Geneviève Meurgues

De Wikipedia
Geneviève Meurgues
Vida
Nacimientu XV Distritu de París[1]4 de febreru de 1931[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Semur-en-Auxois[1]21 d'avientu de 2021[1] (90 años)
Estudios
Estudios Conservatorio Nacional de Artes y Oficios (es) Traducir
Llingües falaes francés[2]
Oficiu esploradora, naturalista, conservadora de muséu, museóloga, professeur des universités (es) Traducir, inxeniera, botánicazoóloga
Emplegadores Muséu Nacional d'Historia Natural de Francia
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Geneviève Meurgues (4 de febreru de 1931XV Distritu de París – 21 d'avientu de 2021Semur-en-Auxois) d'una familia orixinaria de Saint-Germain-de-Modéon, foiuna esploradora, museóloga y conferenciante francesa, profesora del Muséu Nacional d'Historia Natural de Francia, especialista en caltenimientu de especímenes d'historia natural, conocida por haber calteníu'l barcu romanu de Marsella.

Biografía[editar | editar la fonte]

Mocedá[editar | editar la fonte]

Hasta 1962, foi sofitu de la so familia d'orixe, trabayando nun llaboratoriu d'analises clínicos y rematando los sos estudios al C.N.A.M. nes propiedaes de la química y de la bioquímica. Ingresa depués el Conservatoriu nacional de los artes y oficios egresando inxeniera en 1967 con una tesis sobre los acedos nucléïques de la cogorda Aspergillus niger.

Carrera[editar | editar la fonte]

En 1962, el profesor Roger Heim señalar y encárga-y poner en marcha, al senu del Serviciu Nacional de Museoloxía del MNHN, un llaboratoriu científicu dedicáu a nuevos métodos de caltenimientu y de presentación (liofilización, impregnación resinosa, caltenimientu de colores, restauración de los oxetos espuestos, escenarización...), qu'entama y dirixe, y preparando un doctorandu DEA de zooloxía sobre los dípteros callifóridos, que llogra en 1973.

Resultó direutora asistente del Muséu, y dirixó les espediciones de recueya (Curdistán, Afganistán, Caxmir, China, Marruecos…).

Entamó numberoses esposiciones temporales y: Los pigments vexetales en 1963, Orchidées y plantes épiphytes en 1966, Meteoritos, mensaxeres del cosmos en 1968, La Naturaleza a el microscope electrónicu en 1971, Sáḥara antes el desiertu en 1974, -yos plus beaux coquillages du monde en 1975, Historia natural de la sexualidá en 1977 con André Langaney, Claude Bernard naturalista en 1978, La bionique, ciencia de les invenciones de la naturaleza en 1985, La géonomie, ciencia del humanu na naturaleza en 1986, y el Bicentenaire de Buffon en 1988. A partir de 1986, foi responsable d'una serie de Salones temporales Arumes de plantes, una collaboración del muséu con industriales y empreses de les arumoses.[4]

Paralelamente, redactó la sinopsis de la película de calter geonómico Esquisse d'un planeta habitáu de Maxence Revault de Allonnes y Jean-Pierre Gasc y participó na creación del Muséu de les Ciencies de la Tierra de Rabat (Marruecos) en collaboración con Philippe Cornamusa.

En redol a 1980, Geneviève liofilizó y enresinó pieza per pieza, el cascu antiguu del barcu romanu atopáu so la obra del centru comercial de la Bolsa en Marsella, anguaño espuesta nel Muséu d'Historia de Marsella,.[5][6]

En 1985 recibe'l Premiu Jean-Perrin polos sos esfuerciu de popularización de la Ciencia.

Dende 1988, entornar na renovación, con vistes a la reapertura, de la gran galería de la evolución del Muséu Nacional d'historia natural, al senu de la célula de prefiguración empobinada por Michel van Praet. Trabayó na eleición de los especímenes del Actu I, nel so escenarización, a la redaición de los testos científicos y de les sinopsis de los documentales, diaporamas y xuegos, en tolos sofitos de comunicación d'esta primer parte de la galería. La gran Galería de la Evolución inauguró'l 21 de xunu de 1994,[7] día del solsticiu de branu, por François Mitterrand, onde Geneviève foi una de les guíes. Foi nomada profesora del Muséu en 1992. Foi hasta'l so retiru en 1998, subdireutora de la gran Galería de la Evolución.

Retiru[editar | editar la fonte]

Retirada a Saint-Germain-de-Modéon, Geneviève redacta artículos, en revistes especializaes, tresmitiendo la so saber en materia de museoloxía y escenarización, a restaurar la granxa familiar y a crear un abellugu p'animales domésticos abandonaos. Fixo donativo de la so biblioteca científica al Muséu de Autun y prepara un llibru: Invenciones y bricolaxes de la naturaleza.

Distinciones[editar | editar la fonte]

  • Premiu Científicu de la Fundación de Francia, con André Langaney, 1978
  • Premiu de la Sociedá francesa de Física, 1985
  • El Relictocarabus meurguesianus, inseutu descubiertu en Marruecos, nomar nel so honor.[8]

Obra[editar | editar la fonte]

  • G. Meurgues y G. Ledoux, Interés del estudiu de la bolsa interna dévaginé y n'estensión. Añales de la Sociedá entomologique de Francia (N. S.) 2 : 661-669.
  • Inflúi de la composición minérale del mediu de cultura sobre la biosynthèse de los Acedos Nucléiques de Aspergillus niger, tesis, Conservatoire Nacional de los Artes y Oficios 1967.
  • El caltenimientu de les spécimens d'historia natural, in : Museum Internacional, Volume 38-2, 12 de Xineru 1986 p. 92–97.
  • Arumes de Plantes, préface de Philippe Cornamusa, éd. del Muséum nacional d'historia natural, 1987. (ISBN 2-85653-156-3).
  • Un exemplu de collaboración ente un muséu y la industria pa la esposición Arumes de plantes al Muséum nacional d'Historia natural, in": Cultura científica y Téunica de la Empresa, 1994, p. 229-232.
  • De la galería de Zoologie a la gran Galería de la Evolución, in : El caltenimientu - una ciencia n'evolución : balance y perspectives, Actos de les terceres xornaes internacionales d'estudios del ARSAG, Apuestes 21-25 d'abril 1997 p. 57-62.

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 «Expediente de personas fallecidas». Consultáu'l 17 xineru 2022.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 12 mayu 2020.
  3. Identificador NOR: PREX9802682D.
  4. Yves Girault y Françoise Lemire
  5. Salvamentu y caltenimientu del barcu de la Bolsa de Marsella
  6. Gladys Jannière y Geneviève Meurgues
  7. Carole Desbarats
  8. Ficheru del

Fontes[editar | editar la fonte]

  • Anuariu y websites del Muséum nacional d'historia natural, 40 p. MNHN, París, reediciones decenales.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]