Cristina Gallardo-Domâs

De Wikipedia
Cristina Gallardo-Domâs
Vida
Nacimientu Santiagu20 d'agostu de 1967 (56 años)
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
España
Residencia Les Palmes de Gran Canaria
Estudios
Estudios Escuela Moderna de Música y Danza (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
inglés
Oficiu cantante d'ópera
Premios
Xéneru artísticu ópera
Mena de voz sopranu
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Cristina Lourdes Gallardo-Domâs Tudezca (20 d'agostu de 1967Santiagu) ye una sopranu chilena aniciada n'España (Les Palmes de Gran Canaria).

Biografía[editar | editar la fonte]

Realiza los sos estudios primarios nel Llicéu Carmela Carvajal de Prat, onde forma parte del Coru Colexal. En 1981 ingresa a la Escuela Moderna de Música como alumna de la profesora Ahlke Scheffelt. Paralelu al cantar llírico, realiza estudios de teoría musical, solféu, historia de la música, harmonía y pianu. Ye ayudante del cursu de Cantar Cimero, empecipiándose asina nel llabor pedagóxicu.

En 1987 complementa los sos estudios colos d'Interpretación Llírica nel Teatru Municipal de Santiago. Finalmente, el 22 de xineru de 1991 llogra'l títulu de Intérprete cimeru en cantar pola Escuela Moderna de Música, so la cátedra de la profesora Ahlke Scheffelt.

En 1990 ingresa al Coru del Teatru Municipal de Santiago y esi mesmu añu fai'l so debú profesional interpretando a Cio Cio San en Madama Butterfly, como integrante del repartu nacional.

== Fora de la so patria Comenenciuda en siguir los sos estudios de posgráu, llogra una beca pa ingresar a la prestixosa Julliard School de Nueva York, onde estudia cantar y interpretación so la direición de Edith Berth.

Ellí participó en concursos internacionales de cantar, siendo finalista del "Luciano Pavarotti" de Filadelfia y ganando los concursos "Licia Albanese" y "Young Emergency Funds" en Nueva York.

En mayu de 1992 participa nel prestixosu y esixente concursu internacional Reina Elisabeth de Bruxeles (Bélxica) onde llogra Medaya de Plata y empieza a destacar pol so gran temperamentu dramáticu.

En 1993 ye convidada al "Festival de Dos Mundo de Spoleto" pa encarnar el rol protagonista de Suor Angelica. Esti rol convertir en daqué emblemáticu mientres la so carrera. Darréu vuelve interpretar el mesmu rol en Colonia y Hamburgu.

Nesi añu interpreta La Traviata, na Ópera de Colonia, causando tal impautu que n'el so debú non yá comparar cola gran Maria Callas[necesita referencies] sinón que ye llamada a sustituyir a Cheryl Studer na Ópera de Múnich.

La so primer temporada n'Europa completar con otru ésitu nel so debú na Scala de Milán el 22 de febreru de 1994, como "Magda" en La rondine, cola direición de Gianandrea Gavazzeni.

Cantó nos teatros más importantes del mundu: Metropolitan Opera House de Nueva York, Covent Garden de Londres, Scala de Milán y la Ópera estatal de Viena.

En 1996 convertir na primera sopranu chilena que debuta n'Operar Nacional de París como "Mimí" en La Boheme. Esi mesmu añu debuta tamién nel Teatru de la Fenice de Venecia.

Esi mesmu añu, y con esi mesmu rol, ye escoyida Estrella de la Selmana y preséntense en Chile, siendo gallardoniada pola Asociación de Periodistes d'Espectáculos como "Figura 1998".

Si daqué marca realmente la so carrera esi añu ye'l so debú en Madama Butterfly nel Covent Garden, onde pasa a la hestoria con una interpretación maxistral. A partir d'equí ye pidida pa cantar en Berlín, Viena, Barcelona, Madrid, Londres y solicitada por Anthony Minghella, direutor de cine y ganador del Oscar, por que con esi mesmu personaxe abra la temporada 2006-2007 del Metropolitan de Nueva York.

La so voz resonó en Berlín, Múnich, Leipzig, São Paulo, Manaus, Méxicu, Santiago, Dubrovnik, les Islles Canaries y otres ciudaes españoles.

Per otra parte son cerca de catorce les grabaciones, en distintos formatos, que dexen testimoniu de la voz y l'interpretación de Cristina Gallardo-Domâs.

Presencia en Llatinoamérica[editar | editar la fonte]

A los sos dos presentaciones nel Teatru Municipal de Santiago en La Traviata y Simón Boccanegra, xune presentaciones en Méxicu, Colombia, Venezuela, Brasil y especialmente nel Teatru Colón de Buenos Aires, onde cantó Suor Angelica.

Bien emponderáu foi'l conciertu qu'ufiertó en Santiago de Chile, con motivu del 110ᵘ Aniversariu de la Comuña de Providencia, ónde convocó a cerca de diez mil persones nel Parque de les Escultures d'esa comuña.

Gallardones[editar | editar la fonte]

  • En marzu de 2007 foi declarada Fía Pernomada de Providencia pola Municipalidá d'esa comuña y recibió la Medaya d'Oru del Institutu Cultural de Providencia en méritu a la so trayeutoria musical.
  • Forma parte de la direición del Campus d'Excelencia y del Comité d'Honor d'esa Universidá, presidíu pola reina Sofía.

Crítica[editar | editar la fonte]

Cristina Gallardo-Domâs recibió crítiques d'excelencia per parte de distintos diarios, que faen referencia a les presentaciones de la sopranu en distintes ciudaes del mundu.

  • Bélxica: en Le Soir, Fernando Leclerq comentó asina la presentación de la sopranu:
Ye imposible nun pensar en Callas cuando entra na piel del so personaxe Margarita en Mefistofele, de Arrigo Boito, cuando lo desenvuelve dando vida a cada sílaba y déxanos con un nuedu nel gargüelu pola emoción que provoca. A los sos 24 años, con una voz qu'entá nun ta asitiada y que tendría d'engrandase, con una téunica ensin fallos, ye escepcional
Fernando Leclerq
  • Israel: nel diariu israelín Yediot Ahronot recibe la siguiente crítica:
Nació una estrella. Nel principiu Dios creó la voz humana. Y Dios dixo: Dexemos que seya talentosa. Y el talentu foi creáu nun día y una nueche. El segundu día, Dios fizo que la voz humana fuera'l más guapu de los preseos musicales y creó la téunica vocal. El tercer día Dios creó'l drama. El cuartu día Dios estableció la diferencia ente los grandes cantantes y pequeñes estrelles locales. Nel quintu día Dios creó la comunicación ente l'artista y el so públicu. Y en el sestu día, nel pináculo, Dios creó la intelixencia. Entós bendixo la intelixencia y folgó del so llabor. Foi una pena, pero bien pocos cantanes había ellí cuando Dios ufiertó toos estos regalos. Daquién taba de xuru ellí: Cristina Gallardo-Domâs, 24 años, chilena, sopranu. Al traviés de la so voz ella ye capaz de tresmitinos tol ampliu espectru de los sentimientos humanos
Yediot Ahronot
  • Estaos Xuníos: The Independent. Edward Seckerson refierse asina a la sopranu dempués de la so interpretación en Madama Butterfly:
Hai cantantes que paecen guapes y canten mal, hai al aviesu. Y esiste Cristina Gallardo-Domâs, la sopranu chilena que llegó al cielu de la Royal Opera na nueche inaugural y toma posesión d'esti rol pal futuru. Ella fai muncho más que cantar, ella vivir. En mente, cuerpu y espíritu ella ye tou aquello que Puccini tuvo de suañar
Edward Seckerson

Cristina na actualidá[editar | editar la fonte]

Nel futuru próximu, amás de cumplir los sos compromisos musicales alcordaos hasta'l 2013, va siguir col so llabor docente, impartiendo distintos Master Class, fomentando'l desenvolvimientu musical de los mozos. Nel so llabor na Universidá de Les Palmes de Gran Canaria va poner en contautu a mozos universitarios con importantes figures del mundu de la música.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]