Don Quixote de la Mancha

De Wikipedia
(Redirixío dende Quixote)
Don Quixote de la Mancha
obra lliteraria
Datos
Autor Miguel de Cervantes
Fecha 1605 y 1615
Xéneru novela de caballeríes, ficción d'aventures y parodia (es) Traducir
Títulu orixinal 'El ingenioso hidalgo don Quijote de la Mancha (1605)
Segunda parte del ingenioso caballero don Quijote de la Mancha (1615)
Llingua de la obra Castellán mediu
Editorial orixinal Francisco de Robles y Juan de la Cuesta
País orixinal España
OCLC 1020679308
Personaxes
Llugar de la narración Imperiu Español, La Mancha (es) Traducir y Barcelona
Formáu por El ingenioso hidalgo don Quijote de la Mancha (es) Traducir
Segunda parte del ingenioso caballero don Quijote de la Mancha (es) Traducir
Obres derivaes Don Quixote, Don Quixote, Don Quijote de la Mancha (es) Traducir, Don Quijote (es) Traducir, Don Chisciotte and Sancio Panza (es) Traducir, El hombre de La Mancha (es) Traducir, Don Quijote cabalga de nuevo (es) Traducir, Don Quixote, El Quijote de Miguel de Cervantes, Don Quijote de Orson Welles (es) Traducir, Don Quixote (en) Traducir, El caballero Don Quijote, Honor de cavallería (es) Traducir, Donkey Xote (es) Traducir, The Man Who Killed Don Quixote, Don Quixote, Q106443588 Traducir y The Comical History of Don Quixote (en) Traducir
Traductor Asturianu: Pablo Suárez García
Testu completu https://standardebooks.org/ebooks/miguel-de-cervantes-saavedra/don-quixote/john-ormsby
Cambiar los datos en Wikidata

El Quixote ye'l llibru más conocíu de los qu'escribió Miguel de Cervantes Saavedra. Editóse nel añu 1605, y ye güei la obra en castellanu más traducida a toles llingües del mundu.

La novela tien dos partes, una que se publicó en 1605 col nome d'El ingenioso hidalgo don Quijote de la Mancha y otra del añu 1615 El ingenioso caballero don Quijote de la Mancha.

Don Quixote n'asturianu[editar | editar la fonte]

Existe una versión íntegra d'El Quixote en llingua asturiana, traducida pol doctor en filoloxía pola Universidá d'Uviéu Pablo Suárez García en 2010, depositada nel «Museo Cervantino de El Toboso» en xunu de 2014, y que ta a disposición de los visitantes d'esti muséu[1][2]. Magar que la obra nun s'editó inicialmente por falta de fondos, l'Academia de la Llingua Asturiana amosóse perinteresada na so edición. El 21 d'abril de 2015, la obra vio la lluz na so versión traducida n'asturianu pola editorial Laria[3] con gran acoyida social na sede del RIDEA[4][5].

¿Que trata de la condición y exerciciu del famosu fidalgu don Quixote de la Mancha
Nun llugar de la Mancha, que nun quiero alcordame del nome, nun hai muncho que vivía un fidalgu de los de llanza arrequexada, adarga antigua, rocín flaque y galgu corredor. Un pote de daqué más vaca que carneru, grupu les más nueches, güevos y torrendos los sábados, llenteyes los vienres, dalgún palombín qu'amestar los domingos, desaniciaben les tres partes de la so facienda. El restu d'ella llevábenlu sayu de velarte, calces de velludu pa les fiestes, coles sos pantuses de los mesmo, los díes enteselmana honrábase col so vellorín de lo más fino.

Traducción de Pablo Suárez García del orixinal de Miguel de Cervantes

Per otra parte, la escritora asturiana Esther García López espublizó en 2005 una escoyeta de testos d'El Quixote, titulada Aventures del Quixote que foi editada por Madú ya ilustrada pol dibuxante Neto[6]. Amás, Pedro Llanza Alfonso publicó en 2004 y con VTP, El Caballeru de la Murnia Figura, una obra de teatru basada nos testos del clásicu castellán[7].

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]