Estructura social

De Wikipedia

En socioloxía, la estructura social referir a la forma qu'adopta'l sistema de les rellaciones ente individuos d'una sociedá o grupu. El conceutu foi introducíu na ciencia pol alemán Georg Simmel, a finales del sieglu XIX y por Ferdinand Tönnies con 'comunidá íntima' y 'asociación impersonal', pa esplicar les rellaciones sistemátiques que venceyen a miembros d'una determinada comunidá anque nun s'atopen en nengún momentu en contautu direutu, resultó unu de los conceutos más problemáticos de la disciplina y el comportamientu humanu. La falta d'un consensu alrodiu de en qué midida les estructures tienen una esistencia real, más allá de les aiciones de los individuos —el llamáu problema de la rellación axencia-estructura— y la posición de delles corrientes, especialmente d'orixe empirista, que nieguen la posibilidá de concebir afechiscamente la estructura social nel so conxuntu, fueron causa de numberosos alderiques.

Definición y conceutu[editar | editar la fonte]

La Estructura social ye un conceutu omnipresente pero dalguna vegada ye emplegáu con distintes significaos, pos ye definíu como equivalente a sistema social o organización social empuesta por normes y valores. Les distintes perspectives en socioloxía: de la dialéutica, del funcionalismu y del Interaccionismo simbólicu, apurren descripciones con distintos puntos de vista d'estructura y lo mesmo asocede coles ciencies sociales más próximes a la socioloxía: la ecoloxía humana, la psicoloxía social y l'antropoloxía cultural, lo cual en sí mesmu ye útil, porque tamién nesto la diversidá arriquez.

Nos dos planos porque la macrosocioloxía como superestructura y microsocioloxía como hábitat o espaciu personal, puede meyor definise los conceutos col siguiente pasu, (tomáu de la ecoloxía en rellación col ecosistema); completando les pareyes col mediu ambiente y la teunoloxía.

La nueva definición[editar | editar la fonte]

La estructura social ye una población con una organización, que vive y desenvuélvese nun mediu ambiente. Puede definise agora'l sistema, como ta establecida de fechu la sociedá, enllenándola de conteníos, que interactúan poles redes de la estructura, usando cualquier tabla: cultura como llinguaxe, arte, relixón,recreación y deporte etc., valores como gobiernu, propiedá, estratificación, familia, grupos, etc., completando asina la so identificación ya identidá y ameyorando el so entendimientu. El sentíu d'amenorgar los elementos a dos: cultura y valores, ye pa dixebrar los aspeutos culturales de los sociales, por casu, la cultura popular como espresión de los valores populares. Esta clasificación en dos grupos (o más) tien problemes, que n'apariencia nun inciden sobre la estructura, por casu relixón, si ye la busca de lo trascendente o ye la socialización de les persones, nesti casu taría nel segundu grupu. Por estensión la estructura social modifica y ye modificada pola teunoloxía y el mediu ambiente. L'analís sociolóxicu de les estructures sociales nun puede faese sobre la estructura en sí mesma, pos nun ye daqué tanxible, sinón que ye una definición formal; ye como'l llar de los munchos componentes, qu'equí se simplificaron con cultura y valores.

Los modelos d'analises tán bien desenvueltos nel funcionalismu-estructuralismu y na dialéutica-conflictu, con dos enfoques distintos. Tentativamente pudiera dicise pa dambos enfoques que'l sistema social ye la mesma Estructura social interactuando con tolos componentes diversos, yá seya aplicándolo a la sociedá global o a formaciones más alcontraes y eventualmente con menos componentes. Los analises van ser sobre los componentes. El cambéu social enfatizará o l'estructuralismu o la teoría del conflictu.

El determinismu estructural, tomáu de la teoría de sistemes, implicando mecanismos como autopoiesis y dellos más de retroalimentación en realidá ye similar a los condicionantes estructurales n'aplicaciones de toos estos conceutos de les ciencies sociales a fechos reales, que s'estudien tal como se presenten como realidá social y coles mesmes con proyeición de futuru: probeza, vivienda, alimentación.

Un enfoque distintu, buscando afondar nel conceutu d'estructura, ye l'exame del movimientu filosóficu sobre la estructura o estructuralismu, pero ésti ye volátil, pos se resume en nueves corrientes como'l postestructuralismo, el postmodernismo y el postmaterialismo, alredor de la tema básica : la prioridá de la estructura social real o conceptual, sobre l'aición social, emigrando escontra estudios culturales, como l'antropoloxía o la llingüística y si nuevamente volviérase a la forma más radical -la tema básica-, pudiera ser enriquecedor pa la categoría d'estructura, dependiendo de lo que se tratara d'investigar: la tema filosófica de les prioridaes o la tema sociolóxica de los condicionantes.

Estructura: Tocantes a conceutu fundamental de la socioloxía y de l'antropoloxía de la cultura, ufierta dificultaes d'aplicación y entendimientu pos apunta a diversos planes de la realidá social; per otra parte falamos de la estructura social que xune a dos persones, y solamente a ellos dos, d'una forma especial que resulta del estatus y de lo que desempeñen.

La Estructura: Pero tamién falamos de la estructura de toa una sociedá. La estructura social poder deducir por esistencia del so influxu na aición o rellación social de los individuos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]