Neoclasicismu musical del sieglu XX

De Wikipedia

El neoclasicismu foi una corriente de la música contemporánea del sieglu XIX-XX que se manifestó especialmente nel periodu d'enteguerres, nes décades 1920 y 1940. Les sos carauterístiques son una torna a los grupos instrumentales pequeños (de cámara) en llugar de la gran orquesta; usu de la téunica del alcuerdo grosso; énfasis sobre les cualidaes contrapuntísticas; y la elusión de la espresión "emocional" típica del romanticismu que surdió mientres munchos años.

Dempués de la I Guerra Mundial dellos compositores (como Ígor Stravinski y Paul Hindemith) realizaron composiciones onde se notaba una torna a los cánones del clasicismu de la escuela de Viena (de Haydn y Mozart) y del Música del Barrocu barrocu, especialmente Johann Sebastian Bach, anque con una harmonía muncho más disonante y rítmiques irregulares. Esi movimientu o tipu de música denominóse "neoclasicismu".

Historia[editar | editar la fonte]

Considérase xeneralmente que'l neoclasicismu empecipiar con una obra de Stravinski, Pulcinella, o obres socesives, como nel Conciertu pa pianu y instrumentos de vientu (1924), la Sonata pa pianu (con referencies a Bach, 1924), la Serenata en la (1925), The Rake´s progress (Mozart), Persephone (Gluck), El besu de la fada (Chaikovski), Oedipus Rex (con referencies que van dende Händel a Verdi) y que se va cerrar colos Requiem Canticles, obra en que les referencies son al propiu dodecafonismu, y que munchos consideren como una obra puramente tal.

Munchos músicos nesos años escribieron obres que podríen considerase adscrites a esti enclín. Prokofiev, por casu, en 1918 yá compunxera un antecedente claru, la Sinfónica clásica. Ravel robla obres de difícil adscripción estilística, siempres ente l'impresionismu y el neoclasicismu, la so vinculación sicasí con esta postrera estética ye especialmente espresa en "-y tombeau de Couperin", "Valses nobles y sentimentales", La Valse y les sos 2 conciertos pa pianu.

En Francia, per esos años, el Grupu de los Seis ta n'actividá y trés de los sos integrantes, Francis Poulenc, Arthur Honegger y Darius Milhaud puede considerase que componen obres neoclásiques. Tamién lo faen Henri Sauguet y Charles Koechlin. El neoclasicismu gociaría d'una amplia presencia n'Italia, onde atopamos a Alfredo Casella, Gian Francesco Malipiero, Ildebrando Pizzetti o Giorgio Federico Ghedini.

N'España, les obra más carauterístiques d'esti enclín van ser de Manuel de Falla: El retablu de maese Pedro y el Conciertu pa clave y cinco instrumentos. Depués, la xeneración del 27 siguirálu. Ernesto Halffter cola Sinfonietta (1927), el so hermanu Rodolfo, col ballet Don Lindo de Almeria y les Sonates del Escorial, y Gustavo Pittaluga y Salvador Bacarisse.

Otru de los compositores tradicionalmente consideráu neoclásicu ye Hindemith, que s'afita al entamu sobremanera nel barrocu. Obres sos como Marienleben o la serie de los Kammermusik van dir evolucionando hasta la so obra maestra Matías el pintor.

Analís musicolóxicu[editar | editar la fonte]

Según la musicoloxía actual, el términu "música clásica" refierse namái a la música del clasicismu (1750-1803 aprox.), inspirada nos cánones estéticos grecorromanos d'equilibriu na forma y moderación na dinámica y la harmonía...

Comúnmente llámase "música clásica" al tipu de música que se contrapone a la música popular y a la folclórica. Esto puede comprobase nos medios de comunicación, nes revistes de divulgación musical y los folletos qu'acompañen a los CD de música académica. Pa definir esi tipu de música que se rellaciona colos estudios en conservatorios y universidaes, los musicólogos prefieren el términu "música académica".

Como los antiguos griegos y romanos nun pudieron inventar maneres de caltener la música (por aciu soportes gráficos como partitures o soportes sonoros como grabadores), el neoclasicismu de los sieglos XVIII y XIX como resurdimientu de les artes clásiques grecorromanes (arquiteutura, escultura, pintura) nun algamar a la música. Sía comoquier los músicos de fines del sieglu XVIII, influyíos ensin dulda pol arte y l'ideoloxía de la dómina, trataron de xenerar un estilu de música inspiráu nos cánones estéticos grecorromanos:

  • notable maestría de la forma, *

moderación nel usu de los artificios téunicos (nel barrocu el contrapuntu y la harmonía llegaren a un puntu que'l públicu consideraba estravagante), * suma reserva na espresión emocional.

Ver tamién[editar | editar la fonte]