John Gilbert

De Wikipedia
John Gilbert
Vida
Nacimientu Logan (es) Traducir10 de xunetu de 1897[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Llingua materna inglés
Muerte Los Angeles9 de xineru de 1936[1] (38 años)
Sepultura Forest Lawn Memorial Park
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Casáu con Leatrice Joy (1922 – 1925)
Ina Claire (1929 – 1931)
Virginia Bruce (1932 – 1934)
Fíos/es 2
Estudios
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu actor, direutor de cine, guionista, montador, actor de cineguionista de cine
Premios
IMDb nm0318105
Cambiar los datos en Wikidata

John Gilbert (John Cecil Pringle, 10 de xunetu de 1897Logan (es) Traducir – 9 de xineru de 1936Los Angeles) foi un actor d'Estaos Xuníos y una gran estrella de la dómina del cine mudu.

Conocíu como "el gran amante", anduvo a la tema col gran Rodolfo Valentino como actor más taquilleru. Anque se suel dicir d'él que foi unu de los exemplos del fracasu d'un actor del cine mudu pa faer la transición al sonoru, lo cierto ye qu'una parte importante de la culpa de la so cayente tener la política de los estudios.

Vida y carrera[editar | editar la fonte]

El so verdaderu nome yera John Cecil Pringle, y nació en Logan (Utah). Los sos padres yeren actores d'una compañía teatral, y mientres la so infancia tuvo que lluchar contra l'abusu y la neglixencia, hasta que siendo adolescente llegó a Hollywood. De primeres atopó trabayu d'extra nos estudios de Thomas Harper Ince, y llueu se convirtió nun favoritu de Maurice Tourneur, quien lu contrató pa escribir y dirixir delles películes. Progresó rápido, faciéndose una bona reputación en películes tales como Heart o' the Hills, xunto a Mary Pickford. En 1921, Gilbert robló un contratu de tres años con Fox Film Corporation, siendo escoyíu pa la interpretación de primeros papeles románticos.

En 1924 treslladóse a la Metro-Goldwyn-Mayer, onde se convirtió nuna gran estrella, con ésitos tales como His Hour, dirixida por King Vidor y escrita por Elinor Glyn; He Who Gets Slapped (El que recibe'l bofetón) (1924), coprotagonizada por Lon Chaney, Sr. y Norma Shearer, y empobinada por Victor Sjöström; y The Merry Widow (La vilba allegre) (1925), dirixida por Erich von Stroheim, y tamién protagonizada por Mae Murray. En 1925, Gilbert foi dirixíu de nuevu por Vidor na película épica The Big Parade (El gran desfile) , que aportó a la segunda película muda de mayor recaldación de la historia del cine. La so actuación na mesma reafitólu como una gran estrella. Al añu siguiente, Vidor axuntó a Gilbert con dos de los actores de dicha película, Renée Adorée y Karl Dane, pa rodar La Bohème, na cual tamién trabayaba Lillian Gish.

Gilbert casóse cola célebre actriz cinematográfica Leatrice Joy en 1922. Tuvieron una fía, Leatrice Gilbert Fountain, pero'l tormentosu matrimoniu solo duró dos años. La pareya divorcióse en 1924, acusando Joy a Gilbert de ser un donjuán compulsivu.

En 1926, Gilbert rodó Flesh and the Devil (El demoniu y la carne), la so primer película con Greta Garbo. Llueu empezaron una rellación, que se fixo pública p'allegría de los sos siguidores. Gilbert quixo casase con ella, pero Garbo camudó d'opinión y nun se presentó na ceremonia. Con too y con eso ello, siguieron siendo una bona fonte d'ingresos pal estudiu, y MGM empareyar en dos películes mudes más, Love (1927), adautación moderna de Anna Karenina, y A Woman of Affairs (La muyer llixera) (1928).

Cayente[editar | editar la fonte]

Mientres la so dómina cola MGM, Gilbert topetó con frecuencia col xefe del estudiu Louis B. Mayer por asuntos creativos, sociales y financieros. El 8 de setiembre de 1926, mientres los invitaos esperaben a Greta Garbo nuna doble ceremonia de boda --ella casábase con Gilbert xunto al direutor King Vidor y la so novia, l'actriz Eleanor Boardman-- Mayer fixo un comentariu porcaz sobre Garbo al inxeme Gilbert, que provocó una engarradiella física. Garbo finalmente nun allegó a la boda y el so compromisu con Gilbert rompióse. Los rumores dicíen que por esta engarradiella la carrera de Gilbert empecipió'l so cayente. Esta historia nun la caltienen dellos historiadores, a pesar de qu'a lo llargo de venti años foi confirmada por unu de los testigos, la otra novia, Eleanor Boardman. Gilbert tuvo un poderosu valedor nel xefe de producción Irving Thalberg. Los dos yeren vieyos amigos, y Thalberg propúnxose rellanzar la carrera de Gilbert, anque la débil salú del primeru llindó los sos esfuercios.

Cola llegada del soníu, John Gilbert faló per primer vegada nel musical sonoru Hollywood Revue of 1929. Actuó nuna secuencia en Technicolor de Romeo y Julieta xunto a Norma Shearer. Los críticos nun notaron problemes cola voz de Gilbert nesa dómina y, ello ye que dalgunos emponderar. La carrera de Gilbert bazcuyó debíu principalmente a la calidá de los proyeutos que-y ufiertaben – anque ye ciertu que la so voz de tenor y la so precisa dicción nun cuadraba cola so imaxe gayarda na pantalla.

Según les crítiques de la dómina, los espectadores rir del encesu personaxe interpretáu por Gilbert na so primer película totalmente falada His Glorious Night (1929). Al igual que n'otres películes romántiques del primitivu sonoru, el diálogu yera inintencionadamente absurdu y la película funcionó más como una mala comedia que como un drama románticu. Nuna escena, Gilbert besa a la protagonista mientres repite una y otra vez "I love you". Esta escena foi darréu asonsañada nel musical de la MGM Singin' in the Rain (1952), onde un preestreno de la ficticia The Dueling Cavalier fracasa estrepitosamente. Anque nes sos películes posteriores Gilbert consiguió meyores papeles, la so carrera nunca se recuperó d'esti desastre. La película estrenar por tol país, y la so imaxe de gran amante se deslustró ante les rises del públicu.

En 1932 MGM rodó'l filme Downstairs, a partir de la historia orixinal de Gilbert, na cual interpretaba a un chofer xantaxista. La película foi bien recibida pola crítica, pero nun consiguió restaurar la popularidá de Gilbert. Poco dempués casóse cola coprotagonista de la película, Virginia Bruce, de la cual divorcióse en 1934.

Gilbert actuó per última vegada xunto a Garbo en La reina Cristina de Suecia (1933), dirixida por Rouben Mamoulian. Garbo encabezaba los creitos, y el nome de Gilbert apaecía sol títulu. Anque les sos escenes con Garbo son escelentes, la película nun consiguió alicar la so carrera, y el so siguiente títulu, The Captain Hates the Sea, foi'l postreru.

Nesa dómina'l alcoholismu estropiara seriamente la so salú, y finó por un infartu agudu de miocardiu ensin recuperar la so popularidá. Escontra'l final de la so vida, Gilbert tuvo una rellación con Marlene Dietrich, y nel momentu de la so muerte tenía previstu trabayar con ella na película Desire, en 1936 (Crítica de la película nel New York Times).

John Gilbert foi soterráu nel campusantu Forest Lawn Memorial Park en Glendale, California.

Tuvo casáu en cuatro causes (incluyendo una cola actriz Ina Claire), y tuvo dos fíos. La so fía Leatrice Gilbert Fountain escribió una estimable biografía de la vida del so padre, publicada en 1985, y que sigue siendo una primer fonte d'información sobre la vida y la carrera del actor.

John Gilbert tien una estrella nel Paséu de la Fama de Hollywood, nel 1755 de Vini Street, y en 1994 incluyóse la so imaxe nun sellu postal de los Estaos Xuníos, diseñáu pol caricaturista Al Hirschfeld.

Filmografía escoyida[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. «LIBRIS» (30 xineru 2006). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  3. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 5 marzu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]