presupuestu económicu y pola apaición de los nuevos misiles tácticos, pero llogró construyir en serie'l proyeutu del avión bombarderu llixeru SEPECAT Xaguar, qu'inclusive s'esportó con ésitu a otros países, y el modernu bombarderu de pesu mediu y ales de xeometría variable Panavia Tornado, que finalmente reemplazó a los bombarderos estratéxicos Avro Vulcan de la Royal Air Force y participaron con ésitu na Guerra del Golfu en 1991 y pa caltener la zona d'esclusión aérea sobre Libia en 2011.

Estaos Xuníos siguió col proyeutu del nuevu bombarderu supersónicu B-1 Lancer, los soviéticos cola meyora del bombarderu supersónicu pesáu Tu-22, nel nuevu modelu Tu-22M con ales de xeometría variable y finalmente, construyeron el más modernu bombarderu supersónicu pesáu Tu-160, el más grande y rápido construyíu hasta la fecha. Estaos Xuníos construyó l'avión supersónicu SR-71 como un avión de pruebes de nueves teunoloxíes, que finalmente foi utilizáu como un avión espía, pero que podía ser ameyoráu y afechu, si yera necesariu, pa misiones de bombarderu supersónicu nel futuru. La Xunión Soviética tenía dellos proyeutos que nun se llograron construyir pol so altu costo y Estaos Xuníos suspendió'l programa de construcción del bombarderu supersónicu XB-70 Valkyrie, pol so altu costo de diseñu, construcción y caltenimientu, un accidente nel so vuelu de prueba y pa favorecer el so programa de misiles intercontinentales ICBM. Los soviéticos tamién suspendieron la construcción en serie del nuevu bombarderu supersónicu Sukhoi T-4, consideráu la contrapartida soviética pa enfrentar al nuevu bombarderu Valkyrie.

Cazabombardero

Tomó'l llugar de los bombarderos medianos, por ser más económicu y por cuenta de que la potencia de los motores actuales dexa tresportar una respetable cantidá de carga ofensiva, como bombes empuestes, misiles, amás de tener entá axilidá y portar armes pa combate aereu, como cañones y misiles "aire-aire" de curtiu, mediu y llargu algame, pa entablar combates aéreos contra otros aviones caza. Puede recibir reabastecimiento aereu de combustible y tresportar tanques de combustible esternos p'aumentar el so algame.

Los cazabombarderos son más maniobrables y versátiles que los anteriores bombarderos supersónicos pa misiones de combate en tou tipu de clima, día y nueche, penetración fonda dientro de territoriu enemigu, ataque naval con vuelos rasantes sobre'l mar, y pa llanzar misiles "aire-superficie" navales antibuque. Son más económicos, de bon caltenimientu y baxu costo d'operación per hora de vuelu, comparaos colos primeros aviones bombarderos supersónicos, pueden ufiertase a la venta a otros países como un caza polivalente de diseñu multipropósito, con meyor actuación de vuelu a media y baxa altitú, onde l'aire ye más trupu, húmedu y pesáu. Pueden aterrizar en pistes curties d'aeropuertos convencionales, carreteres y bases aérees militares ensin pistes d'aterrizaxes especiales.

El bombarderu na fuercia aérea actual[editar | editar la fonte]

A pesar de que al nacer, presentóse como una arma indispensable pa neutralizar les defenses enemigues y los sos centros granibles, anguaño, el bombarderu en sí, pasó a tomar un rol secundariu pa la mayoría de los países, que concentráronse en tener fuercies armaes más disuasivas qu'eviten dir a enfrentamientos en territoriu enemigu.

Bombardéu masivu contra bombardéu selectivu[editar | editar la fonte]

B-52F realizando un bombardéu masivu sobre territoriu enemigu.

Coles continues meyores teunolóxiques, tocantes a llogru d'información del campu de batalla y precisión nel llanzamientu de municiones, les fuercies armaes optaron por camudar les sos doctrines pa la eliminación d'oxetivos, teniendo en cuenta los daños colaterales que pueden acarretar los ataques. Por casu, el bombardéu masivu implica una gran esposición al fueu enemigo, grandes cantidaes de material llanzao y resultaos inciertes. Foi llargamente usáu per Estaos Xuníos en campañes como la de Vietnam y, sicasí, los resultaos llograes nun yeren finalmente los esperaos, por cuenta de lo distinto del enemigu que se presentaba.

Anguaño, prefiérense los bombardeos de precisión o ataques quirúrxicos, onde s'escueye unu o dellos blancos que pueden ser dende edificios completos hasta un simple autu y destruyilo, perxudicando lo menos posible a los elementos que lu arrodien. Pa esto utilicen sistemes de guía satelital GPS o dispositivos de puntería láser. Exemplu d'ello fueron los ataques a los palacios de Bagdag, que a pesar de tar totalmente destruyíos nel interior, calteníen les sos fachaes relativamente intactes.

¿El fin del bombarderu pesáu?[editar | editar la fonte]

Güei llegóse a una llende tocantes a algame de vuelu, dau solamente pola resistencia de los pilotos; amás l'usu de misiles intercontinentales ICBM evita esponer material bélico d'altu costo y tripulaciones a peligros. Por estes razones y debíu al altu costo en desenvolvimientu que significa'l reemplazu de les aeronaves qu'hai en serviciu anguaño, solamente les superpotencies militares como Rusia y Estaos Xuníos tienen bombarderos pesaos de llargu algame.

Ello ye que Estaos Xuníos entama caltener en serviciu, a lo menos hasta'l 2020, la so flota de B-52. Amás el bombarderu furtivu B-2 ye un avión relativamente nuevu, al qu'inda-y queda una llarga vida en serviciu, anque la so hora de vuelu y caltenimientu ye de bien alto costo, y apocayá, utilizáronse misiles cruceru BGM-109 Tomahawk, llanzaos dende fragates misileras, primero que una nueva revolución teunolóxica pueda reemplazar.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]