República Socialista Soviética de Letonia

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Latvijas Padomju Sociālistiskā Republika
República Socialista Soviética de Letonia

Flag of Latvia.svg

19401990

Flag of Latvia.svg

Bandera de la República Socialista Soviética de Letonia

Bandera

Lema nacional: Visu zemju proletarieši, savienojieties!
(Letón: Trabayadores del mundu, ¡xunir!)
Himnu nacional: Himnu de la RSS de Letonia
Llocalización de Letonia
Capital Riga
Historia
 • Afitáu 1940
 • Adhesión oficial
a la URSS
5 d'agostu de 1940
 • Ocupación alemana 1941
 • Reconquista soviética 1944-45
 • Independencia 4 de mayu de 1990
Moneda Lats(antes) agora: Euro
Puestu 12º na URSS tocantes a superficie y puestu 14º tocantes a población


La República Socialista Soviética de Letonia (en letón: Latvijas PSR) foi'l nome dáu'l 21 de xunetu de 1940 a l'hasta entós independiente República de Letonia.

Hestoria[editar | editar la fonte]

Foi ocupada pol exércitu soviéticu'l 17 de xunu de 1940, según los términos del Pactu Mólotov-Ribbentrop y el so Protocolu Adicional secretu. La RSS de Letonia entró a formar parte de la Xunión Soviética'l 5 d'agostu de 1940, siendo la república soviética númberu quince. Los sos territorios fueron conquistaos per Alemaña en 1941 y reconquistaos polos soviéticos en 1944-1945 (vease Ocupación de Letonia pola Xunión Soviética 1944-1945).

Los Estaos Xuníos, Gran Bretaña y otros países del oeste consideraron la ocupación de Letonia polos soviéticos illegal, y reconocieron la República de Letonia como estáu independiente.

La RSS de Letonia, al igual que les demás Repúbliques báltiques, fueron ganando autonomía a finales de los años ochenta; en 1988 dexóse l'usu de la bandera de Letonia d'antes de la invasión, sustituyendo la bandera soviética. El Frente Popular Pro-Independista de Letonia consiguió dos tercios del senáu nes elecciones democrátiques de marzu de 1990. El 4 de mayu, el canciller declara la so intención de restablecer la independencia, dempués d'un periodu de transición de negociaciones cola URSS. Nesa fecha, sustitúyese'l nome de RSS de Letonia pol de República de Letonia. El gobiernu soviéticu fixo un últimu intentu de normalizar la situación, creando na capital el Comité Nacional de Salvación pa dirixir el país. Sicasí, un referéndum ensin valor llegal realizáu'l 3 de marzu de 1991 evidencia qu'el 73% de la población del país quería la independencia.

La República de Letonia declaró un periodu de transición y restauró la plena independencia'l 21 d'agostu de 1991, 4 meses primero que la URSS dexara d'esistir. Anguaño, la República de Letonia considérase una continuación del Estáu de 1918-1940.

Ver tamién[editar | editar la fonte]




República Socialista Soviética de Letonia