Masacre de Nankín

Coordenaes: 32°03′00″N 118°46′00″E / 32.05°N 118.7667°E / 32.05; 118.7667
De Wikipedia
Masacre de Nankín
Llocalización
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Provincies[[Jiangsu|{{{2}}}
Ciudá[[Nanjing|{{{2}}}
Llocalización Nankín
Coordenaes 32°03′00″N 118°46′00″E / 32.05°N 118.7667°E / 32.05; 118.7667
Mapa
Datos
Parte de Batalla de Nankín (es) Traducir
Autor principal Exércitu Imperial Xaponés
Fecha 1937
Víctimes
Númberu de muertes 300 000
Cambiar los datos en Wikidata

La Masacre de Nankín o Nanking (chinu: 南京大屠殺, pinyin: Nánjīng Dàtúshā; xaponés: 南京大虐殺, Nankin Daigyakusatsu), conocida tamién como la Violación de Nankín, referir a los crímenes cometíos pol Exércitu Imperial Xaponés en Nankín (China), y la so contorna, tres la cayida de la capital de la República China frente a les tropes xaponeses el 13 d'avientu de 1937.[1][2][3][4]

L'exércitu xaponés treslladar escontra'l norte tres prindar Shanghai n'ochobre de 1937, y conquistaron Nankín na batalla de Nankín, el 13 d'avientu de 1937. Los comandantes del exércitu nacionalista chinu fuxeren de la ciudá antes de la entrada del exércitu nipón, dexando tras a miles de soldaos chinos atrapaos na ciudá cercada. Munchos d'ellos quitaron el so uniformes y escaparon a la llamada Zona de Seguridá preparada polos residentes estranxeros de Nankín. Lo qu'asocedió dempués de la entrada del exércitu xaponés na ciudá de Nankín ye y foi la base del encaloráu discutiniu históricu y tensión político, particularmente ente China y Xapón n'años recién.

Los crímenes de guerra cometíos mientres esti episodiu inclúin el pillaje, la violación, y la matanza de civiles y prisioneros de guerra. L'algame de les otomíes ye banciáu ente China y Xapón, que van dende l'afirmación del gobiernu chinu d'una cifra de muertos non combatientes superior a 300 000, hasta l'afirmación del exércitu xaponés nel Tribunal Militar Internacional d'Estremu Oriente (conocida como'l Tribunal de Guerra de Tokiu) dempués de la Segunda Guerra Mundial, de que les cifres de muertos yeren toes de militares y que nun hubo masacres entamaes o otomíes cometíes contra los civiles. El Tribunal de Guerra de Tokiu xulgó un casu en que'l númberu total de muertes foi de 250 000. Na sentencia de muerte emitida contra'l comandante del exércitu xaponés en Nankín, el xeneral Iwane Matsui, la cifra foi establecida en 100 000.[5][6] N'avientu de 2007, dellos documentos del Gobiernu Federal de los Estaos Xuníos acabante publicar, qu'hasta entós fueren un secretu d'Estáu, consideraron el númberu total de muertos en 500 000, teniendo en cuenta lo que pasó alredor de la ciudá antes de la so captura.[7]

En China, esti fechu ye un puntu principal del nacionalismu chino. En Xapón, la opinión del públicu ta estremada al respeutu, especialmente ente los conservadores, pa los que la Masacre de Nankín foi esaxerada como una arma diplomática empobinada contra Xapón. Tales opiniones son consideraes revisionismu históricu ente los chinos, y como tal, siguen xenerando rabia y rensía.[1]

Fonderada histórica[editar | editar la fonte]

El Xeneral Iwane Matsui entrando en Nankín.

La masacre de Nankín, entós capital de la República de China, asocede tres el so cayida ante'l Exércitu Imperial Xaponés el 13 d'avientu del 1937. La duración de la masacre nun ta claramente definida, anque la violencia enllargar hasta bien entraes los seis selmanes llegando a principios de febreru de 1938.

Mientres la ocupación de Nankín, l'exércitu xaponés cometió numberoses otomíes, como la violación, el saquéu, la quema y l'execución de prisioneros de guerra y civiles. Anque les execuciones empezaron cola sida d'esaniciar los soldaos chinos amarutaos de civiles, afírmase qu'un gran númberu d'homes inocentes fueron intencionalmente identificaos como combatientes enemigos y executaos. Un gran númberu de muyeres y neños tamién fueron asesinaos, al dir estendiéndose les violaciones y los asesinatos.

N'agostu de 1937, metanes la Segunda guerra sino-xaponesa, l'Exércitu Imperial Xaponés atopar con una fuerte resistencia y sufrió grandes baxes na Batalla de Shanghai. La ofensiva foi cruenta, y dambos llaos terminaron foliaos nun combate mano a mano.

El 5 d'agostu de 1937, Hirohito ratificó personalmente la propuesta del so exércitu d'esaniciar les restricciones de la llei internacional pal tratu de prisioneros chinos. Esta directiva alvirtió amás a los Oficiales d'Estáu de dexar d'utilizar l'usu del términu “prisioneru de guerra”.

Nel camín de Shanghai a Nankín, los soldaos xaponeses cometieron un gran númberu d'otomíes, polo que la masacre de Nankin nun foi un incidente aislláu. L'eventu más famosu foi'l concursu pa matar a 100 persones utilizando una espada”.

A mediaos de payares, los xaponeses prindaren Shanghai cola ayuda de bombardeos aéreos y navales. El Cuartel Xeneral d'Estáu Mayor en Tokiu decidió nun espandir la Guerra, por cuenta de les graves baxes incurríes y al abatíu estáu anímicu de les tropes.

Acercamientu a Nankín[editar | editar la fonte]

Príncipe Yasuhiko Asaka.

Mientres l'Exércitu Xaponés averar a Nankín, los civiles chinos dexaben la ciudá en masa, y la milicia del país llevaba a cabu una campaña de tierra quemada, enfocada a destruyir cualquier cosa que pudiera ser de valor pal exércitu xaponés invasor. Los oxetivos dientro y fora de les muralles de la ciudá, como barracones militares, residencies privaes, el Ministeriu Chinu de Comunicación, montes ya inclusive pueblos enteros, fueron amenorgaos a cenices, a un valor envaloráu de 20 a 30 millones de dólares (1937).

El 2 d'avientu, l'emperador Shōwa designó a unu de los sos tíos, el príncipe Yasuhiko Asaka, como comandante de la invasión. Ye difícil establecer si, como miembru de la familia imperial, Asaka tenía un estatus cimeru al del xeneral Iwane Matsui, quien yera oficialmente comandante en xefe, pero ye claro que, como l'oficial de mayor posición, tenía autoridá sobre otros comandantes, tenientes xenerales Kesago Nakajima y Heisuke Yanagawa.

Zona de Seguridá de Nankín[editar | editar la fonte]

Numberosos occidentales atopábense viviendo na ciudá por razones comerciales o bien en viaxes misionales con distintos grupos relixosos. Nel momentu que l'exércitu xaponés empezó a llanzar ataques aéreos sobre Nankín, la mayoría de los occidentales y tolos periodistes tornaron a los sos respeutivos países, quitando a 22 persones. L'empresariu alemán de Siemens John Rabe (presumiblemente pola so condición de Nazi y gracies al Pactu Antikomintern robláu ente l'Imperiu de Xapón y Alemaña), prefirió permanecer na ciudá y formó el Comité Internacional pa la Zona de Seguridá de Nankín. Rabe foi escoyíu como'l so líder. Esti comité estableció la Zona de seguridá de Nankín nel cuartu oeste de la ciudá. El gobiernu xaponés alcordara nun atacar aquelles partes de la ciudá que nun tuvieren milicia china. Por esa razón, los miembros del Comité Internacional pa la Zona de seguridá de Nankín convencieron al gobiernu del país de sacar toles sos tropes del so área.

Los nipones respetaron hasta ciertu puntu la Zona de seguridá; nengún proyeutil atacó aquella parte de la ciudá, quitando unos cuantos tiros perdíos. Mientres el caos que siguió al ataque de la ciudá, delles persones fueron asesinaes na Zona de Seguridá, pero les otomíes cometíes nel restu de la ciudá resultaron descomanadamente peores.

John H.D. Rabe ye conocíu como'l Oskar Schindler de Nankín, coles sos aiciones llogró salvar les vides d'unos 200.000 chinos.

Historia y fechos[editar | editar la fonte]

Según el Tribunal de Guerra de Tokiu, les estimaciones realizaes nuna fecha posterior pa indicar el númberu total de civiles y prisioneros de guerra asesinaos en Nankín y la so contorna mientres les primeres seis selmanes de la ocupación xaponesa refundiaben una cifra de más de doscientos mil. Qu'estes estimaciones son esaxeraes nun se ve confirmáu pol fechu de que les sociedaes funeraries y otres organizaciones cuntaron más de cientu cincuenta y cinco mil enterramiento, la mayoría coles manes ataes tres el llombu. Estes cifres esclúin a los encenraos o arrastraos pola corriente fluvial".[8] La magnitú de les otomíes que se banciar# ente China y Xapón, colos númberos, que van dende dellos xaponeses de dellos centenares de reclamaciones, a la pretensión de China d'un númberu de muertos non combatientes de trescientos mil.

Una serie d'investigadores xaponeses consideren un valor averáu ente cien mil y doscientos mil asesinatos de civiles. Otres naciones, que'l númberu ronda los cientu cincuenta mil y trescientos mil. Esti númberu foi dau a conocer en xineru de 1938 pol australianu Harold John Timperly, un periodista testigu, basáu n'informes d'otros testigos contemporáneos. Otres fontes, incluyendo La Violación de Nankín d'Iris Chang, tamién cunten trescientos mil. Amás, el 12 d'avientu de 2007, el gobiernu d'Estaos Xuníos desclasificó documentos adicionales que refundiaron un saldu d'alredor de quinientos mil na redolada de Nankin previu a la ocupación.

Amás del númberu de víctimes, dellos críticos entá en disputa si la otomía asocedió. Mientres el gobiernu xaponés reconoció l'incidente, dellos xaponeses sostuvieron los nacionalistes, en parte utilizando les manifestaciones del Exércitu Imperial Xaponés nel Tribunal Penal Militar Internacional pal Alloñáu Oriente, que'l númberu de muertos yera de naturaleza militar y que nengún d'eses otomíes civiles asocedió. Estes afirmaciones fueron puestes en dulda por dellos datos, sofitándose en declaraciones nel Tribunal de ciudadanos de non chinos, otros testigos presenciales y poles pruebes fotográfiques y arqueolóxiques que demostraríen que se producieron les muertes de civiles.

La condena de la masacre ye un elementu importante del nacionalismu chino. En Xapón, sicasí, la opinión pública sobre la gravedá de la masacre sigue siendo llargamente estremada. Esto demostrar el fechu de que, ente que delles comentaristes xaponeses referir a ella como la "Masacre de Nankín" (南京大虐杀, Nankin daigyakusatsu), otros utilicen más el términu ambivalente "Incidente de Nankín" (南京事件, Nankin jiken). Sicasí, esti términu tamién puede referise a un incidente que se produció en Nankín en 1927 mientres tomar de la ciudá Nacionalista per parte de la Espedición del Norte, na que los estranxeros na ciudá fueron atacaos.

La masacre de 1937 y l'algame de la so cobertoria nos llibros de testu sigue siendo un puntu de discutiniu y discutiniu nes rellaciones chinu-xaponeses.

Concursu de Masacre [[Ficheru
Contest

To Cut Down 100 People.jpg|thumb|El titular en negrines diz: "'Récor increíble' (Competencia pa matar a 100 persones —Mukai 106 – Noda 105— Dambos Tenientes van a los extras".]]

El 13 d'avientu de 1937, el periódicu Osaka Mainichi Shimbun y el so análogu'l Tokyo Nichi Nichi Shimbun cubren una "competencia" ente dos oficiales xaponeses, Toshiaki Mukai (向 井 敏明) y Tsuyoshi Noda (野 田 毅), dambos de les tropes de la 16a División del Exércitu Imperial Xaponés, nel que se describe como compiten ente sigo pa ser el primeru en matar por decapitación a 100 persones con una katana antes de tómalo de Nankín. Dende Jurong y Tangshan (dos ciudaes na Provincia de Jiangshu, China) hasta'l Monte Zijin, Tsuyoshi Noda matara a 105 persones, ente que Toshiaki Mukai asesinó a 106 persones. Dambos oficiales supuestamente superaron la so meta mientres l'estreldu de la batalla, polo que foi imposible determinar quién ganara'l concursu; polo tanto decidió empecipiase otru concursu, coles mires de llegar a les 150 muertes. Dempués de la rindición de Xapón, Toshiaki Mukai y Tsuyoshi Noda, fueron deteníos y fusilaos en Nankín con acusación de calter penal.

Masacre[editar | editar la fonte]

Rellatos de testigos presenciales tanto occidentales como chinos en Nanking rexistren que, nel intre de seis selmanes dempués de la cayida de la ciudá, les tropes xaponeses participaron nuna fola de violaciones, asesinatos, robos, quemes y otros crímenes de guerra. Prueba d'ello queden los diarios de dellos estranxeros como John Rabe y l'estauxunidense Minnie Vautrin, qu'optaron por quedar se col fin de protexer a los civiles chinos de tales daños. Otros rellatos inclúin los testimonios en primer persona de los sobrevivientes de la masacre de Nankín, informes de testigos oculares como los periodistes (occidentales y xaponeses), según los diarios de campu del personal militar. El misioneru d'Estaos Xuníos John Magee ufiertó una cinta de cine de 16 mm y fotografíes de primera mano de la masacre de Nankín.

El 22 de payares, un grupu de expatriados estranxeres encabezadures por Rabe encargárense de formar el 15-man Comité Internacional y el trazáu de la Zona de Seguridá de Nankín col fin de protexer a los civiles na ciudá, onde la población yera de 200.000 a 250.000. Rabe y el misioneru norteamericanu Lewis SC de Smythe, secretariu del Comité Internacional y profesor de socioloxía na Universidá de Nankín, rexistró l'actuación de les tropes xaponeses y les quexes presentaes a la embaxada de Xapón.

Masacre de civiles

Tres la captura de Nanking, el 13 d'avientu de 1937, la masacre que foi perpetada pol exércitu xaponés, llevó a la muerte a más de 250.000 residentes na ciudá, una cifra difícil de calcular con precisión por cuenta de los munchos cuerpos quemaos deliberadamente, soterraos en fueses, o depositaos nel ríu Yangtze pol IJA. Campbell, nun artículu publicáu en revistir Teoría Sociolóxica, calificó la masacre de Nanking como un xenocidiu, teniendo en cuenta'l fechu de que los residentes fueron asesinaos en masa, a pesar de la resultancia positiva na batalla.

Civiles chinos soterraos vivos.[9]

Dellos residentes estranxeros que s'atopaben en Nankín nel momentu de los sucesos rexistraron les sos esperiencies sobre lo que socedía na ciudá:

El médicu d'Estaos Xuníos Robert O. Wilson, nuna carta a la so familia: "la masacre de la población civil ye tarrecible. Podría siguir narrando páxines de los casos de violación y brutalidá casi más allá de lo creíble. Dos cadabres cutíos por bayonetes ye lo único que queda de siete llimpiadores na cai que taben sentaos nes sos sedes cuando los soldaos xaponeses llegaron ensin previu avisu y mataron a cinco de los sos miembros y a otros dos mancaos que s'atopaben nel so camín al hospital."

El misioneru John G. Magee, nuna carta a la so esposa: "non yá mataron a tolos prisioneros que podíen atopar, tamién a un gran númberu de civiles de toles edaes [...] Xusto antesdayeri vimos a un probe miserable muertu mui cerca de la casa onde tamos viviendo."

El Dr. Wilson, n'otra carta a la so familia: "ellos (los soldaos xaponeses), mancaron con bayoneta a un neñu, causando la so muerte. Pasé una hora y media d'esta mañana intentando curar a otru neñu d'ocho años que tenía cinco mancaes de bayoneta, una de les cualos enfusó nel estómagu, faciendo qu'una porción d'epiplón quedara fuera del abdome."

Neñu asesináu por un soldáu xaponés a culatazos de fusil porque nun se quitar el sombreru.

El 13 d'avientu de 1937, John Rabe escribió nel so diariu: "Nun foi hasta percorrer la ciudá que nos enteramos de la magnitú de la destrucción. Atopamos con cadabres cada 100 a 200 yardes. Los cuerpos de los civiles qu'esaminé teníen furacos de bala nel llombu. Estes persones fueren presuntamente fusilaes pel costazu mientres taba fuxendo. Los xaponeses colen pela ciudá en grupos de diez a venti soldaos y escalen les tiendes (...) ver colos mios propios güeyos, yá que escalaron la cafetería del nuesu panaderu alemán Kiessling".

Hiroki Kawano, ex fotógrafu militar rellata: "Vi toa clase d'escenes espantibles...cuerpos degollaos de neños tendíos nel suelu. Ellos faíen que los prisioneros caven un fuexu y que se arrodillen nel cantu antes de ser degollaos. Dellos soldaos xaponeses yeren bien hábiles nel so trabayu y teníen el cuidu de tarazar la cabeza dafechu, pero dexando una pequeña tira de piel ente la cabeza y el cuerpu, de cuenta que al esbarrumbase la cabeza abasnaba'l cuerpu faía'l fuexu". (Revolutionary Document, Vol. 109 - History Committee for the Nationalist Party, Taipei, China - 1987, p. 79; Yin, James and Young, Shi, p. 132).

"A partir del 13 d'avientu, la xente foi travesada con bayonetes, estremada con espaes o quemada. Nada sicasí yera más despiadáu que soterrales vives. Eses miserables aullíes, esos desesperaos allaríos espardíos nel aire que cimblaba. Inda podíamos oyelos a siete milles de distancia" (Three Months of Nanking's Ordeal, autor Jiang Gong-gu).

"Les víctimes soterraes vives (tipu d'enterramientu solu cola cabeza fuera) morríen muncho primero qu'empezaren los efeutos de la inanición y el agusanamiento, sicasí dalgunos yeren usaos como blancos "tipu xavalina" coles bayonetes, otros yeren apatayaos por caballos, dalgunos yeren regaos con agua ferviendo y otros yeren entartallaos colos guxanos de los tanques". Bergamini, David. Japan's Imperial Conspiracy (William Morrow Company, Inc. New York, 1971, p. 36).

"Nesa dómina la compañía a la que yo pertenecía taba acuartelada en Xiaguan. Nós usábamos alambre d'espín p'arreyar a los chinos prindaos dientro de fardos de diez y tenelos xuníos nel camín. Depués echábamos-yos gasolina y quemar vivos. Sentíame como si tuviera matando gochos" (Kozo Tadokoro "First-hand Experience of the Nanking Massacre").

Según veteranu de la marina Sho Mitani, 'L'Exércitu utilizaba un soníu de trompeta que significaba "matar a tolos chinos que fuxen". A miles llevóse-yos lloñe y fueron executaos en masa nuna escavación conocida como "Regueru de los diez mil cadáver", una cabiana d'unos trescientos metros de llongura per cinco metros d'anchu. Yá que nun se caltienen rexistros, les estimaciones sobre'l númberu de víctimes soterraes na cabiana van dende 4,000 a 20,000. La mayoría de los estudiosos ya historiadores consideren que'l númberu va ser d'alredor de 12,000 víctimes.

Violaciones

Les muyeres y los neños nun taben a salvo de los horrores de les matances. El Tribunal Penal Militar Internacional pal Alloñáu Oriente estima que 20.000 muyeres fueron violaes, incluyendo neñes y vieyes. Una gran parte d'estes violaciones fueron sistematizadas nun procesu onde los soldaos faíen una busca puerta per puerta pa dar coles víctimes, que yeren llevaes cautives y violaes. Les muyeres yeren asesinaes, de cutiu, darréu dempués de ser violaes per mediu de la mutilación (cortábense los senos) o apuñalándoles yá sía cola mesma bayoneta o con palos llargos de bambú o otros oxetos afilaos que yeren introducíos na natura de les víctimes por que terminaren sangrándose. Nel casu de muyeres embarazaes dempués de la violación, de cutiu se bayoneteaban nel banduyu, faíense cortes abiertos y resgaben el úteru pa estrayer el fetu. Hai testigos que recuerden soldaos xaponeses tirando ñácaros al aire pa prindalos coles sos bayonetes.

Caso 5 de la película de John Magee: Una muyer atopa'l cadabre de dos adolescentes violaes y apuñalaes con una botella y una caña nes sos natures.

Dos estractos de los escritos del 15 y 18 d'avientu de 1937 que Robert O. Wilson, un ciruxanu nel Hospital Universitariu Estauxunidense, unvió a la so familia: "Déxenme rellatar dellos casos asocedíos nos últimos dos díes. Ayeri pela nueche la casa d'unu de los miembros del personal chino de la universidá taba destruyida y dos de los sos familiares, fueron violaes. Dos neñes, d'alredor de 16 años, fueron violaes hasta la muerte n'unu de los campamentos de refuxaos. Na University Middle School onde hai 8.000 persones; los xaponeses saltaron percima del muriu, robaron comida, ropa y violaron hasta que quedaron satisfechos".

Tamién hai rellatos de les tropes xaponeses obligando a les families a cometer actos d'incestu. Fíos forzaos a violar a les sos madres, padres obligaos a violar a les sos fíes. De la mesma, los monxos que se consagraren a una vida de celibatu, tamién se vieron obligaos a cometer violaciones y caltener rellaciones sexuales ente ellos, pa diversión del exércitu xaponés.

Según estimaciones, produciéronse alredor de siquier 1000 casos de violaciones per nueche y munchos per día. En casu de resistencia o cualquier niciu de desaprobación, se bayonetea, apuñala o dispara. (James McCallum, carta a la so familia, el 19 d'avientu de 1937).

Probablemente nun hai crime que nun se cometió nesta ciudá'l día de güei. Trenta neñes fueron sacaes de la escuela d'idiomes d'anueche, y güei oyí resultancies de desgarradoras hestories de les neñes que fueron sacaes de les sos cases ayeri pela nueche-una de les neñes yera de 12 años, pero… Esta nueche pasó un camión nel qu'había ocho o diez neñes, y al so pasu glayaron "Jiu ming! Jiu ming!": salven les nueses vides. (Minnie Vautrin el diariu, 16 d'avientu de 1937).

"Anque nenguna nueva o muyer que pudiera considerase curiosa dexaba de tar en riesgu, nenguna muyer taba a salvo d'una violenta violación o la esplotación sexual, (dalgunos d'éstes fueron filmadas como "souvenirs") y el probable asesinatu subsecuente. Grupos de 3 ó 4 soldaos merodeadores empezaben viaxando alredor de la ciudá y robando tou lo que consideraben robable. Siguíen violando a les muyeres y neñes y matando a cualesquier qu'intentara aguantase, a los qu'intentaren fuxir d'ellos o a cencielles a los que s'atopaben nel llugar y momentu equivocáu. Había neñes menores de 8 años y vieyes mayores de 70 que fueron violaes na forma más brutal posible, cutiéndoles bestialmente. (John Rabe, home de negocios alemán, miembru del partíu nazi, habitante de la "Zona de seguridá internacional neutral de Nankín", Chang The tosquile of Nanking p.119).

Reverendu James McAllum: "Nun sé per ónde empezar nin ónde terminar. Nunca tuvi qu'escuchar daqué de tamaña brutalidá. Violada, violada, violada, envalorábamos siquier mil caso per nueche y munchos nel día. La xente ta histérica... Munches muyeres son traíes mañana, tarde y nueche. Paez que tol exércitu xaponés ye llibre de dir onde quiera y faer lo que quiera". (R. John and Zaide, Sonia M. The Tokyo War Crimes Trial: The Complete Transcripts of the Proceedings of the International Military Tribunal for the Far East, 27 Vols.).

Semeya tomada en Xuzhou, amosando'l cuerpu profanáu d'una muyer descritu nel documental del misioneru John G. Magee.

"Taríamos bien si namái les violáramos, pero nunca cisqué que se detuviera l'asuntu. Munches vegaes clavar con bayonetes o cuchiellos, porque los muertos nun falen, quiciabes si solo violar ver como muyeres, pero al matales, ver como gochos" (Chang, The Tosquile of Nanking, páx. 49-50).

Un testigu Li Ke-Hen reportó: "Hai munchos cuerpos nes cais, víctimes de violación en grupu y asesinatu. Toes tán desnudes, los sos pechos cortaos amuesen un tarrecible buecu marrón, dalgunos de los cuerpos tán españaos a bayonetazos nel abdome, colos intestinos escontra fuera, dalgunes tienen un rollu de papel o una pieza de madera claváu nes sos natures".

Munches muyeres fueron violaes y brutalmente asesinaes. L'actual escenariu d'esta masacre presentar en detalle nel documental La batalla de China. La película Nanking! Nanking! (n'español: Ciudá de vida y muerte) dirixida pol chinu Lu Chuan y premiada cola Concha d'Oru a la Meyor Película nel Festival de Cine de San Sebastián 2009, ye una recreación de la hestoria de la Masacre de Nankín.

El Gobiernu foi bien consciente de les otomíes. El 17 de xineru, el ministru de Rellaciones Esteriores de Koki Hirota recibe un telegrama escritu pol corresponsal del Manchester Guardian, Harold John Timperley interceptáu pol gobiernu d'ocupación en Shanghai. Nesta telegrama, Timperley escribió:

"Dende la torna de Shanghai va unos díes informó de les otomíes cometíes pol exércitu xaponés en Nankín y n'otros llugares. Rellatos fiables de testigos oculares y cartes de particulares que la so credibilidá queda más allá de la dulda son prueba convincente de que l'exércitu xaponés portóse y sigue portándose de tala forma que recuerda a Atila, rei de los hunos. Non menos de trescientos mil civiles chinos fueron asesinaos, en munchos casos a sangre frío."

Execución estraxudicial de prisioneros de guerra chinos

El 6 d'agostu de 1937, Departamentu del Exércitu de Xapón ratificó la proposición del so exércitu pa esaniciar les llimitaciones del derechu internacional sobre'l tratamientu de prisioneros chinos. Esta directiva tamién aconseyó a los oficiales de personal pa dexar d'usar el términu "prisioneru de guerra".

Un prisioneru de guerra chinu a puntu de ser degolláu por un oficial xaponés.

Darréu dempués de cayida la resistencia de la ciudá, les tropes xaponeses embarcar nuna decidida busca d'ex soldaos, na que miles de mozos fueron prindaos. Munchos fueron llevaos al ríu Yangtsé, onde fueron ametrallaos. Lo que probablemente foi la masacre más grande de les tropes chines producir a lo llargo de les veres del ríu Yangtsé el 18 d'avientu no que se denomina "Masacre del gargüelu de cuerda de paya". Los soldaos xaponeses tomaron la mayor parte de la mañana arreyando a tolos prisioneros de guerra coles manes xuntes y ordenar en 4 columnes; depués de lo cual abrieron fueu contra ellos. Incapaz d'escapar, los prisioneros de guerra namái podía glayar na desesperación. Tomó-yos una hora por que los soníos de la muerte cesaren, ya inclusive más por que les bayonetes xaponeses terminen de rematar a cada individuu. La mayoría fueron refundiaos al ríu Yangtze. Envalórase que siquier 57.500 prisioneros de guerra chinos fueron asesinaos.

Les tropes xaponeses axuntaron mil trescientos soldaos chinos y civiles en Taiping Gate y matar. Les víctimes fueron volaes con mines terrestres, y depués alboraos con gasolina. Los que quedaron con vida dempués fueron asesinaos con bayonetes. Delles persones fueron cutíes hasta la muerte. Los xaponeses tamién executaron sumariamente a munchos peatones nes cais, polo xeneral so la sida de que podríen ser soldaos tapaos vistíos de civil.

F. Tillman Durdin y Steele Archibald , los corresponsales estauxunidenses de noticies, informaron que vieren los cadabres de los soldaos chinos que formen montículos d'hasta seis metros d'altor na puerta de Nankín Yijiang. Durdin, que trabayaba pal New York Times, realizó una xira por Nankín antes de la so salida de la ciudá. Oyó les rabaseres de fueu de les ametralladores y de les pistoles de los soldaos xaponeses calculando unes 200 en diez minutos. Dos díes más tarde, nel so informe al The New York Times, dixo que los caleyones y les cais taben llenes de cadabres de civiles, incluyíos muyeres y neños.

Acordies con un testimoniu fechu pol misioneru Ralph L. Phillips: "taba obligáu a reparar mientres los xaponeses destripaban a un soldáu chinu, rustiendo'l so corazón y el fégadu pa depués come-y lo".

Robos y quemes

Una tercer parte de la ciudá foi destruyida como resultáu de les quemes provocaes. Según los informes, les tropes xaponeses quemaron los recién construyíos edificios de gobiernu, según les cases de munchos civiles. Hubo una considerable destrucción d'árees fora de les muralles de la ciudá. Los soldaos escalaron a los probes y los ricos por igual. La falta de resistencia de les tropes y civiles chinos en Nanking significaba que los soldaos xaponeses teníen llibertá pa estremar los oxetos de valor de la ciudá al so antoxu. Esto dio llugar al saquéu xeneralizáu y el robu.

Fin de la masacre[editar | editar la fonte]

Retiru de Matsui y Asaka

A finales de xineru de 1938, l'exércitu xaponés obligó a tolos refuxaos na zona de seguridá a volver a les sos cases, p'afirmar haber "restauráu l'orde". Dempués de la creación del "zhengfu Weixin" (el gobiernu collaboracionista) en 1938, restauróse l'orde adulces en Nankín y les otomíes cometíes poles tropes xaponeses menguara considerablemente.

El 18 de febreru de 1938, la Zona de Seguridá de Nankín camudó'l so nome por "Comité Internacional de Rescate de Nankín" y la Zona de Seguridá efeutivamente dexó de funcionar. Los últimos campamentos de refuxaos fueron cerraos en mayu de 1938.

En febreru de 1938, tanto'l príncipe Asaka como'l xeneral Matsui fueron retiraos d'actividá y tornaos a Xapón. Matsui pasó a la xubilación, pero'l príncipe Asaka caltener nel Conseyu Supremu de Guerra hasta'l final de la guerra n'agostu de 1945. Foi xubíu al rangu de xeneral, n'agostu de 1939.

Tribunales de crímenes de guerra

Poco dempués de la rindición de Xapón, los principales oficiales al cargu de les tropes xaponeses en Nankín fueron llevaos a xuiciu. El Xeneral Matsui foi acusáu ante'l Tribunal Penal Militar Internacional pal Alloñáu Oriente por ignorar "apostada y temerariamente" el so deber llegal de "adoptar midíes fayadices pa velar pol cumplimientu y prevenir les violaciones" daes na Convención de L'Haya. Tani Hisao, el Teniente Xeneral de La Sexta División del exércitu xaponés en Nankín, foi xulgáu pol Tribunal de Crímenes de Guerra de Nankín. Otros líderes xaponeses militares a cargu nel momentu de la masacre de Nankín nun fueron xulgaos. El Príncipe Kan'in, xefe del Estáu Mayor del Exércitu Imperial Xaponés mientres la masacre, morriera antes del fin de la guerra en mayu de 1945. Al príncipe Asaka concedióse-y inmunidá pola so condición de miembru de la familia imperial. Isamu Cho, l'ayudante del príncipe Asaka y al que dellos historiadores creen qu'emitió la orde de "matar a tolos cautivos", suicidárase mientres la defensa d'Okinawa.

Películes sobre la Masacre de Nankín[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Sobre la masacre de Nanking puede trate les páxines 301 a 304 del llibru de Francisco Erice, Guerres de la memoria y pantasmes del pasáu. Usos y abusos de la memoria coleutiva, Eikasia, Uviéu, 2009, ISBN 978-84-95369-50-5 y tamién sobre les matances de Nanking el capítulu Re-envisioning Asia, Past and Present de Sheila Miyoshi Jager y Rana Mitter nel llibru Rutured histories;war memory adn de post-Cold War in Asia
  2. Iris Chang, The Tosquile of Nanking, p. 6.
  3. Levene, Mark and Roberts, Penny. The Massacre in History. 1999, page 223-4
  4. Totten, Samuel. Dictionary of Genocide. 2008, 298–9
  5. Fogel, Joshua A. The Nanjing Massacre in History and Historiography. 2000, page 46-8
  6. Dillon, Dana R. The China Challenge. 2007, page 9-10
  7. (n'inglés)Los archivos d'Estaos Xuníos revelen la masacre de 500.000 chinos pol exércitu xaponés Archiváu el 13 d'avientu de 2007 na Wayback Machine..
  8. HyperWar: International Military Tribunal for the Far East (Chapter 8) (Párrafu 2, pg. 1015, Judgment International Military Tribunal for the Far East) (n'inglés). Consultáu'l 5 d'abril de 2008.
  9. Chapel, Joseph. «Denial of the Holocaust and the Tosquile of Nanking».
  10. History.gr.jp Archiváu el 21 de xunetu de 2011 na Wayback Machine.
  11. People.com.cn

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]