Warcraft

De Wikipedia
Pal videoxuegu orixinariu, vease Warcraft: Orcs & Humans.

Warcraft ye una marca comercial de Blizzard Entertainment que foi llargamente espublizada y diversificada a partir del videoxuegu Warcraft: Orcs & Humans (1994), unu de los primeros nel so xéneru. Por estensión tamién implica a la marca World of Warcraft, que naz del videoxuegu de rol multixugador masivu en llinia -poles sos sigles n'inglés, MMORPG- del mesmu nome.[1]L'universu de Warcraft que s'atopa en dambes marques ta ambientáu nuna fantasía épica moderna mesma de El Señor de los Aniellos o Dungeons & Dragons y tien la so inspiración inicial nos xuegos del universu de Warhammer Fantasy[ensin referencies], representando combates ente'l bandu de los humanos y el de los orcos, que son seres fantásticos afechos de la mitoloxía clásica europea a la fantasía actual, pero con una concepción y estilos bien propios.

Warcraft[editar | editar la fonte]

Warcraft ye dende la so apaición en 1994 una de les principales marques comerciales de Blizzard Entertainment, xunto con StarCraft y Diablu. De primeres, ye una popular serie de videoxuegos del xéneru d'estratexa en tiempu real so la temática de guerres épiques fantástiques. Consta de trés apurres y dos expansión, pero tamién tien otres modalidaes de presentación.[2] El gran ésitu en ventes y condecoraciones[3] ente los xuegos d'estratexa en tiempu real que-y dexó andar a la tema con otres marques importantes nel xéneru como la serie StarCraft, del propiu Blizzard, o la serie Age of Empires, de Microsoft. Gracies al sofitu de los aficionaos, Warcraft amplió los sos algames incursionado con otros tipos de productos. Asina, puede atopase un xuegu de mesa, un xuegu de rol, noveles y un manga:

World of Warcraft[editar | editar la fonte]

World of Warcraft ye una marca comercial de Blizzard basada nel universu de Warcraft, que, a diferencia d'ésti, dexa a un llau la estratexa de campañes béliques y esplora les posibilidaes del rol y la configuración personalizada de personaxes ficticios. Esti xuegu ye online y multixugador, polo que l'usuariu esplora esti mundu, pero n'otru formatu de xuegu xunto a los demás xugadores.

Comparanza[editar | editar la fonte]

Warcraft y World of Warcraft son series que comparten la mesma mitoloxía, l'universu de Warcraft, pero esisten delles diferencies qu'estremar ente los dos títulos. De primeres, falando de la tradición de los sos videoxuegos, el primeru tien un sobresaliente trayeutoria dientro del xéneru d'estratexa en tiempu real, ente que'l segundu enfocóse en ser un xuegu de rol d'aventures en llinia.

Tamién esiste aparentemente un orde cronolóxicu ente una y otra marca. Warcraft apaeció primero y punxo los elementos históricos del universu de Warcraft en xuegu, estableciendo asina les enemistaes y rellaciones ente races y grupos, orixe de toles guerres.[6] World of Warcraft, pela so parte, dedicóse a esplotar les posibilidaes del llibre desendolque dientro del mundu establecíu polos xuegos anteriores, y podría dicise que se desenvuelve nel tiempu presente d'esti mundu fantásticu, dempués de Warcraft I, II y III. Esto ye na so mayoría ciertu; sicasí, esti orde cronolóxicu non siempres se respeta, World of Warcraft tamién da nome a dellos productos que tornen na historia de Warcraft y ampliar, como la novela World of Warcraft: Rise of the Horde.

Universu fantásticu[editar | editar la fonte]

Nun principiu l'aición de Warcraft trataba sobre'l bien y la nobleza de los homes y el mal y morgazu de los seres verdes invasores llamaos orcos. Nun yera una hestoria bien complexa pero yera una sida abonda pa poner en combate a muerte a dos bandos contrarios. Sicasí, la crecedera del mercáu riquía tomar mayor empatía de l'afición, y construyóse un universu de mayores posibilidaes. La cantidá de races arreyaes na guerra aumentó en Warcraft II, los humanos xunir coles races de los altos elfos, los nanos y los gnomos, formando l'Alianza de Lordaeron; ente que los orcos aliar colos trols, los ogros y los goblins, aumentando asina les files de la incontenible Horda. Incluyéronse traiciones determinantes pal intre de la guerra, siendo la principal la busca de poder del bruxu de Gul'dan, que causó un retrocesu a les marees de la escuridá» (los orcos) que costó la victoria a la Horda na Segunda guerra. Amás incluyóse la participación d'unidaes especiales que representaben lleendes vivientes, grandes héroes como Sir Anduin Lothar o Zul'jin que daben al xuegu una atmósfera más envolvente y épica.

En Warcraft III la cantidá de races y héroes creció más y les rellaciones ente estos personaxes se entretejieron de manera más complexa. De la mesma, estableciéronse delles idees sobre la cosmogonía y munchos elementos sobre la historia antigua pa xustificar una llucha ancestral de proporciones mayores ente los seres creaos poles deidaes metáliques llamaes titanes y los demonios lideraos pol corruptu titan Sargeras. La llucha, sicasí, nun foi esclusiva ente la creación y los demonios, sinón qu'ente les criatures siguieron los odios raciales reforzaos poles tradiciones béliques. D'esta miente, l'Alianza caltuvo enemiga de la Horda hasta'l final de la Tercera Gran Guerra con tou y qu'apaecieron nuevos peligros, como l'Azote de los muertos vivientes, qu'empezó como una simple plaga, o los territoriales elfos nocherniegos. A la fin, fueron cuatro les civilizaciones o races les que s'enfrentaron na guerra: Los humanos, los orcos, los muertos vivientes y los elfos nocherniegos, namái dempués de foliase llucharon contra la invasión de los demonios lideraos por Archimonde.

A principios de 2001 Blizzard empezó a publicar noveles de los sos trés universos principales, siendo la primer novela de Warcraft Day of the Dragon.[7] Estes noveles esquicen importantes eventos y problemes del mundu de Warcraft, como la lliberación de la reina de los dragones, Alexstrasza (nel testu citáu enriba), o la nacencia del nuevu líder de la Horda orca, el xefe de guerra Thrall (narráu en Warcraft: Lord of the Clans). Na diversificación consecuente del universu de Warcraft empezar a emplegar bultables elementos orientales nes imáxenes y conceutos del mundu y personaxes, como los cuerpos y armes desproporcionaes y l'idea que tien de los elfos de ceyes y oreyes bien llargues.[8]

Más tarde cola apaición de Warcraft, el xuegu de rol y World of Warcraft (dambos de 2003), la tradición popular del mundu fantásticu qu'argumenta los xuegos y lliteratura de Warcraft fíxose considerablemente complexa, retomó pa ello a delles criatures fantástiques o races de Dungeons & Dragons,[9] The Lord of the Rings y la mitoloxía tradicional de delles partes del mundu, como lo tiende a faer gran parte de la lliteratura fantástica contemporánea. Tamién incorporó distintos llinguaxes y vocaciones o oficios que determinen les maneres de vida de los aventureros, según la distinción ente les races mortales y los inmortales.[10]

Traces sobresalientes[editar | editar la fonte]

Ente les traces más sobresalientes del universu de Warcraft atópase:

  • El conflictu centráu ente la raza humana y los orcos, que dio nome a la dómina actual: La Era del Caos. Anque dende la cayida del Rei Terenas, el so reinu empieza a ser llamáu El Reinu Del Caos (Warcraft III). Pela so parte, World of Warcraft estrema de primeres a los personaxes creaos como miembros de l'Alianza o de la Horda.[11] L'Alianza cunta anguaño con humanos, nanos, gnomos, elfos de la nueche, draeneis y huargen; ente que la Horda conformar orcos, trols, tauren, elfos de sangre, renegaos (non muertos) y goblins; per otra parte tiénense al azote o caballeros de la muerte (comandados pol conrotu príncipe Arthas teníu pol rei Lich con un ocultu oxetivu) y al denomináu lexón encesa sol mandu de los demonios.
  • Batalles épiques medievales llenes de héroes, poderosos rivales, maxa y teunoloxía diseñada rústicamente.
  • Una guerra ancestral ente los seres vivientes y el sirvientes del demoniu Sargeras, mediada pola voluntá de poder de los habitantes de Azeroth que los lleva a faer usu de la maxa; anque sía eso lo qu'atrai a los sirvientes de Sargeras.
  • Una centralización de los eventos que soceden nel continente ficticiu de Azeroth, la tierra de la nación humana más poderosa.
  • Arte caricaturizáu, con figures humanes llixeramente desproporcionaes capaces de soportar artefautos más grandes de lo que los principios d'equilibriu podríen esplicar.
  • Un conceutu de trol orixinal, qu'a diferencia de los estereotípicos xigantes o nanos deformes y cabileños, son humanoides bien axilosos, altos y delgaos. Tamién tenemos a los Berserker, que son trols antiguos, un pocu más grandes, y un pocu más Babayos. [ensin referencies]
  • Un conceutu d'elfo orixinal nos elfos nocherniegos, que son de tez violácea clara, y d'estatura non menor a los 1,90 metros,[12] cuando la lliteratura moderna nel so llugar concebir de tez blanca, delicaos y munches vegaes d'una estatura decididamente inferior a la media humana. Estos postreros, en Warcraft, son los descendientes de los nobles elfos de la nueche que siguieron el camín de la maxa a cuenta de la so inmortalidá y de aquellos calteres físicos.
  • Un conceutu de minotauru orixinal, llamáu tauren, que camuda al humanoide de torso de toru y piernes d'home por una figura polo xeneral más taurina, de mayor masa corporal, cola curtia y pates con pezuñes y fuertes brazos.

Nel xuegu World of Warcraft, l'Alianza y la Horda son los dos facciones principales que pueden escoyer los xugadores a la de crear un personaxe.

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. L'ambigüedá de términu atopar na tienda en llinia de la páxina oficial qu'alluga en Warcraft Store (la tienda de Warcraft) tantu los productos de Warcraft como los de World of Warcraft. Dambes marques comparten un mesmu universu ficticiu.
  2. Tienda en llinia de Blizzard Entertainment, seición Warcraft[1].
  3. Premios de los xuegos de Blizzard Entertainment[2].
  4. 4,0 4,1 4,2 Esti productu namái ta disponible al traviés de la Edición especial llindada de Warcraft III: Reign of Chaos.
  5. El DVD ta tamién disponible nuna coleición llamada Blizzard Cinematics DVD.
  6. World of Warcraft the Roleplaying Game, páx. 11.
  7. Warcraft #1 Day of the Dragon, de Richard A. Knaak, publicáu por Pocket Books Fantasy en 2001.
  8. Vease como exemplos pa lo primero los trabayos de Samwise Didier y los de Raneman para lo segundo.
  9. Warcraft The Roleplaying Game Manual of Monsters, particularmente l'apéndiz trés.
  10. Tratáu con especial importancia en La enciclopedia oficial de Warcraft[3].
  11. El nome d'estos dos facciones tien el so orixe en Warcraft II: Marees d'escuridá. L'Alianza ye la facción de los humanos, foi creada nel preludiu dempués del éxodu de Anduin Lothar y los demás sobrevivientes humanos del reinu de Ventormenta, cuando les hordas orques yeren imparables y taben fortalecíes por otres criatura como troles, ogros, goblins y dragones.
  12. World of Warcraft the Roleplaying Game, páx. 174.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Aylott, C., Bush, Z., Grubb, J., et al. (2003). Dungeons & Dragons: Warcraft The Roleplaying Game. White Wolf. 1-58846-071-1.
  • Baxter, R., Campbell, T., Fitch, B., et al. (pn). Warcraft The Roleplaying Game: Lands of Conflict. White Wolf. 1-58846-960-3.
  • Baxter, R., Fitch, B., Johnson, L., et al. (2005). World of Warcraft the Roleplaying Game. White Wolf. 1-58846-781-3.
  • Borgstrom, R. S., Fitch, B., Metzen, C., et al. (2003). Warcraft The Roleplaying Game: Manual of Monsters. White Wolf. 1-58846-070-3.
  • Catalan, Y., Chin, Y., Edwards, M., et al. (2002). Warcraft III Reign of Chaos Collector's Edition Manual. White Wolf.
  • Johnson, L., Rosenberg, A., Rowe, A., et al. (2005). World of Warcraft the Roleplaying Game: Lands of Mystery. White Wolf. 1-58846-784-8.
  • Knaak, Richard A. (2001). Warcraft: Day of the Dragon. Pocket Books Fantasy. 0-671-04152-5.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]