John Gotti

De Wikipedia
John Gotti
Capo di Tutti Capi (es) Traducir


padrino (es) Traducir

Vida
Nacimientu The Bronx27 d'ochobre de 1940[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Springfield10 de xunu de 2002[1] (61 años)
Sepultura St. John Cemetery (en) Traducir
Causa de la muerte cáncer d'esófagu
Familia
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Estudios Franklin K. Lane High School (es) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu gánsterextorsionista (es) Traducir
Altor 178 cm
Miembru de Familia criminal Gambino (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

John Joseph Gotti, Jr (27 d'ochobre de 1940The Bronx – 10 de xunu de 2002Springfield), tamién conocíu como The Dapper Don y The Teflon Don, foi un mafiosu d'Estaos Xuníos.

Infancia de John Gotti[editar | editar la fonte]

John Joseph Gotti nació'l 27 d'ochobre de 1940 nel barriu neoyorquín del Bronx. Yera'l quintu fíu de los once —siete chicos y cuatro chiques— que tuvieron John J. Gotti, un inmigrante napolitanu, y Fannie, una abnegada y senciella muyer capaz de criar a los sos fíos nuna redolada contraria. Él y los sos hermanos crecieron nuna zona ablayada del sur del Bronx, hasta que'l so padre pudo aforrar daqué de dineru y treslladáronse a Brooklyn.[3]

A una edá temprana'l bravucón Johnny Boy aprendió a usar los sos puños, y los sos primeros suaños de convertise nun home de negocios o un doctor llueu dexaron pasu a los de ser unu de los tunantes que solía trate peles cais de Brooklyn. Al pie de los sos hermanos Peter y Richard, John entró a formar parte d'una banda caleyera, con que los sos miembros xuntar siempres que s'escapaba de la escuela, onde yera mal vistu por cuenta de la so cafiante actitú.[3]

En 1954, el mozu aprendiz de lladrón resultó mancáu mientres participaba nel robu d'una cementera. Ésta cayó-y enriba de los deos d'un pie y tuvo que permanecer hospitalizáu mientres tou un branu. Por cuenta de ello, a Gotti siempres-y quedó una llixera coxera.

A los dieciséis años, dexó d'asistir a la escuela y xunióse a los Fulton-Rockaway Boys, una popular banda d'adolescentes de Brooklyn que solía robar automóviles. Acompañáu polos sos indixebrables hermanos Peter y Richard, John conoció a dos nuevos tunantes colos que trabaría una llarga amistá: Angelo Ruggiero y Wilfred Willie Boy Johnson. Ente 1957 y 1961 foi arrestáu cinco veces por furtos menores, pero los cargos siempres acababen siendo revocaos o amenorgaos.[4]

Integración na Mafia[editar | editar la fonte]

En 1960, el italoamericano, de venti años, conoció a Victoria DiGiorgio, una chica dos años menor con quien se casó'l 6 de marzu de 1962, casi un añu dempués de la nacencia de la so primer fía, Angela. El matrimoniu foi tormentosu, con dellos amagos de separación, pero magar ello la pareya siguió alantre y tuvo dos fíos más: Victoria y John A., tamién conocíu como Junior.

Mientres esa dómina y afaláu pola so esposa, que yera contraria a les actividaes deshonestas del so home, Gotti empezó a trabayar nuna fábrica d'abrigos, pero al poco tiempu volvió a les andaes. En 1963 foi encarceláu per primer vegada y pasó venti díes na prisión xunto a Salvatore Ruggiero en siendo sorprendíos con un coche robáu.

En 1966 Gotti entró na Mafia, encabezada entós por Carmine y Daniel Fatico. Operaben dende un local, el Bergin Hunt and Fish Club, nel barriu de Queens, pa unu de los xefes de la familia Gambino, Aniello Dellacroce. La verdadera carrera criminal de Gotti empezó entós, espolletó y la familia camudar a un guapu apartamentu en Brooklyn, onde tuvieron un cuartu fíu, Frank. Los Gambino lo reclutaron como matón y pocu dempués confiáron-y el saquéu sistemáticu de los materiales utilizaos na construcción del aeropuertu John Fitzgerald Kennedy, hasta que foi descubiertu y condergáu a trés años de cárcel en Lewisburg.

Con tan solo trenta y un años, Gotti convertir nel capo de la banda de Bergin y, con Dellacroce na cárcel, empezó a visitar con frecuencia a Carlo Gambino, Don Carlo, a quien se dirixía con sumu respetu. En 1975, John Joseph foi condergáu a cuatro años de prisión per robu, y mientres los dos años que pasó na cárcel de Green Haven asistió a clases de cultura italiana y fixo muncha ximnasia. De nuevu na cai, tuvo que faer frente a la muerte de Carlo Gambino y al ascensu de Paul Castellano, quien entós controlaba la situación.[4]

Capo de los Gambino[editar | editar la fonte]

El crime del asesín del sobrín del xefe de la familia, Carlo Gambino, ganára-y el respetu na organización y asitiába-y en posición d'asocedelo, pero, una vegada cumplíos los cuatro años de prisión, atopar con que Paul Castellano ocupaba'l llugar de Gambino; Gotti decidió asesinalo porque se tarrecía que Castellán tuviera entamando lo mesmo contra él. L'asesinatu de Castellán foi al más puru estilu mafiosu. Un grupu acorrexó a Castellán y al so conductor a la salida d'un restorán y mató a los dos homes, mientres Gotti xixilaba a delles mazanes. Minutos dempués Gotti y el so llugarteniente Salvatore Gravano, conocíu como Sammy Bull, pasaron en coche p'asegurase de que dambos fueren asesinaos.

John Gotti llevó les riendes de la familia Gambino ente 1985 y 1992. En 1985, los Gambino yeren la cla principal de los cinco families de la ciudá, con más de 300 miembros, 2.000 socios ya intereses na industria testil, la retirada de basura, la construcción y los préstamos illegales. L'ascensu de Gotti, sicasí, supunxo la perda de poder y dineru pa la familia Gambino, por cuenta de que la figura del so nuevu xefe atraía a la prensa y, tamién, les investigaciones xudiciales.

Sicasí, figurando oficialmente como representante de ventes de productos de fontanería, Gotti pudo mientres bastante tiempu dirixir la familia mafiosa más importante de Nueva York ensin que la xusticia pudiera atrapa-y, y salió frecuentemente nos medios de comunicación como'l paradigma del mafiosu impune y esmucidizu, lo que-y valió l'alies de «don Teflón». Gotti llibrar de tres acusaciones nel so reináu sobre la mafia: un automovilista al qu'atacó negar a identificalo, y sobornó a dos miembros de xuraos en dos procesos contra él por asesinatu. En fecha recién, haise documentáu la implicación del gánster Charles Carneglia y seis homes más nel asesinatu, ordenáu por Gotti, d'un vecín que pillara al so fíu.[5]

Prisión y muerte del últimu padrín[editar | editar la fonte]

En 1990 foi deteníu xunto con Sammy Bull pol FBI gracies a grabaciones por aciu micrófonos ocultos, pero'l golpe definitivu llegó cuando Sammy Bull convertir en testigu del Gobiernu y sofitó les acusaciones sobre'l so anterior xefe. Les grabaciones de Gotti revelen a un personaxe bien na llinia de la imaxe cinematográfica de la Cosa Nostra, egocéntricu, vistíu con percaros traxes, amigu de dar llargues peroratas alrodiu de la llealtá y la traición, y esplicando unu de los sos múltiples asesinatos porque la víctima "nun vieno cuando lu llamé".

El xuiciu celebrar so grandes midíes de seguridá, poles cualos el xuráu permaneció anónimu y nin el mesmu xuez conocía la identidá de los sos miembros. Finalmente, foi condergáu a cadena perpetua por 14 delitos d'asesinatu, fuximientu d'impuestos y estorsión.[6] Siguió dirixendo la familia dende la cárcel al traviés del so fíu John Junior, hasta qu'esti apurrir a les autoridaes y confesó dellos delitos d'estorsión, xuegu illegal y fraude y foi sentenciáu a seis años.

Gotti morrió a los 61 años d'edá, nun hospital penitenciariu onde fuera treslladáu dende la cárcel d'alta seguridá de Marion, n'Illinois por cáncer de gargüelu.

John Gotti foi ensin dulda unu de los casos más mediáticos del mundu de la mafia. El so carisma, elegancia y don de xentes convirtiéron-y nun ídolu, un mitu allabáu per miles de siguidores.

Conocíu como «don apuestu» pola elegancia con que vistía los traxes de 2.000 dólares, obra de la tiza y la tisoria de Brioni, y «don Teflón» pola so endiablada facilidá (ayudáu por una lexón d'abogaos) por salise cola suya de los tribunales de xusticia, y tarrecíu sobremanera pola so firmeza a la d'executar a los que lu fadiaben», John Gotti foi'l postreru gran «capo» mafiosu americanu. Llegó al visu del crime entamáu n'Estaos Xuníos al estilu de los grandes capos y cola capacidá de maquinación y la falta d'escupulicios a la d'arramar sangre ayeno que Francis Ford Coppola retrató, con tan estremecedor pulsu, na saga de «The Godfather». Ello ye que a Gotti nun-y ofendía que comparáren-y col míticu Al Capone; pero Gotti pertenecía a otra dómina, y la so fama y el so poder nunca volaron tan alto como los del rei del hampa de Chicago.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/John-Gotti. Apaez como: John Gotti. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 1r mayu 2020.
  3. 3,0 3,1 Landers, Steven D.. The Book Of John Gotti. Lulu.com, páx. 6. ISBN 1435738950.
  4. 4,0 4,1 Biografíes y Vides. «John Gotti». Consultáu'l 21 d'agostu de 2007.
  5. «El vecín que pilló al fíu del mafiosu John Gotti foi eslleíu n'ácidu». 20 Minutos (xineru de 2009). Consultáu'l 9 de xineru de 2009.
  6. Arnold H. Lubasch (24 de xunu de 1992). «Gotti Sentenced to Life in Prison Without the Possibility of Parole» (inglés). The New York Times. Consultáu'l 9 de xineru de 2009.
  7. Ignacio Merino. «John Gotti, l'últimu padrín» (castellano). El Mundo. Consultáu'l 9 de xineru de 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]