Tractor

De Wikipedia
Tractor
automóvil todoterreno (es) Traducir, vehículo agrícola motorizado (es) Traducir, maquinaria de construcción (es) Traducir y outdoor power equipment (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Tractor Lamborghini 1050 con remolque.
Tractor con pala cargadora y brazu de retroexcavadora.
Tractor Ebro con ruedes especiales.
Tractor Ford6600 con semadora de 4m.
Tractor MF6190 con aráu de 4 texas.
Tractor brasilanu.

Un tractor (del llatín trahere «tirar») ye un vehículu especial autopropulsado que s'usa p'abasnar o emburriar remolques, embarcaciones, preseos o otra maquinaria o cargues pesaes. Hai tractores destinaos a distintes xeres, como l'agricultura, la construcción, la náutica, el movimientu de tierres o los caltenimientos d'espacios verdes profesionales (tractores compactos). Caracterícense principalmente pola so bona capacidá d'adherencia al terrén.

El so usu fixo posible menguar sustancialmente la mano d'obra emplegada nel trabayu agrícola, según la mecanización de xeres de carga y de tracción que tradicionalmente realizar col esfuerciu d'animales como asno, buey o mules.

Partes del tractor[editar | editar la fonte]

Tipos[editar | editar la fonte]

Tipos de tresporte[editar | editar la fonte]

Guxanu: Ye movilizáu por una sistema de guxanos.

Neumáticos: Xeneralmente tienen neumáticos bien anchos pa favorecer l'adherencia al suelu.

Tractores según el so ámbitu[editar | editar la fonte]

Tractor agrícola: Utilizar pa mover remolques agrícoles y pa realizar xeres agrícoles por aciu l'usu de preseos.

Tractor de construcción: Xeneralmente con accesorios tales como palas o brazos de retroexcavadoras.

Motocultor: De pequeñes dimensiones, son bien usaos na agricultura mediterránea.

Accionamientos especiales[editar | editar la fonte]

Un tractor tien unu o dellos sistemes de accionamiento pa utilizar preseos. Un tractor agrícola davezu tien na parte posterior un sistema de tres brazos (actuadores y tensor), denomináu gabita tripuntal, por aciu el cual llevanta y baxa la ferramienta acoplada como un aráu, una empacadora, una picadora, una segadora, un rotobator o una abonadora. Los dos brazos inferiores son remanaos davezu por una bomba hidráulica por aciu un distribuidor, que de la mesma ye movida pol motor del vehículu. El sistema tripuntal efectúa un movimientu planu de cuadriláteru articuláu. De los trés brazos el de riba ye estensible pa poder regular el preséu. Anguaño tán forníos con sistemes electrónicos de sensibilidá por que cuando se produza más fuercia de la normal muévase escontra riba pa evitar frayatos del tractor.

Pal accionamiento de delles ferramientes, los tractores agrícoles suelen llevar una toma de fuercia, que consiste nun exa nervado que ye remanáu pol motor del vehículu por aciu una tresmisión de engranajes. La tresmisión del movimientu rotativu de felicidá toma de fuercia a la ferramienta realízase davezu por aciu un árbol de tresmisión articuláu con dos cardán. Por norma esisten 2 tipos de revoluciones 540 o 1000 rpm, que faen xirar la espiga; de normal hai munches midíes disponibles.

Tolos tractores del mercáu lleven un sistema paralelu hidráulicu col elevador pa poder suministrar un caudal d'aceite a los preseos. Por norma'l sistema hidráulicu suel tener una presión máxima de 220 bares y un caudal máximu de 300 llitros per minutu, pudiendo ser tou esto reguláu pol operador.

Anguaño'l mundu agrícola va per delantre del mundu de la automoción n'electrónica. Munchos tractores fornen dende va años un sistema de diagnósticu de Bus Can, ye dicir un sistema de dos cables que percuerren tol tractor(can hi y can low) apurriendo información de tolos sensores, potenciómetros, reguladores... y que son captaes por controladores. Un tractor puede tener los siguientes controladores: motor, tresmisión, suspensión delantera, suspensión cabina, controlador de cabina, controlador hidráulicu, toma de fuercia, elevador posterior, controlador del climatizador, controlador del apoyabrazos(el 60% del tractor remanar dende una consola allugada nel apoyabrazos derechu del asientu del conductor).

Seguridá y salú[editar | editar la fonte]

Caltenimientu d'un tractor.

El tractor causa la mayoría de los accidentes mortales nel sector agrariu. Les causes más importantes de los accidentes más graves al tractor son les siguientes:

  • L'achaplamientu por entorno del tractor ensin estructura de proteición, según la falta d'usu de cinturón de seguridá.
  • Los atropellos, tantu d'otros trabayadores o pasaxeros adicionales como del propiu tractorista al xubir o baxar del tractor en marcha.
  • El atrapamiento per exes de tresmisión, tomes de fuercia, polees, correes o engranajes tamién provoca numberosos accidentes.

Por tou ello ye indispensable un caltenimientu fayadizu del tractor y garantizar que dispón d'estructura de proteición y cinturón de seguridá. Amás el tractor tien de ser utilizáu namái por trabayadores designaos pa ello, que recibieren una formación específica y dispongan del carné reglamentariu. Pela so parte el tractorista ta obligáu a faer un bon usu del tractor respetando les instrucciones y normes de seguridá.

Tractores a vapor[editar | editar la fonte]

Los primeros tractores fueron los tractores de vapor. Fueron utilizaos en pares a cada llau d'un campu a llabrar, un llance d'ida y vuelta ente ellos utilizando un cable. Los tractores a vapor utilizar con ésitu na década de 1890, y dempués de 1900 los tractores de gasolina, más baratos, empezaron a reemplazar a los caballos nel tiru del aráu.

Los primeros exemplares, con motor de combustión interna, funcionaben con nafta (gasolina), depués fabricáronse con un combustible más baratu llamáu gasoil. El primer tractor con motor de gasoil foi producíu pol Benz-Sendling en 1922, n'Alemaña. Na actualidá utilízase tamién un amiestu de gasoil con gas natural estruyíu, faciendo entá más baratu'l combustible pal motor y aumentando el so rendimientu. Estos tractores son el camín por qu'en el futuru sigan desenvolviéndose sistemes más evolucionaos que dexen avanzar nel campu agropecuario.

Marques de tractores[editar | editar la fonte]

En tol mundu hai infinidá de marca de tractores (llista 1 y llista 2 de fabricantes na wikipedia inglesa). Dalgunos de los más destacaos son:

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]