Hydrornis nipalensis

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Hydrornis nipalensis
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Pittidae
Xéneru: Hydrornis
Especie: H. nipalensis
(Hodgson, 1837)
Sinonimia
  • Pitta nipalensis
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Hydrornis nipalensis[2] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Pittidae qu'habita nel sureste d'Asia.

Descripción[editar | editar la fonte]

Miden alredor de 25 cm de llargu. Tienen un aspeutu sólidu y regordetu, con ales y cola curtia, cabeza arrondada y picu espurríu. Ye de color marrón la so cabeza, el pechu, los cadriles, el banduyu, les plumes primaries, la cola y parte inferior de la cola (más claru nel gargüelu, banduyu y zona inferior de la cola, más intensu nel pechu y más escuru nes ales y la cola): dende la base del picu hasta los güeyos tien una banda de plumes más escures, observables inclusive a nivel de los oyíos. Como indica'l so nome común el pescuezu y parte cimera del envés son azul, según la grupa: l'envés y les ales son de color verdosu, esti postreru con reflexos azulaos. Na fema la estensión de la nuca azul ye menor, dambos sexos tienen güeyos marrones, pates de color carne y picu negru.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase en Bangladex, l'este de la India, Bután, el sur de China, Myanmar, Nepal y el norte de Laos y Vietnam. Los sos hábitats son los montes húmedos subtropicales y tropicales tantu de monte como de rexones baxes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2012). «Pitta nipalensis» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2013.2. Consultáu'l 18 de setiembre de 2014.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J . «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Octava parte: Orden Passeriformes, Familias Eurylaimidae a Rhinocryptidae)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 50 (1):  páxs. 103-110. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_50_2_octavo.pdf.  Consultáu'l .

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]