Jean-Claude Duvalier

De Wikipedia
Jean-Claude Duvalier
presidente d'Haití

22 abril 1971 - 7 febreru 1986
François Duvalier - Henri Namphy
Vida
Nacimientu Puertu Príncipe[1]3 de xunetu de 1951[2]
Nacionalidá Bandera d'Haití Haití
Muerte Puertu Príncipe[3]4 d'ochobre de 2014[4] (63 años)
Causa de la muerte insuficiencia cardiaca
Familia
Padre François Duvalier
Madre Simone Duvalier
Casáu con Michèle Bennett (1980 – 1990)
Estudios
Estudios Universidá Estatal d'Haití
Institution Saint-Louis de Gonzague (en) Traducir
Llingües falaes francés[5]
Oficiu políticu
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partido Unidad Nacional (es) Traducir
IMDb nm2138975
Cambiar los datos en Wikidata

Jean-Claude Duvalier (pronunciación en francés: /ʒɑ̃klod dyvalje/; en criollu haitianu: Dshanclód Divalié), llamáu Bébé Doc o Baby Doc (3 de xunetu de 1951Puertu Príncipe – 4 d'ochobre de 2014Puertu Príncipe),[6] foi un políticu haitianu. Foi presidente d'Haití dende la muerte del so padre en 1971 hasta'l so derrocamientu en 1986, siendo'l Xefe d'Estáu más nuevu de la historia moderna, pos asumió'l poder con tan solo 19 años d'edá.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de Simone Ovide y el dictador François Duvalier (Papa Doc), acordies cola constitución de 1964 aportó a la presidencia vitalicia tres la muerte del so padre en 1971. Esi mesmu añu creó'l cuerpu de los Lleopardos pa compensar el poder autónomo de la fuercia policial del réxime del so predecesor los Tonton Macoute, pero con igual misión de caltener el terror ente la población.

El so gobiernu carauterizar por lluches internes ente miembros de la so propia familia y la influyencia de la so madre, xunto cola postración de la economía haitiana, la galopante corrupción y la brutal represión escontra cualquier tipu de disidencia.

En 1980 casó con Michèle Bennett, una mulata perteneciente a la élite haitiana, quien tuvo una gran influencia nel so gobiernu. La boda de Duvalier y Bennett costó unos US$5 millones.

Sicasí, el país vivió una cierta estabilidá y desenvolvimientu económicu mientres el gobiernu de Duvalier. Volver# a entamar el pagu de la delda, el turismu amontó de manera significativa y llegó ayuda d'Estaos Xuníos, Canadá y Francia. Les cais calteníense llimpies, la seguridá taba garantizada, los servicios d'allumáu llétricu nun sufríen cortes, el desemplegu yera baxu y esistía el serviciu d'agua potable. Por auspicio de la so esposa Michèle construyéronse dellos hospitales, escueles y comedores infantiles. Sicasí, se rumoreaba que los parientes de la primer dama constituyíen una de les families más corruptes del país. La so esposa Michèle yera conocida pola so obsesión de mercar de manera compulsiva xoyes, abrigos y vistíos de diseñador al cargu de les reserves del Estáu.

En xineru de 1981 recibió la llombarada de la visita de la yá daquella premiu Nobel de la paz (1979), madre Teresa de Calcuta, qu'allegó pa recibir la «Légion d'Honneur» de manes de los Duvalier. La visita desenvolver nun clima de gran cercanía con Michèle Duvalier, de quien declaró «nunca viera ente los probes y los sos xefes d'Estáu una familiaridá como la que vi con ella. Foi una formosa lleición pa mi».

Derrocamientu y exiliu[editar | editar la fonte]

Una insurrección acabó col so gobiernu'l 7 de febreru de 1986, arriendes de la retirada del sofitu militar y económico d'EE. XX. y del golpe militar del xefe del exércitu, Henri Namphy.[7]

Tres el so derrocamientu, Duvalier y la so familia exiliáronse en Francia, que'l so gobiernu dio-yos asilu. Al entamu Duvalier arrendó una villa en Mougins, onde la so muyer Michèle siguió col so estravagante estilu de vida, mercando autos luxosos y asistiendo a fiestes de l'alta sociedá francesa. La esposa de Duvalier yera bien conocida nes boutiques más esclusives del país, por casu, faía compres de 270.200 dólares na conocida xoyería Boucheron, 9.752 dólares en Hermès, US$68,500 por un reló y 13.000 dólares por agospiase una selmana nun hotel de París.

En 1990 Duvalier y Michèle Bennett divorciar na República Dominicana. La mayor parte de la fortuna de Duvalier dexar a Bennett dempués del divorciu. Esi mesmu añu conoció a Veronique Roy. Roy ye nieta de Paul Eugène Magloire

En 2005 Duvalier anunció la so intención de volver a Haití pa postulase a les eleiciones presidenciales de 2006, pol Partíu de la Unidá Nacional, pero nun pudo inscribise nel colexu eleutoral. En 2007, nun mensaxe grabáu dio un discursu en francés onde pidió públicamente perdón al pueblu haitianu poles otomíes cometíes pola so dictadura, pero polo xeneral foi tornáu pola mayor parte de les personalidaes haitianes, incluyendo'l presidente de la República, René Préval.

Vuelta a Haití, procesamientu y muerte[editar | editar la fonte]

El 16 de xineru de 2011 tornó por sorpresa a Haití xunto cola so actual esposa Veronique Roy, siendo la primer vegada en 25 años que Duvalier visitaba'l so país. Foi recibíu nel aeropuertu per miles de persones qu'entá-y yeren lleales. Tamién se dixo que viaxaba con pasaporte haitianu diplomáticu. En agospiándose de volao nun hotel de Puertu Príncipe, "Baby Doc" foi conducíu poles autoridaes haitianes al Palaciu de Xusticia pa ser entrugáu. Dempués d'unes hores volvió al hotel onde taba agospiáu.[8]

En febreru de 2013 un xuez obligó Duvalier a comparecer per primer vegada ante un tribunal haitianu, polos crímenes mientres la so dictadura.[9]

El 4 d'ochobre de 2014 anuncióse la muerte de Jean-Claude Duvalier en Puertu Príncipe, como resultáu d'un infartu de miocardiu.[10]


Predecesor:
François Duvalier
Presidentes d'Haití
1971-1986
Socesor:
Henri Namphy

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 13 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm2138975. Data de consulta: 21 xunetu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. http://internacional.elpais.com/internacional/2014/10/04/actualidad/1412443789_056814.html
  7. Julio Labastida Martín del Campo, Antonio Camou y Noemí Luján Ponce. Transición democrática y gobernabilidad: Méxicu y América Llatina , páxina 315. FLACSO Méxicu, 2000. ISBN 968-856-899-6.
  8. Xuez haitianu decide si procede xuiciu contra Duvalier
  9. Un Duvalier ante la xusticia d'Haití.
  10. Muerre l'ex-dictador haitianu Jean-Claude Duvalier
  11. Artículu de BBC News del 25 de marzu de 2004, citando a Transparency International

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • People Magazine, March 3 1986
  • Plunging into Haiti: Clinton, Aristide, and the defeat of diplomacy by Ralph Pezzullo
  • Baby Doc to Walters: Did best I could - The Miami News - Jun 12, 1986
  • Shrewd Investing Made Me Rich, Duvalier Says - The Montreal Gazette - Jun 10, 1986.ok

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]