Réginald Garrigou-Lagrange

De Wikipedia
Réginald Garrigou-Lagrange
Vida
Nacimientu Auch21 de febreru de 1877[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Roma15 de febreru de 1964[1] (86 años)
Sepultura Campo Verano[2]
Estudios
Estudios Facultá d'Arte de París
Llingües falaes llatín
francés[3]
Oficiu filósofu, teólogusacerdote católicu
Llugares de trabayu Roma
Emplegadores Universidá Pontificia de Santu Tomás d'Aquinu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de Predicadores
Cambiar los datos en Wikidata

Réginald Garrigou-Lagrange O.P. (21 de febreru de 1877Auch – 15 de febreru de 1964Roma) foi un dominicu francés, teólogu y filósofu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Dempués d'estudiar Humanidaes en La Roche-sur-Yon -Vendée-, en Nantes y en Tarbes, escoyó la carrera de Medicina. Mientres la cursaba en Burdeos en 1897, lleó'l llibru L'Homme d'Ernest Hello, lo que provocó la decisión fundamental de la so vida: abraza l'estáu relixosu. Noviciu dominicu en Amiens, Ambroise Gardeil empobinar escontra'l tomismu; pa perfeccionar la so formación intelectual, unviar a la Sorbona. Más tarde viaxó a Viena, frecuentó dellos meses la Universidá de Friburgu -onde conoció a Norberto del Prado, teólogu que lu impresionó fondamente- y en 1905 entró a formar parte del equipu de profesores de -y Saulchoir.

En 1909, al abrir el Angelicum, Atenéu Pontificiu, güei Universidá Pontificia de Santu Tomás d'Aquino, compartió con Jesús G. Arintero la cátedra de Teoloxía Fundamental, esplicando'l tratáu De revelatione. Pasó más tarde a la cátedra de teoloxía dogmática, dio cursos sobre la Metafísica d'Aristóteles y escribió llibros. Consagró 50 años a clases y publicaciones, alternando los trabayos profesorales col serviciu a la Santa Sede en calidá de teólogu y col ministeriu pastoral. Xubilar en 1960, y morrió'l 15 de febreru de 1964 en Roma.

Obres y doctrina[editar | editar la fonte]

La mayor parte de la producción escrita de Garrigou-Lagrange ye frutu de la enseñanza académica y, por tanto, reflexa les traces típiques de la so pedagoxía escolar. Escrites orixinalmente en llatín y en francés, les sos obres llograron traducciones al alemán, español, inglés, italianu y polacu. Entá dientro de la unidá interna del so conteníu ideolóxico, la so obra escrita toma cuatro estensos ramos: Apologética, Filosofía, Teoloxía dogmática y Espiritualidá.

En Apologética la so obra máxima ye De Revelatione, en 2 vol., manual clásicu, que vio la lluz en 1918 (4 ed. Roma, 1945). Asitiáu ente'l mundos de la razón y el de la fe (cfr. S. Giuliani, Garrigou-Lagrange Apologeta, «Angelicum» 42, 1965, 117-136), Garrigou-Lagrange espunxo los motivos de credibilidá de les verdaes revelaes. La obra entiende dos partes: un sobre la necesidá y cognoscibilidad de la Revelación; otru sobre la so esistencia.

En Filosofía Garrigou-Lagrange pertenez a la Neoescolástica impulsada pola encíclica Aeterni Patris (1879) de Lleón XIII. Dende mozu afayó cuál diba ser el so itinerariu filosóficu: desvelar y debelar los riesgos del inmanentismo modernista de Bergson y Édouard Le Roy, sofitándose nel realismu de la crítica y ontoloxía tomistes como base d'una teoloxía natural del ser que se proyeuta a la demostración de la esistencia y naturaleza de Dios. El so primer escritu, de 1904, ye una nota sobre la prueba de la esistencia de Dios polos graos del ser; en 1907 aportuna nun ensayu sobre'l panteísmu de la «nueva filosofía» y les pruebes de la trescendencia de Dios; en 1909 publica en París el llibru -y sens commun, la philosophie de l'être et formúles-yos dogmatiques (El sentíu común, la filosofía del ser y les fórmules dogmátiques, 3ª ed. Buenos Aires, 1944). Garrigou-Lagrange ye, primero de too, un temperamentu metafísicu, un defensor del ser frente al fenómenu (cfr. el cap. «El verbu ser, el so fondu sentíu y el so algame» en El sentíu del misteriu y el clarescuru intelectual, Buenos Aires, 1945, páxs. 61-84; -y sens du mystére et le clair-obscur inteleectuel, Paris, 1934); el sentíu común ye puerta d'accesu al ser (Crítica); ésti, atopáu na so realidá extramental, afaya los sos estratos al traviés de la so estructura fonda (Ontoloxía); el procesu termina en Dios, el Ser por antonomasia, meta de tola filosofía de Garrigou-Lagrange: Dieu, son esistente et sa nature, Paris, 1914 (Dios, la so esistencia y la so naturaleza); Dios al algame de toos (Barcelona, 1942); Dios. La naturaleza de Dios. Solución de les antinomies agnóstiques (Buenos Aires, 1950) son afitaos del so legáu filosóficu (cfr. A. Lobato, Itinerariu filosóficu de Garrigou-Lagrange, «Angelicum» 42, 1965).

Como profesor de Teoloxía dogmática, Garrigou-Lagrange sigue la Summa Theologiae, que ye «el so» llibru; seis tomos de comentarios, de corte clásicu, ayudar nel Cardenal Cayetano y Juan de Santu Tomás; una serie innumberable d'artículos y delles obres mayores» son índiz de la so fidelidá al neotomismo, coles mesmes que revelen les cualidaes peculiares del autor: defensa y esposición de la doctrina del Doctor Común», descubrimientu y ataque del inmanentismo. Pa Garrigou-Lagrange, el modernismu ye un enemigu que nun muerre. Basta recordar el so berru d'alarma en 1946: La nouvelle théologie, oú va-t-elle? («Angelicum», 23, 1946, páxs. 126-145). La encíclica Humani generis (1950) de Pío XII ratificó munches de les tesis poles que Garrigou-Lagrange lluchara. Otra tema que cultivó con atención foi'l de la gracia y la predestinación. Tamién nesti campu amuésase inflexible col «neomolinismo» y la teoría de Marín-Sola, poniendo de relieve la so garra polémica y la so entronque col tomismu español del sieglu XVI.

Onde Garrigou-Lagrange destacó más foi nel campu de la Espiritualidá. En 1909 lleó La evolución mística de Arintero, lo qu'exerció nél un influxu pareyu al llibru L'Homme. El proselitismu de Arintero ganó en Garrigou-Lagrange al so más pervalible discípulu. Garrigou-Lagrange declarar: «Tuvo en mi gran influencia y esclarióme importantes puntos, que traté d'esponer nel intre según la doctrina de Santu Tomás» (Evolución mística, Madrid 1952, L-LI). En 1917 abrió una cátedra d'Ascética y Mística, la primera d'esta disciplina nuna Facultá eclesiástica y la postrera qu'abandonara, en 1960. En 1919 afaló la fundación de la revista «La vie spirituelle» y convirtióse en principal redactor; en 1923 axuntó les sos lleiciones y artículos en Perfection chrétienne et contemplation selon S. Thomas d'Aquin et S. Jean de la Croix (Sannt-Maximin, 2 vol.), obra representativa, discutiniu a grandes cachos, na que trata d'harmonizar la teoloxía ontolóxica de la gracia coles descripciones psicolóxiques de San Juan de la Cruz y de prosiguir, dende l'ángulu tomista, la ruta abierta por Arintero na Teoloxía Espiritual. Garrigou-Lagrange lluchó poles idees d'unidá de la vida cristiana, pol conceutu de mística como desenvolvimientu normal de la vida cristiana, pola vocación de tolos cristianos a la perfeición, etc. Tesis arinterianas, qu'había que remozar a fuercia d'esclariar principios «tradicionales» escaecíos y enturbiaos nos últimos sieglos. Prosiguió esi camín y fueron apaeciendo nueves obres, rematando con Les trois áges de la vie intérieure, 2 vol. Paris, 1938 (trad. esp. Los trés edaes de la vida interior, 2 vol. trad. esp. Buenos Aires, 1945), na que, llimando al máximu les arestes polémiques, espón los principios comúnmente almitíos. Como nel so itinerariu filosóficu, tamién equí apunta a Dios, pos la vida interior ye «un preludiu» de la vida del cielu. Dientro d'esti grupu d'escritos pueden mentase: L'amour de Dieu et la Croix de Iésus, Juvisy 1929; La providente et la confiance en Dieu, París 1932; La Madre del Salvador y la nuesa vida interior (París 1941, Buenos Aires 1947); los dos trataos procedentes tamién de la cantera escolar, La santificación del sacerdote (Madrid 1953; primer ed. en llatín, Roma, 1946) y La unión del sacerdote con Cristu (Madrid, 1955; primer ed. en llatín, Roma, 1948).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • B. Zorcolo, Bibliografía del P. Garrigou-Lagrange, «Angelicum» 42 (1965) 200-272;
  • A. Huerga, Garrigou-Lagrange, maestru de la vida interior, «Teoloxía Espiritual» 8 (1964) 463-486;
  • M. - B. Lavaud, -y P. Garrigou-Lagrange, «Revue Thomiste» 64 (1964) 181-199;
  • R. Gagnebet, L'oeuvre du P. Garrigou-Lagrange: itinéraire intellectuel et spirituel vers Dieu, «Doctor communis» 17 (1964) 159-182;
  • R, Marimón, Muerre'l P. Garrigou-Lagrange, «Horizontes», Puertu Ricu 7 (1964) 36-42;
  • I.-R. Sanz, Por qué fixi sacerdote, Salamanca 1959, 199-200;
  • R. Garrigou-Lagrange, Lettres de la ieunesse au P. Ambroise Gardeil (1903-1909), «Angelicum» 42 (1965) 137-194 (ed. F. VON GUNTEN).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. URL de la referencia: https://www.findagrave.com/memorial/81728610.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]