Confederación Alemana del Norte

Coordenaes: 52°31′00″N 13°24′00″E / 52.516666666667°N 13.4°E / 52.516666666667; 13.4
De Wikipedia
Confederación Xermánica
[[Tratado de la Confederación de Alemania del Norte (es) Traducir|←]] [[Tratado de la Confederación de Alemania del Norte (es)
Confederación Alemana del Norte
(de 1r xunetu 1867 a 31 avientu 1870)
Imperiu alemán
estáu desapaecíu
bandera del Imperio alemán (es) Traducir
Alministración
Capital Berlín
Forma de gobiernu república federal
monarquía dual (es) Traducir
Bundespräsidium (es) Traducir Guillermu I d'Alemaña (dende 1r xunetu 1867)
Otto von Bismarck (dende 14 xunetu 1867)
Llingües oficiales alemán
Xeografía
Coordenaes 52°31′00″N 13°24′00″E / 52.516666666667°N 13.4°E / 52.516666666667; 13.4
Superficie 405278 km²
Demografía
Población 32 914 800 hab. (1870)
Densidá 81,22 hab/km²
Economía
Moneda marco alemán (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Confederación Alemana del Norte (alemán: Norddeutscher Bund) tuvo'l so entamu en 1867, tres la disolución de la Confederación Xermánica. Formada por 22 Estaos del norte d'Alemaña, foi un agrupamientu transitoriu, que duró solo hasta la proclamación del Imperiu alemán en 1871.

A diferencia de la Confederación Xermánica, la Confederación Alemana del Norte foi un verdaderu Estáu. El so territoriu taba entendíu peles partes de la Confederación Xermánica que s'atopaben al norte del Meno; los territorios orientales de Prusia y el Ducáu de Schleswig, pero escluyía a Austria, Baviera, Wurtemberg, Baden y los territorios meridionales del Gran Ducáu d'Hesse.

Sicasí, consolidó'l poder prusiano nel norte d'Alemaña y punxo los cimientos del control prusianu sobre'l sur d'Alemaña, gracies a la Zollverein y a Trataos de Paz Secretos (roblaos colos Estaos meridionales el día anterior a la Paz de Praga 1866).

Magar dexó d'esistir tres la creación del Imperiu alemán, foi la «primer piedra» d'este. La so constitución daba grandes poderes al nuevu Canciller (Bismarck), quien foi designáu pola Presidencia del Bundesrat (Prusia). Esto foi asina porque'l canciller yera inmune ante'l Reichstag, lo que-y dexó ser l'únicu nexu ente'l Presidente y el pueblu. Sicasí la constitución nun yera tan conservadora: el Canciller retuvo'l poder sobre l'aparatu militar (dempués de l'amargosa esperiencia de la Crisis Constitucional de 1862 en Prusia, que cuasi taramia a Guillermu I). Amás nun se toleraba oposición dalguna al Canciller: los civiles que s'opunxeron a Bismarck na década del 1860 teníen prohibíu exercer cargos públicos.

Historia[editar | editar la fonte]

Bandera de guerra de la Confederación.

La Confederación entró na hestoria en ganando Prusia a Austria y al restu de los Estaos de la Confederación Xermánica na guerra de les Siete Selmanes de 1866. Bismarck redactó la constitución qu'entró a valir el 1º de xunetu de 1867. Nesta constitución declarábase Presidente al Rei de Prusia y a Bismarck como Canciller. Los Estaos taben representaos nel Bundesrat (Congresu Federal) con 43 escaños (de los cualos 17 yeren prusianos). Pa les eleiciones al Reichstag, Bismarck introdució n'Alemaña'l sufraxu masculín. El Bundesrat convertir nel Parllamentu del Zollverein en 1867, intentando crear una cercanía mayor colos Estaos meridionales, dexándo-yos unviar representantes al Bundesrat.

Tres la derrota francesa na guerra franco-prusiana en 1871, Baviera, Wurtemberg, Baden y el Gran Ducáu d'Hesse (que orixinalmente nun yeren miembros de la Confederación) arrexuntar cola Confederación pa formar l'Imperiu alemán, con Guillermu I como Káiser o Emperador Alemán.

Sellos postales[editar | editar la fonte]

Sellu de la Confederación del Norte de 7 kreuzer, 1868.

Una de les funciones de la Confederación yera xestionar el serviciu de corréos y emitir sellos postales, cosa qu'empezó a faer el 1 de xineru de 1868. P'afaese a los distintos sistemes monetarios que s'usaben nos distintos Estaos, emitiéronse series valoraes en groschens pa los Estaos del norte, y otres valoraes en kreuzers pa los Estaos del sur, estremándoles con señales simples: les valoraes en Groschens teníen el preciu zarráu nun cuadráu y les valoraes en Kreuzers, en círculos. Toles estampillas teníen la inscripción «Norddeutscher Postbezirk» (n'español, «Distritu postal d'Alemaña del Norte»).

Amás había estampillas especiales d'un cuartu de chelín para Hamburgu, cola inscripción adicional «Stadtpostbrief Hamburg» (n'español, «Carta postal de la Ciudá de Hamburgu»).

Poco primero de 1869 los sellos empezar a emitir furaos pa facilitar l'alministración y contabilidá d'estos. Los que fueren emitíos enantes tamién fueron furaos. A partir del 1 de marzu del mesmu añu fueron emitíes estampillas valoraes en 10 y 30 gramos d'oru, notables por ser impreses en cueru d'intestín de carneru, pa prevenir el so reutilización.

El 1 de xineru de 1872, los sellos de la Confederación fueron reemplazaos polos primeros sellos del Imperiu alemán.

Estaos miembros[editar | editar la fonte]

La Confederación Alemana del Norte (fronteres en colloráu, reinu de Prusia n'azul).
En colloráu la Confederación Alemana del Norte, otros estaos alemanes n'ocre.
Estáu Capital
Reinos (Königreiche)
Prusia (Preußen)
(incluyendo Lauenburgu)
Berlín
Saxonia (Sachsen) Dresde
Grandes Ducaos (Großherzogtümer)
Hesse (Hessen / Hessen-Darmstadt)
(solo'l Hesse Cimeru, la rexón al norte del Meno)
Giessen, Darmstadt
Mecklemburgu-Schwerin Schwerin
Mecklemburgu-Strelitz Neustrelitz
Oldemburgu Oldemburgu
Saxonia-Weimar (Sachsen-Weimar-Eisenach) Weimar
Ducaos (Herzogtümer)
Anhalt Dessau
Brunswick (Braunschweig) Brunswick
Saxonia-Altenburgu (Sachsen-Altenburg) Altenburgu
Saxonia-Coburgu-Gotha (Sachsen-Coburg und Gotha) Coburgu
Saxonia-Meiningen (Sachsen-Meiningen) Meiningen
Principaos (Fürstentümer)
Lippe Detmold
Reuss (llinia menor) Gera
Reuss (llinia mayor) Greiz
Schaumburg-Lippe Bückeburg
Schwarzburgu-Rudolstadt Rudolstadt
Schwarzburgu-Sondershausen Sondershausen
Waldeck-Pyrmont Arolsen
Ciudaes Hanseátiques Llibres (Freie Hansestädte)
Bremen
Hamburgu
Ciudá Llibre de Lübeck

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Ulrich Eisenhardt: Deutsche Rechtsgeschichte, Múnich 2004. ISBN 3-406-51996-2
  • Werner Frotscher, Bodo Pieroth: Verfassungsgeschichte, Múnich 2005. ISBN 3-406-53411-2
  • Jörg M. Hormann/Dominik Plaschke: Deutsche Flaggen, Hamburgu 2006. ISBN 3-89225-555-5
  • Werner Ogris: Der Norddeutsche Bund. Zum hundertsten Jahrestag der Augustverträge von 1866, na revista Juristische Schulung 1966, Páx. 306 a 310.