Mystic River

De Wikipedia
Mystic River
Datos
Títulu orixinal Mystic River (en)
Xéneru cine de misteriu[1], cine policíaco de suspenso (es) Traducir, cine dramáticu y película basada nuna novela
País d'orixe Estaos Xuníos y Australia
Estrenu 23 mayu 2003
27 payares 2003 (Alemaña)
2003
Idioma orixinal inglés
Duración 138 min
Llugar de la narración Boston
Color en color
Ficha téunica
Direición Clint Eastwood[1]
Producción Clint Eastwood[4], Robert Lorenz[4] y Judie Hoyt[4]
Guión Brian Helgeland
Música Clint Eastwood
Fotografía Tom Stern
Edición Joel Cox
Diseñador de producción Henry Bumstead
Repartu Sean Penn[5], Tim Robbins[5], Kevin Bacon[5], Laurence Fishburne[5], Marcia Gai Harden[6], Laura Linney[6], Emmy Rossum[6], Tom Guiry[6], Kevin Chapman[6], Robert Wahlberg[7], Eli Wallach[6], Connor Paolo[7], John Doman[7], Jonathan Togo[7], Kevin Conway[7] y Spencer Treat Clark[6]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Village Roadshow Pictures y Malpaso Productions (es) Traducir
Distribuidora Warner Bros.
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC prohibido para menores de 12 años (es) Traducir[9]
FSK FSK 16 (es) Traducir
JMK llibre dende los 14 años[10]
Medierådet pa mayores de 15 años[11]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Mystic River ye una película d'Estaos Xuníos de 2003 dirixida por Clint Eastwood.[12] Tuvo una amplia aclamación de la crítica y foi candidata a 6 premios Óscar, de los qu'algamó dos, al meyor actor (Sean Penn) y al Óscar al meyor actor de repartu meyor actor secundariu (Tim Robbins).[13] La película ta basada na novela homónima de Dennis Lehane.

Sinopsis[editar | editar la fonte]

La película empieza cuando trés neños, Jimmy Markum, Sean Aporté y Dave Boyle xueguen al ḥoquei na cai. Mientres xueguen, Dave cute la pelota escontra una alcantariella, pero nun pueden recuperala colo cual quédense ensin qué xugar. Jimmy convence a los sos dos amigos d'escribir los sos nomes en cementu frescu. Cuando Dave taba escribiendo'l so nome lleguen dos homes pretendiendo ser policías y estos pregúnten-yos a caúnu ónde viven. Los supuestos policías deciden llevar a Dave a la so casa, pero estos resulten ser pederastes que secuestren a Dave. Tres 4 díes de cautiverio Dave llogra escapase de los sos captores. Esta esperiencia déxa-y a Dave un fondu trestornu psicolóxicu.

25 años dempués cada unu vive con una vida estreme: Jimmy dempués de pasar 2 años na cárcel por robu, casóse con Marita, la so primer esposa, que morrió de cáncer y cola cual tuvo a Katie, la so fía mayor. Dempués d'un tiempu volvió casase y tuvo 2 fíes más. Dave casóse con Celeste, una prima de la esposa de Jimmy cola cual tuvo un fíu, ente que Sean convertir en detective de Boston.

La hestoria empieza a desenvolvese cuando la fía de Jimmy, Katie, ye asesinada brutalmente. Jimmy decide buscar y vengase de los asesinos de Katie, colo cual unvia a los hermanos Savage (los sos cuñaos, hermanos de la so muyer) a investigar y de esta forma dir un pasu per delantre de la policía. Sean lleva'l casu, empieza a xuntar les pieces y afaya que l'arma cola cual asesinaron a Katie foi la mesma cola cual asaltaron una llicorería en 1985.

La nueche na cual foi asesinada Katie, Dave torna estresáu, ensangrecíu y con una firida, diz-y a Celeste que mató a un suxetu qu'intentó asaltalo. Ante la evidencia, Celeste créelu. Celeste empieza a abarruntar de Dave y empieza a establecer "coincidencies" alrodiu de esa nueche y a tarrecer lo peor.

Col pasu de la investigación de Sean, Celeste empieza a esviase escontra Dave. Sean entruga a Dave alrodiu del sangre qu'atoparon nel so autu xustificando que la qu'había ellí yera del mesmu tipu que la de Katie, pero Dave salar cola suya al dicir que'l so autu fuera reportáu como robáu y que nun lo tenía en poder esa mesma nueche.

Los hermanos Savage informen a Jimmy, que nesi momentu atopar nun campusantu escoyendo la llábana pa la tumba de la so fía, de que Dave foi lleváu al interrogatoriu por unos policías. Al tornar a casa atopar con Celeste, que ta daqué alteriada y procupada al empar. Cúnta-y sobre la nueche na que Dave llegó a casa mancáu, con sangre y na cual tuvo que matar a un suxetu. Celeste diz-y qu'ella nun lu cree y que pol so comportamientu, él ye l'asesín de Katie.

Sean decide que Dave nun tien rellación col crime. Al investigar los oríxenes de la pistola afaya a daquién llamáu Ray, "Just Ray" (Ray a seques). Al dase cuanta d'esto, Sean revisa l'historial y afaya que Jimmy y él fueron cómplices nel robu de la llicorería, pero que meses más tarde Ray foi prindáu pola policía, anque pa evitar la cárcel fixo un tratu cola policía: él daría-yos información en cuenta de que lo dexaren llibre. Ray delata a Jimmy y ésti va a la cárcel. Al salir de prisión Jimmy asesina a Ray, pero Jimmy únvia-y a la familia de Ray 500 dólares mensuales.

Sean entruga al fíu de Ray, Brendan, que yera noviu de Katie y nunca-y cayó bien a Jimmy pol pasáu del so padre. Brendan niega que'l so padre tuviera una arma. Dempués de soltar a Brendan, Sean y el so compañeru revisen la grabación de la notificación del asesinatu de Katie al 911 y danse cuenta de que l'asesín taba más cerca de lo que creíen.

Los hermanos Savage recueyen a Dave na cai y convídenlu a tomar daqué, pero ye solamente un plan entamáu por Jimmy. Dempués d'una ronda de tragos, Jimmy llega al chigre nel cual los hermanos Savage parolen con Dave. Dempués d'un tiempu, Dave casi borrachu, sale a devolver a la parte trasera del chigre que taba a veres del Mystic. Nesi momentu Jimmy desatapa les sos cartes y amenaza con matar a Dave si nun-y diz por qué mató a Katie. Él, angustiado y sobremanera asustáu, confiésalu que nun mató a la so fía y lo que fizo esa nueche foi matar a un pederasta que taba teniendo rellaciones con un menor. Jimmy nun lu cree y pregúnta-y nuevamente por qué mató a la so fía. Dave apuerta a dicir por qué la mató (a pesar de qu'él non lo fixo) asina que-y diz que la mató porque vio nella una promesa de mocedá qu'él nun tuvo por xubir al autu nel cual secuestráron-y.

Dempués de "confesar", Jimmy apuñala a Dave brutalmente nel estómagu. Los hermanos Savage pásen-y una pistola cola cual Jimmy pretende rematar a Dave. "Como dixi, esta parte facer tu solo", éstes son les pallabres que Jimmy diz-y a Dave antes de dispara-y y refundiar el so cuerpu al Mystic.

Mientres, nesi momentu, Brendan, dempués de llegar del interrogatoriu, busca y atopa l'arma. Al poco tiempu'l so hermanu menor, que ye mudu, llega col so amigu. Brendan, qu'arreyó cabos, pega una paliza al so hermanu y al so amigu, qu'en realidá son los verdaderos asesinos de Katie. Mentanto, Jimmy acaba con Dave creyendo qu'él ye l'asesín de la so fía. Los motivos de la confesión de Dave, falsa, recuérdennos lo estrozada que taba la so mente y la so vida. Él nun mató a la moza, pero faló de que vio nella una promesa de mocedá qu'él nunca tuvo. Lo cual fuera probablemente ciertu, pero nunca quixo matala. Dave yera'l más inocente de toos.

A la mañana siguiente Sean diz-y a Jimmy qu'atoparon a los culpables. L'hermanu de Brendan y el so amigu. Ellos matar ensin querer, foi un accidente y confesaren el crime. Sean fála-y de les esmoliciones de Celeste, de que Dave nun llegó a casa, y de qu'atoparon el cuerpu d'un pedófilu muertu (el mesmu qu'asesinó Dave). Jimmy, claramente impactáu, dase cuenta de que mató un inocente y a un amigu. Que mató a un tipu estrozáu al que-y arrampuñaron la mocedá, y a última hora, la vida, el día que lu secuestraron de pequeñu. Entós, Jimmy cúntalu a Sean qu'actuaron bien adulces y ende da-y a entender qu'él mató a Dave creyendo qu'él yera l'asesín de Katie.

Premios[editar | editar la fonte]

Oscar 2003[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Candidatu(s) Resultáu
2003 Meyor película Candidata
2003 Meyor direutor Clint Eastwood Candidatu
2003 Meyor actor Sean Penn Ganador
2003 Meyor actor de repartu Tim Robbins Ganador
2003 Meyor actriz de repartu Marcia Gay Harden Candidata
2003 Meyor guión adautáu Brian Helgeland Candidatu

Globos d'Oru[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Candidatu(s) Resultáu
2003 Globu d'Oru al meyor actor - Drama Sean Penn Ganador
2003 Globu d'Oru al meyor actor de repartu Tim Robbins Ganador
2003 Globu d'Oru al meyor direutor Clint Eastwood Candidatu
2003 Globu d'Oru a la meyor película - Drama Clint Eastwood Candidata
2003 Globu d'Oru al meyor guión Brian Helgeland Candidatu

Receición[editar | editar la fonte]

Mystic River foi bien recibida polos críticos, especialmente pola direición y les destacaes actuaciones del so repartu. La película tien un 87% de ranking aprobatoriu nel sitiu Rotten Tomatoes.[14] En Metacritic llogró un rating permediu de 84 sobre 100 basáu en 42 reseñes.[15] Peter Travers de Rolling Stone escribió: "Clint Eastwood pon tou lo que sabe sobre direición de cine en Mystic River. Ye una película encantadora ya hipnótica".[16]

Impautu n'Europa[editar | editar la fonte]

Clint Eastwood dirixó munches películes. Sicasí, gran parte d'elles tán dirixíes al públicu estauxunidense, como pueden ser, por casu, Gran Torino, Million Dollar Baby, El Francotirador, Flags of Our Fathers, Letters from Iwo Jima y J. Edgar. Sicasí, la película Mystic River nun va dirixida a un públicu en concretu, d'ende l'ésitu que tuvo n'Europa.[17]

Curiosamente, foi nel continente européu onde la película tuvo más impautu ente'l públicu. Cuando Eastwood visitó España pa la promoción, enterar de que'l gran alderique de la película ente los espectadores españoles fuera'l so final abiertu. Lo interesao de la tema ye que Eastwood afirmó que'l so oxetivu nun fuera proponer al públicu un final abiertu y que taba encantáu de que n'Europa los espectadores plantegáren-ylo asina porque eso suponía que vieren la película con muncha intensidá.[18]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0327056/. Data de consulta: 19 abril 2016.
  2. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  3. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Afirmao en: europeanfilmawards.eu. European Film Awards ID: 9506. Data de consulta: 11 xunu 2021.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 URL de la referencia: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=34680.html. Data de consulta: 19 abril 2016.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 URL de la referencia: http://bbfc.co.uk/releases/mystic-river-2003. Data de consulta: 19 abril 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0327056/fullcredits. Data de consulta: 19 abril 2016.
  8. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/2003.101.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20190720124603/https://www.europeanfilmacademy.org/2003.101.0.html. Data de consulta: 18 avientu 2019.
  9. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/108987.
  10. URL de la referencia: https://jmkextern.bmb.gv.at/app/detail.aspx?FILID=12370.
  11. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  12. Clint Eastwood fai en 'Mystic River' un duru retruque a l'América de Bush El País. Consultáu'l 19 de febreru de 2018.
  13. Mystic River awards Internet Movie Database. Consultáu'l 19/2/2018.
  14. «Mystic River: Top Critics». Rotten Tomatoes. Consultáu'l 2009.
  15. «Mystic River (2003): Reviews». Metacritic. Consultáu'l 2009.
  16. Eliot (2009), p.307
  17. The Movie Review: Mystic River The Atlantic. Consultáu'l 19 de febreru de 2018.
  18. Clint Eastwood Interview 2003 The Guardian. Consultáu'l 19/2/2018.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]