Cirilu d'Alexandría

De Wikipedia
Cirilu d'Alexandría
Patriarca de Alejandría (es) Traducir

412 -
papa de la Iglesia Ortodoxa Copta de Alejandría (es) Traducir

Vida
Nacimientu Cairo376[1]
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte Alexandría27 de xunu de 444 (67/68 años)
Estudios
Llingües falaes griegu antiguu
Alumnu de Teófilo d'Alexandría
Oficiu papa de la Iglesia Ortodoxa Copta de Alejandría (es) Traducirclérigu
Santoral
9 de xunu y 27 de xunu
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu[2]
Cambiar los datos en Wikidata

Cirilu d'Alexandría (376Cairo – 27 de xunu de 444Alexandría) foi un eclesiásticu romanu natural d'Exiptu, Patriarca d'Alexandría dende 412 hasta la so muerte.

Sobrín del obispu Teófilu, acompañó al so tíu al Sínodu de la Encina (403), nel cual foi depuestu Juan Crisóstomo. Más tarde asocedió al so tíu como obispu y patriarca de la sede alexandrina (412). Munchos opunxéronse al so nomamientu, quiciabes pol so xeniu provecíu y dominador. El so episcopáu carauterizar pola presión contra xudíos, paganos y otres confesiones cristianes, según poles sos fregadures coles autoridaes imperiales y la so llucha de poder col Patriarcáu de Constantinopla.

Les sos obres atestigüen una conocencia estensa, amás de la Biblia y de los escritores eclesiásticos, de los autores non cristianos de la so dómina. Paez ser que mientres un tiempu retirar al desiertu, onde recibió de los monxos educación ascética, según deduzse de los cuatro cartes que lu escribió Isidoro de Pelusio. Ye consideráu santu poles Ilesies Católica, Ortodoxa y Copta.

En 1882 Cirilu foi proclamáu doctor de la Ilesia pol Papa Lleón XIII, quien coles mesmes atribuyó'l mesmu títulu a otru importante esponente de la patrística griega, san Cirilu de Xerusalén. Esta proclamación basar na so firmeza al serviciu de la doctrina y na valentía demostrada en defensa de la verdá católicasobremanera contra'l supuestu error de Nestorio, patriarca de Constantinopla, polo que corrió'l riesgu de ser desterráu y mientres dellos meses vivió la humildación de la cárcel: “Nós —escribió— pola fe de Cristu tamos dispuestos a carecelo tou: Les cadenes, la cárcel, toles incomodidades de la vida y la mesma muerte”.

Vida[editar | editar la fonte]

El 17 d'ochobre del añu 412 asocede al so tíu nel patriarcáu alexandrín. El so episcopáu siguió la so feroz llucha de poder ente les sedes d'Alexandría y Constantinopla, pero amás caracterizóse por un nuevu aumentu de la presión contra paganos, herexes y xudíos (tres l'aselu de los últimos años de Teófilu) y les sos fregadures col poder imperial. Unu de los sos primeros actos foi la persecución de los novacianos (a pesar de la esistencia d'un edictu imperial de tolerancia escontra ellos): ordenó cerrar pola fuercia les sos ilesies, espulsándolos del país, y prindó el patrimoniu tanto eclesiásticu como priváu del obispu novaciano Teopento.

Cirilu escorrió tamién a los mesalianos (del siriu msaliyane = orantes), que yá fueren declaraos herexes nel sínodu de Side de Panfilia del añu 390. Los mesalianos defendíen la creencia que la salvación namái puede ganase gracies a la continua oración.

En 414, Cirilu socatró una serie de motinos antixudíos y espropió cuasi toles sinagogues de la capital exipcia pa convertiles n'ilesies cristianes. El Patriarca fixo comparecer ante sí a los principales líderes xudíos, lo cual amenó una revuelta nocherniega de protesta ante tales actos. En respuesta a esti socesu, un gran ensame, dirixida por Cirilu, asaltó y destruyó la sinagoga principal y escaló les propiedaes de los xudíos. A lo último, el Patriarca desterró a los xudíos d'Alexandría arreyaos nos disturbios, incluyíos muyeres y neños, quitaos de la so facienda y d'alimentación, nun númberu de, presuntamente, cien mil o inclusive de doscientos mil.[ensin referencies]

El prefeutu Orestes quexóse ante l'emperador Teodosio II por estos actos. Darréu una horda de 500 monxos del desiertu de Nitria partió escontra Alexandría pa protexer al Patriarca, ante'l so inminente deposición. Al ver que'l Prefeutu taba nun carru, los monxos balanciaron sobre él y unu d'ellos, llamáu Amonio, mancó d'un golpe na cabeza a Orestes. Amonio foi prindáu, torturado y executáu. Cirilu rindió al atacante honores de mártir.[3]

En 415 ó 416 una alteria de cristianos fanáticos asesinó a la célebre filósofa Hipatia, maestra del prefeutu Orestes. Por cuenta d'ello, mientres sieglos acusóse a Cirilu de ser el principal responsable de la muerte de la filósofa, anque nun hai certidume sobre'l so papel na mesma. L'autor más cercanu a los fechos, Sócrates Escolásticu, indica que la muerte foi causa d'oprobio pa Cirilu y la ilesia d'Alexandría, lo que suxure una implicación del patriarca y la so redolada nos fechos.[4] L'acusación apaez formulada con más claridá na obra de Damascio, filósofu paganu del sieglu VI que sufrió la persecución del emperador Xustinianu I, y que'l so atestiguo sobre Hipatia apaez recoyíu na enciclopedia bizantina Suda.[5] L'obispu coptu del sieglu VII Juan de Nikiû confirma los fechos y xustifica la muerte de Hipatia, a la que presenta como una bruxa peligrosa.[6] El mesmu Cirilu reprochó a los alexandrinos el so calter llevantino y amarradiego na so homilía pascual del añu 419. En 422 otra alteria asesinó al socesor d'Orestes como prefeutu imperial, Calisto.

Cirilu foi una figura de relieve pol desenvolvimientu teolóxicu de los sos escritos, cuantimás pol so defensa de la unión ente la divinidá y l'humanidá de Xesús, frente a les tesis de Nestorio, que nel añu 428 xubió a la sede de Constantinopla. Cirilu aprovechó l'error dogmáticu de Nestorio pa deponelo de la so sede. Participó viviegamente nel Conciliu d'Éfesu (431), convocáu pol emperador Teodosio II, y llogró que se proclamara a María la Theotokos: [1] Madre de Dios. Cirilu presidió'l Conciliu so l'autoridá'l Papa Celestín I.

Cirilu abrió les sesiones con 154 obispos del so partíu ensin esperar a que llegaren los obispos antioquenos, sirviéndose de cuantiosísimos sobornos mientres tol procesu. Los sos regalos fueron tan apolmonantes que, ello ye que llogró que l'emperador Teodosio II, en principiu contrariu al patriarca alexandrín, camudara de paecer, y acabara per deponer y desterrar al so rival dogmáticu.[7]

Obra[editar | editar la fonte]

Les sos numberoses obres tán arrexuntaes en 10 tomos de la Patrologia Graeca de Migne. Entá cuando nun s'opunxo a les decisiones del Conciliu de Nicea, tampoco yera gustante al usu de la terminoloxía almitida nesi sínodu debíu, según afirmaba, a que se trataba d'espresiones que nun tán conteníes na Biblia y pertenecen más bien a la filosofía griega.[8]

Exéxesis escriturística:

Discutinios:

  • Contra les blasfemies de Nestorio;
  • Ayalga de la santa y consustancial Trinidá: frente a los arrianos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Dictionary on African Biography. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2012.
  2. Identificador Catholic Hierarchy de persona: cyril.
  3. Sócrates Escolásticu, Historia Ecclesiastica 7. 14; tr. inglesa na Rede.
  4. Sócrates Escolásticu, Historia Ecclesiastica 7. 15.
  5. Suda s.v. Hipatia (Ypsilon 166).
  6. Juan de Nikiû, Chronica, 84.87-103; tr. inglesa na Rede.
  7. Blázquez Martínez, J.Mª. (2008): El sobornu na Ilesia Antigua, páxs. 9-12.
  8. Cf. (Moliné 1995: 480).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Deschner Karlheinz (1992). Historia Criminal del Cristianismu. T. III: De la querella d'Oriente hasta'l final del periodu justiniano. Martínez Roca. ISBN 84-270-1561-5..

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Teófilu I
Arzobispu d'Alexandría
412444
Socesor:
Dióscoro I