Barbara La Marr

De Wikipedia
Barbara La Marr
Vida
Nacimientu Yakima (es) Traducir28 de xunetu de 1896[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Altadena (es) Traducir30 de xineru de 1926[1] (29 años)
Sepultura Hollywood Forever Cemetery (es) Traducir
Causa de la muerte tuberculosis
nefritis
Fíos/es 1
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu actriz, guionista, actriz de teatruactriz de cine
Premios
IMDb nm0478704
Cambiar los datos en Wikidata

Barbara La Marr (28 de xunetu de 1896Yakima (es) Traducir – 30 de xineru de 1926Altadena (es) Traducir) foi una actriz de teatru y cine, artista de cabaré y guionista.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Nacida como Reatha Dale Watson, fía de William Wallace y Rosana "Rose" Watson en Yakima, Washington. El so padre foi un editor de periódicos y la so madre tenía dos fíos d'un matrimoniu previu, llamaos Henry, nacíu en 1878 y Violet en febreru de 1881. La pareya casóse en dalgún momentu de 1884 y tuvieron un fíu llamáu William Watson, Jr.,nacíu en xunu de 1886 en Washington. Nos 1920s él convirtióse en comediante de vaudeville sol nome artísticu de "Billy Taramie". La familia Watson vivió en distintos llugares mientres la infancia de La Marr. Escontra 1900 ella foi a vivir colos sos padres a Portland, Oregon, col so hermanu William,la so media hermana Violet Ross, y el maríu d'ella Arvel Ross. Siendo neña, La Marr participó en delles producciones teatrales en Tacoma, Washington.

Escontra 1910 La Marr vivía en Fresno, California, colos sos padres. En dalgún momentu, dempués de 1911, la familia se mudu a Los Angeles y depués establecióse en 220 San José Street en Burbank, California. En xineru de 1913, la media hermana de La Marr, agora col nome de Violet Ake, llevó consigo a la moza de 16 años a un viaxe n'automóvil de tres díes con un home llamáu C.C. Boxley. Viaxaron hasta Santa Bárbara, pero depués de dellos díes La Marr pensó que nun-y dexaríen volver a casa. Ake y Boxley finalmente dexaron a La Marr tornar a Los Angeles en dándose cuenta de que teníen órdenes de captura acusaos por secuestru. Esti episodiu foi publicáu en dellos periódicos y La Marr inclusive testificó en contra de la so hermana, pero finalmente'l casu foi sobreseído.

El nome de La Marr apaeció frecuentemente nos titulares de los periódicos mientres los siguientes años. En payares de 1913 tornó a Arizona y anunció que taba acabante casar-enviudada esposa d'un rancheru llamáu Jack Lytell. Supuestamente casáronse en Méxicu. La lleenda diz que Lytell namorar de La Marr cuando la vio cuando ella conducía un automóvil y él montaba a caballu; él corrió escontra'l so vehículu, xubir a ella al so caballu y fuéronse xuntos; casáronse a otru día, ella indicó que tarrecía'l nome de Reatha y prefirió ser llamada pol nomatu de la infancia de “Beth”.

Carrera[editar | editar la fonte]

Depués de casase y camudase col so maríu a Nueva York, La Marr atopó emplegu como escritora (guionista) y la so asociación con cineastes llevar a tornar a Los Angeles y faer el so debú cinematográficu en 1920. Nos siguientes años participaría frecuentemente en películes y sería llargamente espublizada como “La más bella muyer del mundu”, con eso ella llegó rápido al estrellalgu.

La Marr fixo'l saltu d'escritora a actriz la película de Douglas Fairbanks “The Nut” de 1921, apaeciendo en más de 30 filmes, escribió siete guiones pa United Artists and Fox studios y bailló en comedies musicales en Broadway. Tamién se dixo que filmó curtios de baille en Nueva York, Chicago y Los Angeles, con pareyes tan diverses como Rudolph Valentino y Clifton Webb.

Dientro de los filmes de La Marr tán “The Prisoner of Zenda y Trifling Women, dambes de 1922 realizaes y empobinaes por Rex Ingram.

Vida privada[editar | editar la fonte]

La Marr casóse cinco veces, en contrayendo'l so primer matrimoniu con solu diecisiete años. Nel momentu de la so muerte taba casada col actor Jack Dougherty. Dellos años dempués del so fallecimientu súpose que diera a lluz un fíu illexítimu d'un home que'l so nome nunca foi reveláu. El fíu, de nome Marvin Carville La Marr, foi adoptáu pola actriz ZaSu Pitts y el so maríu, l'executivu fílmico Tom Gallery. El neñu foi llamáu entós Don Gallery y creció hasta convertise n'actor y mientres un tiempu foi noviu d'Elizabeth Taylor; vive en Puerto Vallarta, Méxicu.

Ella foi conocida como “La demasiáu bella”, dempués de que nun periódicu de William Randolph Hearst la columnista Adela Rogers St. Johns, escribiera que vio a un xuez unviándola a casa mientres una redada policiaca en Los Angeles, porque yera demasiáu bella y nueva p'andar sola.

Según dixo en dalguna ocasión, tamién ella sería adoptada polos señores Watson de Yakima, Washington. Dependiendo del so estáu d'ánimu, La Marr reclamaba pertenecer a distintos ancestros exóticos. Dellos historiadores del cine, sicasí, creen que tou eso ye una fábula pa dase glamour a sigo mesma, cuando realmente yera fía biolóxica de los Watson.

La so antigua pareya de baille, Robert Hobday (nome artísticu Robert Carville) foi señaláu como'l so amante pol so ex tercer maríu Phil Ainsworth na so demanda de divorciu. La hermana de Hohday, Virginia, foi axente y amiga de La Marr, quien depués se casó con Jules Roth, xerente del Hollywood Memorial Cemetery y ex amigu de La Marr.

Últimos años y muerte[editar | editar la fonte]

Anque la so carrera cinematográfica florió, ella tamién abrazó la vida nocherniega d'Hollywood, enfatizando nuna entrevista qu'ella nun dormía más de dos hores per nueche.

Mientres esta dómina volvióse adicta a la heroína. Morrió de secute de tuberculosis y nefritis en Altadena, California y foi soterrada en Hollywood Forever Cemetery.

La Marr tien la so estrella nel Paséu de la fama de Hollywood en 1621 Vini Street.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Añu Film Rol Notes
1920 Harriet and the Piper Tam O'Shanter Girl Acreditada como Barbara Deely
Títulu alternu: Paying the Piper
Flame of Youth Historia
The Mother of His Children
-
Historia
Acreditada como Barbara La Marr Deely
Rose of Nome
-
Historia
Acreditada como Barbara La Marr Deely
The Little Grey Mouse
-
Story
The Land of Jazz
-
Historia
Acreditada como Barbara La Marr Deely
1921 The Nut Claudine Dupree
Desperate Trails Lady Lou
The Three Musketeers Milady de Winter
Cinderella of the Hills Kate Gradley Acreditada como Barbara La Marr Deely
1922 Arabian Love Themar
Domestic Relations Mrs. Martin
The Prisoner of Zenda Antoinette de Mauban
Trifling Women Jacqueline de Séverac/Zareda
Quincy Adams Sawyer Lindy Putnam
1923 The Hero Hester Lane
The Brass Bottle The Queen
Poor Men's Wives Laura Bedford/Laura Maberne
Souls for Sale Lleva Lemaire
Strangers of the Night Anna Valeska Títulu alternu: Ambrose Applejohn's Adventure
St. Elmo Agnes Hunt
The Eternal Struggle Camille Lenoir Títulu alternu: Masters of Women
The Eternal City Donna Roma
1924 Thy Name Is Woman Guerita
The Shooting of Dan McGrew Lady Known as Lou
The White Moth Mona Reid/The White Moth escritora, non acreditada
Hello, 'Frisco
Sandra Sandra Waring
My Husband's Wives
-
Historia
1925 The Heart of a Siren Isabella Echevaria Títulu alternu: The Heart of a Temptress
The White Monkey Fleur Forsyte
1926 The Girl from Montmartre Emilia Faneaux

Na cultura popular[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 28 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  • 1900 United States Federal Census, Portland Ward 7, Multnomah County, Oregon, xunu 1, 1900, Enumeration District 66, Sheet 1B.
  • 1910 United States Federal Census, Fresno, Township 3, California, abril 22, 1910.
  • The Duluth News Tribune, "Stolen Twice, Is Now Widow", payares 17, 1913.
  • Oakland Tribune, "Two Are Accused Of Kidnapping Girl", xineru 5, 1913, Page 39.
  • Los Angeles Times, "Serious Charge Against Couple. Child Stealing Complaint Issued", xineru 5, 1913, p.11.
  • Los Angeles Times, "Alleged Child Stealers Surrender Themselves.", xineru 7, 1913, p.3.
  • Los Angeles Times, "Girl Missing: Warrants Out. Absent Maid's Father Takes Drastic Action.", xineru 3, 1913, p. 13.
  • Esta obra remanez de la traducción de Barbara La Marr de Wikipedia - inglés, espublizada polos sos editores baxo la Llicencia de documentación llibre de GNU y la Llicencia Creative Commons Atribución-CompartirIgual 3.0 Unported.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]