Guerra aérea

De Wikipedia

La guerra aérea ye l'usu d'aviones militares y otres máquines que vuelen na guerra, incluyendo'l tresporte militar de carga pa favorecer los intereses nacionales, como se demostró nel bloquéu de Berlín. Dende'l desenvolvimientu de globo d'aire caliente ensin propulsión pa observación nel sieglu XVIII, la guerra aérea convirtióse nun asuntu d'alta teunoloxía que condució a munches téuniques y avances teunolóxicos como la propulsión aérea, radar y l'usu de compuestos y materiales d'inxeniería como la fibra de carbonu.

Guerra con globos[editar | editar la fonte]

Fízose dalgún usu menor de los globos pa la guerra na infancia de l'aeronáutica. El primer exemplu conocíu deber al Cuerpu Aerostáticu Francés na batalla de Fleurus en 1794, qu'usó un globu reteníu por cuerdes, "un entamador", pa ganar un puntu d'observación.

Mientres la Guerra Civil d'Estaos Xuníos, los globos fueron utilizaos polos dos bandos, el Norte y el Sur, como un mediu pa reparar los campos de batalla - primeramente pensóse que podríen usase pa realizar meyores mapes. Como exemplu, el globu del Profesor Thaddeus S. C. Lowe sirvió como "Observador Avanzáu d'Artillería*, polo que Lowe xubía a un altor dende la que podía ver un "blancu invisible", y con una serie de señales con banderes yera capaz d'asitiar el fueu artillero dende una posición de fueu invisible.

Los globos teníen desventaxes. Nun podíen volar con mal tiempu, borrina o vientos fuertes. Yeren pilotaos pol caprichu de los vientos, y yeren tamién un blancu bien grande. Los globos de la Xunión taben siempres sol fueu, y cualquier tipu de disparu, de rifle o de cañón, que s'apuntaba escontra ellos y fallaba, cayía nel llau de la Xunión del campu de batalla. Los globos confederaos teníen mayores problemes. Por cuenta de los embargos nun teníen accesu al globu de seda. Lo qu'usaron foi la seda pa iguar vistíos pa faer los sos globos. De cutiu la ciudá, de normal en Richmond, nun tenía gas pa enchelos.

L'emplegu de los globos na guerra nun se vio mientres otros 30 años. La invención del zepelín o dirixible, colos sos medios mecánicos de propulsión y empuestu fixeron a los aeróstatos inflables más útiles. A ello suma la idea de refundiar material dende los dirixibles a les posiciones enemigues. L'usu militar de los aeróstatos aportó a práuticu mientres la Primer Guerra Mundial, y el heliu facer más seguros y fiables mientres la Segunda Guerra Mundial.

Guerra Civil d'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Batalla de Fair Oaks con unu de los globos de Lowe al fondu de la imaxe.

Cuerpu de globos del exércitu de la Xunión[editar | editar la fonte]

La Guerra Civil d'Estaos Xuníos foi la primer guerra en guardar un usu significativu de l'aeronáutica en sofitu de les tropes. En xunu de 1861, el Profesor Thaddeus S. C. Lowe dexó'l so trabayu nel sector priváu como científicu/aeronauta y ufiertó los sos servicios como aeronauta al presidente Lincoln, que s'interesó pola idea de la guerra aérea. La demostración de Lowe volando'l so globu, el "Enterprise" sobre Washington D. C. y tresmitiendo un mensaxe por aciu un cable de telégrafu al suelu foi abondu pa presenta-y a los comandantes de los inxenieros topográficos.

La primer actuación de Lowe tuvo llugar na Primer batalla de Bull Run en xunetu de 1861 col xeneral Irvin McDowell y el gran exércitu del Potomac. Col usu del so globu Enterprise, Lowe fixo un vuelu llibre d'observación ensin molesties de les posiciones confederaes, pero como nun llevaba insinies identificables o colores, foi refugáu poles fuercies de la Xunión que nun podíen identifica-y. Foi forzáu a aterrizar detrás de les llinies enemigues, pero foi rescatáu antes de ser descubiertu.

N'otra demostración, Lowe foi llamáu pol Xeneral d'artillería W. F. Smith. Lowe xubió a una altitú dada pa poder reparar el campamentu rebalbu en Falls Church. Con señales de banderes, dirixió'l fueu artillero escontra'l dormíu campamentu. Como dixo'l Xeneral: "Les señales dende'l globu dexaron que los mios artilleros atinen con un grau de precisión nunca vistu nun área oxetivu ciega y esvalixada."

Pa ochobre tenía órdenes de construyir 4 globos con xeneradores portátiles de gas hidróxenu, pa usalos na reconocencia aérea. Trabayando con prominentes aeronautes d'Estaos Xuníos, formó'l Cuerpu de globos del exércitu de la Xunión, que nunca recibió comisiones, trabayando como contratistes civiles. Esto dio llugar a grandes esmoliciones, yá que si los aeronautas yeren baltaos nes llinies enemigues, l'espionaxe civil taba penáu sumariamente cola muerte. Poro, Lowe instruyó nel usu estrictu de los globos ataos (n'oposición al vuelu llibre), polo que los globos permanecieron arreyaos a tripulaciones terrestres por aciu cables. Llogrando altitúes dende 300 metros hasta unos 5.500 metros, podía tenese una vista amplia del campu de batalla y más allá.

Lowe construyó 7 globos: Eagle, el primeru; Constitution, unu de los sos globos más pequeños; el so hermanu, Washington; Intrepid, un globu más grande y el so favoritu; un hermanu, Union; Excelsior y United States, que nunca salió del so almacén.

Cuando los Confederaos retirar escontra Richmond la guerra convertir na Campaña de la Península. Por cuenta de los montes de la península, los globos yeren incapaces de siguir per tierra. Ufiertóse-y a Lowe la barcaza de carbón George Washington Parke Custis, a la que se-y adosó una cubierta corrida, que sirviría como'l primera portaviones efectivu de la hestoria. Los globos colos sos xeneradores de gas fueron cargaos a bordu y navegaron escontra baxo del Potomac, onde podría siguir la reconocencia de la península. El GWP Custis saleó escontra riba del Ríu Pawmunkey, onde Lowe xunir col exércitu de McClellan.

L'aición más dramática de Lowe foi na Batalla de Fair Oaks, onde foi capaz de ver avanzar al exércitu de Lee escontra'l destacamentu aislláu del Xeneral Heintzelman. Trabayando dende dos campos de globos, unu en Mechanicsville y l'otru na Granxa de Gaine, Lowe galopiaba 10 quilómetros dos vegaes al día pa caltenese al día colos informes de reconocencia. McClellan taba convencíu de que los rebeldes taben asonsañando un ataque, pero Lowe pudo velo de manera distinta. Heintzelman foi dexáu aislláu al otru llau del ríu Chickahominy coles pontes barríes pola crecida de les agües la nueche anterior. Lowe unvió un despachu de la máxima urxencia por que se reparara la ponte darréu y mandárense refuerzos n'ayuda de Heintzelman. Dempués unvió un despachu dende Mechanicsville a la Granxa de Gaine pidiendo que s'enchiera darréu'l globu más grande, el Intrepid, que lu ayudar a reparar la inminente batalla.

Cuando Lowe llegó a la Granxa de Gaine, el Intrepid taba inda bien lloñe de tar infláu. Nun rápidu trabayu d'inxeniu creativu, Lowe quitó-y el fondu a una cafetera de campu y xuniólo a los estremos de les válvules del Intrepid y del Constitution que taba enchíu parcialmente, enllazándolos, y tresfiriendo el gas dende'l postreru al primeru. En 15 minutos, taba nel aire, llistu pa reparar la batalla. McClellan siguió'l conseyu de Lowe y foi n'ayuda de Heintzelman, salvando'l día.

Lowe cayó enfermu de malaria mientres Fair Oaks y tuvo fuera de la comisión mientres más d'un mes. A la so vuelta, atopóse que se-y retiraren los caballos y carros al Cuerpu de globos y quedáu fora de serviciu pa la Batalla d'Antietam. Lowe foi llamáu de vuelta al serviciu en Sharpsburg y tuvo más tarde col exércitu del Xeneral Burnside en Vicksburg. La consiguiente derrota del Exércitu de la Xunión, no que se llamó la "Marcha del Barru", fizo que se sustituyera a Burnside pol Xeneral Joseph Hooker. Mientres esti tiempu'l Cuerpu de globos fuera asignáu al Cuerpu d'Inxenieros, y l'acabante promocionar Capitán Comstock cortó la paga de Lowe significativamente.

Lowe mandó una carta de dimisión y foi lliberáu de les sos obligaciones militares en mayu de 1863. El Cuerpu de globos siguió operando so la direición de los Hermanos Allen, que taben mal forníos pa dirixir el cuerpu de manera efectiva. N'agostu, el Cuerpu de globos del Exércitu de la Xunión foi esmanteláu.

Globos vistíos de seda[editar | editar la fonte]

Por cuenta de la efectividá del Cuerpu de globos del exércitu de la Xunión, los Confederaos sintiéronse obligaos a incorporar globos tamién. Como'l gas de coca non siempres taba disponible en Richmond, los primeros globos fueron fechos al estilu ríxidu de los Montgolfier, asitiando algodón sobre un treme de madera y enllenándolo con fumu caliente procedente de fueos fechos con piñes untaes con aceite. Fueron pilotaos pol Capitán John R. Bryant pa usalos en Yorktown. Anque l'actuación de Bryant nun foi mala, la so tripulación en tierra tenía poca esperiencia, y el so globu empezó a dar vueltes nel aire como una peonza. Otru incidente afectó a unu de los homes que remanaben les cuerdes y viose abasnáu por una d'elles escontra riba cuando la cortó, dexando al Capitán volar llibre sobre les posiciones confederaes, qu'amenaciaron con balta-y.

Intentos de construyir globos de seda llenu de gas fueron enzancaos pola incapacidá del Sur pa llograr nengún tipu d'importación. Intentaron crear un globu de seda pa iguar vistíos. Les esferes inflaes apaecíen como orbes multicolores sobre Richmond y fueron pilotaos pol Capitán Landon Cheeves. Primero que pudiera usase el primer globu, foi prindáu mientres el so tresporte pol río James pola tripulación del Monitor. Un segundu globu nun entró n'aición hasta'l branu de 1863, cuando se soltó del so puntu d'amarre y coyéronlo dempués fuercies de la Xunión, p'acabar finalmente estremáu como alcordanza pa miembros del Congresu Federal. Cuando l'Exércitu de la Xunión amenorgó l'usu de los sos globos, asina lo fixeron los Confederaos, pal so gran aliviu.

Antes de la Primer Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Los exércitos de munchos países evaluaron l'usu del avión pa propósitos d'observación. Tamién s'investigó l'aviación naval; fixéronse numberoses pruebes na que los hidroaviones yeren llanzaos por aciu una catapulta dende barcos nel mar, pa ser recuperaos más tarde por aciu una grúa.

L'Armada de los Estaos Xuníos había estáu interesada na aviación naval dende l'empiezu del sieglu XX. En 1910-1911, l'Armada realizó esperimentos que probaron la posibilidá de l'aviación basada nun tresporte. El 14 de payares de 1910, cerca d'Hampton Roads, Virginia, el pilotu civil Eugene Ely desapegó dende una plataforma de madera instalada nel cruceru esplorador USS Birmingham (CL-2). Aterrizó a salvo na mariña minutos más tarde. Ely probó munchos meses más tarde que tamién yera posible aterrizar sobre un barcu. El 18 de xineru de 1911, aterrizó sobre una plataforma asitiada sobre'l cruceru d'Estaos Xuníos USS Pennsylvania (ACR-4) nel puertu de San Francisco.

El primer usu d'aviones nuna verdadera guerra asocedió na Guerra Italo-Turca en 1911, cola Fuercia Aérea Italiana bombardeando un campu Turco en Ain Zara, Libia, y na Primer Guerra de los Balcanes en 1912, cola Fuercia Aérea Búlgara bombardeando les posiciones Turques en Edirne. El reconocencia aereu tamién se realizó en dambes guerres.

Primer Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Albatros D.V, l'avión usáu por Manfred von Richthofen, el "Barón Coloráu".

Primeramente mientres la guerra, dambos bandos fixeron usu de globos ataos a tierra y d'aviones pa llabores d'observación, ye dicir pa la recoyida d'información y pa dirixir el fueu de l'artillería. El deséu de prevenir la observación enemiga condució a los pilotos de los aviones a atacar a otros aviones y a los globos, primeramente con armes pequeñes que se llevaben na cabina (inclusive s'utilizaron hasta lladriyos), pero por cuenta de la teunoloxía de la dómina los pilotos nun podíen tener ametralladores apuntando escontra alantre. Entós los alemanes desenvolvieron el Mecanismu d'Interrupción, que trabayaba parando l'ametralladora cada vez que la héliz taba en frente de los cañones. Eventualmente los Aliaos fueron capaces de prindar un caza Alemán col Mecanismu d'Interrupción y por aciu inxeniería inversa, copialo, conduciendo a la nacencia de los combates aéreos. Desafortunadamente nun había nin táctiques nin regles que siguir nes engarradielles de perros (Como se conocía'l combate aereu cercanu o dogfight), asina que munchos pilotos desenvolvieron el combate al traviés de la prueba y l'error. Eventualmente l'as Alemán Oswald Boelcke creó'l Dictáu de Boelcke, que contenía los ocho regles de los combates. Los combates aéreos asocedíen cuando los aviones lluchaben unu contra otru a distancies curties, conduciendo al desenvolvimientu de les maniobres táctiques. Dambos bandos tamién fixeron usu de los aviones pa bombardear, ataques a tierra en vuelu rasante y p'echar propaganda. L'exércitu Alemán fixo usu de Zepelinos y, más tarde, de bombarderos como'l Gotha, pa refundiar bombes sobre Gran Bretaña.

A la fin de la guerra, los aviones especializárense en bombarderos, caces y aviones d'observación.

Ente guerres[editar | editar la fonte]

Ente 1918 y 1939, la teunoloxía aeronáutica desenvolvióse bien rápido. En 1918, munchos aviones yeren biplanos con estructures de madera, recubiertes de tela, con cables pa la suxeción y motores esfrecíos per aire. Los biplanos siguieron siendo la fuercia principal de les fuercies aérees per tol mundu y fueron usaos estensamente en conflictos como la Guerra Civil Española. Munchos países industrializaos tamién crearon fuercies aérees dixebraes pa los exércitos de tierra y l'armada. Sicasí, pa 1939 los aviones militares biplanos taben en plenu procesu de cambéu polos monoplanos d'estructura de metal, recubiertos de metal y con motores esfrecíos con líquidu. Les velocidaes máximes triplicárense; les altitúes dobláu (y les mázcara d'osíxenu yeren d'usu común); l'algame y carga de los bombarderos amontárense descomanadamente.

Dellos teóricos, especialmente en Gran Bretaña, consideraben que los aviones convertir na arma militar dominante nel futuru. Imaxinaben qu'una guerra futura ganaríase dafechu pola destrucción de la capacidá industrial y militar del enemigu dende l'aire. El xeneral italianu Giulio Douhet, autor de El Dominiu del Aire, foi un teóricu encesu d'esta escuela, que foi acomuñáu cola afirmación de Stanley Baldwin que "El bombarderu siempres va pasar"; esto ye, a pesar de les defenses aérees, abondos aviones van sobrevivir pa faer cayer la destrucción sobre les ciudaes del enemigu.

Otros, como'l Xeneral Billy Mitchell nos Estaos Xuníos, vieron el potencial del poder aereu pa neutralizar el poder de fueu de les flotes navales de superficie. Los pilotos Alemanes y los Británicos tuvieren esperimentando col bombardéu aereu a barcos y el llanzamientu de torpedos llanzaos dende l'aire mientres la Primer Guerra Mundial con resultaos mistes. Pero la vulnerabilidá de los barcos de llinia ante los aviones demostróse finalmente'l 21 de xunetu de 1921 cuando un escuadrón de bombarderos comandados pol Xeneral Mitchell fundió al acorazáu ex-Alemán SMS Ostfriesland con bombes aérees.

Prohibióse-y a Alemaña la posesión d'una fuercia aérea significativa d'alcuerdu a los términos del armisticiu de la Primer Guerra Mundial. L'exércitu Alemán siguió entrenando a los sos soldaos como pilotos clandestinamente hasta que Hitler tuvo llistu de desafiar abiertamente la prohibición.

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

L'aviación militar llegó a la so plenitú mientres la Segunda Guerra Mundial. La medría nes sos carauterístiques, algame y capacidá de carga de los aviones contemporáneos, significó que'l poder aéreo podía movese más allá de les aplicaciones novedoses de la Primer Guerra Mundial, convirtiéndose nuna fuercia con un poder de fueu, central pa toles naciones combatientes.

Nel cursu de la guerra, remanecieron munchos papeles especializaos pa l'aplicación del poder aereu.

Bombardéu estratéxicu[editar | editar la fonte]

El bombardéu estratéxicu d'oxetivos civiles dende l'aire foi primeramente espuestu pol teóricu italianu, Xeneral Giulio Douhet. Na so obra “El Dominiu del Aire” (1921), Douhet razonó que los líderes militares del futuru podíen evitar el cayer nel caleyón ensin salida de la sangrienta guerra de trincheres al estilu de la Primer Guerra Mundial, usando l'aviación p'atacar más allá de les llinies enemigues, direutamente sobre la so vulnerable población civil. Douhet creía que tales golpes tendríen como efeutu invariable qu'esta población forzaría al so gobiernu a pidir la paz.

Les idees de Douhet taben en paralelu con otros teóricos militares que remanecieron mientres la Primer Guerra Mundial, incluyendo a Sir Hugh Trenchard en Gran Bretaña. Nel periodu d'ente guerres, Gran Bretaña y los Estaos Xuníos convertir nos países que sofitaben con más entusiasmo la teoría del bombardéu estratéxicu, con cada nación construyendo bombarderos especializaos específicamente nesta xera.

  • Luftwaffe

De primeres de la Segunda Guerra Mundial, la Luftwaffe llanzó devastadores ataques aéreos contra les ciudaes asediadas de Varsovia y Rotterdam. En dambos casos, cada ciudá consiguiera aguantar a les fuercies terrestres Alemanes, y los ataques aéreos víense como un mediu pa romper la voluntá de la ciudá pa lluchar. Mientres la Batalla d'Inglaterra, la Luftwaffe, atayada nos sos intentos de ganar el dominiu del aire sobre Gran Bretaña, a base d'atacar oxetivos tácticos na preparación pa la planiada invasión (Operación Lleón Marín), camudó'l so oxetivu, y empezó a bombardear Londres y otres grandes ciudaes Ingleses. Sicasí, la Luftwaffe atopar con qu'estos ataques nun teníen l'efeutu predichu polos teóricos de preguerra del poder aereu.

  • Royal Air Force

Los británicos, pensaben equivocadamente que la moral de los civiles Alemanes sería más bono de romper, y empezaron una campaña de bombardéu estratéxicu en 1940 que duraría mientres el restu de la guerra. Los bombarderos Británicos de primeres de la guerra yeren toos diseños bimotores y faltába-yos armamentu defensivu. Poro, fueron forzaos rápido a adoptar una política de bombardéu nocherniegu, lo que significaba que nunca seríen capaces de cutir blancos específicos, tales como fábriques o plantes d'enerxía.

  • Fuercies Aérees Militares de los Trabayadores y Llabradores del Exércitu Coloráu

Embrivíu en Rusu como BBC PKK, y comúnmente conocíes como la Fuercia Aérea Colorada mientres la Segunda Guerra Mundial, taba entamada d'alcuerdu a Exércitos aéreos, fuercies aérees de los frentes, fuercies aérees de los exércitos (terrestres), fuercies aérees de los distritos militares y fuercies aérees de les flotes militares. Tamién hubo numberosos cuerpos aéreos independientes, divisiones, brigaes, reximientos y escuadrones, munchos de los cualos fueron designaos col títulu adicional de Guardias. Mientres el cursu de la guerra, la Fuercia aérea colorada sufrió numberosos cambeos, los mayores fueron: Les Fuercies aérees de los distritos militares fueron tresformaes n'Exércitos aéreos a empiezos de la guerra; les fuercies aérees asignaes a los exércitos terrestres fueron eslleíes en mayu de 1942; a la fin de la Segunda Guerra Mundial había 18 exércitos aéreos xeneralmente asignaos a un permediu d'unu per frente, y 4 fuercies de Flotes aérees, según 4 flotilles de les fuercies de les fuercies aérees. Anque cadeció de fuercies aérees importantes de bombardéu estratéxicu, la Fuercia Aérea Colorada foi famosa pol so avión Ilyushin Il-2 Shturmovik de sofitu al suelu, y l'usu d'aviones pa sofitar a les tropes partisanes qu'operaben detrás de les llinies de la Wehrmacht.

  • U.S. Army Air Force

Cuando la Octava Fuercia Aérea d'Estaos Xuníos llegó a Inglaterra en 1942, los d'Estaos Xuníos taben convencíos que podíen faer lo que la RAF y la Luftwaffe nun pudieren. La Octava taba fornida con B-17 Flying Fortress y B-24 Liberator, dambos diseños de 4 motores de gran altitú y con turbo-sobrecompresores. Los nuevos bombarderos tamién presentaben l'armamentu defensivu enxamás vistu, hasta 13 ametralladores de calibre 0.50, dependiendo de la versión, munches d'elles en torretas operaes con corriente llétrica. Volaben pel sol, en formaciones grandes y zarraes, la doctrina táctica d'Estaos Xuníos sostenía que les formaciones táctiques de bombarderos pesaos, seríen abondos pa ganar la superioridá aérea n'ausencia de los caces d'escolta. La intención d'estos raids yera'l cutir con fuercia los puntos vitales de la economía de guerra Alemana, como les refineríes de petroleu o les fábriques que producíen cojinetes. La U.S.A.A.F. foi obligada a camudar la so doctrina de que namái los bombarderos, nun importaba cuan pesadamente armaos, podríen consiguir la superioridá aérea contra los caces d'un solu motor. El ritmu de perdes alzar dende'l 5% al 20% nuna serie de misiones qu'enfusaben más allá del radiu d'aición de los caces d'escolta ente'l 17 d'agostu y el 14 d'ochobre de 1943, cuando les incursiones contra Regensburg y Schweinfurt resultaron na perda de 60 bombarderos en cada misión.

  • Superioridá aérea

Mientres la Batalla d'Inglaterra munchos de los meyores pilotos de la Luftwaffe fueron forzaos a llanzase en paracaíes sobre suelu británicu, onde fueron prindaos. Cuando la calidá de los caces de la Luftwaffe escayó, los norteamericanos introducieron los caces d'escolta de llargu algame P-38 Lightning y P-51 Mustang, que llevaben depósitos de combustible auxiliares. Nuevos ya inespertos pilotos Alemanes, volando aviones potencialmente cimeros como'l Focke-Wulf Fw 190, Heinkel He 162 y el Messerschmitt Me 262, aportaron a gradualmente menos y menos efectivos al intentar faer dañu al fluxu de bombarderos d'Estaos Xuníos a la fin de la guerra. L'añedir los caces d'escolta a los raids a plena lluz del día, dio a los bombarderos una proteición que precisaben enforma y amontó grandemente l'impautu del esfuerciu del bombardéu estratéxicu.

  • Efectividá

El bombardéu estratéxicu por aciu medios non atómicos nun fixo ganar la guerra a los Aliaos, nin tuvo ésitu en romper la voluntá p'aguantar de los civiles alemanes (y xaponeses), pero nes pallabres del ministru Alemán d'armamentu Albert Speer, creó "un segundu frente nel aire" muncho primero que'l Día D creara un segundu frente en tierra. Speer tuvo ésitu n'amontar la producción d'armamentu xustu hasta mediaos de 1944, a pesar de los bombardeos. Aun así, la guerra contra los bombarderos británicos y norteamericanos demandaba una enorme cantidá de recursos: cañones antiaéreos, caces nocherniegos y diurnos, radares, reflectores, personal, munición y combustible. Como resultancia, los grupos d'exércitu alemanes en Rusia, Italia y Francia vieron raramente a la so propia aviación y taben constantemente escasos de carros de combate, camiones, y armes contracarro. La única opción que-yos quedaba yera'l crear unes defenses basaes en trincheres al estilu de la Primer Guerra Mundial, abondo distinta a la doctrina Blitzkrieg de 1939-1941.

Sofitu aereu tácticu[editar | editar la fonte]

En contraste colos estrategues Británicos, el propósitu principal de la Luftwaffe alemana yera'l sofitar al Exércitu de Tierra (Heer). Esto supónía la presencia de gran númberu de Bombarderu en picáu bombarderos en picáu na so composición, y l'escasez de bombarderos pesaos de llargu algame. Esta "artillería volante" asistió grandemente nos ésitos del Exércitu Alemán na campaña de Polonia (1939), Batalla de Francia (1940) y etapes iniciales de la invasión de la URSS (1941). Hitler decidió que la superioridá aérea yera un requerimientu esencial pa la invasión de Gran Bretaña. Cuando non pudo consiguise na Batalla d'Inglaterra mientres el branu de 1940, la invasión foi atayada, faciendo que fora la primer gran batalla que'l so resultancia foi decidíu principalmente nel aire. La Fuercia Aérea Soviética tamién foi usada principalmente nel papel de sofitu tácticu a les unidaes terrestres y escontra el final de la guerra foi usada perbién nel sofitu del Exércitu Coloráu, na so meyora al traviés d'Europa Oriental. La principal causa pola que foi usada nesti papel, foi porque tenía un gran númberu d'aviones tácticos incluyendo bombarderos medios como'l Ilyushin Il-4, Túpolev Tu-2 y el B-25 Mitchell, caces de baxa altitú como'l Bell P-39 Airacobra, Curtiss P-40, P-63 Kingcobra, Yakovlev Yac-1, Yakovlev Yac-3, Yakovlev Yac-9, Lavochkin-Gorbunov-Goudkov LaGG-3, Lavochkin La-5 y Lavochkin La-7 y aviones d'ataque a tierra como'l Republic P-47 Thunderbolt y el Chance-Vought F4O-1, F4O-2 y AU-1.

Aviación de tresporte militar y l'usu de tropes aerotresportaes[editar | editar la fonte]

L'aviación de tresporte militar foi indispensable pa tolos llaos, en caltener el suministru y les comunicaciones de les tropes terrestres, y foi usada en munches ocasiones importantes como, en resuministrar a les tropes Alemanes en y alredor de Stalingráu dempués de la Operación Uranu, y nel emplegu de tropes aerotresportaes. Dempués de los primeros ensayos nel usu de tropes aerotresportaes pol Exércitu Coloráu, fechos a principios de los años 1930, munches naciones Europees y Xapón formaron tamién les tropes aerotresportaes, viendo un ampliu usu en tolos teatros de la Segunda Guerra Mundial. Sicasí, la so efectividá como tropes de choque emplegaes para sorprender a les tropes estátiques enemigues, probó ser d'un llindáu ésitu, y con fracasos notables. Munches tropes aerotresportaes sirvieron como infantería llixera escontra final de la guerra, a pesar de los intentos fechos nel so usu masivu nel teatru occidental polos británicu y norteamericanos mientres la Operación Market Garden.

Aviación naval[editar | editar la fonte]

Los aviones y los portaviones aportaron a de primordial importancia nes batalles navales de la Segunda Guerra Mundial, particularmente nes siguientes batalles:

Dempués de la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

L'aviación militar nos años de posguerra tuvo apoderada poles necesidaes de la Guerra Fría. Los años de posguerra vieron la casi total conversión de los aviones de combate a los motores a reaición, cola resultancia que s'amontaron descomanadamente les velocidaes y les altitúes de los aviones. Hasta la llegada del Misil balísticu intercontinental, les mayores potencies confiaron nos bombarderos d'alta techu pa llevar los sos acabante desenvolver bombes nucleares; cada país lluchó por desenvolver la teunoloxía de los bombarderos y caces d'altu techu que pudieren interceptalos. El conceutu de la superioridá aérea empezó a xugar un papel importante nel diseñu de los aviones pa los dos, los Estaos Xuníos y la Xunión Soviética.

Los norteamericanos desenvolvieron y fixeron un ampliu usu de los aviones d'observación d'altu techu pa la recoyida d'información. El Lockheed U-2, y más tarde el Lockheed SR-71 Blackbird fueron desenvueltos con un gran secretu. L'U-2, suponer na so dómina, que yera invulnerable a les midíes defensives, por cuenta de la so altitú estrema. Foi un gran mazazu por tanto, cuando los Soviéticos baltaron a unu pilotáu por Francis Gary Powers, con un misil tierra-aire. El combate aereu tamién se tresformó al traviés del usu intensivu de misiles teledirigidos con una sofisticación cada vez mayor nel so sistema d'empuestu y nel so algame.

Nos años 70 y 80 quedó claro que la velocidá y l'altitú nun yeren abonda pa protexer a un bombarderu contra les defenses aérees. La énfasis camudó entós a aviones d'ataque bien maniobrables que pudieren volar "sol radar", a altitúes de namái unos pocos cientos de metros.

Movilidá aérea[editar | editar la fonte]

El desenvolvimientu del helicópteru revolucionó dafechu'l campu de batalla, por aciu la evolución de la "Tercer Dimensión" del "Envolvimientu Vertical", que fuera introducíu de volao antes de la Segunda Guerra Mundial col desenvolvimientu de les unidaes Aerotresportaes (siendo los primeres la URSS). Esto incluyía'l sofitu aereu de les fuercies terrestres, y l'espansión de la "Maniobra de Cannas", dende los dos dimensiones (Rodiu) a una de tres dimensiones (Rodiu y Envolvimientu Vertical). Amás, la introducción del helicópteru quitó munches de les barreres al movimientu de tropes sobre'l campu de batalla, y aprovió la clase de movilidá que l'artillería tuviera suañando dende la so invención. Un helicópteru podía llevar rápido tropes y armes a árees inaccesibles a los aviones d'ales fixes, y, a diferencia de los paracaidistes, podíen ser recuperaos otra vegada. Coles mesmes, les unidaes de tierra podíen llamar por sofitu de fueu aéreo que podía salva-yos de la captura o la destrucción. La primera de tales operaciones foi realizada pol Exércitu Británicu mientres la Guerra de Suez en 1956. Esto condució a una clase dafechu nueva de tropes d'asaltu aereu, y a la introducción de la "Caballería Aérea" nos Estaos Xuníos, capaces d'aterrizar sorpresivamente, cutir y colase otra vegada. Tales táctiques xugaron un papel bien importante na Guerra de Vietnam, y son a principios del sieglu XXI un elementu integral nel pensamientu tácticu pa toles formes de guerra de los Estaos Xuníos. La campaña Soviética n'Afganistán vio tamién un usu llargamente estendíu d'helicópteros como parte o'l asaltu aereu de brigaes y reximientos.

Guerra Fría[editar | editar la fonte]

Mientres la Guerra fría prodúcense una serie de conflictos llindaos. Estos caracterícense pol alcuerdu tácito ente los dos bloques de caltenelos amenorgaos nun área xeográfica, evitando que s'estiendan y especialmente que supongan un ataque al territoriu del otru bloque y limitandos al usu d'armes convencionales con cuenta de qu'evitar el peligru d'una guerra nuclear total.

Nestos conflictos manifiéstase la evolución de l'arma aérea siendo los más significativos los siguientes.

Guerra de Corea[editar | editar la fonte]

Nel aspeutu aereu la Guerra de Corea supón la xeneralización del combate ente aviones de reaición y de misiles. Corea del Norte con al sofitu chinu usaba aviones soviéticos como'l Mig-15 ente qu'ensin dala dulda l'avión más famosu usáu polos norteamericaos foi'l F-86 Sabre.


Guerra Indo-Paquistanina de 1965[editar | editar la fonte]

La guerra supunxo un enfrentamientu a gran escala ente la Fuercia Aérea de la India (FAI) y la Fuercia Aérea de Paquistán (FAP) per primer vegada dende la independencia. Anque los dos aviaciones llucharen na Guerra indo-paquistanina de 1947 como parte del Conflictu de Caxmir, foi llindada en comparanza col conflictu de 1965.

Dambos países proclamaron resultaos bien contradictorios sobre les perdes mientres la guerra y casi nun esisten fontes neutrales sobre les reclamaciones de dambos países. La FAP alegó que baltara 104 aviones de la FAI, perdiendo tan solo 19. Mentanto la India alegó que perdió 35 aviones, ente que'l baltaron de 73 aviones pakistaníes.

Mientres Paquistán usó aviones de fabricación d'Estaos Xuníos como'l F-86 Sabre y el F-104 Starfighter los indios usaron aviones británicos como'l Hawker Hunter pa los ataques al suelu y distintos modelos de Havilland Vampire y Dassault Mystere, munchos d'ellos anticuaos en rellación a los aviones oponentes.

Guerra de Vietnam[editar | editar la fonte]

La guerra de Vietnam supunxo munches novedaes na guerra aérea, marcando l'apaición d'una nueva modalidá de fuercies aeromóviles basaes nel usu intensivu de los helicópteros pa tresportar les fuercies terrestres al puntu de l'aición y retirales rematada esta.

Tamién obligó a los Estaos Xuníos a replantegase la doctrina de combate ente caces al enfrentar a los rabiones y pesaos F-4 Phantom y F-8 Crusader con aviones soviéticos más llixeros y maniobrables, destruyendo la creencia de que'l combate aereu desenvolver por aciu el llanzamientu de misiles y obligando a volver al usu del cañón como arma pal valtamientu del oponente nel combate aereu cercanu.

Per otra parte les intenses campañes de bombardeos amosaron una vegada más la ineficacia del bombardéu masivu, especialmente nun país que nun tenía grandes concentraciones urbanes nin complexos industriales que destruyir. A pesar de la introducción d'armes tarrecibles como'l Napalm y l'Axente naranxa l'aviación d'Estaos Xuníos amosóse dafechu incapaz de detener el tráficu d'armes con destín a la guerrilla al traviés de la ruta Ho-Chi-Min.

Ente les novedaes productu d'esa guerra puede mentase tamién la de l'aviación contra-insurxencia qu'utilizaba aviones non descomanadamente rápidos con armamentu contra personal que dexaren, volando a baxu altor ver al enemigu y ametrallalo. Exemplos d'aeronaves d'esti tipu son l'OV-10 Tarascu y los diferenes modelos de 'aviones cañoneros' o 'Gunship' como'l Lockheed AC-130

Guerra de los seis díes[editar | editar la fonte]

Nesti enfrentamientu n'Oriente Mediu l'aviación Israelina destruyó nun ataque sorpresa a l'aviación Exipcia nel suelu, convirtiéndose nun modelu clásicu de guerra relámpago y de llogru de la superioridá aérea basada na sorpresa.

Guerra del Yom Kippur[editar | editar la fonte]

Nesta guerra fueron los exipcios los que sorprendieron a los Israelinos nel Sinaí, pero sobremanera pol usu intensivu de los misiles antiaéreos que suministraos polos soviéticos provocaron grandes perdíes a l'aviación israelina y amosaron que l'usu contra'l suelu de l'aviación puede aportar a prohibitivu si los oxetivos tán fuertemente defendíos por sistemes efectivos de defenses antiaéreas.

Guerra de les Malvines[editar | editar la fonte]

Dende'l puntu de vista de la Guerra Aérea esti conflictu amosó qu'entá a pesar d'una diferencia teunolóxica notable -nesti casu a favor de los británicos- nenguna fuercia atacante ye invulnerable al ataque aereu. El valor de los pilotos arxentinos atacando a baxa cota la flota inglesa a enormes distancies de les sos bases, ensin medios de guerra electrónica y con escasu y obsoleto armamentu dio como resultáu la perda del HMS Sheffield (D80), un modernu buque dotáu de tolos medios electrónicos, xunto con otros seis buques, y daños de diversa considerancia nuna ventena de naves.

Per parte británica destacó l'usu en combate per primer vegada de los aviones de despegue vertical Hawker Siddeley Harrier con que diba dotada la flota.

Dempués de la Guerra Fría[editar | editar la fonte]

USS Abraham Lincoln nuna nube nel Mar Arábigu mientres ta de serviciu sofitando la Operación Southern Watch y la Operación Llibertá Duradera.

El colapsu de la Xunión Soviética en 1991 forzó a les fuercies aérees Occidentales a sufrir un tresformamientu dende los númberos masivos que sentíen que yeren necesarios mientres la Guerra Fría, a númberos más pequeños d'aviones multifunción. El zarru de munches bases militares nel estranxeru y el programes de zarru y realineamiento de les bases d'Estaos Xuníos sirvieron pa señalar la efectividá de los portaviones n'ausencia d'un exércitu dedicáu o de les bases de les fuercies aérees, como punxeron n'evidencia la Guerra de les Malvines y les operaciones d'Estaos Xuníos nel Golfu Pérsicu. Ente que la llegada de les bombes intelixentes dexaron golpes n'oxetivos de superficie determinaos una vegada que se realiza una reconocencia fayadiza (guerra centrada en redes). En dellos casos, tales como la Operación Fuercia Aliada de la OTAN contra la invasión Serbia de Kosovo, el poder aéreo foi'l factor decisivu coles fuercies de tierra asegurando dempués l'área.. Sicasí, en munchos casos la doctrina militar habitual inda s'aplica: les guerres contra entidaes rexonales del tercer mundu inda non pueden ganase solamente col poder aéreo.

Guerra del Golfu[editar | editar la fonte]

El papel del poder aereu na guerra moderna foi demostráu de manera dramática mientres la Guerra del Golfu de 1991. Los ataques aéreos detrás del frente fueron fechos contra los centros Iraquíes de comandu y control, les instalaciones de comunicaciones, los depósitos de suministros, y les fuercies de refuerzos. La superioridá aérea sobre Iraq, foi ganada primero que les unidaes de tierra moviérense dientro y qu'empezara la Operación Nube del Desiertu.

Los ataques iniciales taben fechos por misiles cruceru Tomahawk llanzaos dende acorazaos asitiaos nel Golfu Pérsicu, bombarderos F-117A "Stealth" con armamentu de bombes intelixentes empuestes por láser, y aviones F-4G Wild Weasel armaos con misiles HARM anti-radar. Estos primeros ataques dexaron que los cazabombarderos F-14 Tomcat, F-15, F-16, and F/A-18 Hornet el ganar la superioridá aérea sobre'l país y dempués siguir llanzando bombes empuestes por láser y per televisión. Armaos con un cañón rotativu y por misiles Maverick empuestos ópticamente o buscando'l calor, el A-10 Thunderbolt II, bombardeó y destruyó les fuercies armaes Iraquines, sofitando la meyora de les tropes de tierra d'Estaos Xuníos. Los helicópteros d'ataque AH-64 Apache y el Bell AH-1 Cobra, dispararon misiles empuestos por láser Hellfire missiles y misiles TOW que fueron empuestos escontra los tanques por observadores en tierra o helicópteros d'esploración. La flota aérea aliada tamién fixo usu del Y-3A Airborne Warning and Control Systems (AWACS) y de una flota de bombarderos B-52.

La fuercia aérea d'ataque taba compuesta d'unos 2.250 aviones de combate, qu'incluyía 1800 aviones d'Estaos Xuníos, que llucharon contra una fuercia Iraquino d'unos 500 caces MiG-29 Soviéticos y de caces Mirage F-1 franceses. Les fuercies aliaes volaron más de 88.000 misiones de combate con unes 88.000 tonelaes de bombes llanzaes a la fin de la quinta selmana.

Guerra d'Iraq[editar | editar la fonte]

Mientres la Invasión d'Iraq en 2003, conducida por fuercies Britániques y d'Estaos Xuníos pa ganar al réxime de Sadam Husein, la guerra aérea siguió siendo decisiva. L'alianza anglo-americana empezó la so campaña aérea'l 19 de marzu con un bombardéu nocherniegu llindáu sobre la capital Iraquina de Bagdag. Dellos díes dempués, empezó'l bombardéu intensivu. Hubo unes 14.000 salíes aérees, a un costu de 1 millón de dólares caúna, fueron disparaos 800 misiles de cruceru Tomahawk a numberosos oxetivos n'Iraq dende'l 19 de marzu hasta la metá d'abril del 2003. Nesti momentu la resistencia Iraquina había práuticamente rematáu.

Les armes antiaéreas Iraquines fueron incapaces d'abrir fueu sobre los bombarderos d'altu techu d'Estaos Xuníos, tales como'l B-52 o los aviones invisibles, como'l bombarderu B-2 Spirit y el F-117A. Los aviones Británicos y d'Estaos Xuníos usaron aparatos detectores de radar, y la reconocencia aérea p'alcontrar les armes antiaéreas Iraquines. Les bombes rompedores de búnkers, diseñaes pa enfusar y destruyir búnkers, fueron llanzaes sobre los centros de comandu y control Iraquinos. Les fuercies de tierra Iraquines nun podíen desafiar seriamente a les fuercies de tierra d'Estaos Xuníos por cuenta de la so supremacía aérea. A mediaos d'abril del 2003, les fuercies angloamericanes controlaben toles ciudaes Iraquines más importantes y los campos de petroleu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]