Louis B. Mayer

De Wikipedia
Louis B. Mayer
Vida
Nacimientu Dymer (en) Traducir30 de xunu de 1884 (xul.)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Muerte Los Angeles29 d'ochobre de 1957[1] (73 años)
Causa de la muerte leucemia
Familia
Casáu con Margaret Shenberg (1904 – 1947)
Lorena Layson (1948 – 1957)
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes yiddish
inglés
Oficiu productor de cineguionista
Llugares de trabayu Saint John, Boston, Haverhill (es) Traducir y Los Angeles
Emplegadores Metro-Goldwyn-Mayer
Premios
Creencies
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm0562454
Cambiar los datos en Wikidata

Louis Burt Mayer, nacíu Eliezer Meir (en rusu: Лазарь Меир; Minsk, Bielorrusia; 12 de xunetu de 1884-Los Angeles, California; 29 d'ochobre de 1957), inmortalizado a la posteridá como Louis B. Mayer o a cencielles L.B., foi un empresariu, executivu y productor de cine d'Estaos Xuníos, qu'exerció como «direutor de producción» y «presidente» del míticu imperiu industrial cinematográficu MGM, del cual foi amás miembru fundador. Foi amás el creador y máximu esponente del denomináu Star-system.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nacíu nel senu d'una familia xudía, cuando yera entá bien pequeñu la so familia emigró a Saint John, New Brunswick (Canadá), onde'l so padre empecipió un negociu propiu na esplotación comercial de la chatarra y la so reciclaje, nel cual el so fíu arréyase, extendiéndo les sos actividaes hasta Los Angeles, onde Louis B. Mayer arreyar na construcción del teatru Gem Theater, que sería'l primer cine, d'una llarga cadena qu'él mesmu alzaría.

En 1917 fundó la so propia compañía de cine, Louis B. Mayer Pictures, añadiendo a les sos actividaes la producción y distribución de películes, por que finalmente en 1924, concretóse una multimillonaria fusión empresarial, ente la Goldwyn Pictures Corporation, Metro Pictures y la mesma compañía de Mayer, dando forma al míticu colosu del cine, la Metro-Goldwyn-Mayer.

A partir d'entós, Louis B. Mayer, asume como «Direutor de Producción» y «Presidente» de la MGM y encárgase de diseñar y estructurar el Star-system, como métodu pa la creación artificial y planiao d'estrelles pal estudiu, alliniaes al mesmu por aciu contratos con salarios modestos y un ferrial control sobre la so imaxe pública. So estos términos, Meyer llogró trabayar con actores y actrices como Greta Garbo, Clark Gable, Spencer Tracy, Katharine Hepburn, Lon Chaney, Joan Crawford, Jean Harlow, Judy Garland, Hedy Lamarr ente munchos otros, respondiendo por la producción de notables ésitos na industria cinematográfica, colo cual encimentó la denomada «Era Dorada de la MGM». Igualmente foi unu de los principales impulsores del cine sonoru como darréu dir tamién de la implementación del Tecnicolor na ellaboración de películes.

Mayer algamó una predominancia y control sobre la industria cinematográfica que superó y a midida clisó la fama, la posición y reconocencia de centenares de personalidaes de Hollywood. Ello ye que mientres nueve años, dende 1937, Luois B. Mayer foi la persona meyor pagada d'Estaos Xuníos, con un salariu añal de US$ 1,3 millones, l'equivalente actual a más de US$ 21 millones. El so calter regio y determináu, como executivu y home de negocios, dexó-y consolidar a la MGM, con una cadena socesiva d'ésitos, siguiendo los preceptos qu'él mesmu creara, pero pa la década de 1950, el poderíu de Mayer empezó a desmoronarse. El surdimientu d'estrelles «rebeldes» al Star-system, tales como Marilyn Monroe, quien a pesar de ser creación del mesmu, consiguió antes del so tráxicu fallecimientu, que los estudios finalmente tuvieren que pagar la multimillonaria cifra de 1 millón de dólares per película, daqué ensin precedentes y que frayaba'l preceptu básicu del Star-system, de caltener sueldos baxos o moderaos pa los actores y actrices. A esti casu sumáronse munchos otros, como los de Katharine Hepburn que consiguió socesivamente alzar la so propia cotización como actriz y siguir filmando a pesar d'avieyar, Clark Gable qu'arrenunció a la MGM, llogrando un cambéu d'estudios; y Elizabeth Taylor que consiguiría alzar cada vez más los sos contratos en materia d'honorarios, y llograr la independencia de los estudios, tocantes a la so carrera actoral, toes estes aiciones que consiguieron independizar les sos imáxenes y fortunes, del sistema de los estudios.

A esta cayida del Star-system, añedióse un periodu de trés años ente 1948 y 1951, nos que MGM, nun llogró collechar nengún Oscar, a pesar de toles sos producciones y tentatives. Pal momentu, esto xuníu al arrenunciu de Mayer al cargu de «Xefe de Producciones» y un fallu ante un tribunal de California nel que se determinaba que los estudios nun podíen siguir concentrando de forma total, la creación, distribución y presentación en cines de les películes, causaron que'l sistema d'estudios de la «Era Dorada de Hollywood», que'l mesmu Mayer ayudara a crear finalmente, enfrentar a la so estinción.

Meyer retiraríase progresivamente de la industria cinematográfica, sicasí, nun vendería la mayoría accionaria sobre MGM sinón hasta seis años dempués del dictame de los tribunales, retirándose de forma definitiva, de tolos sos negocios y posiciones dientro de los estudios, para 1950, finando siete años dempués, el 29 d'ochobre de 1957 a los 73 años.

Referencies[editar | editar la fonte]