Lycaena phlaeas

De Wikipedia
Artículu revisáu
Lycaena phlaeas
Estáu de caltenimientu
Non evaluáu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Familia: Lycaenidae
Xéneru: Lycaena
Especie: L. phlaeas
(Linnaeus, 1761)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Lycaena phlaeas ye una caparina diurna del xéneru lycaena y de la familia Lycaenidae.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Tien una amplia distribución nes zones templaes d'Eurasia, África nortices y al este d'América del Norte. Atópase n'hábitats variaos, siendo más común a los llugares de vexetación baxo, como praos y campos abiertos, pandoriales, y a los cantos de los caminos de campu. Tamién apaez dacuando broten los praos y montes. Na zona del Mediterraneu los adultos de mantu bicolor vense de febreru a ochobre.

Gústen-y el nectar de les flores de la escabiosa (Scabiosa columbaria) una planta bien frecuente nos praos. Los machos de mantu bicolor son territoriales y espulsen a otres caparines, entá más grandes, del so territoriu. [1] [2]

Bioloxía[editar | editar la fonte]

El mantu bicolor ye una caparina pequeña, con un valumbu de 22 a 27 mm. Les ales son de color anaranxáu y negru. Na cara cimera, la coloración ye bien vistosa pero na inferior ye de colores más nidios.

La gata d'esta especie fai namái 15 mm de llargor máximu. De normal les gates de mantu bicolor son de color verde, pero dalgunos exemplares tienen una coloración de color marrón acoloratáu. Aliméntense de les fueyes de distintes especies de plantes del xéneru Rumex como, por exemplu, l'acedera. Hai guxanos que permanecen activos tol añu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (castellán) [1] Lycaena phlaeas
  2. (n'inglés) [2] Lycaena phalaeas