Día del Idioma Español nes Naciones Xuníes

De Wikipedia
Día del Idioma Español nes Naciones Xuníes

Don Miguel de Cervantes Saavedra (1547-1616) ye l'escritor español más reconocíu y autor de la primer novela moderna en llingua española, «L'atélite Fidalgu don Quixote de la Mancha».
Día de celebración 23 d'abril
[editar datos en Wikidata]

El 23 d'abril les Naciones Xuníes celebren el Día del Idioma Español (o tamién Día de la Llingua Española nes Naciones Xuníes), según aprobó'l Departamentu d'Información Pública de les Naciones Xuníes, pa sofitar a los programes y el desenvolvimientu del Multillingüismu y el Multiculturalismu, según crear conciencia ente los funcionarios, de la hestoria, la cultura, el desenvolvimientu y l'usu del español como idioma oficial del organismu.

Día del Idioma Español nes Naciones Xuníes[editar | editar la fonte]

Primeramente, el 19 de febreru de 2010 el Departamentu d'Información Pública de les Naciones Xuníes nel documentu OBV/853-PI-1926[1][2] aprobó la decisión de celebrar el 12 d'ochobre el Día del Idioma Español nes Naciones Xuníes. Darréu la fecha foi camudada al 23 d'abril,[3] n'honor al escritor Miguel de Cervantes Saavedra, quien contribuyó a la crecedera del idioma, que morrió nesi mesmu día nel añu 1616.[4][5][6]

Esi mesmu día morrió William Shakespeare. El mesmu día pero n'otros años morrieron tamién otros escritores como Inca Garcilaso de la Vega. En dellos países conmemórase al empar el Día del Llibru.[7] Esti día tamién finó Teresa de la Parra, otra gran escritora.

L'español na ONX
El 23 d'abril celebra'l «Día de la llingua española» nes Naciones Xuníes pa concenciar al personal de la Organización, y al mundu polo xeneral, alrodiu de la hestoria, la cultura y l'usu del español como idioma oficial.
En 2010, la Organización decidió celebrar la so diversidá cultural y multillingüismu al traviés del establecimientu de los Díes de les llingües» pa los sos seis idiomes oficiales. Les feches escoyer pol so simbolismu o importancia histórica pa cada unu de los idiomes.
20 de marzu - Día de la llingua francesa, coincidiendo col Día Internacional de la Francofonía.
20 d'abril - Día de la llingua china, dedicáu a Tsan Chieh, creador de la escritura chino.
23 d'abril - Día de la llingua inglesa, que coincide col aniversariu de la muerte de William Shakespeare, el más célebre dramaturgu y poeta de la lliteratura inglesa.
23 d'abril - Día del idioma español, fecha en que se conmemora la muerte del gran xeniu de les lletres españoles, Miguel de Cervantes Saavedra.
6 de xunu - Día de la llingua rusa, nel aniversariu de la nacencia de Alexander Pushkin, fundador de la lliteratura rusa moderna.
18 d'avientu - Día de la llingua árabe, que conmemora l'aprobación en 1973 del árabe como idioma oficial y de trabayu de l'Asamblea Xeneral y les sos Comisiones Principales.
Animar a les sedes y les oficines de les Naciones Xuníes partíes per tol mundu a que celebren los Díes de les Llingües y entamen actos culturales qu'amuesen la importancia del multillingüismu y la riqueza de caúna d'estes llingües al traviés de la música, l'arte, la poesía, la gastronomía, el teatru y el cine.

España[editar | editar la fonte]

La tradición de celebrar esti día empezó en Valencia, pa depués estendese por toa España y más tarde nos países hispanofalantes.[8] L'oxetivu del Día del Idioma Español ye dar impulsu a esta llingua y a la so correuta implementación, promoviendo'l so usu más allá de les instituciones educatives. Tolos sectores de la sociedá tienen de comprometese con esta iniciativa de curiar esti elementu imprescindible pal desenvolvimientu de la cultura.[8]

Chile[editar | editar la fonte]

En Chile ye entamáu pol Institutu de Chile y l'Academia Chilena de la Llingua.[9]

Colombia[editar | editar la fonte]

Mientres el gobiernu del presidente Alfonso López Pumarejo se instituyó, por aciu el Decretu 707 de 1938,[10] que'l día 23 d'abril, fecha en que se cumple l'aniversariu de la muerte de Miguel de Cervantes Saavedra, celebrar en Colombia'l Día del Idioma.

A raigañu del III Congresu d'Academies de la llingua Española, realizáu en Bogotá en xunetu y agostu de 1963, el gobiernu colombianu sancionó como Llei'l Decretu 707 del 23 d'abril de 1938, convirtiéndose finalmente na Llei 2a de 1960,[11] como homenaxe a tan importante certame y nuna demostración d'apreciu pola nuesa llingua.[12]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]