Repúbliques báltiques

De Wikipedia
Repúbliques báltiques.

Les Repúbliques báltiques yeren los trés repúbliques soviétiques de Lituania, Letonia y Estonia nel periodu nel que pertenecieron a la Xunión Soviética.

Los trés países fueron soberanos ente 1918 y 1940, añu nel que fueron anexonaos pola Xunión Soviética tres un periodu d'ocupación alemana ente 1941 y 1945, formando parte de la XRSS como RSS de Lituania, RSS de Letonia y RSS d'Estonia. Recuperaron la independencia en 1991 arriendes de la denomada Revolución Cantada, y na actualidá conocer como Estaos bálticos.

La mayoría de los países occidentales consideraron que la incorporación de Lituania, Letonia y Estonia a la URSS fuera illegal, y formalmente nun les consideraben parte de la Xunión Soviética. Esta interpretación llegal caltener na actualidá y ye compartida polos gobiernos actuales y la mayor parte de la población de los trés países.

Na so etapa dientro de la Xunión Soviética conocer al conxuntu de los trés repúbliques como "Pribáltika", términu un tanto despreciatible en rusu, yá que quier dicir "territorios bálticos". Los habitantes de los trés países preferíen el términu "Báltiya".

Ver tamién[editar | editar la fonte]