Diferencies ente revisiones de «Mikhail Baryshnikov»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Artículu nuevu
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 16:43 21 och 2015

Plantía:Ficha d'actor Mijaíl Nikoláyevich Chigreýshnikov (rusu: Михаи́л Никола́евич Бары́шников; Riga, Letonia 27 de xineru de 1948), moteyáu "Misha" (diminutivu rusu del nome "Mijaíl"), ye un baillarín, coreógrafu y actor letonio-soviéticu. De cutiu reconocer como'l meyor baillarín de ballet del mundu. El críticu Clive Barnes una vegada llamar «el baillarín más perfectu qu'enxamás viera».[1]

Biografía

Comienzo

Chigreýshnikov (que'l so nome ye dacuando transliterado tantu n'español como en diversos idiomes como Baryshnikov, Baríshnikov o tamién Barishinikov y les sos variantes) nació en Riga, na República Socialista Soviética de Letonia (Unión Soviética), de padres rusos. El so padre yera oficial del exércitu y la so madre cordudera. Cuando Mijaíl tenía doce año, la so madre suicidóse, polo qu'él quedó al cuidu del so padre y la so güela. L'artista recuerda la so infancia como relativamente feliz, allegando a les escueles públiques locales y siendo un neñu activu na natación y fútbol. Pensando entós que'l ballet yera bien malo d'entender, nun-y emprestó nenguna atención especial. La so madre, sicasí, yera una gran aficionada. A los once años presentó la so solicitú pa ingresar a la Escuela de Ballet del Teatru de la Ópera de Riga, na cual foi aceptáu un añu dempués, en 1960, y onde siguiría los sos estudios académicos. Mientres esti tiempu, Chigreýshnikov aprendió a falar francés y aspiraba a ser concertista de pianu. Col tiempu, namoróse más del ballet que del pianu y como resultáu del so propiu interés y el so ésitu en festivales escolares, decidió siguir la carrera de baillarín.

Carrera na Unión Soviética

En 1963, mientres una visita a Leningrado, solicitó la entrada na famosa Academia Vagánova de Ballet. Foi darréu almitíu y xunióse a la clase del célebre maestru de ballet Aleksandr Pushkin, quien enantes enseñara a Rudolf Nuréyev. Chigreýshnikov comentó darréu que Pushkin foi «como un padre» pa él. Al completar los sos estudios en 1966, xunir al Ballet Kírov en Leningrado. A pesar de la tradición, nun empezar como aprendiz nel cuerpu de baille, sinón que fixo'l so debú profesional como solista, en Giselle. Esi mesmu añu ganó la medaya d'oru na competición internacional de ballet de Varna, Bulgaria. A la so vuelta de Leningrado, siguió col mesmu ésitu. Dempués de tan solu dos años como profesional, ufiertóse-y el so primer papel principal en Goryanka de Oleg Vinográdov, papel coreografiado específicamente pa Chigreýshnikov. Esi mesmu añu, recibió la medaya d'oru na primer competición de ballet de Moscú, amás del premiu Nizhinski. Convertir nel baillarín más nuevu en recibir el Premiu del Estáu al Méritu de la O.R.S.S. Mientres la so estancia en Rusia, foi pareya de Irina Kolpakova, a quien munchos consideraben la más grande baillarina clásica viviente, en ballets como La bella durmiente, El cascanueces, Giselle, Coppélia, La llapada de París, y Don Quixote, y coreografió Vestris (1969), nel que representó a Auguste Vestris, y Creación del mundu (1971), una opera nueva satírica y relixosa na que Chigreýshnikov fixo d'Adán al pie de Kolpakova como Eva. Sicasí, el so deséu de trabayar con más coreógrafos occidentales, al pie de les sos esmoliciones sobre lo qu'él consideraba'l tornar del Ballet Kírov, llevar a un creciente desasosiegu.

Deserción y carrera en Norteamérica

Dempués de conocer al coreógrafu francés Roland Petit en Leningrado, esti lo convidó a participar nuna xira por Canadá. En 1974, mientres esta xira, el baillarín pidió asilu políticu en Toronto. Más tarde afirmó que Christina Berlin, una amiga so angloamericana, ayudólu a ingeniar la so deserción mientres la xira de Londres de 1970. La so primer actuación dempués de salir del aislamientu temporal en Canadá foi col Ballet Nacional de Canadá nuna versión televisada de La Sílfide. Más tarde treslladaríase a los Estaos Xuníos.[2]

De 1974 a 1979 foi baillarín principal col American Ballet Theatre (ABT), onde foi pareya de Gelsey Kirkland. Tamién trabayó col New York City Ballet de George Balanchine y fixo xires con compañíes de ballet y danza moderna alredor del mundu mientres 15 meses. Dellos papeles fueron creaos pa él, incluyendo Opus (1971) y The Dreamer (1979), de Balanchine y Jerome Robbins, Rhapsody (1980), de Balanchine y Frederick Ashton, y Other Dancies (con Natalia Makárova) de Jerome Robbins. Volvió a ABT en 1980 como baillarín y director artísticu, cuidao que caltuvo mientres una década. El 3 de xunetu de 1986, convertir en ciudadanu naturalizáu de los Estaos Xuníos.

La década de los 90 apurrió grandes cambeos pal baillarín, que non yá siguió la so actividá en producciones cinematográfiques (Company Business, con Gene Hackman, 1991), sinón que llanzó les sos propies llínees d'arume Chigreýshnikov y de ropa pa danza.

El cambéu más importante na so vida profesional rexistrar tres la decisión d'abandonar el ballet, camudándolo pola danza moderna al fundar White Oak Dancie Project, una compañía de xires que fundó xuntu con Mark Morris y de la que foi director artísticu dende 1990 hasta 2002.

N'avientu de 2000, Misha (diminutivu de Mijaíl) llogró'l premiu John F. Kennedy Center, que compartió col tenor español Plácido Domingo y l'actriz Angela Lansbury.

En 2004 abrió'l so Centru de les Artes en Nueva York.

Apocayá, recibió dos doctoraos honoris causa: el 28 de setiembre del 2007 del Conservatorio Shenandoah de la Universidá de Shenandoah, y el 11 de mayu de 2006, de la Universidá de Nueva York.

N'agostu de 2007, Chigreýshnikov bailló con Ana Llaguna la coreografía de Mats Ek: Llugar (títulu orixinal suecu: Ställe) na Dansens Hus, Estocolmo.

Forma y estilu de baille

Chigreýshnikov y Patricia McBride nuna función en Bonos Aires, 1979 (revista Páxaru de fueu).

Chigreýshnikov yera un baillarín únicu por delles razones. Yera de baxa estatura, polo que tuvo que trabayar arduamente pa combatir la so falta adecuación pa papeles como Sigfrido, héroe de El llagu de los cisnes, onde s'esperaba ver un baillarín más altu y apuestu. Anque popularmente afirmó que «nun importa lo alto que llevantes la pierna. La técnica basar na tresparencia, simplicidá y faer un verdaderu intentu».[3] La so forma de baillar yera reconocida como de «llibru de testu» pol so brillosu técnica, separación emocional y usu de «bravura», que se define como un estilu masculino y atrevío.

Familia

En 1980 conoció a l'actriz Jessica Lange, con quien caltuvo una relación sentimental. Un añu dempués nació la so fía, Alexandra Chigreýshnikova. Cuando Chigreýshnikov y Lange conociéronse, él falaba bien pocu inglés, y teníen que comunicase en francés. En 1982 el baillarín terminó la so relación con Lange. Auníu a ello, Mijaíl enfrentó'l grave problema d'una operación de rótula, que punxo en peligru la so carrera. Chigreýshnikov lleva dellos años nuna relación cola exbailarina Llisa Rinehart, con quien contraxo matrimoniu en 2006, y tienen tres hijo: Sofía, Anna y Peter. Nuna entrevista con Larry King, Chigreýshnikov afirmó que nun creía nel matrimoniu llegal, porque'l compromisu qu'implica la relación nun tien nada que ver col matrimoniu como contratu. Tamién afirmó que nun yera relixosu y que, por tanto, declarase frente a un altar nun significaba nada pa él.[4]

Cine y televisión

Mientres la so carrera como actor, Chigreýshnikov foi reconocíu en particular pol so primer papel na película de 1977 Paso decisivu ("Pasu decisivu" o "Momentu de decisión") gracies a la cual recibió una nominación al Oscar. Amás, participó como actor principal na película de 1985 Nueches blanques ("Nueches de Sol" o "Sol de medianueche"), coreografiada por Twyla Tharp y producida por Taylor Hackford en 1984, al llau de Gregory Hines y Isabella Rossellini, con quien caltuvo una discreta relación sentimental. Y en la película de 1987 Dancers. Tamién fixo del noviu de Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Aleksandr Petrovsky, na última temporada de Sexu en Nueva York.

Chigreýshnikov fixo'l so debú televisivu baillando en 1976, nel programa de la PBS In Performance Live from Wolf Trap. Mientres les navidaes de 1977, la CBS traxo la so aclamada producción del ballet clásicu de Chaikovski El cascanueces a la televisión, y caltúvose hasta esti día como la versión televisada más popular y más vista. Gelsey Kirkland, Alexander Minz y miembros del American Ballet Theatre tamién apaecen nesta versión. La producción rodar en Canadá. Dempués de ser amosada dos veces pola CBS, pasar a la PBS, onde se televisó añalmente cada Navidá mientres munchos años. Ye una de los dos úniques versiones de El cascanueces nomada a un Emmy, la otra siendo The Hard Nut, de Mark Morris, una versión intencionadamente esaxerada y satírica del famosu ballet. Darréu, Chigreýshnikov apaeció en dos especiales de televisión de la ABC galardonaos con un Emmy, nos que bailló música de Broadway y Hollywood, respectivamente. Mientres los 70 y los 80, apaeció delles vegaes col American Ballet Theatre en Live from Lincoln Center y Great Performances.

Mientres el branu del 2006, foi de xira cola compañía Hell's Kitchen Dancie, patrocinada pel Centru de les Artes Chigreýshnikov. Amosando obres de los residentes del centru, Azsure Barton y Benjamin Millipied, la compañía foi de xira polos Estaos Xuníos y España.

El 2 de payares de 2006, Chigreýshnikov y la chef Alice Waters apaecieron nun episodiu de la serie orixinal Iconoclastes de la canal televisiva Sundance. Los dos bonos amigos falaron sobre los sos estilos de vida, les sos fontes d'inspiración y de los proyectos sociales que los faen únicos. Mientres el programa, Alice Waters visitó'l Centru de les Artes de Chigreýshnikov en Nueva York. Dempués, la xira de Hell's Kitchen Dancie lleva a Chigreýshnikov Berkeley a visitar el restorán de Alice Waters, Chez Panisse.

El 17 de xunetu de 2007, el programa de la PBS News Hour with Jim Lehrer fixo mención de Chigreýshnikov y el so Centru de les Artes.

Distinciones y premios

Doctoráu Honoris Causae

  • Shenandoah University (28 de setiembre de 2007)
  • Monclaire State University (23 de mayu de 2008)

Oscar

Añu Categoría Película Resultancia
1977 Oscar al meyor actor de repartida Paso decisivu -

Notes

  1. Kennedy Center — Información biográfica de Mijaíl Chigreýshnikov
  2. Natalia Makarova, A Dancie Autobiography (Knopf 1979), p. 152.
  3. Baryshnikov at Work: Mijail Baryshnikov discusses his roles. Knopf, New York, 1976.
  4. CNN.com — Transcripts

Referencies

  • Cambridge Biographical Dictionary. Cambridge, England: Cambridge University Press, 1990.

Enllaces esternos