Partíu del Trabayu de Bélxica

De Wikipedia
Partij van de Arbeid van België
Parti du Travail de Belgique
Partíu del Trabayu de Bélxica
Acrónimu PVDA-PTB
Fundador/a Ludo Martens
Presidente Raoul Hedebouw
Fundación 19791
Sede Rexón de Bruxeles-Capital
Bruxeles
Estáu

{{Xeodatos Bandera de Bélxica Bélxica | bandera iconu-país | nome = Bandera de Bélxica Bélxica | variante = | tamañu = | alt =

}}
Ideoloxía política Marxismu
Posición nel espectru izquierda y estrema izquierda
Organización de mocedá Movimientu de Mozos del PTB (COMAC)
Afiliación internacional Alcuentru Internacional de Partíos Comunistes y Obreros (EIPCO)
Páxina web www.pvda.be (en flamencu)
http://www.ptb.be (en francés)
Cambiar los datos en Wikidata

El Partíu del Trabayu de Bélxica (en flamencu: Partij van de Arbeid van België; en francés: Parti du Travail de Belgique) ye un partíu políticu de Bélxica. Magar que camuda de denominación según la rexón llingüística na que s'atopen, ye de los pocos partíos qu'actúa a nivel unitariu en tol país.

Fundar en 1979 y ye d'orientación comunista. El so presidente ye l'economista Peter Mertens.

Historia del PTB[editar | editar la fonte]

D'AMADA al I Congresu del PTB[editar | editar la fonte]

El primer xerme del PTB surde arriendes de los movimientos de protesta estudiantil que se dieron por toa Europa a finales de la década de 1960. En Bélxica, estes protestes empezaron na ciudá de Lovaina, anque darréu estenderíense a tol país.

Dempués d'una rotura progresiva col nacionalismu flamenco, ciertos militantes d'estos movimientos estudiantiles fuéronse empobinando escontra'l maoísmu. Calificaben al antiguu Partíu Comunista de Bélxica como "revisionista" y demasiáu permisivu coles polítiques socialdemócrates del Gobiernu belga.

A principios de la década de 1970 fúndase la revista AMADA (sigles en flamencu de la frase: ¡Tol poder pa los obreros!), que yá en 1974 convertir en partíu políticu.

En 1979 la TPO/AMADA (yá con sigles billingües) celebra'l so I Congresu, na que se refundaría yá como PTB y escoyería a Ludo Martens como cabeza del nuevu Partíu. A esti Congresu allegó como convidáu Laurent-Désiré Kabila, el que se convertiría décades más tarde en presidente de la República Democrática d'El Congu, antigua colonia belga.

Primeros años como PTB[editar | editar la fonte]

Ente 1974 y 1985 l'actividá principal del PTB centróse, en materia d'asuntos internacionales, en "defender a Bélxica ante'l imperialismu estauxunidense y el social-imperialismu de la XRSS", una postura carauterística de les organizaciones maoístes de la dómina. Consideraben inevitable ya inminente una Tercer Guerra Mundial, lo que según ellos afirmaben que yera por cuenta de les continues tensiones que provocaben tanto la Xunión Soviética como los países aliaos d'ésta, como Cuba o Vietnam tres la victoria na so guerra civil. El antisovietismo del PTB yera tal qu'inclusive llegaron, na década de 1970, a abogar por un fortalecimientu de la OTAN n'Europa pa un "frente antisoviético". Fueron particularmente activos na campaña de refuga a la intervención soviética n'Afganistán de 1979.

A partir de la llegada al poder de Mijail Gorbachov en 1985, el PTB empezó a camudar radicalmente les sos polítiques con al respective de la XRSS y a los países del Pactu de Varsovia.

El PTB contemporaneu[editar | editar la fonte]

Nes eleiciones federales belgues de 2003, el PTB acomuñar en Flandes cola Lliga Árabe Europea, nuna coalición que tomó'l nome de RESIST.

Nesta dómina tres el colapsu del Bloque del Este, el PTB siempres s'amosó favorable escontra los gobiernos consideraos anti-imperialistes como Cuba, Venezuela, Corea del Norte o Bolivia, ente otros.

Significativa ye tamién la visión que caltién el PTB de la República Popular China, inusual nun partíu comunista européu, afirmando que'l socialismu entá sigue vixente nel xigante asiáticu.

Los escoyíos del PTB comprometer a nun tirar nenguna ventaya financiera del so mandatu y de vivir col salariu medianu (1.700 euros netos al mes).[1]

Implantación y presencia institucional[editar | editar la fonte]

Nos últimos años la crecedera del PTB, achacáu a la crisis económica y a la radicalización de les clases populares belgues, creció de manera significativa. Namái nel añu 2012 afirmen crecer en más de 2.000 militantes, cuntando anguaño con unos 6.811 miembros en toa Bélxica.

El PTB cunta con un representante municipal na ciudá d'Amberes, onde participa nuna coalición con otres fuercies d'esquierda.

Nes eleiciones rexonal y federal de 2014 llogró representación en toles cámares menos na de Flandes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (en francés) -yos autres “périls” rouges. Moustique.be. 24 d'ochobre de 2017. http://www.moustique.be/19578/-yos-autres-perils-rouges. Consultáu'l 30 d'ochobre de 2017. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]