Provenza

Coordenaes: 44°N 6°E / 44°N 6°E / 44; 6
De Wikipedia
Provenza
flag of Provence (en) Traducir
Alministración
Tipu d'entidá rexón xeográfica
Xeografía
Coordenaes 44°N 6°E / 44°N 6°E / 44; 6
Puntu más altu Aiguille de Chambeyron (en) Traducir
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

Provenza[1] (francés: Provence, provenzal: Provença o Prouvènço), antigua provincia del sureste de Francia.

Situación xeográfica[editar | editar la fonte]

Ta asitiada al Este del Ródano, hasta la ciudá de Niza, caltría los actuales departamentos de Alpes-de-Haute-Provence, Var, Bouches-du-Rhône y partes de los departamentos de Vaucluse y Alpes-Maritimes. Provenza llenda al este con Italia, al sur col mar Mediterraneu, al oeste col ríu Ródanu y al norte col monte Ventoux, los montes de Lure y el cursu altu del ríu Durance.

Economía[editar | editar la fonte]

El territoriu tíen campos d'espliegu, viñes, güertos, olivares y morenes abondo. A lo llargo de la so costa alcuéntrase la Riviera Francesa y los puertos de Marsella y Toulon

Cultura[editar | editar la fonte]

Los habitantes de Provenza anguaño inda conserven so propia llingua, una variante del occitanu nomada provenzal.

na pelicula de dibuxos animaos de Disney, Beauty and the Beast, el pueblu donde vive Bella ye Provenza.

Historia[editar | editar la fonte]

Colonizada primeru yá polos Griegos la rexón yera parte la provincia Romana transalpina denomada Provintia Romana (y dempués, Napolitana) creada alrodiu l'añu 120 e.C. y dende au remanez el nome actual (del llatín provintia).

Fue dominada socesivamente por dellos pueblos xermánicos como los ostrogodos, los burgundios y los francos. Nel añu 879 dC La collada foi incorporada al reinu de Provenza, delles vegaes nomau Borgoña Cisjurana (o Cisjurásica), y nel sieglu X al reinu d'Arles.

A entamos del sieglu XII foi sometida a la xurisdicción de los condes de Barcelona y durante el gobiernu de Pedru II (1177-1213) viose afeutada pola cruzada promovida pol Papa Inocenciu III escontra los albigenses (Cátaros).

Posteriormente perdió toda la so autonomía, quedando sometida a la Casa d'Anjou que gobernó el territoriu dende 1245 hasta 1482, cuando la rexón cayó baxo'l dominiu'l rei Luis XI de Francia, siendo anexonada en 1486.

Provenza tuvo rangu provincial hasta la Revolución francesa, momentu nel que la rexón foi distribuyía ente dellos departamentos franceses. N'actualidá el so territoriu ye parte de la rexón alministrativa de Provenza-Alpes-Costa Azul.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]