Estación de Llamaquique

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Estación de Llamaquique
Estación de Llamaquique.jpg
Llocalización
PaísBandera d'España España
AutonomíaFlag of Asturias.svg Principáu d'Asturies
Provinciaprovincia d'Asturies
ConceyuUvieu flag.svg Uviéu
Coordenaes 43°22′N 5°52′O / 43.36°N 5.86°O / 43.36; -5.86Coordenaes: 43°22′N 5°52′O / 43.36°N 5.86°O / 43.36; -5.86
Estación de Llamaquique is located in Asturies
Estación de Llamaquique
Estación de Llamaquique
Estación de Llamaquique (Asturies)
Historia y usu
Dueñu Administrador de Infraestructuras Ferroviarias
Xestión Renfe Operadora
Estación
Conexones Llinia Venta de Baños-Xixón
Próximes estaciones
Tipos de tren Llinia C-1 Llinia C-1
Llinia C-2 Llinia C-2
Llinia C-3 Llinia C-3
Rexonal (Renfe)
Andenes 2
Cambiar los datos en Wikidata

La estación de Llamaquique ye un apeaderu ferroviariu asitiáu nel sosuelu del barriu de Llamaquique de la ciudá española d'Uviéu nel Principáu d'Asturies. Foi inaugurada'l 20 de marzu de 2007.[1]

La estación dispon de servicios de media distancia (rexonales). Forma parte tamién de les llinies C-1 (Xixón-La Pola L.lena-Ponte de los Fierros), C-2 (Uviéu-L'Entregu) y C-3 (Llamaquique-Avilés-San Xuan de Nieva) de cercaníes Asturies.

La estación[editar | editar la fonte]

Entrada de la estación

Esta céntrica estación atopar so la cai de las Trelce Roses, na que s'alluga una estructura acristalada que sirve d'accesu a la cortil ferroviaria.

Antes de la so inauguración tuvo envolubrada nun discutiniu que tuvo orixe na denominación de la mesma. Asina'l 12 de febreru de 2007 la ministra de Fomento Madalena Álvarez anunció que la estación abriría un mes dempués col nome de Clara Campoamor. Los vecinos oponieronse a esta denominación y, sofitaos polos grupos políticos municipales, esixeron que se caltuviera'l topónimu tradicional; tres estos pidimientos el Gobiernu central aportó al cambéu.[2][3]

El 20 de marzu de 2007, y cola denominación de Llamaquique, la estación foi abierta al públicu tres trés años de trabayu, seis meses de retrasu y una inversión d'unos 18 millones d'euros. Tien una superficie de 2.120 m², los dos andenes, de 85 metros de llargor y 4,5 d'anchu cada unu, atopar a dieciocho metros sol nivel de la cai.[4]

Servicios ferroviarios[editar | editar la fonte]

Media Distancia[editar | editar la fonte]

Los servicios de Media Distancia de Renfe que tienen parada na estación enllacen les ciudaes de Llión, Uviéu y Xixón. La frecuencia ye d'un tren diariu por sentíu de llunes a vienres a Madrid pasando per Llión. Tamién hai un tren por sentíu entre Llamaquique y Llión, ensin siguir a Madrid.

Cercaníes[editar | editar la fonte]

Forma parte de les llinies C-1, C-2 y C-3 de cercaníes Asturies, y ye, al pie de la d'Uviéu la única del núcleu de cercaníes onde conflúin toles llinies de la rede. Por cuenta de esto, la estación de Llamaquique cunta con una alta frecuencia de trenes. Nel meyor de los casos, L'Entregu queda a 34 minutos de Llamaquique, Xixón a 38 minutos, Avilés a 40 minutos y Ponte de los Fierros a 43 minutos. Pela so parte llegar a la estación d'Uviéu apenes rique un par de minutos.

Tamién circulen por esta estación los trenes CIVIS, un serviciu cercaníes disponible na llinia C-1 y C-3 que coneuta Xixón y Avilés ensin realizar toles paraes.

Cercaníes Asturies Cercanias Logo.svg
Anterior Llínia Siguiente
El Caleyu

dirección Puente de Los Fierros

Uviéu

dirección Xixón-Sanz Crespo

El Caleyu

dirección L'Entregu

Uviéu

fin de llinia

Terminal
Uviéu

dirección San Juan de Nieva

Referencies[editar | editar la fonte]