Patente real

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Patente real (Letters Patent), Gobernador Xeneral d'Australia, 1900, concedida pola reina Victoria.

Una patente real ye un tipu de documentu llegal en forma de carta abierta apurrida por un monarca o un gobiernu concediendo un cargu, un derechu, un monopoliu, títulu, o estatus, a daquién, o a una entidá como una corporación.

Lo opuesto a una patente (que provien del llatín litterae patentes) ye una carta zarrada (en lat. litterae clausae) que son de naturaleza personal y sellaes de tal manera que namái quien lo recibe puede lleer el conteníu de la carta. La patente de cutiu empieza con un saludu como «A quien el presente vieren y entendieren». Les patentes pueden usase como una forma de conferir una carta de naturaleza o carta de ciudadanía, escudos d'armes, pa la creación de corporaciones, o por un monarca pa crear un cargu. Tamién son avezaos en forma de diplomas académicos y títulos académicos que provienen d'instituciones oficiales. El términu patente referir na actualidá especialmente al documentu que reconoz derechos esclusivos de propiedá industrial sobre un inventu.

Esti tipu de documentu yera precisu, por casu, pa l'apertura de teatros o creación de compañíes d'actores nel teatru de la Restauración inglesa.

Ver tamién[editar | editar la fonte]



Patente real