Microscopiu electrónicu

De Wikipedia
Microscopiu electrónicu
Cambiar los datos en Wikidata

Un microscopiu electrónicu usa electrones en llugar de fotones o lluz visible pa formar imáxenes d'oxetos diminutos. Los microscopios electrónicos dexen algamar amplificaciones mayores primero que los meyores microscopios ópticos, por cuenta de que la llonxitú d'onda de los electrones ye abondo menor que la de los fotones "visibles".

El primer microscopiu electrónicu foi diseñáu por Ernst Ruska y Max Knoll ente 1925 y 1932, quien se basaron nos estudios de Louis-Victor de Broglie alrodiu de les propiedaes ondulatories de los electrones.

Llimitaciones del microscopiu electrónicu[editar | editar la fonte]

  • La llindada apertura nun dexa que la información detallada algame la imaxe, llindando d'esta miente la resolución.
  • El contraste d'amplitú (qu'anicia na naturaleza corpuscular de los electrones) deber al contraste de difracción, provocáu pola perda d'electrones del rayu. Ye un contraste dominante en especímenes gruesos.
  • El contraste de fase (qu'anicia na naturaleza ondulatoria de los electrones) deber al contraste d'interferencia provocáu polos desplazamientos nes fases relatives de les porciones del rayu. Ye un contraste dominante en especímenes finos.
  • Esisten tamién distintes aberraciones producíes polos lentes: astigmática, esférica y cromática
  • El problema de la función de tresferencia de contraste (CTF): la CTF describe la respuesta d'un sistema ópticu a una imaxe descompuesta n'ondes cuadráticas.

El material biolóxico presenta dos problemes fundamentales: la redolada de vacíu y la tresferencia d'enerxía. Pa resolvelos, utilícense distintes téuniques dependiendo del tamañu de la muestra:

  • pa muestres grandes como órganos, texíos o célules, utilícense trés téuniques:
  1. la fixación química o la criofijación;
  2. la inclusión en resines (criosustitución);
  3. el retruque metálicu;
  • pa muestres pequeñes como complexos macromoleculares utilícense les siguientes téuniques:‏
  1. la tinción negativa: los axentes de tinción más usaos son el molibdato amónico, el fosfotungstato sódicu y sales d'uraniu como acetato y formiato. Toos ellos presenten les siguientes propiedaes: interactúan mínimamente cola muestra y son estables na interacción colos electrones, son altamente solubles n'agua, presenten una alta densidá que favorez el contraste, tienen un puntu altu de fusión, tienen un tamañu de granu pequeñu;
  2. la retruque metálicu: pa construyir el retruque metálicu se evapora el metal (estañu), que se deposita sobre la muestra al empar qu'esta, pol vacíu, eslleir;
  3. la criomicroscopía.

Tipos de microscopios electrónicos[editar | editar la fonte]

(1) carcasa, (2) emisor d'electrones, (3) electrones, (4) cátodu, (5) ánodu, (6) Lente condensador, (7) muestra analizada, (8) Lente oxetivu, (9) Lente proyector, (10) Detector (sensor o película fotográfica).

Esisten dos tipos principales de microscopios electrónicos: el microscopiu electrónicu de tresmisión y el microscopiu electrónicu de barríu.

Microscopiu electrónicu de tresmisión[editar | editar la fonte]

El microscopiu electrónicu de tresmisión emite un fexe d'electrones empobináu escontra l'oxetu que la so imaxe deseyar aumentar. Una parte de los electrones rebotan contra la Paré celular o son absorbíos polos ribosomas y otros travesar la Membrana plasmática, formando una imaxe aumentada de la muestra. Pa utilizar un microscopiu electrónicu de tresmisión tien de cortase la muestra en capes fines, non mayores d'unos 2000 ángstroms. Los microscopios electrónicos de tresmisión pueden aumentar la imaxe d'un oxetu hasta un millón de vegaes.

Microscopiu electrónicu de barríu (MEB)[editar | editar la fonte]

Imaxe d'una formiga tomada con un MEB (microscopiu electrónicu de barríu).

Nel microscopiu electrónicu de barríu (MEB) la muestra ye recubierta con una capa de metal delgao, y ye barrida con electrones unviaos dende un cañón. Un detector mide la cantidá d'electrones unviaos que refundia la intensidá de la zona de muestra, siendo capaz d'amosar figures en tres dimensiones, proyeutaos nuna imaxe de TV. El so resolución ta ente 3 y 20 nm, dependiendo del microscopiu. Dexa llograr imáxenes de gran resolución en materiales pedreses, metálicos y orgánicos. La lluz sustituyir por un fexe d'electrones, les lentes por electroimánes y les muestres fáense conductores metalizando la superficie.

Aplicaciones en distintes árees[editar | editar la fonte]

Nel estudiu de los circuitos integraos suelse utilizar el microscopiu electrónicu por cuenta de una interesada propiedá: Como'l campu llétrico modifica la trayeutoria de los electrones, nun circuitu integráu en funcionamientu, vistu sol microscopiu electrónicu, puede apreciase el potencial al que ta cada elementu del circuitu.

La cristalografía d'electrones ye un métodu utilizáu pa determinar la disposición d'átomos en sólidos al traviés d'un microscopiu electrónicu de tresmisión. Esti métodu utilizar en munches situaciones onde nun se puede usar cristalografía de rayos X y foi inventáu por Aaron Klug.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. A. Klug 1978-1979 . Analís d'imáxenes y la reconstrucción na microscopia electrónica de macromolécules biolóxiques. ' Chemical Scripta ' ' ' 14 ' ' ' . 245 a 256

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]