Musca domestica

De Wikipedia
Musca domestica
mosca casera
Estáu de caltenimientu
Non evaluáu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Diptera
Familia: Muscidae
Subfamilia: Muscinae
Tribu: Muscini
Xéneru: Musca
Especie: M. domestica
Linnaeus, 1758
Subespecies
Ver el testu
Sinonimia
  • Musca allegante Walker, 1853
  • Musca harpyia Harris, 1869
  • Musca vicina Macquart, 1851
Consultes
[editar datos en Wikidata]

.


La mosca casera[1] (Musca domestica) ye una especie de dípteru braquícero de la familia Muscidae. Ye la mosca más común y habitual na mayoría de los climes de la Tierra.

Descripción[editar | editar la fonte]

Los adultos pueden llegar a midir cerca de 5-8 mm de llargor y 13 a 15 mm d'envergadura alar. El so tórax ye de color gris, con cuatro llinies llonxitudinales escures nel envés, la parte inferior del abdome ye mariella o anaranxada, dacuando tresparente a los llaos y con una banda central escura que s'enancha y cubre los últimos segmentos abdominales. El so cuerpu atópase cubiertu de vellos. Los güeyos compuestos son de color coloráu. Les femes son un pocu más grandes que los machos y tienen un espaciu mayor ente los sos güeyos. Tienen dos ales funcionales, convirtiéndose l'otru par en balancinos o halterios qu'estabilicen el vuelu.

Ciclu vital[editar | editar la fonte]

Cada fema puede poner cerca de 8000 güevos blancos, d'unos 1,2 mm de llargor. Nes siguientes 24 hores los bárabos eclosionan y empiecen a taramiar restos orgánicos ricos en nutrientes. Tienen un color pálidu y un tamañu de 3 a 9 mm de llargor, en forma de fusu cola boca terminal, y ensin pates. Tres l'alimentación tresformar en pupa, coloriaes de colloráu o marrón y de 8 mm de llargor. Al concluyir la metamorfosis, l'adultu ruempe un estremu de la pupa con una corte circular y vuela en busca de conxéneres p'apariase y concluyir el so ciclu vital. Los adultos pueden vivir mediu mes n'estáu selvaxe, pudiéndose enllargar esti tiempu nel llaboratoriu.

Mosques y humanos[editar | editar la fonte]

Conviven col home, con enclín a amestase anque son bien pocu sociables. Pueden ser portadores d'enfermedaes infecto-contaxoses que pueden tresmitir al consumir alimentos humanos, los que contaminen cuando depués son inxeríos por humanos. La vía de contaminación d'alimentos ye doble: por contautu de les pates y almadines suctoras; polos fluyíos gástricos y restos de les comíes anteriores que suelen regurgitar antes d'alimentase. Dalgunes de les enfermedaes susceptibles de tresporte vectorial por M. domestica son fiebres tifoidees, roxura, salmonelosis, disentería de bacilos, tuberculosis, anthrax, y tamién viérbenes parásitos. Escepcionalmente tamién pueden causar miasis.

Delles variedaes pueden ser inmunes a insecticides. Estos inseutos son consideraos una de les peores plagues doméstiques, superando a los mosquitos, formigues y cucaraches.

Subespecies[editar | editar la fonte]

Reconócense les siguientes subespecies:[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  2. ITIS, Integrated Taxonomic Information System (ed.): «Musca domestica Linnaeus, 1758». Consultáu'l 1 de xunetu de 2011.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Chinery, Michael (1980). Guía de campu de los inseutos d'España y Europa. Barcelona: Omega, páx. 402. ISBN 84-282-0469-1.
  • Leraut, Patrice (2007). Insecto d'España y Europa. Barcelona: Lynx Edicions, páx. 528. ISBN 978-84-96553-27-9.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]