Gavia immer

De Wikipedia
10-03-2021 19:22
Gavia immer
calón grande
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Gaviiformes
Familia: Gaviidae
Xéneru: Gavia
Especie: G. immer
(Brunnich, 1764)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Detalle de la tiesta.
Gavia immer
Gavia immer

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. El calón grande[1] (Gavia immer) ye una especie d'ave gaviforme de la familia Gaviidae. Tien un picu llargo y afilao, y un formosu plumaxe negru y blancu. Nun se conocen subespecies.[2]

Historia natural[editar | editar la fonte]

El plumaxe de cría ye en damero. Pel iviernu, estremase pol so gran tamañu, cuerpu gordosu, picu pesáu y nuca escura, en ciertu mou asemeyaes a un mabea xuvenil. Puede alcontrase nes mariñes del norte y oeste d'Europa y en Canadá na zona de los grandes llagos. Ye l'ave símbolu d'Ontario y apaez na moneda canadiense de 1 dólar (comúnmente llamada "loonie", la gavia).

Nidifica ente abril y xunu, nuna única niarada, con dos güevos, puestos nuna taza somera costera. Los dos proxenitores encárguense tantu de la incubación como de la crianza de los pollos. Cría en redolaes lénticos d'Islandia.

L'agudu reclamu d'esta ave ye unu de los soníos más esmolecedores de les solitaries islles septentrionales onde s'alimenten y cría. Los colimbos son espertos nadadores y vuelen rápido. Aliméntense principalmente de pexes a los qu'enarten col so picu. Pasen la primavera y el branu nos ríos y lago pero, dempués de criar un par de pitucos, suelen dirixise a la mariña pa pasar los meses ivernizos. Alcuéntrase na parte norte d'América del Norte, Islandia, y Europa noroccidental. El so tamañu llega hasta los 90 cm de llargu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]