Gobiernu del Reinu Xuníu

De Wikipedia
Gobiernu del Reinu Xuníu
gobiernu
Llocalización
Sede 10 de Downing Street (es) Traducir
Direición Reinu Xuníu
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Formáu por Gabinete del Reino Unido (es) Traducir
Bolsa de valores poder executivu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Gobiernu de La so Maxestá (n'inglés: Her Majesty's Government (HMG), en galés: Llywodraeth Ei Mawrhydi) ye un términu usáu pa referise al Gobiernu del Reinu Xuníu.[1][2] Amás del Reinu Xuníu, la frase foi (y, anguaño, dacuando ser) utilizada per otros países que reconocen el xefe d'Estáu británicu como so.

Nel Derechu constitucional británicu, el poder executivu pertenez virtualmente al monarca y exerzse al traviés de los ministros. Na realidá, el Gobiernu ye una autoridá executiva constituyida polos ministros del monarca. Na Commonwealth, el términu "gobiernu" nun fai referencia nin al parllamentu nin a los tribunales, sinón namái al executivu.

Los términos "Gobiernu de La so Maxestá del Reinu Xuníu" o "Gobiernu Británicu de La so Maxestá" pueden emplegase pa evitar ambigüedaes.

L'actual primer ministra ye Theresa May, qu'asumió'l cargu'l 13 de xunetu de 2016. Lidera'l Partíu Conservador, que llogró la mayoría de los escaños na Cámara de los Comunes nes eleiciones xenerales del 7 de mayu de 2015, con David Cameron como líder del partíu.

Formación[editar | editar la fonte]

El gobiernu lideralo el primer ministru, qu'escueye a los ministros. Colectivamente, formen el Gabinete.[2] Tolos ministros del gobiernu tienen d'atender al parllamentu y responder ante él. El gobiernu depende del parllamentu pa llexislar[3] y celébrense eleiciones cada cinco años pa formar la Cámara de los Comunes, sacantes una moción de censura nos Comunes provoque eleiciones antemanaes. Tres unes eleiciones, el monarca escueye como primer ministru al líder del partíu que previsiblemente llogre un respaldu mayoritariu.[4]

Según el Derechu constitucional británicu, el poder executivu pertenez al monarca, anque'l so autoridá exercer namái'l primer ministru y el so gabinete.[5] Los miembros del gabinete aconseyen al monarca como miembros del Conseyu Priváu. Tamién exercen el so poder direutamente como líderes de los distintos departamentos gubernamentales.

Historia del términu[editar | editar la fonte]

Nel Imperiu británicu, la espresión "Gobiernu de La so Maxestá" emplegar orixinalmente'l Gobiernu Imperial en Londres y de manera esclusiva. Col desenvolvimientu de la Commonwealth, los dominios autogobernados pasaron a ser vistos como reinos d'igual soberanía dientro del Reinu Xuníu, y dende les décades de 1920 y 1930 la forma "Gobiernu de La so Maxestá nel ..." empezó a ser utilizada tantu pol Reinu Xuníu como polos gobiernos de los dominios. Los gobiernos coloniales, estatales y provinciales, per otru llau, siguieron utilizando'l títulu menor de "Gobiernu de ...". Esistió tamién un Gobiernu de La so Maxestá nel Estáu Llibre Irlandés.

Güei, sicasí, la mayoría de los gobiernos de los reinos de la Commonwealth utilicen la forma "Gobiernu del ...", y ye güei, sobremanera en Reinu Xuníu, onde pueden trate n'usu oficial los títulos "Gobiernu de La so Maxestá", "Gobiernu de La so Maxestá en Reinu Xuníu" o "Gobiernu Británicu de La so Maxestá" -esti postreru nes sos rellaciones con Estaos estranxeros y nos pasaportes británicos-. Anque bien inusual güei n'otros reinos de la Commonwealth, el so usu nun ye incorreutu. Nuna decisión de 1989 de la Corte Suprema de Canadá, unu de los xueces fixo referencia al "Gobiernu de La so Maxestá pa la provincia de Nueva Escocia".[6]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Her Majesty's Government Retrieved 28 June 2010
  2. 2,0 2,1 Overview of the UK system of government : Direutgov – Government, citizens and rights. Archived direct.gov.uk webpage. Retrieved on 29 August 2014.
  3. «Legislation». UK Parliament. Consultáu'l 27 de xineru de 2013.
  4. House of Commons – Justice Committee – Written Evidence. Publications.parliament.uk. Retrieved on 19 October 2010.
  5. The monarchy : Direutgov – Government, citizens and rights. Archived direct.gov.uk webpage. Retrieved on 29 August 2014.
  6. S.C.R. (5 d'ochobre de 1989). «Mackeigan v. Hickman». SCC.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]