Zeppo Marx

De Wikipedia
Zeppo Marx
Vida
Nacimientu Manhattan25 de febreru de 1901[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Palm Springs30 de payares de 1979[1] (78 años)
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
Familia
Padre Sam Marx
Madre Minnie Marx
Casáu con Marion Benda (en) Traducir (1927 – )[2]
Barbara Sinatra (1959 – 1973)[2]
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu inventor, actor de cine, actor de teatru, empresariucomediante
Miembru de Hermanos Marx
Creencies
Relixón xudaísmu
IMDb nm0555688
Cambiar los datos en Wikidata

Herbert Marx (25 de febreru de 1901Manhattan – 30 de payares de 1979Palm Springs), más conocíu como Zeppo, foi unu de los Hermanos Marx.

Zeppo foi'l postreru de los Marx n'escoyer el so llamatu y nun hai nenguna certidume sobre l'orixe del mesmu. Groucho Marx dixo nuna ocasión que'l so hermanu escoyera esti llamatu en referencia al zepelín, artiluxu volador probáu per primer vegada escontra la fecha de la so nacencia. Sicasí, la idea más aceptada ye que'l so nuevu nome yera una referencia al d'otru actor de vodevil de la dómina, conocíu como Mr. Zippo, al qu'Herbert se paecía físicamente. Menos siguida ye la hestoria que suxure que mientres la dómina en que los Hermanos Marx faíense pasar por granxeros pa evitar sirvir na I Guerra Mundial, éstos llamábense ente sigo con nomes de palurdo como Zeke o Zeb, y que nesti casu, Zeb acabó tresformándose en Zeppo. Seya que non, la terminación del nome artísticu en "o" fíxose siguiendo l'exemplu de los sos hermanos Groucho, Harpo, Chicu y Gummo.

Zeppo apaez como un personaxe rectu, románticu y pocu cómicu nes primeres cinco películes de los hermanos Marx, enantes d'abandonar el cuartetu (Gummo yá dexara l'actuación enantes de la entrada de los Marx nel cine). Acordies con un artículu periodísticu publicáu en 1925, Zeppo tuvo un papel na comedia A Kiss in the Dark d'Adolphe Menjou, pero nun se conoz qué clase de personaxe tuvo nella nin la importancia d'ésti, una y bones toles copies del filme perdiéronse. A pesar de que Zeppo cuntaba con habilidaes risibles abondes, inclusive pa sustituyir al so hermanu Groucho en delles representaciones y yera conocíu polos sos chistes ente bastidores, nunca creó un gran personaxe risible que pudiera andar a la tema colos de Groucho, Harpo y Mozu.

Fora de l'actuación, Zeppo tenía un gran talentu pal mundu de la mecánica, polo que s'ocupaba de que'l coche de la familia Marx siguiera en funcionamientu. En 1941 fundó la empresa Marman Products, dedicada al diseñu y ensamblaxe de diverses pieces y material armamentístico riquíos pol exércitu estauxunidense mientres la II Guerra Mundial. Les mesmes argolles coles que s'ensobió al Enola Gay a Little Boy, la bomba atómica llanzada sobre Hiroshima, fueron un diseñu so y construyéronse nes sos fábriques. Asina mesmu, fundó una compañía teatral xunto col so hermanu Gummo ya inventó un tipu especial de reló de pulsera capaz de midir el pulsu a persones afeutaes de problemes cardiacos y llanzar una señal d'alarma cuando ésti nun rexistrara los sos valores normales.

Zeppo casóse'l 12 d'abril de 1927 con Marion Brenda, con quien nun tuvo fíos. La pareya adoptó un neñu, Timothy, en 1944 y se divorció finalmente en 1954. Cinco años dempués casóse nuevamente con Barbara Blakeley y adoptó al fíu d'ésta, Bobby Oliver, al que dio'l so apellíu. Zeppo y Barbara dixebrar en 1972, finalmente divorciándose en 1973. Él nun volvería casar se, ente que ella xuniríase darréu al cantante Frank Sinatra.

Finó en 1979 víctima d'un cáncer de pulmón, siendo'l postreru de los Hermanos Marx en faelo.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. 2,0 2,1 Identificador de persona en The Peerage: p24963.htm#i249627. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. URL de la referencia: https://plus.si.cobiss.net/opac7/conor/112036963.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]