Billboard Hot 100

De Wikipedia
Logotipu de Billboard.

Billboard Hot 100 ye una gran llista de popularidá de los 100 senciellos más vendíos nos Estaos Xuníos, qu'ayuda a promover la industria musical nacional ya internacional, y defínese como la más importante de les llistes de Billboard xunto col Billboard 200. La publicación del Hot 100 realízase selmanalmente al traviés de la revista Billboard, y tamién vía Internet, El primer cantar en llegar al númberu unu de la Yera Hot 100 foi "Poor Little Fool", de Ricky Nelson en 1958.[1]

Nel añu 2006 la revista Billboard realizó la llista Billboard Hot 100 All-Time Artists, colos artistes más esitosos, y allugó a The Beatles y a Madonna, ente los dos primeros puestos y a The Rolling Stones, Elton John, Elvis Presley, asitiar ente los diez primeros puestos como los artistes más esitosos na historia.[2] Los artistes récor por tar más selmanes consecutives nel númberu 1 fueron Mariah Carey y Luis Fonsi, con 16 selmanes gracies a los senciellos "One Sweet Day" y "Despacito" a dúu con Daddy Yankee y Justin Bieber, respeutivamente, siendo asina los senciellos que más tiempu se caltuvieron nel númberu unu. L'artista norteamericana Katy Perry llogró asitiar cinco senciellos d'un solu álbum (Teenage Dream) nel primer puestu; col llanzamientu como senciellu de "Part of Me" (que tamién llogró'l númberu 1, siendo'l sestu númberu 1), Billboard esclarió que nun sería tomáu en cuenta yá que el senciellu ye'l re-edición del álbum, siendo tomáu como si fuera del discu The Complete Confection y non de Teenage Dream,[3] dando a entender que l'artista terminó empatando asina con Michael Jackson y nun superando'l récor que llogró con cinco senciellos del so álbum Bad.[4] En cuanto artistes, Madonna tien más Top 10 que nengún otru, con 39 cantares.[5] L'artista femenina que más senciellos númberu 1 tien na historia de Billboard Hot 100 ye Mariah Carey, con 18; namái ye superada por The Beatles, con 20.[5] Tocantes a álbumes, Rhythm Nation 1814 de Janet Jackson ye'l discu que más senciellos llogró asítiase nel Top 5, con siete canciones consecutives. Amás, ye l'únicu na historia que llogró senciellos númberu 1 en trés años distintos. Cher llogró convertise na artista mas llonxeva en llograr un númberu 1 na llista de los Billboard a la edá de 52 años. Cher ruempe'l Records en tener un númberu 1 en peracabar 6 décades, el so senciellu I got You Babe ruempe'l Records por tar permanente mientres 6 décades nel visu del Top 10.

Top 10 de tolos tiempos[editar | editar la fonte]

Posición Artista
1 The Beatles
2 Madonna
3 Elton John
4 Elvis Presley
5 Mariah Carey
6 Stevie Wonder
7 Janet Jackson
8 Michael Jackson
9 Whitney Houston
10 The Rolling Stones

Fonte:[6]

Historia[editar | editar la fonte]

Lo qu'anguaño se conoz como Billboard Hot 100 esistió dende hai más de 50 años con distintos nomes, promoviendo a les ventes de senciellos básicamente enlistándolos selmana tres selmana, basándose en delles árees de la mariña este al oeste de los Estaos Xuníos.

Ente los años 1940 y los años 1950, los senciellos populares fueron enlistados en trés significatives publicaciones:

  • Best Sellers in Stores (Los más vendíos en tiendes), enlistados como los senciellos más vendíos en tiendes al per menor, reportaos por mercaderes, esaminaos por tol país (20 a 50 posiciones).
  • Most Played by Jockeys (Les más tocaes polos llocutores), enlistadas como los cantares más sonaos nes estaciones de radio d'Estaos Xuníos, reportaes por DJs y estaciones de radio (20 a 25 posiciones).
  • Most Played in Jukeboxes (Les más tocaes nes rocolas), enlistadas los cantares más sonaos nos tocadiscos al traviés de los Estaos Xuníos (20 posiciones). Ésta foi una de les principales formes de midir la popularidá de los cantares ente les generación más nueves qu'escuchaben música, por esta razón, delles estaciones de radio aguantaron amestar el rock and roll a les sos llistes musicales per dellos años.

Amás, oficialmente los trés llistes tuvieron igual "pesu" tocantes a importancia refierse, dellos historiadores aseguren que la llista Best Sellers in Stores foi tomada como referencia pa crear el Hot 100. Col tiempu, Billboard creó una cuarta llista de popularidá de senciellos que combinaba tolos aspeutos de les otres trés llistes (ventes, radio y actividá nos tocadiscos), basada nun sistema de puntuación que-y dio a les ventes más pesu qu'a la radio (empezar a utilizar el términu airplay). Nel fin de la selmana del 12 de payares de 1955, Billboard publicó El Top 100 per primer vegada. Les llistes Best Sellers in Stores, Most Played by Jockeys y Most Played in Jukeboxes siguieron pa ser publicaes concurrentemente na nueva llista llamada a cencielles Top 100.

El 17 de xunu de 1957, Billboard descontinuó la llista Most Played in Jukeboxes, porque se debilitó por cuenta de que les estaciones de radio empezaron a incorporar cada vez más a la música rock nes sos llistes musicales. Al rematar la selmana del 28 de xunetu de 1958 dar a conocer la última publicación de la llista Most Played by Jockeys y el Top 100. El 4 d'agostu de 1958, Billboard publicó una llista principal qu'incluyía tolos xéneros musicales: el Hot 100. La nueva llista rápido convirtióse nel "molde" de la industria musical y Billboard descontinuó la llista Best Sellers In Stores, cola so última edición el 13 d'ochobre de 1958.

Billboard produz el Hot 100 hasta los nuesos díes, y sigue siendo la principal midida de popularidá y ventes nos Estaos Xuníos. El Hot 100 ye inda compilado por una combinación de la puntuación que llogra un cantar per radiu y ventes (tanto al per menor como digitalmente).

Hai dellos Componente de Llista componentes de llistes que contribúin pal cálculu total del Hot 100. Los más significativos y representativos son amosaos de siguío:

  • Hot 100 Airplay(por Billboard) aproximao 1,000 estaciones de radio a lo llargo y a lo ancho de los EE.XX., "compuesta de formatos Adult Contemporary, R&B, Hip hop, Country, Rock, Gospel, Llatinos y Cristianos, digitalmente monitoreadas les veiticuatro hores del día, los siete díes de la selmana. Les llistes son valoraes poles impresiones de l'audiencia, revisaes y monitoreadas pol númberu exactu de vegaes que'l cantar foi emitida poles estaciones de radio, la principal referencia que toma Billboard ye la compañía-base de datos Arbitron".
  • Hot 100 Singles Sales(por Billboard) "la compilación de la cantidá de ventes nes tiendes al per menor, mercáu en masa y ventes per Internet, compiladas, y provistes por Nielsen SoundScan".
  • Hot Digital Songs — ventes dixitales (descargues) monitoreadas por Nielsen SoundScan y son incluyíes como parte del puntaje en ventes.

Cambeos nes polítiques del Hot 100[editar | editar la fonte]

Los métodos y polítiques polos cualos la base de datos ye llograda y compilada, camudaron munches vegaes dafechu la historia de la llista.

La llegada de los senciellos resultó ser, tantu pa los historiadores como pal públicu, un gran impautu na cultura popular, produció incontables aportaciones, l'oxetivu principal del Hot 100 ye sofitar a la industria musical, pa reflexar la popularidá del "productu" (senciellos, álbumes, etc). Billboard camudó (munches vegaes) la so metodoloxía y polítiques pa dar el más exactu y precisu reflexu de lo que ye popular. Un exemplu bien básicu d'esto sería la proporción que se daba a les ventes y a la radio. Mientres los primeros años del Hot 100, los senciellos fueron la manera d'emponer a les persones sobre la música de los EE.XX. Nel tiempu, cuando les ventes de senciellos fueron fuertes, más "pesu" foi dau a la puntuación de les ventes al per menor d'un cantar qu'a la puntuación per radio.

Conforme les décades pasaron, la industria musical concentróse más nes ventes de los álbumes que les ventes de los senciellos. Los músicos finalmente espresaron el so enclín creativu na manera d'álbumes con más duración y más cantares en cuenta de a los senciellos, y nos años 90 munches compañíes discográfiques detuvieron dafechu'l llanzamientu de senciellos (ver Cortes d'Álbumes, debaxo). Col tiempu, la puntuación d'un cantar per radio foi mayor y de más "pesu" que les sos ventes. Billboard afixo la proporción de les ventes y la radio munches vegaes, pa reflexar d'una manera más exacta la verdadera popularidá de los cantares.

Senciellos con doble llau[editar | editar la fonte]

Billboard amás camudó la so polítiques del Hot 100 con al respective de los "senciellos con doble llau" delles vegaes. Mientres los periodos nos cualos les ventes de senciellos fueron fuertes, el Hot 100 dexó que dambos llaos d'un senciellu (llau A y llau B) enlistarse xuntos (ocupando la mesma posición simultáneamente), productu de que dambos llaos del senciellu recibíen un significante puntaje en radio. Les llistes Pre-Hot 100 tomaben en cuenta los llaos A y B xuntos, quiciabes el más notable "Scream" / "Childhood" de Michael Jackson.

Cola edición del Hot 100 en 1958, los llaos A y B del senciellu fueron enlistados por separáu, toles regles fueron alteriaes más tarde nos años 60 y otra vegada nos años 80 y años 90. Puntos más complexos empezaron pa surdir como'l típicu formatu llau A y B de los senciellos vencieron pa los formatos de 12 pulgaes y maxi-senciellos, munchos de los cualos cuntaron más qu'un llau B. Sicasí, los problemes surdieron cuando, en dellos casos, un llau B algamaría al llau A en popularidá, les compañíes discográfiques afalaron el llanzamientu d'un nuevu senciellu, presentando'l formatu llau B como'l llau A, xunto con un "nuevu" llau B.

La introducción de cortes d'álbumes nel Hot 100 punxo fin al hit de los llaos dobles pa folgar permanentemente.

Cortes d'álbumes[editar | editar la fonte]

Munches de les polítiques del Hot 100 fueron modificaes al traviés de los años, una regla siempres se caltién constante: los cantares nun fueron escoyíes pa entrar nel Hot 100 a menos de que tuvieren disponibles pa mercales como un senciellu. Mientres los años 90, una espansión escontra una nueva direición na industria musical diose, porque se promovieron cantares per radiu ensin ser llanzaes nunca como senciellos. Foi una medrana pa les principales compañíes discográfiques que los senciellos tuvieren abrasando les ventes de los álbumes, entós fueron amodo esaniciando progresivamente esi sistema. Mientres esti periodu surdieron les acusaciones sobre la manipulación de la llista y de como les compañíes retrasaben el llanzamientu del senciellu hasta que na radio'l cantar algamara'l so apoxéu. Dalgunos de los casos fueron tan estratéxicos que'l cantar llegaba dientro del top diez del Hot 100, dalgunos otres debutaron nel númberu unu. Na mayoría de los casos, una discográfica borraba del so catálogu al senciellu en tan solo una selmana, dexando que'l cantar entrara nel Hot 100, faciendo debúes altos y dempués un torne lentu en posiciones.

Dellos cantares volviéronse bien populares utilizando esta estratexa mercadotéunica, pero al caltener la so regla de namái aceptar cantares con estatus de senciellu tardaron selmanes en xubir, baxaron rápido o nunca entraron nel Hot 100. Munches d'estos cantares apoderaron el Billboard Hot 100 por estensos periodos:

Alderiques y conflictos asocedieron con más frecuencia, Billboard finalmente contestó a los pidimientos de les compañíes discográfiques de los artistes incluyendo'l sistema de senciellos namái per radio (o "cortes d'álbumes") nel Hot 100. Un cantar que nun tien un componente de ventes al per menor ye aprobada pa entrar nel Hot 100, si supera la posición 75 nel Hot 100 Airplay.

El 5 d'avientu de 1998 el Hot 100 camudó de ser una llista de "senciellos" a ser una llista de "cantares". Los senciellos más esitosos nes llistes y na historia de Billboard fueron "I Will Always Love You" de Whitney Houston, "One Sweet Day" de Mariah Carey con Boyz II Men, "I Gotta Feeling" de Black Eyed Peas y "We Belong Together" de Mariah Carey.[ensin referencies]

Descargues dixitales[editar | editar la fonte]

El Billboard Hot 100 anguaño toma en cuenta les descargues dixitales de les principales tiendes musicales vía Internet, ente elles destaquen iTunes, Napster, Musicmatch o Rhapsody, ente otres. Añadiéronse como ventes del cantar, que sumir a los puntos per radiu y ventes al per menor, munchos cantares beneficiáronse con esti nuevu cambéu nel sistema. Billboard primeramente empezó a poner en mapa a les descargues nel 2003 cola llista llamada Hot Digital Tracks. Sicasí, estes descargues nun se tomaben en cuenta pal Hot 100 y ésta llista presentaba cada versión d'un cantar por separáu (la llista inda esiste, pero col nome de Hot Digital Songs). Esta ye la mayor "arreglu" que tuvo'l Hot 100 dende avientu de 1998.

Remixes[editar | editar la fonte]

Billboard tuvo que responder al llamáu de la industria musical y compañíes discográfiques, quien afalaron al Hot 100 a que se consideraren cantares en versiones remix na so llista. Una considerable espansión a principios del tercer mileniu tuvo enfocada en tomar en cuenta a un remix, que caracterízase por tener alteraciones drástiques na estructura y lletra orixinal del cantar, lo cual téunicamente considérase una "nuevu cantar". So circunstancies normales, el puntaje per radiu d'una versión álbum d'un cantar, el "radio" mix y/o remix dance, etc. fueron toos combinaos nuna sola interpretación dientro del Hot 100, como la estructura, lletra y melodía siguen intactes. Les crítiques empecipiáronse cuando los cantares pasaron a ser totalmente re-grabaes pa llograr un puntaje mayor a la versión orixinal del cantar y ser llanzaes a les poques selmanes de que se llanzó la primer versión, d'esta manera llograben un puntaje reforzáu por dos cantares que Billboard consideraba una sola. El primer exemplu y quiciabes el más notable nesti aspeutu ye'l senciellu "I'm Real" de Jennifer Lopez; orixinalmente entró nel Hot 100 na so versión álbum, y una "remix" foi rellanzada cola collaboración del raperu Ja Rule. Esta nueva versión resultó ser más popular que la versión orixinal una y bones la versión remix llegó al númberu unu del Hot 100, gracies a que se sumaron los puntos de dambos cantares y tomáronse como una sola.

Billboard agora dixebra los puntos que llogra'l cantar de la radio d'una versión orixinal y de la so versión remix, si'l remix considérase una "nuevu cantar". Dende les alministraciones d'esta nueva regla, dellos cantares entraron dos veces, de normal dánse-y creitos como "Parte 1" y "Parte 2". La regla del remix ye inda vixente. En 2011 Rihanna entró na llista con S&M como única cantante sicasí selmanes dempués asitióse nel númberu unu na versión Remix con Britney Spears. Otru casu similar ye'l de la mesma Britney Spears y el so cantar "Till the World Ends" qu'entró cola so versión normal, pero depués volvió entrar na so versión The Femme Fatale Remix.

Recurrentes[editar | editar la fonte]

Billboard, nun esfuerciu por que la llista siga tan actual como seya posible y dar una representación apropiada pa los nuevos artistes y cantares, dende 1991 esanició títulos del Hot 100 que llegaron a un ciertu númberu de selmanes na llista. Recurrentemente esti aspeutu foi modificáu en delles ocasiones y anguaño (2012), un cantar ye permanentemente movida a un "estatus recurrente" si devasó les 20 selmanes nel Hot 100 y cayíu per debaxo de la posición 50. Les esceiciones son feches en rellanzamientos y de secute resurde la popularidá del cantar que tomó enforma tiempu pa ganar tal ésitu. Estos raros casos últimamente son determináu polos responsables y la producción de Billboard pero bien fundaos.

Llimitaciones[editar | editar la fonte]

Les llimitaciones del Hot 100 amontaron n'importancia al traviés del tiempu. Desque'l Hot 100 basar en ventes de senciellos, como los senciellos convirtiéronse nuna forma menos común de llanzar un cantar, la base de datos del Hot 100 representó una llimitación en ventes. Sicasí, la historia de la música popular amuesa cuasi notables fracasos na llista como nun importen les posiciones na llista, dellos críticos argumentaron que la énfasis nun númberu llindáu de senciellos aburuyó los esfuercios del desarrollu de la industria musical, cuasi tola mayoría de les crítiques qu'hai del Hot 100 son sobre los sos soportes. Munches d'estes crítiques recién, sicasí, tán llegando menos frecuentemente, una y bones les ventes de les descargues dixitales revitalizaron el conceutu de "ventes de los senciellos”.

Información adicional[editar | editar la fonte]

  • El Hot 100 sirvió per munchos años como base de datos principal pal conteo regresivu selmanal del programa de radio American Top 40. Ta rellación terminada en 1995, anque 30 de payares de 1991 American Top 40 utilizó namái'l llau radio del Hot 100 (pa incluyir cantares que coles mesmes, fueron inelegibles pol Hot 100 porque yá rematara la promoción comercial del senciellu). Por cuenta de la estrema limitante del númberu mayor de llistes de radiu, poques fixeron llamar estaciones "Top 40" nes más recién décades tocaríen de llenu a la música pop, rock, R&B y country (y otros xéneros) representar nun típicu top 40 selmanal del Hot 100.
  • Una nueva llista, el Pop 100, foi creada por Billboard pa responder a les crítiques alrodiu de que'l Hot 100 foi perdiendo 'preferencia' en favor a los cantares con influyencia rítmica, pos por tola so esistencia, el Hot 100 foi vistu primordialmente como una llista pop, por cuenta de que a finales de los años 90 y principios de mileniu tal xéneru tuvo una "esplosión masiva" na música. Sicasí, nos últimos cinco años la llista del Hot 100 tuvo liderada por hits númberu unu del xéneru R&B, rap y hip hop; como una respuesta a les constantes quexes creóse'l Pop 100.

Récores[editar | editar la fonte]

Bubbling Under Hot 100 Singles[editar | editar la fonte]

El Bubbling Under Hot 100 enlista los cantares que queden per debaxo del nº100 de la llista y consta de 25 posiciones. El caxellu nº1 del Bubbling under vendría siendo'l caxellu 101 del Hot 100.

Númberos unu per añu[editar | editar la fonte]

1940 · 1941 · 1942 · 1943 · 1944 · 1945 · 1946 · 1947 · 1948 · 1949

1950 · 1951 · 1952 · 1953 · 1954 · 1955 · 1956 · 1957 · 1958 · 1959

1960 · 1961 · 1962 · 1963 · 1964 · 1965 · 1966 · 1967 · 1968 · 1969

1970 · 1971 · 1972 · 1973 · 1974 · 1975 · 1976 · 1977 · 1978 · 1979

1980 · 1981 · 1982 · 1983 · 1984 · 1985 · 1986 · 1987 · 1988 · 1989

1990 · 1991 · 1992 · 1993 · 1994 · 1995 · 1996 · 1997 · 1998 · 1999

2000 · 2001 · 2002 · 2003 · 2004 · 2005 · 2006 · 2007 · 2008 · 2009

2010 · 2011 · 2012 · 2013 · 2014 · 2015 · 2016 · 2017 · 2018

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Billboard Staff (2 d'agostu de 2013). «Hot 100 55th Anniversary: Every No. 1 Song (1958-2013)» (inglés). Billboard.
  2. «The Billboard Hot 100 All-Time Top Artists (20-01)» (inglés). Billboard. Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'agostu de 2009. Consultáu'l 19 d'ochobre de 2014.
  3. http://www.billboard.com/articles/news/506206/katy-perrys-part-of-me-hits-itunes-radio-mondayred
  4. Vena, Jocelyn (17 d'agostu de 2011). «Katy Perry Ties Michael Jackson Singles Record» (inglés). MTV.
  5. 5,0 5,1 Billboard Staff (2 d'agostu de 2013). «Hot 100 55th Anniversary By The Numbers: Top 100 Artists, Most Non. 1s, Biggest Non. 2s & More» (inglés). Billboard.
  6. . https://www.billboard.com/charts/greatest-hot-100-artists. 
  7. http://elcaribe.com.do/2017/09/25/cardi-b-primer-muyer-orixe-dominicanu-lidera-la-billboard-hot-100/
  8. «THE HOT 100 - Week of September 10, 2005» (inglés). Billboard Hot 100. Billboard (10 de setiembre de 2005). Consultáu'l 13 de febreru de 2015.
  9. http://www.billboard.com/articles/columns/chart-beat/7793159/lluis-fonsi-daddy-yankee-despacito-justin-bieber-number-one
  10. 10,0 10,1 http://www.billboard.com/#/charts/hot-100?chartDate=1995-09-30
  11. http://www.billboard.com/#/charts/hot-100?chartDate=1995-12-02
  12. http://www.billboard.com/#/charts/hot-100?chartDate=1997-09-13
  13. Trust, Gary (20 d'abril de 2011). «Rihanna's 'S&M' Reigns on Hot 100, Lady Gaga's 'Judas' Debúes». Billboard (New York: Prometheus Global Media). http://www.billboard.com/#/news/rihanna-s-s-m-reigns-on-hot-100-lady-gaga-1005144922.story. Consultáu'l 20 d'abril de 2011. 
  14. http://www.billboard.com/#/artist/mariah-carey/chart-history/48340
  15. http://www.billboard.com/#/artist/madonna/chart-history/50294

Bibliografía[editar | editar la fonte]

N'inglés

  1. Dende 1894 hasta 1900: 'billboard siempres númberu unu'
  2. Dende 1902 hasta 1914: 'afayando a nueves estrelles'/'les indireutes empiecen a llegar'
  3. Dende 1914 hasta 1945: 'inda solamente 10 centavos'/'el ruxir de los años venti'

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]