Ciudá cercada de Kowloon

Coordenaes: 22°19′56″N 114°11′25″E / 22.332280555556°N 114.19027777778°E / 22.332280555556; 114.19027777778
De Wikipedia
Ciudá cercada de Kowloon
Alministración
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Rexón alministrativa especialBandera de Ḥong Kong Ḥong Kong
Distrito (es) Traducir Kowloon City District (en) Traducir
Tipu d'entidá asentamientu humanu
Nome llocal 九龍寨城 (zh-hk)
Xeografía
Coordenaes 22°19′56″N 114°11′25″E / 22.332280555556°N 114.19027777778°E / 22.332280555556; 114.19027777778
Ciudá cercada de Kowloon alcuéntrase en República Popular China
Ciudá cercada de Kowloon
Ciudá cercada de Kowloon
Ciudá cercada de Kowloon (República Popular China)
Demografía
Población 50 000 hab. (1990)
Porcentaxe 100% de Kowloon City District (en) Traducir
0.67% de Ḥong Kong
0% de República Popular China
Más información
Fundación 1668
lcsd.gov.hk…
Cambiar los datos en Wikidata

La Ciudá cercada de Kowloon (Chinu tradicional: 九龍城寨; Chinu simplificáu: 九龙城寨; orixinalmente conocida como 九龍寨城) foi una anomalía política de la historia colonial de Ḥong Kong.

Foi, por décades, un pequeñu exclave de China allugáu nel Hong Kong dependiente de Gran Bretaña. Carauterízase polo interesao de la so esistencia hasta la so baltadera en 1993. En 1994 construyóse un parque nel terrén qu'ocupaba'l so allugamientu. Llegó a tener una población cimera a los 50 000 habitantes, viviendo nos sos escasos 0,026km², siendo la mayor densidá de población del planeta con 1 900 000 habitantes per km².

Historia[editar | editar la fonte]

Kowloon hacia 1898.

Fundación[editar | editar la fonte]

L'establecimientu de la ciudá cercada de Kowloon, conocida como Kowloon, remontar a la dinastía Song, cuando foi utilizada como puestu de vixilancia contra los pirates que na zona amenaciaben el comerciu de sal. Asitiada na península de Kowloon, xunto a la islla de Hong Kong, foi reconstruyida a mediaos del sieglu XIX como fortaleza. Tres la cesión de la islla de Hong Kong al Imperiu británicu en 1842, d'alcuerdu al Tratáu de Nankín, l'autoridá Qing de China creyó necesariu establecer na ciudá cercada un puntu de control pa supervisar l'actividá de la zona y el cumplimientu del alcuerdu, ante la cada vez mayor influencia británica nel área.

El conveniu pa l'anexón de Nuevos Territorios xunto a Hong Kong a favor de Gran Bretaña por 99 años robláu en 1898 escluyía a la Ciudá Cercada, lo que dexó a China caltener les sos tropes nel llugar, en cuanto non entorpeciese l'actividá británica. La población yera tan solo de 700 persones. Sicasí, un añu dempués, Gran Bretaña penar d'esta parte del alcuerdu y, de forma non oficial, decidió acabar col allugamientu militar, atacándolo en 1899. La cuestión ye que de forma oficial, llegalmente, la ciudá cercada de Kowloon siguió permaneciendo nun llimbu llegal, fora de la llei británica pero nel corazón de la colonia. El so desenvolvimientu como vecinderu típicamente chinu, los sos costumes y el so comerciu nun representaba nengún peligru y foi precisamente esa la clave de la so progresiva crecedera en población.

El pequeñu llugar siguió siendo territoriu de China y dende el so aislamientu asistió ayenu a los aturbolinaos cambeos d'empiezos del sieglu XX, la cayida de la dinastía Qing, l'establecimientu de la República China en 1912 y la posterior República Popular China en 1949.

La ciudá cercada de Kowloon representaba un curiosu ya inofensivu curiosu turísticu pa los colonos británicos, una muestra viva de la "antigua China". Y asina foi hasta 1940, cola II Guerra Mundial y la invasión xaponesa de Hong Kong. Les tropes de Xapón destruyeron gran parte de Kowloon, desmantelando práuticamente la totalidá de l'antigua muralla del fuerte pa construyir coles sos piedres el cercanu Aeropuertu Internacional Kai Tak.

L'imperiu de la mafia[editar | editar la fonte]

Tres la rindición de Xapón, la cortil yá ensin muralles convertir nun apartaz onde s'arrexuntaron los habitantes illegales, los que yá había y, sobremanera, los recién llegaos. Magar los distintos intentos per parte de los británicos pa desallugar Kowloon hasta 1948, convertir nun irreductible puntu yá non porque dende ellí exerciérase resistencia violenta, sinón pola intensa actividá comercial, sobremanera la illegal de tráficu d'opiu y alcohol y la prostitución -en gran parte sostenida pola demanda del colonu-, que vencieron ante la pasividá d'una policía de Ḥong Kong ensin capacidá llegal d'actuar dientro del recintu. La fundación de la República Popular China en 1949 significó pa la ciudá cercada de Kowloon pocu más que la llegada de cientos de refuxaos al interior del so perímetru.

Desapaecíu'l muriu de piedra, llevantábase día ente día l'entá más inexpugnable muriu invisible de la illegalidá, en redol a un pequeñu llugar d'apenes 100 metros por 200 metros de superficie. Un inframundu insalubre y corruptu dientro del paraísu incipiente de Ḥong Kong.

P'aquel entós Gran Bretaña yá tuviera abondu con Kowloon y a cencielles llindóse a prosiguir col so política de brazos cayíos. Un asesinatu asocedíu en 1959 desamarró una pequeña crisis diplomática ente los dos países, que mutuamente trataben de responsabilizase de la falta de control. Entrín y non, la única llei que imperaba nel interior yera la del sindicatu del crime de Hong Kong y les distintes y violentes mafies que controlaben caúna de les actividaes illegales.

La mafia controló l'actividá delictiva en Kowloon mientres décades ensin oposición hasta que la policía de Ḥong Kong fixo una llimpieza de delincuentes a base de violentes redaes nes que más de 3.000 policías realizaron incursiones al interior de Kowloon a empiezos de los años 70.

El boom[editar | editar la fonte]

La ciudá crecía día ente día ensin control. Nuevos edificios alzábense enriba de les azotees de los antiguos. Ensin arquiteutos, ensin inxenieros, a cencielles sofitándose nel edificiu colindante. Les cais estrechábense a midida que la ciudá crecía. Yera imposible atopar ente'l llaberintu de corredores escuros una cai que midiera pocu más d'un metro d'anchu. El so apellativu, Ciudá de la escuridá, provién del fechu de que la lluz natural constituyía un auténticu privilexu del que gociaben tan solo los habitantes de les fachaes y de l'azotea. El llume yera a base de tubos fluorescentes.

Les úniques dos normes de construcción yeren:

Unu, que la instalación llétrica tuviera afayada pa poder encetala en casu de quema y, dos, nun devasar los catorce altores, yá que los aviones que desapegaben del aeropuertu pasaben sobre les azotees en vuelu rasante. Ocho puntos d'agua aprovíen d'agua la totalidá de la población, cortesía de les autoridaes de Hong Kong.

Fachada de la ciudá.

A empiezu de los años 1980, la población envalorar en más de 35 000 habitantes. La ciudá ensin llei yera conocida polos sos escesos, los sos fumaderos d'opiu, los sos traficantes de cocaína, les sos casinos, los puestos de comida nos que se sirvía carne de perru y les fábriques secretes de falsificaciones diverses. Curiosamente, Kowloon yera famosa tamién pola cantidá de dentistes qu'ellí desenvuelven la so actividá, de forma inimaginablemente antihigiénica, debíu ello a qu'ellí podíen exercer ensin titulación dalguna y los sos precios yeren algamadizos pa la fuerte demanda de Hong Kong.

Evacuación y baltadera[editar | editar la fonte]

Col pasu del tiempu tantu les autoridaes britániques como les chines llegaron al consensu de calificar como realmente intolerable la situación na cortil por cuenta de los alarmantes índices de delitu y a que les condiciones de vida, en concretu les sanitaries, faltaben demasiáu de la vida de Hong Kong que lo arrodiaba.

En 1984 dambes partes deciden por fin acabar col problema y en 1987 róblase l'alcuerdu de baltadera.

En 1991 empieza'l desallugu de l'antigua ciudá cercada, que nun concluyiría hasta 1993, non ensin la oposición d'habitantes y comerciantes que consideraben insignificantes les indemnizaciones y ayudes que recibieron (2700 millones de HK$).

Kowloon algamara una población cimera a los 50 000 habitantes, malviviendo nos sos escasos 0,026km², ostentando'l récor de tener la mayor densidá de población de la historia de la humanidá con 1 900 000 habitantes per km².

En 1993, antes de la so completa baltadera y desescombro, foi'l llugar escoyíu pa rodar películes d'artes marciales protagonizaes por Jackie Chan, como Crime Story, qu'incluyía escenes de les esplosiones reales,[1] o Jean-Claude Van Damme en Bloodsport.[2]

Los sos rincones, los sos escuros y siniestros pasadizos, esi aspeutu d'infiernu urbanu sirvió pa ilustrar tamién conocíos videoxuegos como Shenmue II o Call of Duty: Black Ops.

Un grupu de xaponeses tuvieron mientres más d'una selmana percorriendo tolos rincones de la ciudá cercada de Kowloon ya iguaron un mapa detalláu del llugar. Coles mesmes dos periodistes, Ian Lambot y Greg Girard tomaron nesos díes ensame d'instantánees arrexuntaes nel so llibru City of Darkness: Life in Kowloon Walled City.

Parque de la ciudá cercada de Kowloon[editar | editar la fonte]

Fonte d'agua.

Sobre la cortil onde hasta 1993 llevantábase la ciudá cercada construyir en 1994 un parque de estética tradicional china, con xardinos, fontes y llagos inspiraos nel arte de la dinastía Qing y ensin más construcción qu'una clásica pagoda dientro del so perímetru.

Media docena de cañones y dos pequeños tramos de muralla recuerden al antiguu fuerte qu'ellí se llevantaba.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Crime Story- Jackie Chan, 31 de xunetu de 2006, http://www.youtube.com/watch?v=cNJMnsesLj4, consultáu'l 26 de xineru de 2017 
  2. Kowloon Walled City (bloodsport), 4 de xunu de 2006, http://www.youtube.com/watch?v=KEo6ogAnoZ8, consultáu'l 26 de xineru de 2017 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]