Ricardo J. Alfaro

De Wikipedia
Ricardo J. Alfaro
Vicepresidente de la Corte Internacional de Justicia (es) Traducir

1961 - 1964
Muhammad Zafarullah Khan (es) Traducir - Wellington Koo
xuez de la Corte Internacional de Xusticia

1959 - 1964
Presidente de Panamá

16 xineru 1931 - 5 xunu 1932
Florencio Harmodio Arosemena - Harmodio Arias Madrid
ministru

Vida
Nacimientu Ciudá de Panamá20 d'agostu de 1882[1]
Nacionalidá Bandera de Panamá Panamá
Muerte Ciudá de Panamá23 de febreru de 1971[1] (88 años)
Familia
Casáu con Amelia Lyons
Estudios
Llingües falaes castellanu
inglés
Oficiu xuez, diplomáticu, abogáu, traductor, lexicógrafupolíticu
Miembru de Instituto de Derecho Internacional (es) Traducir
Academia Panameña de la Llingua
Instituto de Derecho Internacional (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (Panamá) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Ricardo Joaquín Alfaro Jované (20 d'agostu de 1882Ciudá de Panamá – 23 de febreru de 1971Ciudá de Panamá) foi un estadista, escritor y diplomáticu panamiegu. Asumió'l cargu en funciones de Presidente de Panamá el 16 de xineru de 1931, dempués del golpe d'estáu d'Aición Comunal y desempeñó dichu cargu hasta'l 5 de xunu de 1932.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fíu de Luis Ramón Alfaro y Hortensia Jované y nietu del teniente coronel José Alfaro, quien yera militar venezolanu. Realizó los sos primeros estudios na so ciudá natal. En 1898 ganó una beca pa estudia nel Colexu Mayor Fernández Madrid, onde llogró'l títulu de bachiller en 1900. La so intención d'estudiar na Universidá de Cartaxena foi atayada pola Guerra de los Mil Díes, comoquier estudió Lleis na so ciudá natal, trabayó como funcionariu na Secretaría de Gobiernu y na Secretaría de Rellaciones Esteriores. El 28 d'ochobre de 1905 casóse na Catedral de ciudá de Panamá con Amelia Cristina Eugenia Lyons Orillac. En 1908, foi nomáu cónsul xeneral en Barcelona y viaxa a esa ciudá en compañía de la so esposa Amelia y del primoxénitu de dambos, Víctor Ricardo Alfaro Lyons. En 1912, desígnase-y conseyeru xurídicu de la Llegación de Panamá en Washington. En 1918, llogró un doctoráu en Derechu y Ciencies Polítiques na Facultá Nacional de Derechu, de la República de Panamá.

De 1922 a 1930 foi unviáu estraordinariu de Panamá n'Estaos Xuníos. Foi presidente de Panamá del 16 de xineru de 1931 al 5 de xunu de 1932. De 1933 a 1936 viaxó a Estaos Xuníos en calidá de ministru plenipotenciario, participó viviegamente na negociación d'alcuerdos y trataos ente dambos países. Paticipó na Conferencia de les Naciones Xuníes sobre Organización Internacional celebrada d'abril a xunu de 1945. En 1948, participó, amás, na redaición, adopción y traducción al español de la Declaración Universal de los Derechos Humanos per parte de l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes.[2]

En 1948, recibió un doctoráu honoris causa per parte de la Universidá del Sur de California. Foi nomáu miembru correspondiente de l'Academia Mexicana de la Llingua.[3] En 1958, formó parte de la Corte Internacional de Xusticia de la L'Haya. Foi vicepresidente de la mesma hasta 1964. Morrió na so ciudá natal el 23 de febreru de 1971.[2]

Ricardo J. Alfaro y la so llucha pola soberanía panamiega[editar | editar la fonte]

Foi xefe nos periodos de 1922 – 1930 y de 1933 – 1936 de la primer representación diplomática del país onde tuvo la difícil xera de lluchar pola soberanía del país na mesa de negociaciones pa lliberar a la nación de la convención canalera de 1903. Nes negociaciones de 1925 a 1926 el Departamentu d'Estáu d'Estaos Xuníos refugar a aldericar la mayoría de los puntos presentaos polos comisionados panameños (Ricardo J. Alfaro, Eusebio A. Morales y Eduardo Chiari). Esti discutiniu'l Dr. Alfaro resumir nel so llibru inéditu “Hestoria documentada de les negociaciones llevaes a cabu ente Panamá y los Estaos Xuníos pa la concertación del Tratáu de 1926”.

Nel periodu de 1934 a 1936 empecipiáronse nuevamente negociaciones pola soberanía de Panamá sobre la convención canalera, nestes segundes negociaciones los resultaos fueron distintes a los de les primeres negociaciones llogrando resultancies favorables pa Panamá, nestes negociaciones participaron Ricardo J. Alfaro y Narciso Garay , dambos enfrentaron dificultaes na conciliación de los intereses Panameños, pero llograron alcordar el tratáu de 1936, ésti dexó asuntos pendientes, pero llogró meyores importantes pa la solución del problema canalero.

Más tarde en 1947 el Dr. Alfaro axustaba sobre les bases como ministru de rellaciones esteriores, el mesmu negóse a roblar el documentu que yera refugáu pol pueblu panamiegu y l'Asamblea Nacional, depués en 1955 participó como asesor na concertación del conveniu y nes negociaciones de los proyeutos de trataos de 1967.

Ricardo J. Alfaro y el so llabor na materia de los Derechos Humanos[editar | editar la fonte]

El Dr. Alfaro defendió oralmente la necesidá d'adoptar la Declaración de los Derechos Humanos Esenciales, del Institutu de Filadelfia yá que na Conferencia de San Francisco de 1945 dellos Estaos Llatinoamericanos propunxeron que s'adoptara, por cuenta de la constitución de les Naciones Xuníes una Declaración de los Derechos del Home, y Panamá formuló la propuesta concreta de la declaración que repitía los 18 artículos del documentu de Filadelfia. Gracies a los esfuercios de Ricardo J. Alfaro qu'exercía les sos funciones de Ministru de Rellaciones Esteriores de Panamá en 1945 y les sos xestiones personales llogróse incluyir l'artículu 16 del Documentu de Filadelfia. Considero qu'un gran apurra del Dr. Alfaro como internacionalista a la comunidá mundial foi que nos primeros años de funcionamientu de les Naciones Xuníes, dellos estaos oponer a que se ventilaran denuncies sobre violaciones a los Derechos Humanos na Asamblea Xeneral una y bones consideraben que se trataba d'asuntu de competencia interna” y que según l'artículu 2, párrafu 7, de la carta “nenguna disposición d'esta carta va autorizar a les Naciones Xuníes a Intervenir nos asuntos que son esencialmente de la xurisdicción interna de los Estaos”. El nuesu Dr. Alfaro sostuvo la necesidá d'interpretar l'Artículu 2, párrafu 7 nel Boletín de les Naciones Xuníes, Tomu IV, Non. 9, de 10 de mayu de 1949, y sostuvo qu'unu de los propósitos de les Naciones Xuníes yera “realizar la cooperación internacional nel desenvolvimientu y aguiyo d'al respective de los derechos de los homes y a les llibertaes fundamentales de toos”. Y ye que según García Bauer “Alfaro sorrayó que rescamplaba que les Naciones Xuníes teníen competencia pa intervenir naquellos casos de violación de los derechos del home, pos de lo contrario les mentaes disposiciones escareceríen de valor”. El llabor de Ricardo J. Alfaro ta documentada nel llibru “Los Derechos Humanos y l'Organización de los Estaos Americanos” escritu por Humberto Y. Ricord, esti autor fixo un resume pal diariu La Estrella de Panamá n'ónde señala nel so últimu párrafu les siguientes llinies “Les intervenciones de Ricardo J. Alfaro nel foru internacional, con rellación a la teoría y la práutica de los derechos humanos, integren una páxina brillosa de la so actuación d'internacionalista destacáu. Nunca tuvo la República de Panamá nesti foru una voz más autorizada que la del doctor Alfaro; y nunca s'asitió a mayor altor el nome del nuesu país, gracies a la versación erudita de que fizo gala neses instancies el Dr. Alfaro como abogáu internacional de los derechos humanos”.

Ricardo J. Alfaro y los sos apurras a dereches Civil[editar | editar la fonte]

L'antecedente históricu a la rellación ente'l Dr. Ricardo J. Alfaro y el Derechu Civil dase porque en 1918 gracies a la so iniciativa crear na ciudá de Panamá la “Facultá Nacional de Derechu” que constaba col so “Escuela de Derechu y Ciencies Polítiques”, considerada como la so obra más pervalible pa la patria, foi equí onde'l Dr. Alfaro impartió les clases de Derechu Civil y n'ónde afondó nesta caña del Derechu. En 1918 publicó un trabayu tituláu “El Divorciu” que yera la tema d'actualidá pa la dómina. El Dr. Alfaro nun solo diose a conocer como un civilista en Panamá, sinón que los sos apurras tamién se vieron nes llexislaciones d'otros países yá qu'en 1920 l'Institutu Nacional realizó un concursu n'ónde ésti participó y trunfó con un ensayu sobre'l “Fideicomiso” nel que se desenvuelve esta institución y “la necesidá y conciencia d'introducir na llexislación de los pueblos llatinos una institución civil nueva asemeyada al trust del Derechu inglés” el que remataba con un proyeutu de llei que más tarde se llogró ser la Llei 9 del 6 de xineru de 1925, en 1941 esta llei foi ratificada con leves cambeos pola Asamblea Nacional y pasa a ser la Llei 17 de 20 de febreru de 1941. Al tratase d'una materia nuevo, Ricardo J. Alfaro encargar de dala a conocer en foros internacionales y asina capacitar a los xuristes internacionales que nun teníen dominiu sobre esta materia. Estes conferencies diéronse alredor de 1924 onde parte d'ellos aceptaben la llei de Alfaro ente qu'otros refutaban les sos teoríes, pero a pesar de les crítiques dalgunos de los países qu'amestaron esta institución a la so llexislación fueron: Méxicu, Puertu Ricu y Venezuela. Pa 1964 Alfaro escribe “Los Trés Figures del Fideicomiso” pa faer aclaraciones nes partes onde'l consideró que yera necesariu empresta-y atención y al empar sali-y al pasu a les crítiques que se faíen a la so llei como la menta Dulio Arollo. Ente les sos aportaciones a dereches Civil tán: • Proyeutu de Llei: “Venta de Bienes Muebles a Plazu con Reserva d'Apodero” • Trabayu: “La Venta con Reserva de Dominiu” • Analís: “Les Regles Xenerales del Derechu”; “Observaciones Avera del Artículu 33 del Códigu Civil” • Escritos en revistir Cuadiernos: “La Doctrina de los Actos Propios”.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6fn3v4p. Apaez como: Ricardo Joaquín Alfaro Jované. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 Aristides Cajar Páez (15 d'ochobre de 2005). «Aniversariu. La buelga d'un panamiegu. Ricardo J. Alfaro na ONX». La Prensa. Archiváu dende l'orixinal, el 25 de payares de 2010. Consultáu'l 1 de mayu de 2011.
  3. «Anuariu. Rellación histórica». Academia Mexicana de la Llingua. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de xineru de 2012. Consultáu'l 1 de mayu de 2011.
  4. Revista Llotería Non. 317 Agostu, 1982, Panamá, Editorial Litho

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Harmodio Arias
Presidente de Panamá
1931–1932
Socesor:
Harmodio Arias