Sentimientu antixaponés

De Wikipedia
El sentimientu antixaponés alzar nos Estaos Xuníos mientres la Segunda Guerra Mundial. El gobiernu subsidió la producción de posters de propaganda usando estereotipos esaxeraos.

El sentimientu antixaponés implica l'odiu, la rensía, la rocea, deshumanización, intimidación, mieu, hostilidá, y/o antipatía xeneral escontra'l pueblu xaponés como grupu étnicu o nacional, a Xapón, a la cultura xaponesa, y/o cualquier cosa xaponesa. Delles vegaes tamién s'usa'l términu Japonofobia.[1]

Información xeneral[editar | editar la fonte]

Los sentimientos anti-xaponeses van dende perceguera escontra les aiciones del gobiernu xaponés y el despreciu pola cultura xaponesa hasta la discriminación contra'l pueblu xaponés. Los sentimientos de deshumanización viéronse impulsaos por propaganda anti-xaponesa de los gobiernos aliaos na Segunda Guerra Mundial, esta propaganda yera de cutiu de calter racista peyorativa. El sentimientu anti-xaponés puede ser los más fuertes en China, Taiwán, Corea del Norte y Corea del Sur[2][3][4]

Nel pasáu, el sentimientu anti-xaponés figuraba n'insinuaciones de los xaponeses como bárbaros. Xapón tenía la intención d'adoptar les costumes occidentales nun intentu de xunise a Occidente como un poder imperial industrializáu. El testu seminal de 1885 de Fukuzawa Yukichi, Dexando a Asia, esboza la base intelectual pa la modernización y la occidentalización de Xapón. La falta d'aceptación de los xaponeses na integración occidental foi complicada y non pudieron asimilar. Una opinión xeneralizada foi que los xaponeses taben nun estáu evolutivamente inferior. La cultura xaponesa foi vista con rocea ya inclusive con despreciu.

Ente que les pasiones aseláronse un pocu dende la derrota de Xapón na Segunda Guerra Mundial, los ánimos enciéndense como bengalas en delles ocasiones entá cuando'l gobiernu xaponés fixo la penitencia pa pagar por estes culpes, pero al paecer nun son abondos pa les otomíes qu'ellos llevaron a cabu nel pasáu, o trataron de tapar la historia tocantes a estos eventos.[5] Anguaño, anque'l Gobiernu xaponés efectuó delles midíes compensatories, el sentimientu anti-xaponés sigue sobre la base de animosidades históriques y nacionalistes venceyada a l'agresión militar imperial xaponesa, especialmente otomíes de la guerra cometíos na Segunda Guerra Mundial. La demoranza de Xapón na llimpieza de más de 700.000 pieces d'amenaza pa la vida y el mediu ambiente, la contaminación de les armes químiques (según el Gobiernu de Xapón[6]) soterraes en China escontra'l final de la Segunda Guerra Mundial ye otra causa del sentimientu anti-xaponés.

Dacuando, los individuos dientro de Xapón aguiyen la crítica esterna. L'ex primer ministru Junichiro Koizumi foi bien criticáu per Corea del Sur y China por rindir añalmente un homenaxe a los cayíos nel Santuariu Yasukuni, que se consagra a tolos que llucharon y morrieron pol Xapón mientres la Segunda Guerra Mundial, incluyendo 1.068 criminales de guerra. Los grupos nacionalistes de derecha producieron llibros de testu d'historia anidiando les otomíes xaponeses,[7] y los discutinios recurrentes sobre estos llibros n'ocasiones llograron atraer l'atención contraria estranxera.

Dellos sentimientos anti-xaponeses aniciar nes práutiques comerciales utilizaes por delles empreses nipones, como'l dumping.

Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Antes del sieglu XX[editar | editar la fonte]

Nos Estaos Xuníos, el sentimientu anti-xaponés tuvo'l so entamu muncho primero de la Segunda Guerra Mundial. Yá nel sieglu XIX, los inmigrantes asiáticos taben suxetos a los prexuicios raciales nesti país. Aprobáronse lleis que discriminaben abiertamente contra los asiáticos, y, dacuando xaponesessobremanera. Munches d'estes lleis dicíen que los asiáticos nun podíen convertise en ciudadanos de los Estaos Xuníos y nun podíen sostener los derechos básicos, tales como la propiedá de la tierra. Estes lleis yeren bien perxudiciales pa los inmigrantes recién llegaos, una y bones munchos d'ellos yeren llabradores y nun tuvo más opción que convertise en trabayadores migrantes. Dalgunos citen la formación de la Lliga d'Esclusión Asiática como l'empiezu del movimientu anti-xaponés en California.[8]

Principios del sieglu XX[editar | editar la fonte]

El racismu anti-xaponés en California foi más xenofóbico dempués de la victoria xaponesa sobre Rusia na Guerra Ruso-Xaponesa. El 11 d'ochobre de 1906, en San Francisco, California, la Xunta d'Educación aprobara un reglamentu por que los neños d'ascendencia xaponesa, tuvieren obligaos a asistir a escueles separaes con segregación racial. Nesi momentu, los inmigrantes xaponeses formaos aproximao pol 1% de la población de California, munchos d'ellos llegaren en virtú del tratáu en 1894, qu'asegurara la llibre inmigración de nipones.

La invasión xaponesa de China en 1931 y l'anexón de Manchuria, foi duramente criticáu nos EE.XX.. Amás, los esfuercios de ciudadanos indignaos poles otomíes xaponeses, como la Masacre de Nanking, dirixida a les llamaes pa la intervención económica d'Estaos Xuníos p'afalar a Xapón a salir de China, estes llamaes desempeñaron un papel na política esterior d'Estaos Xuníos. Ente que los informes más desfavorables de les aiciones xaponeses llegaron a l'atención del gobiernu d'Estaos Xuníos, los embargos de suministros de petroleu y otros fueron puestos en Xapón, pola esmolición de la población china y pa los intereses d'Estaos Xuníos nel Pacíficu. Amás, la población d'Estaos Xuníos Europea convertir en bien pro-China y anti-Xapón, un exemplu de ser una campaña popular pa les muyeres a dexar de mercar medies de seda, una y bones el material foi adquiríu en Xapón al traviés de les sos colonies.

Cuando la Segunda Guerra Sino-Xaponesa españó en 1937, la opinión pública occidental foi decididamente a favor de China, con informes de testigos presenciales de los periodistes occidentales sobre les otomíes cometíes contra los civiles chinos llevaron a fortalecer entá más la llucha contra sentimientos de Xapón. Los sentimientos afroamericanos podría ser bien distintu a la corriente principal, con organizaciones como'l Movimientu Pacíficu de la Organización Mundial del Este (PMEW) que prometió la igualdá y la distribución de la tierra sol dominiu xaponés. El PMEW había miles de miembros d'esperar la preparación de la lliberación de la supremacía blanca, cola llegada del Exércitu Imperial Xaponés. Esto inclúi l'almacenamientu d'armes.[ensin referencies]

Mientres la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Un cartelu de propaganda d'Estaos Xuníos - "Death-trap for the Jap." Trampa mortal pa los xaponeses
Un cartelu de propaganda d'Estaos Xuníos de la Segunda Guerra Mundial produció so la Works Progress Administration.

La causa más fonda de los sentimientos anti-xaponeses fora d'Asia tuvo'l so entamu nel ataque a Pearl Harbor. L'ataque xaponés fixo entrar a los Estaos Xuníos na Segunda Guerra Mundial. Los norteamericanos taben xuníos pol ataque a la llucha contra l'Imperiu del Xapón y los sos aliaos, Alemaña nazi y la Italia fascista.

L'ataque por sorpresa en Pearl Harbor antes de la declaración de guerra presentar a la población d'Estaos Xuníos como un actu de traición y cobardía, a pesar d'establecer un precedente históricu d'eses operaciones militares. Tres l'ataque, munches "Llicencies de caza de xaponeses" partiéronse, y la revista LIFE publicó un artículu sobre como estremar a un chinu d'un xaponés pola forma de la ñariz y l'estatura. Les actuaciones de los xaponeses mientres la guerra tampoco fixeron enforma por camudar esti sentimientu anti-xaponés, debíu al maltratu que se-y daba a los prisioneros de guerra; Asesinábase-yos y usábase-yos como mano d'obra esclava. Amás tamién cuntaben los ataques kamikaze a barcos aliaos, les otomíes de la isla Wake y otres, como la marcha de la Muerte de Bataán

El convencimientu d'EE.XX. que los xaponeses yeren subhumanos y animales, xunto cola renuencia d'éstos pa tratar de rindise a les fuercies aliaes, contribuyó al fechu de qu'apenes 604 cautivos xaponeses vivieren en campamentos de prisioneros de guerra aliaos pa ochobre de 1944.

Dempués de la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

China[editar | editar la fonte]

Poster d'un restorán en Cantón, China

El sentimientu anti-xaponés siéntese bien fuerte en China y ye un fenómenu que na so mayoría remontar a los tiempos modernos (post-1868). Al igual que munches potencies occidentales mientres la dómina del imperialismu, Xapón axustó trataos que de cutiu resultó na anexón de tierres de China escontra'l final de la dinastía Qing. El descontentu colos asentamientos de Xapón y la laz Ventiún esixencies pol gobiernu xaponés llevó a un seriu boicó de productos xaponeses en China.

Anguaño, l'amargura en China persiste nes otomíes de la Segunda Guerra Sino-Xaponesa y les aiciones de Xapón post-guerra (en particular l'aparente falta d'una reconocencia direuta d'estes otomíes y el revisionismu históricu de Xapón nos llibros de testu), y ye tizada pol gobiernu chinu pa fines políticos.[9] Nos llibros de testu chinos inda hai munchos problemes al respective de esto, y el sentimientu anti-xaponés ye entá bien fuerte en China.

Corea[editar | editar la fonte]

La cuestión de sentimientu anti-xaponés en Corea ye complexa y multifacética. Les actitúes anti-xaponeses na península de Corea remóntense tan tras como les incursiones pirates xaponeses y les invasiones xaponeses de Corea (1592-1598), pero son en gran midida un productu de la ocupación xaponesa de Corea a partir de 1910-1945, y el revisionismu posterior nos llibros d'historia utilizaos nel sistema educativu de Xapón. Anguaño, temes como la discutiniu sobre los testos d'historia de Xapón, la política xaponesa alrodiu de la Segunda Guerra Mundial, y les disputes xeográfiques ente Xapón y Corea, paecen perpetuar esti sentimientu, y estes temes suelen tener grandes discutinios ente los usuarios d'Internet xaponés y coreanu.[10] Corea, xunto con China, pue ser consideráu como unu de los más intensamente anti-xaponeses nel mundu.[11] De tolos países que participaron na BBC World Service Poll en 2007 y 2009, Corea del Sur y la República Popular China son los únicos que les sos mayoríes califiquen a Xapón negativamente[12][13]

Taiwán[editar | editar la fonte]

Mientres el 2005 les manifestaciones anti-xaponeses nel Este d'Asia, Taiwán sigue siendo notablemente más silenciosa que la República Popular China o Corea, coles rellaciones Taiwan-Xapón considera al so puntu más altu. El KMT mayoría d'adquisición en 2008, siguíu por un accidente de navegación, resultando en muertes de Taiwán creó tensiones recién, sicasí. Funcionarios de Taiwán empezó a falar a cabu nel territoriu históricu de discutinios relativos a les islles Diaoyutai / Senkaku, resultando nun aumentu de siquier percibise'l sentimientu anti-xaponés.[14]

Filipines[editar | editar la fonte]

Un retayu de periódicu que se refier a la Marcha de la Muerte de Bataán en 1942, que foi distribuyíu y provocó indignación en tol mundu..

El sentimientu anti-xaponés remontar a la Segunda Guerra Mundial, y les remortines de la guerra. Onde s'envalora qu'un millón de filipinos, d'una población en tiempos de guerra, de 17 millones, fueron asesinaos mientres la guerra, y munchos más mancaos. Casi cada familia filipina viose afeutada pola guerra en dalgún nivel. Lo más notable na ciudá de Mapanique, los sobrevivientes rellaten la ocupación xaponesa colos homes filipinos siendo masacrados y decenes de muyeres siendo conducíes pa ser usaes como esclaves sexuales. Anguaño, Filipines considera que les rellaciones de les Naciones Xuníes con Xapón son una estafa. Amás, nengún fíu descendiente de los filipinos siéntese tan ofendíu como los fíos de chinos o los de coreanos, el fechu de qu'estes otomíes sí-yos da poco o nenguna atención nes clases xaponeses, una consecuencia de que dellos Historiadores y Sociólogos sí sienten ye la resultancia de que les Filipines nunca se recuperó de la guerra.[15]

Otros países[editar | editar la fonte]

En Rusia, la victoria xaponesa na Guerra Ruso-Xaponesa en 1905 detuvo les ambiciones imperiales de Rusia nel Oriente. Más tarde, mientres la Guerra Civil Rusa, Xapón yera parte de les fuercies occidentales intervencionistes qu'ayudaron a ocupar Vladivostok hasta ochobre de 1922 con un gobiernu títere Blanco so Grigorii Semenov. A la fin de la Segunda Guerra Mundial, l'Exércitu Soviéticu prindó cerca de 600.000 prisioneros de guerra xaponeses na so invasión de Manchuria. D'éstos, 473.000 fueron repatriaos y 55.000 que morrieron en cautiverio Soviéticu y el destín del restu desconozse. Presumiblemente, munchos fueron deportaos a China o Corea del Norte pa sirvir como trabayadores forzaos y soldaos.[16]

Santuariu Yasukuni[editar | editar la fonte]

El Santuariu Yasukuni ye un santuariu sintoísta en Tokiu, Xapón. Ye'l llugar de descansu de miles de persones, non yá de los soldaos xaponeses, sinón tamién de soldaos coreanos y taiwaneses muertos en diverses guerres, pero sobremanera na Segunda Guerra Mundial. El santuariu inclúi a 13 crime contra la paz criminales clase A tales como Hideki Toxu y Hirota Koki, que fueron condergaos y executaos pol so papel na invasión xaponesa de China, Corea, y d'otres partes d'Asia oriental dempués de la remisión a ellos en virtú del Tratáu de San Francisco, un total de 1.068 criminales de guerra condergaos tán consagraos nel Santuariu Yasukuni.

Nos últimos años, el Santuariu Yasukuni convirtióse nuna estorbisa nes rellaciones de Xapón y los sos vecinos. La consagración de los criminales de guerra enoxó enforma a la xente de los distintos países invadíos per Xapón. Amás, el santuariu publicó un folletu qu'indica que "la guerra yera necesaria por que podamos protexer la independencia de Xapón y espolletar xunto a los nuesos vecinos asiáticos ", y que los criminales de guerra fueron" cruelmente y inxustamente xulgaos como criminales de guerra por una farsa como tribunal de les fuercies aliaes ". Magar ye ciertu que la xusticia d'estos ensayos aldericar ente los xuristes y los historiadores n'Occidente como en Xapón, l'ex primer ministru de Xapón, Junichiro Koizumi, visitó'l santuariu 5 vegaes (que paez dar a entender que'l so puntu de vista ye coherente col folletu del santuariu); cada visita causó una gran movición enorme en China y Corea. El so socesor, Shinzo Abe, tamién foi un asiduo visitante de Yasukuni. Dellos políticos xaponeses respondieron diciendo que'l santuariu, según visites a la mesma, ta protexida pol derechu constitucional de llibertá de relixón. Yasuo Fukuda, escoyíu Primer Ministru en setiembre de 2007, prometió "nun visitar" Yasukuni.[17]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Emmott 1993
  2. «World Publics Think China Will Catch Up With the US—and That's Okay». The New York Times. Consultáu'l 7 de marzu de 2010.
  3. «Global Poll Finds Iran Viewed Negatively - Europe and Japan Viewed Most Positively». World Public Opinion.org. Consultáu'l 7 de marzu de 2010.
  4. POLL: Israel and Iran Share Most Negative Ratings in Global Poll, BBC World Service, http://www.globescan.com/news_archives/bbccntryview/backgrounder.html, consultáu'l 13 d'abril de 2008 
  5. Scarred by history: The Tosquile of Nanjing, BBC News, 11 d'abril de 2005, http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/223038.stm, consultáu'l 13 d'abril de 2008 
  6. [http://www.mofa.go.jp/announce/announce/1999/12/1224.html Budget for the Destruction of Abandoned Chemical Weapons in China], Ministry of Foreign Affairs of Japan, 24 d'avientu de 1999, http://www.mofa.go.jp/announce/announce/1999/12/1224.html, consultáu'l 28 de xunu de 2008 
  7. China Says Japanese Textbooks Distort History, pbs.org Newshour, 13 d'abril de 2005, http://www.pbs.org/newshour/extra/features/jan-june05/textbooks_4-13.html, consultáu'l 13 d'abril de 2008 
  8. Brian Niiya, Japanese American history: an A-to-Z reference from 1868 to the present (illustrated edición), Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG, https://books.google.com/books?id=QZg6Ft_jvJ0C .
  9. Matthew Forney, "Why China Loves to Hate Japan". Time Magazine, December 10, 2005., accessed 25 October 2008
  10. Munhwa Newspaper (in Korean). http://www.munhwa.com/news/view.html?non=2007050801032630065004. 
  11. 오늘 광복60년 20대 절반 日 여전히 먼나라. http://news.naver.com/main/read.nhn?mode=LSD&mid=sec&sid1=100&oid=016&aid=0000181991. 
  12. BBC
  13. BBC
  14. Various, Editorials. The Yomiuri Shimbun, June 18, 2008. (in Japanese), accessed 8 July 2008
  15. "Letter from the Philippines: Long afterward, war still wears on Filipinos", 13 Agostu de 2005., aportáu'l 25 d'agostu de 2008
  16. Russia Acknowledges Sending Japanese Prisoners of War to North Korea. Mosnews.com. 1 d'abril de 2005. http://www.mosnews.com/news/2005/04/01/japanesedied.shtml. Consultáu'l 23 de febreru de 2007. 
  17. Blaine Harden, "Party Elder To Be Japan's New Premier", Washington Post, September 24, 2007

Bibliografía[editar | editar la fonte]

York: Oxford University Press 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]