Corrie ten Boom

De Wikipedia
Corrie ten Boom
Vida
Nacimientu Ámsterdam15 d'abril de 1892[1]
Nacionalidá Bandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
Residencia Haarlem
Llingua materna neerlandés
Muerte Placentia (es) Traducir15 d'abril de 1983[1] (91 años)
Sepultura Fairhaven Memorial Park (en) Traducir
Causa de la muerte enfermedad cerebrovascular (es) Traducir
Familia
Padre Casper ten Boom
Hermanos/es Betsie ten Boom
Estudios
Llingües falaes neerlandés[2]
inglés[2]
Oficiu escritora, autobiógrafamilitante de la resistencia
Premios
Creencies
Relixón calvinismu[3]
tenboom.org
Cambiar los datos en Wikidata

Corrie ten Boom (15 d'abril de 1892Ámsterdam – 15 d'abril de 1983Placentia (es) Traducir) foi una escritora y activista neerlandesa y cristiana, célebre por brindar abellugu a los escorríos pol réxime nazi mientres l'holocaustu. Dempués de la Guerra, la institución xudía Yad Vashem nomar Xusta ente les Naciones.[4]

Biografía[editar | editar la fonte]

Corrie ten Boom nació n'Ámsterdam (Países Baxos), yera la más nueva de trés hermanes y un hermanu. Fía de Casper ten Boom, un reloxeru, foi criada nel senu de la Ilesia Reformada de los Países Baxos, en neerlandés Nederlandse Hervormde Kerk (NHK). Nunca se casó.

En 1892 la so familia treslladar a la casa "Beje" en Haarlem. Corrie empezó a preparar como reloxera en 1920 y en 1922 convertir na primera reloxera "autorizada" n'Holanda. En 1923 ayudó a entamar el primer club de muyeres, y nos años 30 estos clubes crecieron hasta convertise nel gran Triangle Club.

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres los primeros años del conflictu Corrie ten Boom pudo rescatar a munchos xudíos d'una muerte segura a manes de les SS nazis. En 1940 los nazis invadieron Holanda y prohibieron el so club. En 1942 la so familia volvióse bien activa despintando abellugaos. Los nazis arrestaron a tola so familia en 1944; fueron unviaos primero a prisiones holandeses(onde evanxelizó a dellos soldaos de múltiples rangos nazis), y finalmente al conocíu campu de concentración Ravensbrück n'Alemaña. Corrie foi lliberada a la fin de la guerra, tan solo unos pocos díes dempués de la muerte de la so hermana Betsie. Volvió a Holanda pa fundar centros de rehabilitación.

Posguerra[editar | editar la fonte]

El so regresu a Alemaña en 1946 foi l'empiezu de munchos años de predicación ambulante en más de sesenta países, tiempu mientres el qu'escribió munchos llibros.

La so predicación centrar nel Evanxeliu Cristianu, poniendo especial énfasis nel perdón. Nel so llibru Tramp for the Lord (1974), cunta cómo, dempués de tar predicando n'Alemaña en 1947, averóse-y unu de los guardias más crueles del campu de Ravensbrück. Naturalmente, yera ronciega a perdona-y, pero dicir a sigo mesma que sería capaz de faelo. Escribió que foi capaz dempués de perdonar, y que "mientres un momentu llargu estrechamos les manes, l'antiguu guardia y l'antigua prisionera. Nunca sintiera tan intensamente l'amor de Dios como lu sentí entós". Tamién escribió (nel mesmu pasaxe) que na so esperiencia na posguerra con otres víctimes de la brutalidá nazi, aquellos que fueron capaces de perdonar son los que meyor pudieron reconstruyir les sos vides.

Corrie cuntó la hestoria de la so familia y el so trabayu mientres la Segunda Guerra Mundial n'otru llibru, L'Abellugu Secretu (1971), que foi lleváu al cine, col mesmu títulu, por World Wide Pictures. El llibru y la película dan contestu a la hestoria d'Anne Frank, que tamién se despintó n'Holanda mientres la guerra.

En 1978 Corrie sufrió una paralís de resultes d'un accidente cerebrovascular, y morrió'l 15 d'abril de 1983, el día en que cumplía 91 años. En Haarlem, la ciudá en que vivió, hai un muséu dedicáu a ella y a la so familia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies y enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118513389. Data de consulta: 15 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jn20000700201. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  3. 3,0 3,1 Afirmao en: The Righteous Among the Nations Database. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Corrie ten Boom en Yad Vashem (n'inglés)