Ganadería

De Wikipedia
Ganadería
prácticas agrícolas (es) Traducir y disciplina académica
ciencia animal (es) Traducir, producción agrícola (es) Traducir, husbandry (en) Traducir y agricultural, veterinary and food sciences (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Esplotación ganadera

La ganadería ye la cría de ganáu. Conxuntu de ganáu d' una esplotación ganadera o la propia explotación ganadera.

La ganadería tien como oxetivu la producción d'animales, xeneralmente domésticos, pa obtener carne y derivaos, como la lleche, güevos, cueru, llana.

La ganadería ta intimamente rellacionada cola Agricultura, y estes dos actividaes humanas, dependen d'un tipo especial de mediu ambiente, que ye'l mediu rural o agroecosistema.

Tipos de ganadería:[editar | editar la fonte]

Ganadería intensiva:[editar | editar la fonte]

Ye l'aplicación de múltiples teunoloxíes y les formes de pensamientu xurdies del capitalismu, que nacen cola revolución industrial, a la ganadería. Esta aplicación ocurrió nel sieglu XX y nel Estáu español a partir de la década de 1960. Los entamos de la ganadería intensiva son la d'obtener el máximu beneficiu, nel menor tiempu posible, concentrando los medios de producción y mecanizando y racionalizando los procesos, pa incrementar constantemente'l rendimientu productivu.


  • Ventaxes de la ganadería intensiva:
  1. Eficiencia:
  2. Adautación a la demanda del mercáu:
  3. Homoxeneidá:
  • Inconvenientes de la ganadería intensiva:
  1. Gran consumu de enerxía
  2. Estremadamente contaminantes
  3. Efímeru:

Ganadería estensiva:[editar | editar la fonte]

Los sistemes estensivos, tradicionales o convencionales de producción animal carautericense esencialmente por formar parte d'un ecosistema natural modificáu pol home, ye decir, un agroecosistema, y tienen como oxetivu la utilización del territoriu d'una mena perdurable, o seya, tam sometíos a los ciclos naturales, caltienen siempres una rellación amplia cola producción vexetal del agroecosistema de que formen parte y tienen, como llei nun escrita, la necesidá de llegar a la xeneración siguiente los elementos del sistema tanto inanimaos como animaos ya inclusive los construyíos pol home, nun estáu igual o superior que los que se recibieron de la xeneración precedente.

Dientru la ganadería estensiva podríemos incluyir a la ganadería sostenible que ye la ganadería perdurable nel tiempu y que mantién un nivel de producción ensin perxudicar al mediu ambiente o al ecosistema. La ganadería sostenible incluyese dientro'l conceutu de desenrollu sostenible. En sentíu figuráu ye sinónimu de ganadería ecolóxica, que nun perxudica'l ecosistema, anque esti términu ye neutru y por tanto incorreutu, pues toles ganaderíes asienten sobre un ecosistema.


  • Ventaxes de la ganadería estensiva:
  1. Requieren un escasu aporte d'enerxía fósil.
  2. Contribuyen a caltener los agroecosistemes de los que formen una parte esencial, manteniendo los agroecosistemas naturales del entornu, como la biodiversidá.
  3. En climes áridos o simiáridos como la mitá d'España, contribuyen al caltenimientu de la cubierta vexetal, ye decir, evitar la erosión.
  4. Prevenir los fueos forestales per aciu del control arbustivu, la mengua de biomasa combustible, etc.
  • Inconvenientes de la ganadería estensiva:
  1. Menor eficiencia.
  2. Nun puen axustase fácilmente a la demanda de los consumidores.
  3. Nun pue suministrar productos tan homoxéneos como solicita la distribución y el mercáu de les grandes superficies comerciales.

Historia de la ganadería:[editar | editar la fonte]

La ganadería ñaz nel Neolíticu

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]