Sacerdote (Ilesia católica)

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Sacerdote católicu (un presbíteru) mientres un bautismu

La palabra sacerdote católicu identifica un ministru del cultu de la Ilesia católica :

Xeneralidaes[editar | editar la fonte]

Sacerdotes son aquellos que recibieron el segundu o'l tercer grau del sacramentu del Orde sacerdotal. Popularmente #identificar al sacerdote namái col presbíteru (popularmente llamáu padre o cura), magar son sacerdotes tamién los obispu, pero non los diáconos.

Ello ye que la espresión ye utilizada como sinónimu de presbíteru, palabra, esta postrera considerada preferible en cuanto ye más precisa y concreta que sacerdote.

La palabra cura sería apoderada usala namái p'aquel presbíteru que tien al so cargu la cura pastoral nuna parroquia; ye dicir al cura párrocu y a lo sumo a los vicarios parroquiales.

Tol Pueblu de Dios, gracies a la unción bautismal, ye unxíu un pueblu sacerdotal, real y proféticu" (cfr. Catecismu de la Ilesia Católica, 784:[1]

«Al entrar en el Pueblo de Dios por la fe y el Bautismo se participa en la vocación única de este Pueblo: en su vocación sacerdotal: «Cristo el Señor, Pontífice tomado de entre los hombres, ha hecho del nuevo pueblo "un reino de sacerdotes para Dios, su Padre". Los bautizados, en efecto, por el nuevo nacimiento y por la unción del Espíritu Santo, quedan consagrados como casa espiritual y sacerdocio santo» ».

Nesta última acepción el sacerdociu especifícase como común pa estremalo d'aquel deriváu del Orde sacerdotal que se diz de la mesma ministerial.

Sacerdociu como ministeriu[editar | editar la fonte]

El sacerdociu de convierte en ministeriu cuando deriva del Orde sacerdotal.

"el ministerio eclesiástico, de institución divina, es ejercido en diversos órdenes por aquellos que ya desde antiguo vienen llamándose Obispos, presbíteros y diáconos. Los presbíteros, aunque no tienen la cumbre del pontificado y dependen de los Obispos en el ejercicio de su potestad, están, sin embargo, unidos con ellos en el honor del sacerdocio y, en virtud del sacramento del orden, han sido consagrados como verdaderos sacerdotes del Nuevo Testamento, a imagen de Cristo, sumo y eterno Sacerdote, para predicar el Evangelio y apacentar a los fieles y para celebrar el culto divino."

«Constitución dogmática sobre la Iglesia.». Lumen Gentium. (21 de payares de 1964). Consultáu'l 4 de xunu de 2015.
Sacerdote celebrando la eucaristía en 2005

Polo xeneral el sacerdote #esmolecer de la so parroquia, celebrando la Santa Misa y alministrando los Sacramentos a la comunidá. Dende'l Concilio de Trento, pa ser ordenáu sacerdote, primeramente, hai que cursar estudios nel seminariu propiu de la diócesis, o n'el mesmu de la Orde relixosa. Xeneralmente cúrsense dos años de Filosofía y #tres #año de Teoloxía. Amás según les diócesis suelse tar siquier un añu más de preparatorio y otru mas al terminar los estudios, yá como diáconu hasta recibir el segundu grau del orde sacerdotal.

Alministración de Sacramentos[editar | editar la fonte]

El sacerdote ye'l ministru de dellos Sacramentos, esto ye, que namái él puede alministralos:

  • El bautismu (los diáconos son tamién ministros d'esti sacramentu, y, en casu d'urxencia, el bautismu puede ser alministráu por un laicu[2]) ;
  • La eucaristía ;
  • La Confirmación, acutada a los obispos o a los especialmente delegaos por ellos según el canon 883.
  • El sacramentu de la Reconciliación ;
  • El Sacramentu de la unción de los enfermos.
  • El Sacramentu del orde Según el Códigu de Derechu Canónicu de 1983 ye l'obispu consagráu'l ministru del sacramentu del orde. Na ordenación d'un obispu, pídese qu'haya siquier otros dos obispos consagrantes. Agora bien, nun ye lícita la ordenación d'un obispu ensin el permisu espreso del Papa (llamáu «mandatu pontificiu»).

La ilesia católica considera que'l sacerdote actúa In Persona Christi Capitis (na persona de #Cristo Cabeza).

Los sacerdotes adscritos a una diócesis conócense como Cleru secular; per otra parte los sacerdotes integraos nuna orde relixosa conócense comúnmente como cleru regular.

Sotana de los Presbíteros Católicos
Vezu Coral de los Presbíteros Católicos

Funciones y denominaciones[editar | editar la fonte]

Dependiendo de les funciones propies que realice'l sacerdote y del llugar ocupáu na xerarquía católica, pueden recibir distintos nomes que nun son incompatibles col de sacerdote. como por casu Papa, Cardenal, Arzobispu, Obispu, Párrocu, Vicariu parroquial, arcipreste, canónigu, maxistral, capellán, capellán castrense, preláu, vicariu, beneficiariu, exorcista, etc., etc., etc.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • http://www.vatican.va/archive/catechism_sp/p123a9p2_sp.html
  • Voir le Code de Droit Canonique, Can. 861.
  • Enllaces esternos[editar | editar la fonte]