Calcarius lapponicus

De Wikipedia
Calcarius lapponicus
escribana lapona
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Emberizidae
Xéneru: Calcarius
Especie: C. lapponicus
(Linneo, 1758)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Güevos de Calcarius lapponicus

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. La escribana lapona[1] (Calcarius lapponicus),ye una especie ave migratoria del orde Passeriformes y la familia Emberizidae, que se reproduz nel norte d'América del Norte, d'Europa y d'Asia y invierna en menores llatitúes.

Mide ente 15 y 17 cm de llargor. En dómina reproductiva machos y femes estrémense claramente (ver dimorfismu sexual). Nesa dómina, los machos estrémense porque tienen la cara, el gargüelu, el pescuezu, la parte cimera del pechu y la corona de color negru. La cara ta delineada con una raya negra en cada banda de la cabeza. La nuca ye castaña. La parte inferior del pechu y el banduyu son blancos, con delles manches escures nos lladrales. El llombu y les ales son pardes llistaes con escuru y daqué de blancu. La cola ye tamién parda, coles plumes esteriores blanques.

Les femes y los machos pel iviernu son de color pardu opacu, pero estremar d'otres especies de Calcarius por tener les partes ventrales grises o blanques, y delles rayes pardes en gargüelu y pechu, amás de que se caltién el patrón de color de la cola.

Distribuyir na redoma del círculu polar árticu. En Norteamérica en Canadá, l'estremu norte d'Estaos Xuníos y en Groenlandia. N'Europa n'Islandia, les Islles Britániques y los países nórdicos, y nel norte de Rusia. Pel iviernu migra al centru y sur de los Estaos Xuníos, al centru d'Europa, norte de Francia y los Balcanes, y a Asia central.

Reproduzse na tundra o en montes abiertos. La fema pon de 2 a 4 güevos nun nial construyíu nel suelu. El so hábitat natural pel iviernu son praderíes, tierres cultivaes y zones costeres. Aliméntase d'inseutos y granes nel suelu, formando grupos alimenticios na dómina non reproductiva.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Calcarius lapponicus

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]