The Full Monty

De Wikipedia
The Full Monty
Datos
Títulu orixinal The Full Monty (en)
Xéneru comedia dramática (es) Traducir, cine de comedia y cine LGBT
País d'orixe Reinu Xuníu y Estaos Xuníos
Estrenu 30 ochobre 1997 (Alemaña)
1997
Idioma orixinal inglés
Duración 90 min
Llugar de la narración Sheffield[2]
Color en color
Ficha téunica
Direición Peter Cattaneo[3]
Producción Uberto Pasolini[2]
Guión Simon Beaufoy
Música Anne Dudley[2]
Fotografía John de Borman[2]
Edición David Freeman[2] y Nick Moore[2]
Diseñador de producción Max Gottlieb[2]
Repartu Robert Carlyle[4], Mark Addy[4], Tom Wilkinson[4], William Snape[5], Steve Huison[6], Paul Barber[7], Hugo Speer[7], Bruce Jones[7], Lesley Sharp[2] y Emily Woof[2]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Film4 Productions, Fox Searchlight Pictures[8] y Redwave Films (en) Traducir[8]
Distribuidora InterCom y ITunes
Costu 3 500 000 $[9]
Recaldación 257 938 649 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[11]
FSK FSK 12
Medierådet apto para una audiencia general (es) Traducir[12]
The Full Monty The Full Monty (en) Traducir
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

The Full Monty ye una película inglesa de comedia estrenada en 1997, dirixida por Peter Cattaneo y protagonizada por Robert Carlyle, Mark Addy y Tom Wilkinson. Esta película, nomada a cuatro Premios Óscar en 1998, influyó ya inspiró la creación de los espectáculos de stripers masculinos, onde munchos eventos d'esti tipu alredor del mundu fueron realizaos por actores, cantantes y hasta xente común pa un públicu netamente femenín. En diverses ciudaes alredor del planeta dichos eventos ganaron muncha fama y publicidá, pos yeren producciones puramente namái y pa les muyeres, lo cual creó un efeutu mediáticu ya inmensu en práuticamente tolos países onde se realizaron estes presentaciones.

Argumentu[editar | editar la fonte]

L'acción desenvolver nel norte d'Inglaterra, específicamente na ciudá de Sheffield, que nos años 1970 foi la exa de prosperidá de la zona de Yorkshire. Ende moraba más de mediu millón de persones, con un importante movimientu económicu sofitáu pola metalurxa: les fábriques de laminación, les forxes y los talleres daben emplegu direutu a casi un venti per cientu de la población total de la rexón. L'avanzada maquinaria de la que disponíen dexaba fabricar el meyor aceru del mundu pa múltiples usos, dende vigues de gran resistencia hasta cubiertos d'aceru inoxidable que s'atopaben en tolos llares. Foi una de les primeres ciudaes planiaes urbanísticamente, onde les barriaes Victorianes fixeron sitiu a los llares más modernos. A lo último Sheffield taba marcando la pauta del desenvolvimientu económicu del norte d'Inglaterra.

La película empieza faciendo referencia a esi pasáu gloriosu de Sheffield, por aciu un curtiumetraxe a manera de documental. La trama empezar a desenvolver na ciudá en tiempu actual (los años 90), con ambientes urbanos agora degradaos. La reconversión industrial tresformó a esta rexón nun pandorial onde una gran parte de la población non yá quedóse ensin trabayu, sinón que tamién se quedó ensin ilusiones.

Al traviés de los distintos personaxes preséntense los efeutos del desemplegu, qu'afecta a la mayor parte de la xente. A midida que la trama empieza a tomar forma, puede vese como desfilen ante l'espectador vides rotes, precariedá llaboral, axencies d'emplegu, families estremaes y circunstancies familiares especialmente difíciles. Amuesa d'ello ye lo que-y toca enfrentar al protagonista, Gaz, quien por cuenta de la so falta d'ingresos vese impidíu de caltener una rellación estable col so pequeñu fíu Nathan. La so única alternativa ye faer daqué totalmente innovador.

Asina, adulces, escurre un plan que va tomando cuerpu na midida na que les circunstancies vital afogar. Gaz tien d'atopar la manera de face-y una tregua a la vida que lleva hasta esi momentu. Con un convencimientu a prueba de fracasos, propónse salir d'esti pozu ensin fondu nel que s'atopen él, la so familia y amigos.

Gaz, el so fíu Nathan y el so amigu Dave, entamen una escabarriada idea: convertise en stripers, o como dicen ellos, 'striper boys'. Esto asocédese-yos cuando un show de stripers masculín de verdá llega a la ciudá, y casi toles muyeres alleguen a velos en masa. Pa ello consiguen l'ayuda de Gerald, ex-xefe d'ellos, agora tamién desemplegáu, y Lomper, otru ex-obreru quien s'atopaba en cantu del suicidiu.

Faciendo daqué paecíu a un casting, a esti grupu incorpórense dos nuevos candidatos al espectáculu: Caballu (Horse) y Guy, igual de perdedores que los otros cuatro, pero tamién coles mesmes necesidaes y el mesmu deséu de trunfar, y asina empiecen a ensayar. Dende esti momentu, Gaz empieza a tener una esperanza pa camudar la so situación. La so vida adquier un sentíu, creando un equipu que surde cola fuercia de la mesma necesidá.

Pero los problemes empiecen a surdir: Gaz precisa dineru pa montar l'espectáculu y pa pagar la pensión a la so ex-muyer, porque de lo contrario pierde la curia del so fíu; Dave, amargáu pol so pesu y por non atopar trabayu, tien un biltu d'impotencia y decide abandonar l'espectáculu; la muyer de Gerald afaya, dempués de seis meses de despintalo, que'l so home ta ensin trabayu.

Mientres unu de los ensayos nuna planta metalúrxica abandonada, los cinco integrantes que queden son afayaos pola policía, baillando semidesnudos. Son unviaos a la Delegación de Policía xunto col menor, Nat, y darréu exhibíos en tolos diarios, lo que representa un duru golpe a la so dignidá. Sicasí, faltar tornar al so favor, pos espierta l'interés de toles dames por velos baillar.

Otros acontecimientos ponen a prueba'l so valor y el so coraxe, que per mediu de risonderes situaciones van facer demostrar la so autenticidá y tomar decisiones importantes pa salvar la so reputación. Gaz tamién tendrá d'enseñar al so fíu Nathan el sentíu de la responsabilidá col so propiu exemplu.

Repartu[editar | editar la fonte]

Comentarios[editar | editar la fonte]

Una de les carauterístiques de la película ye l'humor, munches vegaes llegando al humor negro. Frente a la desgracia del desemplegu y la probeza, queda la risa, la música y l'imaxinación pa montar un espectáculu de striptease masculín bien pocu convencional. The Full Monty fai especial énfasis na presentación -dende otra perspeutiva- de la situación de desemplegu y precariedá llaboral, poniendo la mirada nuna posición creativa frente la urxencia, que fai que se creen alternatives onde naide les ufierta nin facilita, pero onde finalmente pueden faese grandes meyores tocantes a la recuperación de la esperanza, los ciños y la vivencia de la desocupación, dende una ocupación na salida a esti pozu que se representa ensin fondu. La osadía, xunto a la necesidá y ciñu, conformen una nueva llectura de la precariedá llaboral y la so maneres d'enfrentamientu.

Destácase'l fechu de que frente a la humillante desesperación del desempelo sía paradóxicu que l'autoestima y dignidá surdan del baillar desnudu frente a un públicu, pero con calidá y bona preparación. El querer trabayar en daqué y faer bien el trabayu ye la fonte de la dignidá.

Otra tema non menos relevante ye'l tratu que se fai na película a les identidaes de xéneru en rellación al ámbitu llaboral, intercambiando roles y presentando tamién una denuncia de la ineficiencia de los preseos llegales en defensa de los roles y funciones familiares. Situación que rescampla nes prohibiciones de les que ye oxetu Gaz na rellación col so fíu. Sicasí, a pesar de lo dures ya insólites de delles situaciones llende, éstes llevar finalmente a tener l'allegría de la esperanza.

Notes[editar | editar la fonte]

Tola película foi rodada en Sheffield, Inglaterra, y nella preséntense espectaculares tomes panorámiques de los llugares y finxos más representativos de la ciudá, amosando amás dellos detalles.

El títulu de la película ye una frase d'usu xeneralizáu nel Reinu Xuníu, que significa «absolutamente tou» o «completu» (emplegándose indistintamente les frases «the whole lot», «the whole hog» o «the full monty»). Na película, los personaxes utilizar pa referise al grau de desnudez que presentaríen nel show, como Caballu, que nuna escena retrúca-y a los sos colegues: "No one said anything to me about the full monty!" (¡Al mio naide falóme d'un desnudu total!).

La película tuvo un gran ésitu de taquilla. De fechu foi nomada a cuatro Premios de l'Academia, incluyendo'l de meyor película, pero foi clisada pola gran ganadora de los premios en 1997, Titanic, llogrando namái l'Óscar a la meyor banda sonora.

En 1999 realizóse una versión española de la película col títulu Búsquense fulmontis.

Nel añu 2000 los llectores de la revista Total Film allugaron a The Full Monty nel llugar númberu 49 de la llista de meyores películes de comedia de tolos tiempos.

En 2007 foi declarada la segunda meyor película de comedia británica de tolos tiempos.

Premios y nominaciones[editar | editar la fonte]

Premios Óscar de 1997[editar | editar la fonte]

Categoría Nomáu(a) Resultancia
Meyor película Candidata
Meyor direutor Peter Cattaneo Candidatu
Meyor guión orixinal Simon Beaufoy Candidatu
Meyor banda sonora - Comedia o música Anne Dudley Ganadora

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 URL de la referencia: https://www.europeanfilmawards.eu/en_EN/film/the-full-monty.5448. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20200301174017/https://www.europeanfilmawards.eu/en_EN/film/the-full-monty.5448. Data de consulta: 1r marzu 2020.
  3. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0119164/. Data de consulta: 27 abril 2016.
  4. 4,0 4,1 4,2 URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/the-full-monty. Data de consulta: 27 abril 2016.
  5. URL de la referencia: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=10442.html. Data de consulta: 27 abril 2016.
  6. URL de la referencia: http://www.adorocinema.com/filmes/filme-10442/. Data de consulta: 27 abril 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0119164/fullcredits. Data de consulta: 27 abril 2016.
  8. 8,0 8,1 8,2 URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1997.95.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20190624111932/https://www.europeanfilmacademy.org/1997.95.0.html. Data de consulta: 11 avientu 2019.
  9. URL de la referencia: https://www.e-cinema.com/blog/article/top-10-des-films-pas-chers-qui-rapportent-un-max.
  10. 10,0 10,1 URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1997.76.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20180312083520/https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1997.76.0.html. Data de consulta: 11 avientu 2019.
  11. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/92272. Data de consulta: 3 febreru 2023.
  12. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]