Fuercia aérea

De Wikipedia
Caces F-22 Raptor na Base de la Fuercia Aérea Hickam, Ḥawai, 2007.

Una fuercia aérea, tamién conocida en dellos países como un exércitu del aire o una aeronáutica militar ente otros nomes, ye nel sentíu más ampliu, la unidá militar nacional que lleva a cabu principalmente la guerra aérea. Más específicamente, ye la caña de les fuercies armaes d'una nación responsable de la guerra aérea, a diferencia d'un exércitu (caña terrestre), marina de guerra armada (caña marítima) o otres cañes. Típicamente, les fuercies aérees encargar de llograr el control del aire, llevar a cabo misiones de bombardéu estratéxicu y apurrir sofitu a les fuercies de superficie.

Les fuercies aérees de normal consisten nuna combinación d'aviones de caza, bombarderos, aviones de tresporte, helicópteros y otres aeronaves. Delles fuercies aérees tamién son responsables d'operaciones militares nel espaciu, misiles balísticos intercontinentales (ICBM) y equipos de comunicaciones. Munches fuercies aérees tienen el mandu y control d'otros activos de defensa aérea como artillería antiaérea, misiles superficie-aire, o sistemes defensivos y redes d'alerta con misiles antibalísticos.

Organización[editar | editar la fonte]

Un modernu Eurofighter Typhoon en vuelu.

La fuercia aérea opera xeneralmente con distintos tipos d'aviones ente los que s'atopen los siguientes:

Dos Saab JAS 39 Gripen húngaros en vuelu.

Delles fuercies aérees operen con satélites destinaos a ameyorar les comunicaciones, realizar reconocencies más efectives, etc.

Hai de solliñar que por cada aeronave en serviciu esiste tou un grupu de persones destinaes a operar conducentemente la mesma. Esti grupu inclúi'l piloto, responsable de l'aeronave cuando esta alcuéntrase en vuelu, el personal de caltenimientu, el controladores de tránsitu aereu, los encargaos de la comunicación de l'aeronave col so centru de control y el personal alministrativu. En delles fuercies aérees hai funcionarios responsables de les armes nucleares estratéxiques y tamién de los misiles balísticos intercontinentales (ICBM). Anque xeneralmente los principales dirixentes de les fuercies aérees son pilotos o ex pilotos de les mesmes, la gran mayoría del personal de la fuercia nun lo ye. Delles fuercies aérees operen con artillería antiaérea, paracaidistes, destinaos a la defensa per tierra de les bases aérees, ya inclusive coles sos propies fuercies especiales en tierra, encargaes d'operaciones de rescate, vixilancia y control del espaciu aereu.

Poder aereu[editar | editar la fonte]

Capacidaes militares aeroespaciales[editar | editar la fonte]

Les carauterístiques d'ambiente ya intelixencia dixebren el poder aéreo de les fuercies de mar y tierra. Fecha esta distinción, podemos empezar a definir la función del poder aereu. Como base de discutiniu, podemos enfocar les capacidaes militares del poder aereu. Típicamente, los entusiastes del poder aereu concentráronse nel potencial de destrucción masiva del poder aereu, el bombardéu estratéxicu. Sicasí, deben trate sobre'l fondu de toles maneres como fuera usáu nel pasáu, a la lluz de la manera como se defina'l términu.

Históricamente, el poder aéreo foi usáu pa llograr proyeición, denegación y supervisión. En cuenta de tratar de dar una definición, vamos referinos a estes funciones como capacidaes militares. Son una terna poderosa cola cual pueden desenvolvese funciones y misiones. Caúna representa un pervalible elementu del poder aereu que tien de reconocese nel usu d'aeronaves.

Proyeición[editar | editar la fonte]

La mayor parte de la teoría del poder aereu modernu dirixióse a la capacidá de proyeición. Nesti contestu, proyeición ye l'habilidá de poner fuercia militar nuna llocalidá dada, a ciertu tiempu. Esta definición intencionalmente ye xeneral. Hai una variedá de métodos pa enfocar el poder militar. El métodu más evidente de la fuercia aérea ye'l bombardéu. Unu menos evidente pero igualmente importante ye la proyeición de fuercies de tierra con una ponte aérea. La movilidá que l'exércitu tien anguaño ye la resultancia de la proyeición de fuercia con helicópteros y aeroplanos d'ala fixa. Práutiques comúnmente aceptaes, tales como'l sofitu inmediatu, interdicción y bombardéu estratéxicu, son variaciones d'esta capacidá. L'aspeutu fundamental de la proyeición ye poner fuercia militar -comoquier- en cuantía dada y en tiempu y en llugar especificaos.

Denegación[editar | editar la fonte]

El sociu de la proyeición tien de ser la denegación. Esta capacidá implica la denegación de llibertá d'aición al adversariu. Anque la proyeición ye puramente ofensiva, la denegación implica un amiestu d'aiciones ofensives y defensives. Per una parte, esta capacidá tien l'enclín a ser defensiva tocantes a la prevención d'aiciones enemigues. Munchos consideren la Batalla d'Inglaterra como exemplu clásicu de denegación. Per otra parte, aiciones ofensives, tales como les proyeutaes al llogru de superioridá aérea, son tamién parte integrante de la denegación. Ciertos elementos de la interdicción y del sofitu aereu inmediatu pudieren tamién considerase nesta categoría. Col movimientu de tropes y recursos, una ponte aérea puede refugar territoriu o llibertá d'aición a un enemigu.

Supervisión[editar | editar la fonte]

Posiblemente la más usada y menos considerada capacidá militar del poder aereu ye la supervisión. A cencielles descrita, la supervisión implica xixilar y curiar p'asegurar fayadiza direición y control. L'usu d'aviones de reconocencia y de satélites pa reparar desarrollos militares estranxeros y protexer el territoriu propiu, ye una contribución importante y crítica del poder aereu. Claramente, esta capacidá fai usu del efeutu de la visibilidá pa influyir les aiciones de gobiernos contrarios. Por exemplu, la observación per satélites alredor del mundu ye un ingrediente clave nel poder militar de les grandes potencies (Estaos Xuníos d'América, Rusia, China, Xapón y la Xunión Europea) y un componente críticu de la política estranxera. La supervisión puede ser la causa de que dellos gobiernos tengan qu'adoptar un comportamientu distintu - camudar los sos planes militares.

El radar ye un mediu eficaz pa controlar l'espaciu aereu.

Aplicación de capacidaes militares[editar | editar la fonte]

Estes capacidaes obren en conciertu pa sofitar misiones específiques del poder aereu. Les misiones son a cencielles declaraciones d'oxetivos militares que dan la base a les estructures de fuercia. Estos oxetivos pueden llograse exercitando capacidaes militares. En poques pallabres, toa misión contién un amiestu d'estes capacidaes. D'ende qu'estes capacidaes establezan los cimientos pa construyir la declaración de misiones y l'estructura de fuercia.

En cada misión hai una capacidá qu'apodera ente que les otres executen funciones de sofitu. Namái utilizando toles capacidaes puede completase una misión. Na interdicción, por casu, la proyeición ye la capacidá dominante. Sicasí, la denegación ye necesaria pa suprimir les defenses enemigues -pa dexar llibertá de movimientu- y la supervisión ye necesaria pa consiguir información sobre'l oxetivu y evaluar el ésitu de la misión.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]